Vittumaista tänään?

^ Missään nimessä sun ei kannata piilottaa kaikkia tietojasi. Jos menet yksityiselle, on pelkästään hyvä, että sulla on valmiiksi mustaa valkoisella sairaudestasi nimenomaan uskottavuuden tähden. Sitä on vaikea sanoa, mitä sun kannattaa tiedoistasi sensuroida, kun en yhtään tiedä, mitä kaikkea sinne on skriivailtu. Kerro sille yksityiselle ihan suoraan mikä sua vaivaa, miltä susta tuntuu(Päihdehommeleista kannattaa tosin pitää suunsa supussa ainakin alustavasti), et koe saavasi riittävää apua nykyiseltä hoitotaholtasi, minkä koet tähän mennessä auttaneen sua jne. Yksityislekuritkin ovat toki yksilöitä, joilla on omat, erilaiset käytäntönsä ja asenteensa, eli ei yksityinen automaattisesti mitään suurta ja autuaaksi tekevää ymmärrystä ja apua tarkoita. Noin yleisesti kuitenkin yksityislääkärillä on enemmän aikaa kuunnella potilasta ja isommat resurssit auttaa, joten kannattaa ainakin kokeilla. Tsemppiä.

Pentti Linkola sitten potkaisi tyhjää :frowning: . Eipä se tosin mikään ihme ole siinä iässä ja kepeät mullat hänelle vain. Häntä kyllä ihailin/ihailen aika paljonkin. En mä todellakaan allekirjoita läheskään kaikkea, mitä hän sanoi ja olihan siinä yhden sortin sekopää, mutta älykäs ja itsenäisesti ajatteleva oman tiensä kulkija, joka eli niin kuin opetti. Sellainen on hyvin harvinaista.

Kevätkin on näemmä peruttu koronan vuoksi. Meinasin jäätyä tänään tuolla lenkkeillessäni. Aurinko sentään paistoi. Toivottavasti se poissaolollaan loistanut talvi ei tule nyt sitten kevään ja kesän kunniaksi. Sitten mä en kyllä tykkää enää mistään, jos multa viedään pussikaljoittelun ilokin tässä perkeleen poikkeustilassa :mrgreen: :angry: . No, sääoraakkeli on kyllä lupaillut, että pian alkaa lämmetä ja reippaastikin.

On se nyt vittu, kun Kantaan heitellään diagnooseja kertomatta mitään. Mulla oltiin vaihdettu skitsoaffektiivinen skitsofreniaksi. :frowning:

Mielestäni sillä ei ole enään mitään väliä minkä diagnoosin ne antaa. Samat lääkkeet, Serenase ynnä muut leptit millä lääkitään toimii melkein kaikkiin psykoositason sairauksiin. Skitsofrenia on silti melko rankka ja stigmatisoiva diagnoosi joka voi johtaa lisätoimenpiteisiin.

^^ Ihan sillä meiningillä voit mennä sinne yksityiselle, että haluat selvittää, mikä sua oikeasti vaivaa ja tuollainen, ettet saa keskustella lääkärin kanssa aiheuttaa vain enemmän hämmennystä ja pahaa oloa. Eivät ne sua sieltä yksityiseltä ainakaan pihalle heitä, jos käyttäydyt asiallisesti ja kyllä niille ainakin aina raha kelpaa.

^ Jup, kävin ”salaa” yksityisellä. Mutta se diagnosoi vaan toisen skitsofrenian alatyypin. :frowning: Eikä kirjoittanut Rivojakaan, koska hänen mielestään pitää olla yhteydessä ja hoitosuhteessa kotikunnan psykoosityöryhmään. Noh, jos ei raha kelpaa, niin… :mrgreen: Käyn sitten toisella yksityisellä.

Parempi keskittää hoito yhteen hoitavaan instanssiin kun ravata pitkin kaupunkia hakemassa uusia diagnooseja. Pysyttele kunnan tai kaupungin psykoosityöryhmässä missä he tuntevat sinut ennestään.

Häntä vaivaa mielisairaus nimeltään psykoottinen-masennus ja erilaiset ruumilliset kivut. Etkö sitä tiennyt? Yksityiseltä voi korkeintaan saada nappeja ei muuta. Pitkäaikainen hoito yksityisellä on hyvin vaikea räätälöidä jos potilas tarvitsee myös sairaalahoitoa. Tietysti jos potilaalla on massia niin hän voi voi hoitaa kaiken yksityisesti, myös vuodeosasto hoidon.

Tseppiä Nnaanalle, et ole yksin kun kaverin veli on samassa kierteessä, Paitsi ei pääse lomille ku on uhannut ampua itsensä, terveeltä veljeltä ja heidän isältä ei voida ottaa laillisia aseita pois.

Toivottavasti hänelle ei ole kerrottu missä asekaapin avain sijaitsee kun pääsee lomille. Ei ne voi pitää ihmistä loputtomiin lukkojen takana.

Edelleenkin se Rivojen puute. Musta tuntuu, että kuolen. Eikä Terveystalon lääkärin mukaan kyse ole viekkareistakaan, kun niin harvoin käytin, vaan ihan oikeesta ahdistuneisuudesta. :frowning: Itkettää.

Saapui takatakatakatakatakatakatalvi(Montako kertaa siinä Mokoman biisissä sanotaan putkeen “taka”?). Oli niin mieltäylentävä räntäsade tänään :angry: .

Uskallan varovaisesti sanoa, että kuukaus takaperin meni hieman paremmin. Mutta nyt on taas alkanut masentaa, vituttaa ja ahdistaa siinämäärin, että olen vain maannut.

Alkaa hiljalleen hajottaa päätä tämä aivan naurettava hypokondrinen oireilu, jota on jatkunut nyt yhtäjaksoisesti tarpeettoman pitkään, eli ainakin 3 viikkoa. Mulla on ollut tässä ties mitä “hengenvaarallisia ja kammottavia tauteja”. Nenän limakalvot olivat ärtyneet, karstoittuvat, aristavat ja turvonneet(Tyystin normaali ilmiö mulla talvisin ja kevätpölyjen aikaan ja jos tämä kovin vaarallista olisi, olisin kuollut jo ainakin 30 vuotta sitten) ja sehän oli tietenkin merkki nenäsyövästä. Tohtori Google tiesi sitten kertoa, että nenän pahanlaatuiset kasvaimet ovat hyvin harvinaisia ja se vähän rauhoitti. Sanani menivät sekaisin, kun innostuneena aloin pölöttää moottoriturpaturbovaihteella(Hyvin yleistä tämäkin minulla :mrgreen: ) ja se oli muka oire alkavasta ALS:ista tai aivoverenkiertohäiriöstä. Tyystin normaaliin anatomiaan kuuluvat jutut, kuten nivelet, ovatkin kasvaimia ja normirasituksesta johtuva lievä jalkakolotus leukemiaa ja sitä rataa :unamused: .

Kaikkein paras oli kuitenkin se, kun huomasin kielessäni pieniä nystyröitä ja keksin, että syöpäähän ne ovat. Haloo! Kielessä kuuluu olla nystyröitä ja se, että mulla aiemmin oli sileä kieli, oli huono merkki, kun kertoi siitä, että anemiani on aika pahassa mallissa. Nyt rauta- ja B-vitamiinilisät ovat näemmä purreet ja kielestäni on siis tullut normaali ja terveen näköinen. Toki tiesin tämän homman jo ennestään varsin hyvin, mutta silti multa meni aikaa rauhoittua ja vakuutella itseni siitä, että kaikki on kunnossa :unamused: .

Tällä haavaa nuo jutut jo naurattavat, mutta on se nyt pirun rasittavaa tarkkailla itseään kaiken aikaa ja kuumotella ties mitä, semminkin, kun pohjimmiltaan tietää, ettei tässä ole mitään järkeä ja enköhän mä kohta jälleen keksi jonkin hirveän taudin itselleni.

Koronaa en kyllä ole pelännyt sekuntiakaan, vaikken edes noudata mitään erityistä varovaisuutta sen suhteen. Siihen suhtaudun niin, että herran haltuun, tulee, jos on tullakseen ja jos tuleekin, niin ei se mun kohdallani varmaan ole lievää kuumeilua ja viikon yskimistä pahempi tauti, jos antaa oireita ensinkään. Koronahysteerikot vituttavat myös :smiling_imp: .

Tietokonekin herjaa jotakin käsittämätöntä joistakin salasanajutuista, mutta eiköhän ukkokultani sen asian taas hoida, eli pikkuongelma.

Taas kerran mietin, miten se päihdeongelmaisen päihdeongelma paranee jäätävällä kärsimyksellä. :unamused: Mulla on taas joko endo tai joku muu, joka oireilee, niin, että tänne soitettiin päivystävä lääkäri. Summa summarum; kokeile lääkkeettömiä keinoja. Itken. Tunkekaa ne jääpussit perseeseenne.

En ole nukkunut kolmeen yöhön ja eilen soitin terveyasemalle. Lääkäri määräsi melatoniinia(mikä ei auttanut)ja käski mennä ulos kävelemään. Tenoxia hän ei suostunut määräämän koska olen muka bentsoriippuvainen ja suositteli vieroitushoitoa. Kysyin häneltä että miksi kidutatte potilailta tällä tavalla? Hän vastasi että te itse kidutatte itseänne. Uskomattoman törkeää. Hän myös kysyi että miksi te minun kanssa juttelette? Vastasin että hoitaja oli ohjannut soittopyynnön teille. :imp:

Ristiriitaista on että diapamit on määrätty samalta terveysasemalta mutta toisen lääkärin toimesta. Ja nyt tämä lekuri joka soitti minulle syyllistää minua niiden käytöstä. :imp:

Sama kilari lääkäri sanoi että näen sinun potilastiedostosta että sinulle on myös määrätty Peratsin. Miksi et ota sitä tupla annoksena? Samalla hän melatoniinin lisäksi määräsi semmoista skeidaa kun Mirtazapin 15 mg yritin sanoa hänelle että en aloita uutta masarilääkitystä jonka teho alkaa vastaa 2-4 viikon kuluttua sen takia että kärsin tilapäisestä unettomuudesta. Hän meni hiljaiseksi.

Mulla ainakin mirtazapiini toimii kuin unelma nukkumiseen ja ihan täsmälääkkeenä. Otan sen puolikkaan silloin tällöin, kun ei uni itsekseen tule ja nukahdan 15-20 minuutin päästä ottamisesta. Eihän tuo varmasti kaikilla toimi, mutta en tyrmäisi kokeilematta. Aamutokkuraakaan ei enää tule, vaikka harvoin otan.

Kiitos vinkistä. En mä niitä pois heitä. Kokeilen tänään.

Otin kaksi mirtazapiinia eilen illalla ja nukuin kuin tukki. Toisaalta olin saanut pari diapamia jotka ehkä buustasivat vaikutusta. Nyt pamit on loppu. Tuleva yö näyttää jos mirtzapaanista on hyötyä yksinään.