Väsymys jatkuu.
Väsymys on palannut ja voimistunut. Keho selkeaästi tarvitsee paljon aikaa, lepoa parantuakseen valtavasta rasituksesta jota on jatkunut vuosikausia.
Minulla on kehossani kuivapromillet korkealla. Päässäkin on usein olo humalatilasta, samoin koko kehossa. Ilmeisesti promilleissa elämää on takana niin pitkä jakso ettei keho ymmärrä vielä uutta tilaansa.
Tämä kaikki liittynee väsymykseen, syvään väsymykseen.
On selvää että väsymys näin kovana vaikuttaa merkittävästi työkykyyn, ei auta muu kuin levätä kun totaalinen uupumuksen olotila valtaa kehon.
Ei silti syytä paniikkiin. On seurattava rauhallisesti kuinka olotila kehittyy viikkojen saatossa. Terveydenhuoltokaan ei liiemmin pysty auttamaan, en koe mielekkääksi tilannetta jossa alkaisin lääkkeillä kemialiisesti hakemaan pikavoittoja tilanteen korjaamiseksi jo sikisi ettei mitään suoranaista syytä väsymykselle lääketieteellisesti ole löydetty.
Kevyttä liikuntaa voimien mukaan, tosin töissä voimat saa jo käytettyä mallikkaasti. Monipuolista ruokavaliota ja ennenkaikkea lepoa.
Mielen rauhaa ja keskittymistä omiin tunteisiin. Mieleni on kyllä ollut tyyni ja rauhallinen, ihan uuden elämän alusta asti. Varmastikin siksi että olen keskittynyt ajatuksiini ja itseeni.
Sanotaan ettei alkoholisti, alkoholismiin sairastunut voi juoda koskaan enään ikinä tippaakaan tai alkoholismi sairaus herää horroksestaan karhukaisen tavoin ja jatkaa matkaa siitä mihin se viimeksi jäi.
En itse ajattele lainkaan edellä kuvatulla tavalla. En ole sairas, en ole alkoholisti, en ole minkäänlaisessa remissiotilassa. Jos ajattelisin, jatkaisin varmasti vain alkoholin juomista hetken päästä.
Onko mieleni voinut suojella minua kaikkina vuosikymmeninä kun olen alkoholia juonut?
Olen ajatuksissani ollut “leikkijuoppo“ “wannabe juoppo“, olen juonut tahallani monesti ilman mitään muuta syytä kuin itse juominen. Aina ei ole ollut edes häpeä läsnä, olen vain juonut alkoholia. Jo nuoresta asti olen ajatellut jonain päivänä saavani tarpeekseni alkoholin juomisesta ja lopetan sen sitten kokonaan. Olen jopa tieten tahtoen tahallani ja vartavasten kokeillut viikon kaksi kestävää kovaa alkoholin juontia jonka aikana ei muistikuvia juuri ole syntynyt, totesin jälkikäteen ettei oma tarve alkoholin juomiselle ole noin syvällä eikä suuri.
Totta on että alkoholin juominen on tuonut paljon murheita ja haittaa elämääni, tarpeeksi sanoisin. Tarpeeksi, nyt tuli aika lopettaa alkoholin juominen. En enään tarvitse alkoholin juomisen tuomia haittoja. Kehoni sisäelimineen on kestänyt, olen siitä sanoinkuvaamattoman kiitollinen, minun pitäisi olla kuollut tai lähes kuollut, mutta en ole, yksilölliset erot alkoholin sietämisessä ovat suuria, siksi nyt ymmärrän että määristä puhuminen on ajanhukkaa. Pitää puhua niistä haitoista ja ongelmista joita alkoholin juominen aiheuttaa jo paljon ennen tetveydellisiä haitoja.
En ehdi enään juomaan alkoholia, minulla on paljon mielenkiintoisempaa tässä omassa oppimisprosessissa, ei tämä prosessi koskaan valmistu.
Ajatuksissa käy alati uusia ja vanhoja asioita, tuhansia.
Nyt yksi niistä alati mielen päällä.
Suhteeni omiin lapsiin?
Tosiasia on että olen juonut alkoholia koko heidän lapsuusajan. En näkyvästi ainakin valehtelin itselleni niin, en väkivaltaisesti ainakaan fyysisesti, en sammumispisteessä örveltäen ainakaan muistikuvieni mukaan. Olen ollut kesyjuoppo. Itsekäs lantakuoriainen.
Minkälainen se oikeasti on, suhteeni omiin lapsiini?
Kauhukseni huomaan että vakavissani kysyn tätä ensimmäistä kertaa itseltäni.
On paljon tehtävää, on kaunis aamu, hyvää kahvia kupillinen, tuore salaattilautanen, tulee hyvä päivä. On jo jouduttava työhön, voimien mukaan, mieli positiivisena.