Jalassa oli tohvelit mihin oli kirjoittetu mustalla tussilla: “Osasto A5”.
Noin viiden vuorokauden tarkkailujakson päästä sain onneksi luvan käydä kanttiinissa.
Nnaana onks sulla kanttiini-lupa?
Aika perinteinen miksi yöni meni piloille:
Nukahdin mun mittapuullani oikein helposti ja nukuin varsin makoisasti siihen saakka, että kesken kaiken heräsin armottomaan kusihätään . Ei olisi sitten yhtään huvittanut nousta, koska A) mua nukutti vielä ja B) näin talvisin(Vai mitä loputonta marraskuuta tämä nykyään onkaan?) lämpimien vällyjen välistä nouseminen on aina pienimuotoinen kärsimys, vaikka makuuhuoneessa on 22 astetta(Isäntä ei suostu korkeampiin lämpötiloihin ja eipä se terveellistä olisikaan, eikä hyväksi unenlaadulle). Totesin, että parempi se kuitenkin on vessaan nousta, koska en mä sellaisessa pissahädässä pystyisi nukkumaan silmällistäkään, eikä sen puoleen huvittanut sänkyynkään kusta :mrgreen: . Kiskoin siinä sitten sängynlaidalla villatakin ja aamutakin päälle vielä fleece-pusakan(Tänä talvena on ollut niin lämmintä, ettei ole tarvinnut turvautua toppatakkiin tai kelsiturkkiin, jotta pääsee nousemaan edes sinne vessaan asti
:mrgreen: ) ja sitten pimeässä vessaan, koska valojen sytyttäminen on viimeinen virhe tuossa tilanteessa, mikäli meinaa vielä unta saada. No, enpä sitten saanut kuitenkaan, vaikka hätäni helpotti, koska mun on niin vaikea saada itseni lämpimäksi uudelleen, kun olen kerran noussut palelemaan. Vähän aikaa jaksoin vielä pedissä tuskailla ja siinä lähti jo ajatuskin rientämään sen verran, että totesin, jotta paskat, parempi nousta ja ryhtyä kahvinkeittoon. Kyllä se näillä nyt toistaiseksi menee.
Vielä en onneksi ole siinä iässä, että yölliset pissareissut olisivat jokaöisiä tai edes jokaviikkoisia, mutta sitä odotellessa.
^ Löytyykö linkkiä väitteelle että pissahätä häiritsi yöunta?
Kerran yöllä heräsin hirveään kakkahätään mutta mä en voi todistaa sitä koska mulla ei ole linkkiä.
Se on vaan pelkkää huhupuhetta. Eikö vaan?
Miten voikaan pientä ihmistä vituttaa niin, ettei veri kierrä. Siirsivät mut tilanpuutteen takia MIELIALAHÄIRIÖOSASTOLLE, jossa ei vitussakaan osata hoitaa/ymmärtää mun ongelmia, myönsivät itsekin sen. Koitin hirttäytyä ympäriinsä jatkuvasti, jolloin sain 10 mg Serenasea ja Temesta vaihdettiin Rivatriliksi. Kieltämättä aika hevi olo just nyt.
Miksi ne pientä tyttöä noin kiusaa, mä luulen että pärjäisit kotona kun lääkitys pantais kohdilleen. Vaikutat hyvin fiksulle ja ymmärrän että laitokseen eristäminen ei ole hoitoa. En ole lääkäri mutta seurannut sun kirjoituksia ja niistä päättelen näin.
Se on ikävää kun nuorta ihmistä riuhdotaan osastolta osastolle. Kotia muistuttava tukiasuminen olisi parempi vaihtoehto. Suomen päihdehuolto ja mielenterveyshoito on tällä hetkellä syvässä kriisissä.
Monta eri lääkitystä on kokeiltu hänen kohdalla. Mikään ei tunnu toimivan. Myös tuo jatkuva itsemurhalla uhkailu ei juuri paranna avo-osastolle tai kodinomaiseen tukiasuntoon pääsyä. Tokihan monet ihmiset jotka uhkaavat esim. terveyskeskus päivystys lekurille suisidaalisista ajatuksista on heitetty pihalle. Suomi on nyt siinä pisteessä ettei oikein tiedetä jos vakavia tapauksia pitäisi lukita pois ihmisten silmistä tai hoitaa enemmän avohoito-linjalla.
Jeejee. Melkein naapuriin(Ei sentään samaan taloon, mutta tuohon lähinurkille kuitenkin) muutti juuri vankilasta päästyään eräs vanha tuttu, jota en olisi toivonut näkeväni enää koskaan tässä elämässä .
En mä yleensä nistejä/sekakäyttäjiä/hörhöjä tai linnavenkuloitakaan pelkää. Jotkut ovat mukavia ja kanssaan tulee juttuun, toiset taas eivät ja sitten ei tulla juttuun, ihan kuin muidenkin ihmisten kanssa. Heihin pätee melko pitkälle se, mikä ihmisiin yleensäkin, että kun heidän antaa olla, niin antavat kyllä kanssaihmistenkin olla. Mihinkään pahimpiin sekobileisiin ei myöskään ole mikään pakko ängetä itseään. Tämä kyseinen tyyppi on kuitenkin aivan ehta psykopaatti . Näin uskallan maallikkona diagnosoida ihan sen perusteella, mitä olen aikoinaan enemmänkin touhujaan seurannut ja muutenkin tiedän aika paljon edesottamuksistaan. On todella arvaamaton, vaarallinen, ei myöskään kaihda naisiin kajoamista, eikä omalla käytöksellä ole mitään vaikutusta siihen, että hän kilahtaa silloin, kun sattuu huvittamaan.
Ei mulla henkilökohtaisesti ole ko. tapauksen kanssa ollut koskaan mitään suurempaa ongelmaa, mutta en sellaisia halua vastaisuudessakaan. En mä tosin usko, että hän on mun olemassaolostani mitenkään hirveän kiinnostunut, enkä aio linnoittautua kotiini kauhusta kankeana ja hampaisiin asti aseistautuneena pelkäämään(Jos mua nyt hirveästi pelottaisi, niin tuskin mä tätäkään tähän uskaltaisin kirjoittaa. Kuumottelisin, että vielä lukee tämän, tunnistaa mut ja suuttuu :mrgreen: ). Eiköhän tuolla ole eksiensä, nyksiensä, hörhö- ja kriminaalikavereidensa, vihamiehiensä, sossun, Risen, vuokranantajan ja ties kenen kaikkien kanssa sen verran tekemistä, että tuskin jaksaa mua tai miestänikään pahemmin edes muistaa . Joka tapauksessa kuitenkin sellainen tapaus, jota en todellakaan omille huudeilleni kaipaa.
Tässä on tosin ihan hyvin toivoa siitä, että ei tuo tuossa pitkään asu. Sen verran tiuhaan lentelee kämpistään pihalle ja se uudelleen vankilaan joutuminenkin lienee vain ajan kysymys, jollei tässä nyt aivan ihmeitä ole tapahtunut ja herra esim. tullut uskoon :mrgreen:
Vituttaa edelleen vitusti olla täällä mielialapuolella. Kun tuli harhoja eilen, olivat ihan kädettömiä. Kaipaan silloin keskustelua, palautusta takaisin realiteetteihin.
Lisäksi vituttaa olla se huonokuntoisin potilas, koska en mä täältä saa vertaistukea. Olis ihan kiva turista jonkun vertaisensa kanssa.
^ Ai, teidän pöpilässä on oikein eri osastot psykoottisille ja “tavallisille” hulluille? Mä olen aina joutunut samalle osastolle mm. perusmasispotilaiden ym. lievempien tapausten kanssa, vaikka olisin ollut kuinka helevetin sekaisin ja sitten mut on vain tungettu erkkariin, jos musta liikaa häiriötä on ollut muille. Voi tosin olla, että ajat ovat muuttuneet siitä, kun viimeksi hullujenhuoneella olen ollut. Oli silloinkin toki tarkkailuosasto erikseen akuuteille pakkohoitoläheteläisille. Jaksamista sinne <3.
Pirullinen selkäjunttura vaivannut jo ainakin viikon . Onhan mulla noita aina enemmän tai vähemmän säännöllisesti, mutta tämä on harvinaisen sitkeää laatua. Liike ja venyttelyt kyllä helpottavat hetkeksi, mutta välittömästi, kun istun paikoilleni, jumitus palaa. Lieneekö tässä kyse jostakin vakavammastakin, kuin heikoista lihaksista ja huonossa asennossa hytisemisestä
. Lääkäriin ei hotsittaisi taas mennä syynättäväksi.
Aivan paska talvi ollut tämä “talvi”. Vasta vuoden vaihteen jälkeen tuli pari kertaa lunta sen verran, että maa oli valkea ja vähän nätimmän näköistä. Ekalla kertaa se ilo kesti huimat pari päivää ja tokalla peräti reilun viikon ja sitten jatkuukin jälleen tämä ikimarraskuu . Ja tätä ja vielä pahempaa se tulee olemaan jatkossa, kun ilmastonmuutos etenee
. Edes se ei lohduttanut tippaakaan, ettei tämän vilukissan tarvitsisi palella niin perkeleesti. Vittu, mä alan palella, kuin horkkatautinen joka tapauksessa heti, kun päivälämpötilat laskevat alle kymmenen plusasteen, joten siinä konkurssissa on aivan sama, onko ulkona 0 vai -30 astetta. No, pakkasen puremia ei pahemmin päässyt tulemaan, eikä iho kuivunut ihan hirveästi, mutta siinäpä ne positiiviset puolet sitten olivatkin…
Ei edes nykypäivän pöpilöissä eroteta potilaita oireiden mukaan tietylle osastolle. Suljetulla on monenlaista väkeä, syömishäiriöstä kärsivää tyttöä, masennuspotilaita, skitsoja, keskenmenon saaneita, neurootteja ja Bipapäitä ynnä muuta sakkia. Kaikki samalla osastolla.
Morkkis. Tulipa heitettyä sairasta läppää taas eilen.
Olihan entisessä Lapinlahden sairaalassa oma anoreksia osasto.
Laitanpa tähänkin kun alkaa olla mitta täynnä. Nyt useita tuttuja hakattu ja vanhuksia ryöstetty ja pari läheistä hakattu jo kahdesti.
Kaikissa hakkaajia irakilaiset/somalit. Keskellä päivää hyökätään pizzerioihin ja käydään porukalla päälle. Useissa perheissä suunnitellaan muuttoa maalle, yksi jo muuttanut. Puolisoa uhkailtu raiskauksella.
Pakko alkaa kantaa astaloa. Sairaaksi on mennyt meno. Ruotsin kohtalo lähenee.
Taitaa olla ilmassa jotain siitepöllyä kun iho kutiaa niin perhanasti ja nenä vuotaa,MURRRR!!!