Lainaanpa itseäni. Tänään se sitten alkoi.
Olen ainoa nainen jota hän on koskaan rakastanut, parasta mitä on ikinä tapahtunut, aurinko ja ainoa toivo. Ja nyt menetti minutkin. Joten… tappaa itsensä.
Nyt mä yritän puhua itselleni totta, kuten kpa hienosti kehotti:
Mä olen anteeksipyynnöistä ja rakkaudentunnustuksista ihan sulaa vahaa, kuin eilistä ei olisikaan. Ja itsemurhaviestit saa mut aivan tolaltaan, vaikka nää kuuluu tähän meidän peliin ihan perinteisesti. Mutta siltihän se aina pelottaa, jos tällä kertaa tekee ja onnistuu. Yliannostuskuolema on suunnitteilla, tosin miehellä on niin mieletön toleranssi ja uskomaton aineenvaihdunta, että toistaiseksi ei ole vielä siinä koskaan onnistunut. Mutta silti.
Mun pitäisi nyt pysyä tyynenä, mutta epäonnistuin totaalisesti. Kai mä kuitenkin tunnen niin hirveetä syyllisyyttä siitä että päätin hänet jättää. Ja kun en kuitenkaan tosissani halunnut hänestä eroon, niin tässä sen nyt sitten näkee taas. Ehkä sitä pitäisi olla varma ennen kuin ryhtyy mihinkään. Mutta toisaalta… tulenko mä koskaan tämän varmemmaksi hänen suhteensa?
Itsemurhapuhe on yksi osa meidän kuviota. Se seuraa aina noita kiukkuiluja ja tavaroiden palauttamisia. Ja mihin se johtaa. Siihen, että tämä tyttö menee silittämään päätä ja sanoo, ei se mitään kulta, kyllä me tästä taas selvitään. Ja viikon päästä ollaan samassa tilanteessa. Mä en nyt saisi tehdä sitä. Mutta mikä on vaihtoehto?
Tää on VAIHE. Hoen sitä itselleni. Ja toivon että olen oikeassa. Mutta. Jos hän tekeekin sen. Mitä mä sitten teen? Miten mä pystyn olemaan sukulaisten luona, jos miehen äiti aamulla soittaa että nyt kävivät poliisit.
Onneksi äitinsä on kokenut näissä asioissa (valitettavasti), ja ottanut hoitopaikkaan yhteyttä ja lupasivat soittaa miehelle. Apuahan tuo tarvitsee. Eikä itsemurhasuunnitelmista kerro jollei sitä halua. Sanoinkin äidilleen, että toimi hienosti. Me ollaan nyt liian lähellä voidaksemme auttaa. Me emme omilta tunteiltamme pysty toimimaan järkevästi.
Vai olisiko tämä nyt se pohjakosketus? Minä en nyt saisi yrittää taas tunkea sinne väliin pehmusteeksi (ja vähän jo niin tein ). Mun pitää muistaa että se auttaisi miestä enemmän, ja sitä kautta myös minua. Minusta ei pomppaa tarpeeksi korkealle, se voima pitää ottaa suoraan kovasta pohjasta ponnistamalla.