Vittumaista tänään?

Aloin minäkin sitten jo törmäillä koronailmiöihin: Kaupassa oli käynyt hamsteri ainakin säilyke-, leipä- ja vessapaperihyllyillä. Ei siellä ihan mitään perestroika-meininkiä ollut, mutta sen verran katoa, ettei se yhtään normaalilta näyttänyt. Ei tuollaista ollut esim. silloin lakkojen aikaan, kun oli enemmänkin syytä olla huolissaan elintarvikkeiden ym. tavaran toimituksesta. Hyvä tietty, jos avuttomat pölvästit ovat heränneet siihen, että joka päivä ei tarvitse käydä kaupassa ostamassa vessapaperia rulla kerrallaan ja kotivaraa on hyvä pitää ihan minkä mahdollisen tilanteen vuoksi vain, mutta ei se nyt ihan tuota tarkoita :unamused: .

Apteekissa meno alkoikin jo lähennellä scifiä kaikkine tartuntatorjuntatoimenpiteineen :open_mouth: :laughing: . Sinänsä ymmärrettävää, koska siellähän kaikki tautiset aina käyvät yskimässä, räkimässä ja oksentelemassa, mutta voisivat nuo toimet olla sitten voimassa ihan muutenkin. Kyllä mä enemmän pelkään noro-, kuin koronavirusta.

Kaiken huippu oli se, että psykiatri ilmoitti, ettei voi ottaa livenä vastaan, ellei kyseessä ole todella akuutti tapaus ts. tarvitse lähetettä pöpilään, eikä kyse ollut edes shrinkin omasta pöpökammosta, vaan kuulemma ylhäältä tulleista ohjeista. No, en ole niin akuutti tapaus(Tällä menolla kohta olen :smiling_imp: ), mutta onneksi on Skype. Hoitui homma senkin välityksellä, vaikka mä olen niin vanhanaikainen, etten ymmärrä lainkaan näitä nettiterapioita ja niiden suosiota. Lienevätkö sitten kovin tehokkaita ollenkaan, kun mielenterveysongelmat kuulemma vain lisääntyvät ja lisääntyvät :unamused: .

Edit: Kappas perkelettä, sehän on sitten ihan virallisesti poikkeustila päällä. En tapaa lukea uutisia ainakaan pariin tuntiin ennen nukkumaan menoa, etteivät yöunet mene ja hyvä niin. Ei olisi takuulla nyt tullut nukuttua näin hyvin. Nyt sitten ihan tosissaan vituttaa :imp: . Paskaakos tässä sitten muuta, kuin edistämään kansanterveyttä ryyppäämällä. Kaljaa toivottavasti saa vielä kaupoista.

Morkkis!

^ Kiitos, Winston. Noin se munkin mielestä on kyllä, ettei mulla ole anteeksipyydettävää, mut piti selventää omia ajatuksia.

Kylläpä nyt paskaa tulee joka suunnalta. Lääkäri lopetti Rivatrilini, koska OLEN KÄYTTÄNYT LIIAN VÄHÄN NIITÄ. :imp: Mitä vittua?! Pitäiskö olla fyysinen bentsokoukku, et saa niitä käyttää? Lisäksi päättäis sit jo, olenko riippuvainen (jonka dg:n se pikkupoika antoi), vai käytänkö liian vähän. :unamused: Se poisti myös 2 mg Serenasea ja kuulen taas enemmän ääniä. Enkä pysty nukkumaan, kun elimistö on ihan sekaisin moisesta lopetuksesta. Kuulen ääniä yöllä ja tilanne on kestämätön ahdistuksenkin tiimoilta.

Sitten se virkaintoinen ämmä hakee mulle edunvalvontaa ja mä vedän itseni ennemmin kiikkuun. Pelottaa, että se menee läpi, koska OLEN sössinyt raha-asiat psykoosissa.

Lisäksi tänään endokipuni palasivat. En tiedä, somatisoinko valtavan stressin seurauksena. Vai eikö sieltä saatu siivottua kaikkea pois, vai oisko mulla mahdollisesti PCOS. Munasarjojen seutuahan mua usein juilii. (Ja Deprakine kasvattaa riskiä saada se. Olen käyttänyt Deprakinea ainakin 5v.)

Sitten kuolipa vielä isotätini mieskin. :cry: Tosin 90v kunnioitettavassa iässä. Oltiin läheisiä ja hän oli kuin vara-pappa. :frowning:

Paljonko paskaa voi niskaan saada? Veikkaan lisäksi, etten kahden ja puolen viikon päästä pääse kotiin, vaan uusi M3 astuu voimaan, koska oireilen liian vahvasti.

^ Osanottoni ja voimia <3.

Erikoista kyllä tuo Rivatrilin lopetus tuosta syystä, koska eikö se benzojen kanssa ole nimenomaan optimaalinen tilanne, että niitä käyttää vain tarvittaessa ja mahdollisimman harvoin :unamused: .

Toivottavasti et nyt loukkaannu, mutta olisiko se edunvalvonta ensinkään huono asia tuossa tilanteessa, koska olet jo sössinyt raha-asiasi ja se ehkäisisi sitä, että et vetäisi niitä enää enempää vituiksi. Toki edunvalvonta on aina ikävä homma ja etenkin julkisen edunvalvojan alaisuudessa, kun rahankäyttöä voidaan rajoittaa tyystin mielivaltaisesti, mutta paska homma sekin on, jos onnistut järkkäämään itsesi entistä pahempaan kuseen.

Kyl se loukkaantui.

Isännän fysioterapia/fysikaalinen kuntoutusKIN pistettiin sitten katkolle vitun koronapoikkeustilan vuoksi juuri, kun pääsi siinä mukavasti alkuun. Kipulääkkeitä kuluu taas enemmän, vaikka ehti jo iloita, että pääsee vähentämään niitä. Tiedä sitten, kuinka kauan tämäkin katkos kestää ja pitääkö selän kuntoutus aloittaa tyystin alusta, kun sinne asti joskus tässä elämässä päästään. Toki hän voi tehdä tiettyjä harjoitteita ja jumppaliikkeitä itsenäisestikin, mutta tuohon hommaan kuuluu aika paljon myös sellaista, mikä ei onnistu etänä kotona.

Muutamilla kavereilla/tutuillakin on ilmennyt tämän tilanteen vuoksi erinäisiä ongelmia mm. työn suhteen. Pitääkö tässä, saatana, tosiaan monien ihmisten rampautua, syrjäytyä ja ties mitä kaikkea vain sen tähden, että saadan pari ikäloppua mummoa ja pappaa pelastettua koronalta, jotta voivat heti sen jälkeen kuormittaa tehohoitoa ja kuolla muiden syiden vuoksi :imp: ? Elämän pitäisi kai jatkua koronan jälkeenkin.

Lisäksi riitelin tänään puhelimessa äitini kanssa typerästä pikkuasiasta ja siitä on nyt paha mieli. Vaikka olinkin oikeassa(Sikäli kuin sillä nyt mitään merkitystä on) ja asia sovittiin jo samantien, niin oma lapsellinen käytös ja se, että osaan sanoa aika pirun rumasti, kun sille päälle satun, surettavat :frowning: .

Katupölykin vähän kiusaa ja kai siellä jo on siitepölyäkin ilmassa. Hypokondriset oireetkin meinaavat vähän nostaa päätään ja valivali…

Joo, toi on samaa kuin se että päihteidenkäyttäjään sovelletaan välillä samaa varhaiskasvatuspedagogiikan oikeustajua kuin 6-vuotiaaseen lapseen (tosin ilman mitään velvoitetta toimia hänen etunsa mukaisesti) ja välillä taas melkein samaa kuin miljoonia ihmisiä koskevia päätöksiä tekevään valtiomieheen - ihan sen mukaan millä saadaan milloinkin tehtyä eniten vahinkoa. :neutral_face:

Todella surullinen tämä Nnaanan tilanne. Vielä vuosi sitten hän oli täynnä elämäniloa oleva nuori nainen.

En nukkunut silmäntäyttäkään viime yönä. Kyllä sitä nyt yhden yön ihan huvikseen valvoisi, mutta kun valvoin traumafläsäreiden vuoksi :imp: . Iskivät sitten oikein täysillä päälle, vaikka luulin jo selättäneeni ne melkein. Monta tuntia siinä meni niiden kanssa kituessa, lopulta sain kyllä pääkoppani rauhoittumaan, mutta kroppa jäi siitä sen verran ylikierroksille, ettei nukkumisesta tullut enää mitään. Oikein sydämestä ottaa. Näin siinä sitten käy, kun ei saa “tavata” psykiatriaan muuten, kuin Skypen välityksellä. Se ei mulle nyt oikein riitä. Shrinkki kyllä sanoi, että saan ottaa yhteyttä, koska vain, jos pahasti alkaa ahdistaa/pää seota, eikä tarvitse välittää sovituista etävastaanottoajoista. Itsekin on vittuuntunut tähän hommaan.

Kesäaikaankin pitäisi sitten siirtyä taas :angry: .

^ Olisi se edunvalvonta perseestä, koska hemmetin noloahan se on, ettei saa aikuisena ihmisenä päättää asioistaan. :frowning:

Nyt vituttaa se tyhmä psykiatri! :angry: Meinaa sitten laskea mun Deprakinea, vaikka sillä on neurologinen indikaatiokin. Eli migreenin esto. Mulle tuli sitten stressistä niin kova migreeni, että pakko näiden oli päästää mut migreenitippaan isäni valvonnassa. Neurologi oli aivan ihana, kirjoitti, ettei missään nimessä mitään sooloiluja sen Deprakinen kanssa, vaan soittoa neurologille. Onneksi. No, ei ihan noilla sanoin mut kuitenkin, pointti tuli selväksi.

Kiitos voimatoivotuksista ja osanotoista, Winston. <3

Voi Naana kuinka mailma kohtelee pientä tyttöä, musta tuntuu todella pahalta moinen. Vaikka olen 100% uskollinen vaimolleni niin ottaisin sut kainaloon ja sanoisin et olet turvassa. Koita nyt sopia luoton antajien kanssa asiat ja sano että hoidat asiat kuntoon, kovasti stemppiä täältä etelä pohjanmaalta.

:frowning:

Kyllä se alkaa vain hermoja riipiä ja vetää mieltä maihin tämä perkeleen poikkeustila :imp: . Tässä on peruuntunut paljon sellaisia reissuja ja rientoja, joita ihan tosissani odotin ja nämä ovat olleet todella karvaita pettymyksiä. En pääse myöskään rakkaaseen harrastukseeni, en pääse bändikeikoille, en kirjastoon, en Helsinkiin, en baariin, enkä moneen muuhunkaan mestaan/aktiviteettiin. Tällaiset olisivat kaltaiselleni MT-tapaukselle tosi tärkeitä juttuja, jotta psyyke pysyisi edes auttavasti kasassa, eivätkä synkät ja sekopäiset mietteet alkaisi liikaa ottaa valtaa mökkihöperöidessä. No, enköhän mä jotakin puuhaa ja puhdetta itselleni keksi, siis muutakin, kuin ryyppäämisen :mrgreen: , ja ulkoilua ei sentään vielä ole kielletty.

Mulla ei siinä mielessä ole tässä mitään hätää, että Kela kyllä maksaa eläkkeeni, jolla tulen toimeen oikein mukavasti, mutta surettaa muutamien kavereiden ja tuttavien puolesta, joilla meni/menee työ/elinkeino tämän koronasekoilun tähden. Muuan kaveri oli juuri saanut yksinäisyrityksensä rullaamaan sen verran mukavasti, että pystyi elättämään sillä itsensä, mutta homma kaatui sitten tähän. Eräs toinen kaveri pitää baaria ja sanoi, ettei ole ensinkään varma, pystyykö jatkamaan yritystoimintaansa enää sen jälkeen, kun poikkeustila on ohitse. Myös muutama muu kaveri/tuttu on lomautettu tai menettänyt työnsä tyystin. Ihan yleensäkin mua huolettaa aika helevetisti, missä jamassa yhteiskunta on tämän homman seurauksena.

Olen alkanut myös kuumotella sitä, jos sairastun(En siis koronaan. Ei ole yleensäkään tapana ravata lääkärissä jonkin vitun flunssan tähden :unamused: ), enkä saakaan apua, ainakaan ajoissa, koska koronatapaukset tai niiden epäilyt menevät terveydenhuollossa kaiken muun edelle. Tämä on aiheuttanut sen, että hypokondrinen oireiluni on lisääntynyt ja epäilen itselläni vähän väliä ties mitä hengenvaarallista sairautta. Sekin surettaa, että isännän selkävaiva taas pahenee, koska ei pääse nyt hyvin alkuunpääseeseen fysioterapiaansa :frowning: . Pelkään myös sitä, saavatko kissat nyt eläinlääkärin hoitoa, jos sattuisivat sairastumaan äkillisesti.

Pahinta on kuitenkin se, että en voi tavata psykiatriani livenä, vaan vastaanotot hoidetaan tällä haavaa Skypen välityksellä. Onhan sekin toki tyhjää parempi, mutta ei se oikein mulla toimi. PTSD-oireeni ovat alkaneet taas pahentua ja muutenkin sangen synkät, ahdistavat ja vihamieliset ajatukset ottaa valtaa. Myös ajatuksia itseni vahingoittamisesta on ollut piiiitkästä aikaa, mutta tiedostan kyllä, että ne ovat puhtaasti ajatuksen tasolla, enkä tosissani ole ryhtymässä tekoihin. Kaikenlaisia ajatuksia toki tulee ja menee aina, eikä siinä sinänsä mitään pahaa ole, mutta kun ne alkavat liikaa päässä luuppaamaan, niin kyllä se mieltä maihin vetää. Onneksi olen onnistunut pitämään suuni sen verran soukalla, ettei lähipiirini ole tästä hirveästi kärsinyt. Olen kyllä varoittanut heitä, että mulla on pinna nyt sen verran kireällä, ettei sitä kannata ehdoin tahdoin kokeilla ja huomaahan tuon muutenkin, että olen ollut tavallista ärtyneempi.

Tuli tuossa eräänä päivänä, kun mieli oli maassa, mieleen, josko ryhtyisin taas käyttämään Subua. Se nyt oli vain ajatus, joka meni nopeasti ohitse, ts. sellaista lapsellista kiukuttelua itsekseni, että paskaakos tässä konkurssissa enää muuta tekemään, kuin vetämään viemäristä alas kaikki hyvä, mitä olen tähän mennessä saavuttanut. Subu nyt on pidemmän päälle käytettynä niin turha aine(Ei tietenkään kivunhoidossa, mutta siitähän ei kohdallani ole kyse), että siihen itsensä koukuttaminen ihan vain sen vuoksi, että vähän vituttaa, olisi aivan harvinaisen typerää, eikä todellakaan yhden koronakriisin väärtiä :unamused: .

Nuo konkussit on raakoja, tunnen nyös muutamia yrittäjiä ja ovat varmoja etteivät pysty vuokria ja muita kuluja maksamaan. Lomautetut kaverit kyllä pärjää kuhan nyt lähtis rahat liikkumaan. Yksi otti alle 2V poikansa KELAan ja sanoi ettei tässä tiskillä asiaansa selvitä ja pääsi sisään, sanoi jättävänsä lapsen sinne ku eikykene ruokkimaan ja kotona on raskaana oleva vaimo joten hän lähtee varastamaan ruokaa edes hänelle. Jo tuli nopeaa rahaa tilille, pahoittelivat kovaa ruuhkaa.

Ei tämä kesäaika oikein aamuvirkulle ja valosta tykkäävälle sovi. Voisi kysyä, onko sillä juurikaan väliä, mihin aikaan tällainen tyhjäntoimittaja herää ja menee nukkumaan, mutta kun se sisäinen kello vain kääntyy aina valtakunnan virallisen kellon mukaan. Sikälihän näillä leveysasteilla suurimman osan vuodesta on joko pimeää tai valoisaa kellonajasta riippumatta lukuunottamatta keväitä ja syksyjä, eli kyllä tämä tästä taas helpottaa.

Vaikka EU:hun kuulumisen kannalla vakaasti olenkin, niin on se vähän turhan pitkällisen byrokratiaväännön takana tämä kellojen siirtelyhommaKIN. Alunperinhän siitä piti luopua jo viime vuonna ja toivottavasti ensi vuoden syksyllä kellojen siirtely ihan oikeasti loppuu, vaikka hieman skeptinen olen sen suhteen, saadaanko asiaa vielä silloinkaan valmiiksi, kun jokin kumma siinäkin pikkujutussa niin pirun vaikeaa on :unamused: . Tällä haavaa ko. homma ei takuulla etene mihinkään, koska tässä on nyt hieman akuutimpikin kriisi päällänsä.

Imurin pölypussi on täynnä. Mistäköhän löytyisi uusia? Ennen myytiin pahvisia pölypusseja torimarkkinoilla. Joku väitti että S-marketista saa mutta epäilen.

Pesukoneen nukkafiltteri täytyy myös vaihtaa säännöllisin väliajoin. Ainakin omasta koneesta se löytyi aikoinaan pienen avattavan luukun alta koneen oikealta puolelta. Nykyään käytän taloyhtiön konetta koska vanha ei mahtunut sisään kylppäriin.

Hitto, mikä päivä. :frowning: On ollut itsetuhoisia ääniä ja olen masentunut. Lisäksi munasarjoja juilii Visannen (endometrioosilääke) takia. Alotettiin se taas tuossa hiljan. Eikä mulle kukaan määrää täällä edes yhtä vitun Panacodia sen riippuvuusdg:n takia. :imp: Laitoin kyllä oikeusasiamiehelle kanteen. :smiling_imp:

Mun on ihan vitun vaikee pärjätä ilman Rivoja :frowning: Sain massiivisen paniikkikohtauksen kotilomalla viikko sitten. Ja kuulen liikaa ääniä, kun Serenasea on alennettu. Ei tää voi vaan olla inhimillistä hoitoa. Mietin meneväni yksityiselle, mutta en tiedä MITÄ tietoja piilottaa. Kun käsittääkseni siellä on ne päivittäisnäkymätkin, niin en tiedä, mitä niihinkin on keksitty satuilla. :unamused: Vai meneekö vaan kylmän reheellisellä asenteella sinne, että oikeus ei ole toteutunut mielisairaalassa? :confused: Uskovatkohan ensinkään?