Joo, koitetaan selvitä. Sydämestä lähtevät kiitokset Chas viestistäsi! <3 <3 <3
Se auttaa jaksamaan taas. On ihan unelmaa kun voi täällä kirjottaa, jakaa ne pimeimmät ajatukset ja teot. (Niinkun lataamossa teinkin)
Ei oo helppo arvostaa itseään esim hyväksikäytön jälkeen, vaikka olinkin niin pieni. Pelko, pettymys, hylkääminen ja itseinho jää sydämeen. On vaikea nähdä itsessään jotain niin hyvää, että jaksaisi.
Ja tää unettomuus tekee ihan helvetin pahaa tälle, kun on aikaa pyöritellä asoita päässä.
Kaksi lääkäriä suositteli mua erikoissairaanhoidon piiriin, mutta ylilääkäri isommassa yksikössä ei ollut samaa mieltä. Sekin tuntu jollain tapaa siltä, että ei oo tarpeeksi arvokas hoidettavaksi.
On vaan niin semmonen olo, ettei läheiset ymmärrä, eikä voikkaan kun en ole kertonut dissosiatiivisestä pers.häiriöstä muuta kuin miehelleni. Hahmot eivät sillä tavalla pääse valtaamaan minua, mutta keskustelu päässäni on vilkasta. Tätä ei siis luokitella miksikään skitsofrenian muodoksi. Mutta se on hyvin mielenkiintoista :mrgreen: tämä yleensä johtuu jostain traumasta.
Ja oot niin oikeessa siitä, että krooninen kipu on vahva syy miksen jaksais enää. Jotenkins ajatus, että kaikki loppuis on niin viehättävä.
Mun tk-lääkäri on onneks tosi hyvä tyyppi ja uskon sen kanssa pärjääväni.
Oon sun rinnallas ja ystävänäsi aina, ja silloin kun ystävää vaan tarttet…!!!
Ja sitä ei tarvii kiitellä!!
Päinvastoin, kiitos sinulle honey ku oot täällä ja oot olemassa. Siinä on jo ihan liikaakin syitä miks oon sulle kiitollinen, kaiken tsemppauksen ym. tuen jälkeen, mitä minullekkin oot antanu.!
Päivä kerrallaan eteenpäin, ja vielä koittaa sekin aika, kun sinutki Chas “palkitaan” eli elämä alkaakin hymyilemään… Vaikka ymmärrän kyllä et paskoina hetkinä sitä uskoa parempaan, on vähän hankalampi aina yrittää etsiä…
Chas, mulla tuli mieleen, ettet sä sit kärsisi noista oireista silkan stressinkin vuoksi? Ollaan moneen kertaan täälläkin todettu, että on se ihminen vaan kokonaisuus, eli kaikki vaikuttaa kaikkeen…
Niin, mun mielestä tätä eristäytymistä ei voi laittaa pelkästään meidän piikkiin. Kyllähän ystävyyssuhteitten pitäisi toimia niinkin, että kun toinen on selkeästi maissa, niin kannustaa liikkeelle. Tai laittais viestiä edes joskus. Mä nimittäin ainakin uskon, että pystyn olemaan ihan tasapuolinenkin ystävä, kun olen kunnossa ja koitan korjailla silloin noita muita puutteita.
Jaksamisia. <3
Rikkonaiselle suosittelen samaa kuin Chaskin. Ellei nyt leptiä ihan vielä, niin oisko tasaajien tehostamisesta hyötyä. En muista sun lääkkeitäsi niin tarkkaan, mut esim. Deprakinen vois lisätä. Lamictal yksin ei oo kovinkaan antimaaninen tasari.
Muakin vähän pelottaa, että mitä tää kevät tuo tullessaan. Vähän on jo levottomuutta aistittavissa. Keväisin yleensä muuttuu tosi vaihtelevaksi mieliala, tai joskus maaniseksi/hypomaaniseksi, kun taas kesällä romahtaa.
Oonkin selaillut kaikkia nettikauppoja, mutten VIELÄ onneksi ole tilaillut siihen tahtiin kuin about 2v sitten, eikä mulla oikeastaan ole onneksi kovinkaan maaninen/hypomaaninen olo, että tulis tilailtua kaikkea. Mulla on kyllä Mastercard ja Visa, mut luojan kiitos kuunaan en ole saattanut itseäni kuseen niiden kanssa. Se on outoa, et uskallan tilata kyllä laskulla ja saada itseni kuseen niillä, mutten luottokortilla. Mut en mä niitä vartavasten suosittele hankkimaan. Mulla on lähinnä reissaamisen takia.
Muuten on vaan vuoristoratamainen olotila. Se on vittumaista. Enkä oo taaskaan nukkunut.
Vanha anoppi joutui uusimaan pankkikorttinsa, ilman Visaa sitä ei saa ja pankissa sanoivat et älä käytä visaa, joo kaikissa kaupoissa maksupääte ehdottaa Visaa ja vanha ihminen ei aina tajua muuttaa sitä vaan panee pin koodin.
Siis, mitä ihmettä. Pitäishän pankkikortin saada ILMAN, että on luottokortti (Visa) ihan ilman muuta. Mites muuten just alaikäiset saisivat pankkikortin? Tai “yläikäisetkin” kun luottokortinkin ikäraja on kai 21. Eikä kaikilla todella edes ole luottokorttia. Ja eiks ne lähetä automaattisesti uuden pankkikortin muutenkin kotiin?
Noi kassapäätteethän antaa valita, et näpytteletkö debit vai credit puolelle sen pin-koodin, etkä edes pysty sössimään sitä näpyttelemällä väärälle puolelle. Ellet sit jossain ajatuskatkoksissasi valitse vahingossa sitä credit puolta. Kassahenkilöhän itse ei oletuksena valitse credit puolta, vaan on velvollinen kysymään, että kumpi valitaan, luotto- vai pankkipuoli, jos hommat hoituu niin, että asiakas antaa korttinsa sinne kassalle ja harvassa paikassa se enää edes noin hoituukaan.
^/^^ Saa nykyäänki pankkikortin, tai se ei ole virallinen “pankkikortti” vaan ns. visa-ominaisuudella varustettu automaatti ja maksukortti, jossa ei ole luotto-ominaisuutta. Toi visa meinaa siinä kortissa vaan sitä, et sä voit nostaa automaatista ulkomailla, ja maksaakin sillä kortilla ulkomailla, mikäli tilillä on rahaa… Eli se varaa sen summan heti tilitä kun maksat kaupassa, mutta ns. luottoa ei siinä kortissa ole, eikä kaupassa maksaessa maksupääte edes tarjoa ns. credit eli luotto vaihtoehtoa.
Tiedän ku pojalle vasta otettiin sellainen, ja hän ei ole edes mopo iässä vielä, eli ei paljon luottokorttia voi saadakaan…
^ Joop, siis tiedän, et noin on. Ihmettelin vaan, ettei “saanut uusittua ilman Visaa.” Niin siks ajattelin, että oliko kyse luottokortista, että ei ilman luottokorttia ole saanut pankkikorttia uusittua, koska aiemmin keskusteltiin luottokorteista. Jos ois vaan debitti Visa niin totta kai sellainen täytyy olla omasta takaa, jos mielii sen uusiakin ja miks pankissa kehotettaisiin olemaan käyttämättä sitä. :mrgreen:
Ei kyllä mahdu mun järkeen, että luottokorttiaKAAN vaadittais edellytyksenä, että voi silkan pankkikortin uusia. Nimenomaan siks, kun eihän aikuisistakaan ihmisistä osa ole kelvollisia edes saamaan luottokorttia. Eiks siinä oo suurimmassa osassa pankkeja tulorajakin, millä sen vasta saa? Ja osa-aikatyöt ei kelpaa käsittääkseni myöskään tulon lähteeksi, koska se ei ole säännöllistä tuloa. Siis kyllähän pankkikortin saa, jos on luottotiedot kunnossa, ja varmaan ilmankin, mut ei kai siihen nyt luotollista Visaa voida edellytykseksi vaatia.
No joo, sikäli mun mielestä Visa Electron on parempi vaihtoehto justiinsa vaikka vanhukselle, koska se on lähes koko ajan ajantasainen, että kai sitä voitais pankissa ehdottaa vanhemmalle henkilölle vaihtoehdoksi. Pelkällä debitillähän voi vetää tilinsä miinukselle. Ja parempi mullekin toi Electron,
kun olen niin lahopää. Ei jaksa pitää aina mielessä, että paljonko meni rahaa missäkin. Siks en yleensä maksa yhdistelmäkortilla, vaan Electronilla.
^ Joo mä huomasinki ku luin tarkemmin aiemmat, et sä kyllä tiedät mitä se visa-ominaisuus meinaa, ku oot sen verta paljon reissannu…
Neurolle lähinnä aattelin laittaa selvennökseksi, et on niitä kortteja olemassa ilman luotto-ominaisuuttakin, ja se pelkkä visa-ominaisuus ei välttämättä tarkoita luotto-ominaisuutta.
Joo, taitaa olla jotain “muinaisjäännöksiä” toi, että ajatellaan Visan olevan vaan luottokortti. Aluksi se kai olikin ja näyttihän Visa Electronkin luottokorttimaksulta vielä joku vuos takaperin, vaikka tosiaan ei ole luottokortti.
Mut en mä kyllä keksi, miten voitais vaatia luottokorttia edellytykseksi muuten kuin hotellivarausten yhteydessä. Jenkeissä toki sen kanssa maksaminen on turvallisempaa, koska siihen sisältyy vakuutus. Kaverilta pöllittiin juovan luvun yhteydessä Jenkeissä 1000e tililtä, kun oli käynyt sellaisessa paikassa, missä se kortti vielä “höylättiin” kassalla. Luottopuoli olis kaiketi korvannut, mut kun oli Electron, niin oli aika iso vahinko. Menee jo ot:ksi, mut olkoon. :mrgreen:
Kyseessä vanhan ihmisen pankinvaihto, vaimo oli mukana ja näin ne nyt vaan sanoi. Pankin vaihtoon syy lähikonttorin sulkeminen ja yli 80V ihminen ei nettipankkia rupea käyttämään.
^ Siis olivat vaatineet luottokortin omistamista? No tolla logiikallahan luottotiedottomatkaan eivät voi vaihtaa pankkia, jos se luottokortin omistamista vaatii? Eivätkä ketkään, joiden tulot alittavat sen määrän, jolla luottokortti myönnetään ylipäänsä. Ei se noin voi mennä millään.
Voimia Rikkonaiselle, Chasille ja Nnaanalle <3. Eipä tässä taas oikein muuta osaa sanoa, kun ei ole takataskussa mitään kätevää kikka kolmosta noiden ongelmien ratkaisuun.
Mäkin mietin, Chas, josko sulla stressi aiheuttaisi noita vaivoja. Stressiähän sulla riittää, eikä se mitään ennen kuulumatonta lainkaan ole, että se purkautuu erinäisinä fyysisinä oloina/ongelmina. Sä kun tunnut vielä olevan lähes kroonisesti jossakin taudissa, kuten myös kroonisesti stressaantunut. Mulla itselläni oli tuossa pientä(Ei todellakaan mitään sun juttuihisi verrattavaa) stressiä ja pistän kyllä nyt ne fyysiset oireiluni(No, ainakin vatsavaivat) sen piikkiin, koska kummasti helpotti, kun sai sen stressin pois harteiltaan. Ja ihan vanha tuttu juttu se on, että IBS-oireilu ainakin pahenee mulla stressistä ja tuo nyt on kai ennemmin sääntö, kuin poikkeus IBS-vaivaisilla .
Ensiksi kiitokset kaikille ja Rikkonainen viestisi lämmitti sydäntäni. Halit kaikille rakkaille täällä! <3
Mä uskon Winston ja Nnaana itsekin käytännössä oireluni jonkunlaiseksi stressin ilmentymäksi. Tämä ei tosiaankaan olisi ensimmäinen kerta kuin näin käy, loppujen lopuksi koko Ibs taisi mulle puhjeta stressaavina työvuosina muutenkin. Osittain migreenikin selittyy sillä, tosin se vain osittain. Mulle on muutenkin tuttuja pahoinvoinnit, vatsavaivat ym. jotka kestävät vikkoja ja esiintyvät yleensä stressin pahenemisen yhteydessä. Kai se täytyy vaan kestää, että psyyke ja fysiikka on kokonaisuus. Eivät täysin irrallisina toisistaan. Kyllähän unettomuus ja erityisesti painajaiset pahenevat ja esiintyvät stressin seurauksena myös. No näillä mennään taas eteenpäin. Onhan se hyvä, ettei mitään vakavaa sairautta sinänsä ole, vaikka en sellaista kyllä epäillyt alunperinkään.
Nyt vituttaa oikein rankasti!! Sen helvetin kanta-palvelun kautta uusimiseen menneet reseptit eivät näkyneet terkkarissa lainkaan, joten nyt jäin ilman panacodia, sirdaludia yms. Miten pirussa mä tästä nyt selviän?? Ilman codia selkäkipu on helvetillistä, ja ilman sirdaa lihakset on sit koko ajan krampissa… En ymmärrä enkä jaksa. Voi perkele!
^ Kanta ei toiminut tänään tossa kun mäkin hain migreenilääkettä, et se resepti ei ollut ilmestynyt sinne. Mulla hoitui niin, et farmaseutti soitti perään, mut nyt toki jo on tk kiinni varmaan kaikilla paikkakunnilla.
Miten päivystys? Sieltä voipi saada kipupiikin/lihasrelaksanttia, jos ei jotain niuhottajaa siihen hoidontarpeen arvioijaksi satu paikalle.
Mun kaveri ilmotti toisen kaverin kautta ettei halua olla mun kanssa missään tekemisissä, eikä halua tulla samoihin tilaisuuksiin mihin mutkin on kutsuttu. Se säikähti kun otin yhden 800mg buranan, yhden 1000mg parasetamolin ja yhden gaban. Ei kuulema pysty olemaan ihmisen kanssa tekemisissä joka käytää noin paljon lääkkeitä. Emmää ymmärrä…
Luojan kiitos se ei tiedä mun muusta koktailista…
Se on mun äidinkin ja anopin kaveri ja sanoi ettei halua olla enää niidenkään kanssa tekemisissä…
^ Haistata tollaselle “ystävälle” paskat, joka on noin idiootti ettei ymmärrä edes lääkkeistä sen vertaa ja rinnastaa normi ibuprofeiinin ja parasetamolin HUUMEISIIN tms.!!! IMO!
Ja sulla varsinki ku joudut oikeisiin kipuihin niitä ottaa, niin unohda koko tyyppi ja ole tyytyväinen ku tollasta pelleä ei enää kuulu sun oikeaan kaveri-piiriin.!
Hei tosta kanta-palvelun toimimattomuudesta, niin apteekeilla on lupa myydä yksi pakkaus lääkettä, mikäli respan uusinta ei ole jostain syystä ehtiny tms. ja ko. lääke on sellaista johon sulla on ns. jatkuva respa, eli mitä uusitaan aina koko ajan.!
Eli apteekki pystyis sun tapauksessa myymään yhden paketin panacodia ja sirdaludia, mikäli momemmat on sulla jatkuvassa käytössä.
Näin mulle kerrottiin meidän paikallisessa apteekissa, kun olin hakee venlafaksinia ja mietin et onko lekuri ehtiny uusia respaa. No oli se ehtiny, mut silti olisin saanu sen pienimmän paketin, jolla olisin selvinny siihen asti et respa olis ollu taas voimassa.
Ei se vaan oo niin helppo menettää ystävä jonka kanssa on ollut tekemisissä niin kauan. Ja jonka kanssa on ollut tekemisissä melkein joka päivä. Saati se, et se hylkäs kaikki muhun vähänkin liittyvät ihmiset. Jotka taas eivät ymmärrä jotta miten tässä nyt näin kävi?
Kun en kaikille tätä haluis jakaa. Mutta eiköhän tää kaveri huoledi kaikille tiedottamisesta.
Ja en oo tän kaverin seurassa käyttäny edes opamoxia kertaakaan, joten ei se siitä voi olla, että olis koskaan nähny mua edes väsyneenä.
^ Paskan marjat sä mikään narkki ole.!! Ihan oikeesti!
Eikä tuo ole millään lailla sun syy, et tää tyyppi hävis sun läheltä. Jos oisit vetäny vaik subua sen nähden, niin oisin ymmärtäny paremmin ton kuvion, mutta että ibuprofeiinia ja parasetamolia jotka molemmat ovat ns. käsikauppa-lääkkeitä ja joita käyttää lähes jokainen ihminen ihan normi vaivoihin…
Eli siks totesin ettei tollaista “kaveria” joka hylkää sut tuon asian takia, tarviis edes olla ja ole tyytyväinen kun eroon pääsit.!!
No mun näkökanta ja asioiden ilmaisu on vähän, no, jyrkkää…? tiedän sen itekin. Mut pakko oli jotain todeta tohon, kun tuntuu et syytät itteäs siitä vaikka oikeasti se ei ole sinun syysi!!!
Pitäiskö sun sit kärsiä kivuissa ja säryissä aina kun ko. henkilö on kuvioissa, vaan sen takia ettei hän tiedä sinun käyttävän SÄRKYLÄÄKETTÄ…?
Tsemppiä ja kaikkea hyvää sulle toivon, ja sori mun kielenkäytöstä…