Nukkuminen on hyvä selviytymiskeino, jos uni tulee. Kun edes on nukkunut hyvin niin mieli voi olla hiukan parempi ja ajatus luistaa, eikä ole ihan niin synkkiä mietteitä. Tuntuu vähän hassulta, mutta lopulta aina on hyvä ensin pitää huolta perusasioista, että jaksaa.
Ymmärrän paremmin kuin hyvin tuon, että työpaikasta ei ole helppo lähteä. Sama täällä. Vaakakuppiin on laitettava +/- . Mutta katselen ja kuulostelen ympärilleni koko ajan, jos jotain parempaa löytyisi. Hyvänä päivänä olen useinkin miettinyt, että työpaikat ovat olleet minulle ihmissuhdetaitojen korkeakoulu. Sitä ei uskokaan mitä persoonia työelämä on eteeni heittänyt, hyvässä ja pahassa. Kaikkien kanssa on tarvinnut yrittää tulla toimeen. Siinä on kyllä ihmissuhdetaidot (ja sietäminen) kehittynyt.
Jotenkin minusta tuntuu että turhaan sinua opastan, taitaa olla hyvin tietoa omastakin takaa, mutta en malta… oletko huomannut raittiina, että ‘juomarahaa’ jää. Netistä löytyy hyviä sivuja ja videoita, joissa opastetaan juurikin saamaan kuralla olevat talousasiat kuntoon. Toki sekin tapahtuu pikkuhiljaa. Meitä nuoremmat aikuiset tekevät sijoittamisesta hyviä järkeen käypiä videoita YouTubeen. Itse olen saanut pankista hyvää neuvontaa parin videotapaamisen muodossa. Ymmärrän toki senkin, että ihmisellä ei vain resurssit riitä laittamaan kaikkea elämässä kerralla kuntoon, mutta raha-asioiden kuntoonpäin saattaminen helpottaa pitkässä juoksussa hengittämistä.
Laskin heti raittiuden alkumetreillä tilitapahtumista melko tarkkaan viinaan käyttämäni rahat ja laitoin alakanttiin olevan summan pyörimään laskuriin. Se on iso summa se, huh huh. Alussa tuhlasin hyvillä mielin rahat harrastus juttuihin, mutta nyt olen ison osan sijoittanut polttamattomien tupakkirahojen kanssa. Lasten ollessa pieniä en paljoa lainaa lyhennellyt, mutta nyt näyttää siltä että kyllä se siitä lyhenee ja samalla säästöjäkin karttuu sopivasti.
Täällä plinkissä on usein kirjoitettu jotenkin niin että mikään ongelma ei ole niin paha etteikö sitä juomalla saisi vielä pahemmaksi. Vai miten se meni…
Halausrutistus Sulle @kaaosteoria66 kyllä se
vielä paistaa
Voimia elämän tiellä.
PS.Jos voittaisin lotossa, en menisi töihin, tekisin kylän vanhusten ja lasten auttamisesta itselleni ‘työn’ ja keskittyisin hyväntekeväisyyteen. Perustaisin sitä varten yhdistyksen tai yrityksen tms. Sitä aina haaveilen ja suunnittelen, leikin ajatuksella, joutoajalla. Minulla on muutamia mainioita ideoita