Vittumaista tänään?

Joo, en olis minäkään halunnu ku oon joutunu niitä syömään elämäni aikana jo ihan liian paljon… :neutral_face:
Tää minkä nyt sain niin on kuulema vielä tosi vahva, ja pienellä tiedostetulla riskillä otti lekurikin, kun mulla on penisiliini allergia, ja tää on penisiliinin kaltainen ja voi aiheuttaa oireita allergisilla… Mut olis kuulema niin tehokas et on riskin arvoinen kokeiltava… :unamused:
Oon joskus kauan sit saanu allergia kohtauksen penisiliinistä, ja se tuli heti pari tuntia tabletin oton jälkeen, ja oireili sellaisena nokkos-ihottumana ja pienenä turvotuksena.
Katotaan nyt, ei eilen ainakaan tullu vielä mitään oireita ja nyt heitin toisen tabletin huuleen, et olis kyl jo pitäny varmaan tulla jos tullakseen…?

Mut vituttaa näitä syödä vielä kaikkien muiden lääkkeiden lisäksi. Toki ennemmin syön nää kiltisti kun annan keuhkokuumeen tulla päälle, kun sehän siellä taas oli alkamassa… Ja bonuksena oli myös poskiontelontulehdus… :imp: Prkle!!
Chas, sä muutes varottelit siitä keuhkokuumeesta… :wink: Taidat olla selvän-näkijä… Ens kerralla uskon sun varoitusta heti ja painun lekuriin samantien… :mrgreen: :laughing:

Moikka

Täällä on ollut ollut keskustelua uuden keskustelualueen, Dosetin, tarkoituksesta. Tavoitteena ei ole huiskia ketään Saunasta pois, päin vastoin, jatkakaa hyvää keskustelua tutussa porukassa! Edelleen jokainen voi ja saa keskustella lääkeongelmistaan myös Saunassa. Muutamia teemaan liittyviä ketjuja siirrettiin Dosettiin, jotta alue ei ole täysin tyhjä. Hetki menee ennen kuin uusi keskustelualue löytää lukijansa ja kirjoittajansa. Jatkossa Dosettiin siirretään vain selkeästi väärälle alueelle tulleet uudet aloitukset (ja jätetään varjoaihe, jotta keskusteluun voi osallistua molemmilta alueilta).

Toive omasta keskustelualueesta lääkkeidenkäyttäjille nousi kävijäkyselyssä. Tavoittelemme siis uutta kohderyhmää, sellaista joka ei ehkä tunne kuuluvasta Saunan sekalaiseen seurakuntaan tai Saunaan kirjoittamiselle on kynnys. Jos näyttää siltä, että uusi alue ei ota tuulta alleen tai löydä kohderyhmäänsä, voimme yhdistää alueen Saunaan.

terv. Päihdelinkin toimitus

^ Kiitos selvennyksestä ylläpidolle. :wink: Joo eiköhän tää tästä rauhoitu, kun kaikki oppii sulattamaan uuden muutoksen, ja varmasti löytyy käyttäjiä myös uuden osion puolelle.
Ja mikäli myös saunan puolella voi jatkossa puhua lääke asioistaan eikä niitä heti siirrellä dosettiin, niin silloin on kaikki ok. ainaki omalla kohdallani. :slight_smile:

Oon nukkunu viiteen päivään yhteensä 17 tuntia… Taas on rankka unettomuusjakso enkä saa sitä poikki edes täydellä ketipinor annoksella, tenoxilla ja melatoniinilla. Sekasin siitä iltasin menee, muttei se auta nukkumiseen.

Kohta mä en enää jaksa olla toimiva ihminen. Tai toimiva ja toimiva, näillä sairauksilla… Nyt vaan itken koko ajan ja törmäilen joka paikkaan, enkä uskalla ajaa enää autolla. :unamused:

^ Zeus, niiden allergioiden kehittyminen voi viedä jopa 2 viikkoa ja penisilliinin kohdalla reaktio voi tulla viikko kuurin lopetuksestakin, et suosittelen kyllä seurailemaan tilannetta. Penisilliinien kanssa on se ongelma, että virukset + penisilliini reagoi keskenään välillä aiheuttaen allergisen reaktion, jolloin penisilliini ei ole syypää. Eli voi olla, että aikoinasi olet saanut virheellisen dg:n ja siihen penisilliiniä, joka sit on aiheuttanut noita oireita. Mut anycase, kehotan huolellisuuteen! :slight_smile:

Mäkin olet nukkunut viime aikoina helvetin huonosti. Viime yönäkin vain 3h, huoh. Heräsin vessaan, enkä enää saanut unta sen jälkeen, enkä jaksanut jäädä sänkyyn pyörimään. No, nyt alkaa pikkuhiljaa olla sen verran väsynyt, että todennäköisesti unettomuusputkeni tekee loppuaan, onneksi.

Tsemppiä sulle Rikkonainen kulta! Toivotaan että sullakin loppuis toi kamala unettomuus pikkuhiljaa. Unettomuus tosiaan tekee pitkällä juoksulla mustakin ihan debiilin. Tuntuu, ettei muista mitään. Sekä se, että se vaikuttaa kyllä paljon mielialaankin. Nimenomaan niin, että masennus pahenee entisestään. Voimia! Tiedän itsekin miten raskasta noita pahoja oloja on kestää, eikä niihin auta mikään rauhottava tai muukaan lääke.

^^Okei, thanks hon.!!
Ei edes lekurit ole noin kattavasti osannu kertoa tosta penisiliini allergiasta, et kiitti Nnaana ku selvensit.!!
Eilenki lääkäri vaan sanoi, et seurailet ettei tuu sitä nokkosihottumaa tai muita oireita, ja sillä hyvä.
No, eipähän sitä muutakaan voi ku seurailla ja kattoo alkaako olo helpottua… :unamused:
Mut sä voisit olla vaik farmaseutti noilla tiedoillas ihan heittämällä, tai vaik lekuri kun osaisit paremmin määrätä lääkkeet hoitoa varten, kuin lääkärit itse.!! :wink:

Edit. Lisäsin yhden väkäsen tohon alkuun, et menee Nnaanalle tää… :slight_smile:

^ Ole hyvä vaan. Sen minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa. Mun lempikirja oli kuulemma lapsena Pharmaca Fennica. :laughing: :laughing:

^ Okei, :smiley: no ilmankos sitä tietoa on sit karttunu niin paljon, et pystyt neuvoo vaik lekuria tai apteekissa farmaseuttia…!! :sunglasses:
Mut onhan se oikeestikin hyvä juttu, jos tietää vähä enemmän noista asioista, ja sulla tietty vielä sekin kun ei ihan kaikki lääkkeet käykään sen allergian/yliherkkyyden takia, niin pystyy sit iteki ihan eri tavalla miettii ja ehdottelee niitä eri vaihtoehtoja lääkärille jne.

Mut nyt on pari tuntia tän aamun antibiootin ottamisesta, ja ei ainakaan vielä ole mitään sivuoireita havaittavissa… :unamused:
Tosin välillä tuntuu et ihoa kutittais millon mistäkin, mut eiköhän toi oo ihan “luulo-sairautta” :laughing: :mrgreen:

Kiitos Chas, ihanaa saada tukea! Tekee jotenkin helpommaksi olla kun tietää ettei oo yksin näitten tunteitten kanssa. Ja olon kanssa! Kiitos honey!

No, sitten mä olen kai epäsuorasti itsetuhoinen, koska vedän säännöllisesti kauheat kaatokännit ja asetan itseni monesti kännipäissäni potentiaaliseen vaaraan. En pane ympäriinsä epämääräisten tyyppien kanssa, mutta muuten päähän pälkähtelee usein varsinaisia kuningasideoita, onneksi nykyään lähinnä sellaisia, joista ei ole ympäristölle vaaraa :unamused: . En koe itseäni mitenkään itsetuhoiseksi, koska minkään itseinhon vallassa en todellakaan vello, enkä missään tapauksessa tahtoisi, että mulle tapahtuisi mitään pahaa. Musta on vain yksinkertaisesti hauskaa koheltaa päättömästi kännissä :stuck_out_tongue: .

Mutta joo, on tuttua huonommilta ajoiltani kyllä tuo, että taustalla oli se en piittaa itsestäni paskaakaan ja aivan sama, jos tässä käy huonosti ja toivottavasti käykin -fiilis :frowning: . Selkeä ero siinä kuitenkin on nykyiseen ja juuri tuon ajatusmaailman vuoksi, ei niinkään sen, mitä käytännössä teen. Silloin ei ollut hauskaa ja tiedostin itsetuhoiset taipumukseni varsin hyvin. Nykyään on enimmäkseen hauskaa, enkä ainakaan tiedosta mitään itsetuhoajatuksia/-fiiliksiä itsessäni.

Ja joo, toki ymmärrän sen, että tuosta morkkis ja paha mieli tulee, koska on toiminut sen vuoksi, että paskaaks tässä ja kaikki vituttaa, ei sen vuoksi, että huvitti nyt vain kännissä panna.

Edit: Alkaa nyt tosissaan vituttaa tämä, olenko kipeä vai enkö ole :angry: . Kurkkukipu on pahentunut ja lievää räkäisyyttä on päällä, mutta muuten ei ole mitään flunssan oireita. Eihän siinä toki mitään ihmeellistä ole, jos ihmiselle sellainen lievä flunssan tynkä iskee, mutta mietin nyt, että onko mulla tässäKIN hommassa niin hidas sytytys :mrgreen: , että sitä oikeaa taudin puhkeamista saa odotella ties kuinka kauan ja siinä odotellessaan arpoa, uskaltaako ryhtyä siihen ja tuohon fyysistä rasitusta vaativaan hommaan, ettei nyt vain pahentaisi tilaansa. Energiaa kyllä riittäisi ja mieliala on taas varsin touhukas, joten ei kiinnostaisi vain turhautua tässä. Kyllä mä vähän olen himmannut, eli esim. eilen kävin kävelylenkillä juoksulenkin sijaan(Sisälle en tahtonut jäädä mistään hinnasta mätänemään, kun oli niin ihanan keväinen päivä :smiley: ) ja se nyt ei ainakaan pahentanut oloani mitenkään. Kuumottelempa tässä aikani kuluksi kaikkia kuumettomia keuhkokuumeita ja vähän turhan innokkaasti on tullut taas selattua nettiä noiden kaikenmaailman tautien osalta :unamused: :mrgreen: :angry: .

Ei mitään Hon´! Se tavallaan on osittain musta tärkeä ponttikin ns. vertaistuessa. Jotenkin huomata, että vaikka on vaikeata, ei ole yksin. Viime yönä nukuin kyllä jo 6 h. Eli alkaa olla sen verran väsynyt, että helpottaa vähän. Jotenkin apea olo on nyt kuitenkin heti aamusta.

Winston: Meinasin juuri mainita sulle, että mun miehellähän oli kuumeeton keuhkokuume. Siksikin se pääsi leviämään niin pitkälle ja joka paikkaan, kun vasta loppuvaiheessa alkoi kuume. Eikä sekään ollut 38 astetta kovempi muistaakseni. Miehen fyysinen olo oli vaan niin kamala, että siitä tiesi mennä lääkäriin. Ei se enää viime viikot kuin nukkunut ja oli koko ajan ihan loppu fyysisesti, siitä arvattiin että tää nyt on jotain muuta kuin pelkkä yskä, flunssa, kuume.

Toisekseen, eihän se niin vaarallista ole jos lääkärissä käy, eikä todetakaan mitään hirvittävää tautia. Sehän on parempi niin. Suosittelen terkkarissa käymistä. Tosin tiedän itsestäni myös sen, että muakaan ei sinne saisi, ellen olisi pää kainalossa jne.

winston

Myös mulla on ollut kahteen kertaan kuumeeton keuhkokuume. Lekurit osaavat sitä jo odottaakkin multa jos tulehdusarvot on taivaissa. Keuhkis kun uusiutuu aika helpolla.

Käy terkkarissa!

^^^ Ja näköjään tää minunki tauti on sitä kuumeetonta keuhkokuumetta, koska ei missään vaiheessa kuume noussu niinkuin normaali keuhkok. joita mulla on useampiakin ollu… :unamused:
Ja poskiontelontulehdus tuli kans kylkiäisenä, vaik kovasti yritin avaavilla suihkeilla saada pidettyä nenän auki, et pystyis niistää kunnolla.
No, nyt sit viikon antibiootti kuuri menossa… :confused:

Edit. Eli mars mars lekuriin rakkahin Winston. :slight_smile:

No johan on, tuntuu että tota lienee suunnilleen liikkeellä. Jos tosiaan oireet kestää paljon 7 päivää pidempään niin lienee järkevintä mennä lääkäriin. Se yskä ja kipu yskiessä (keuhkoissa) yleensä tietysti liittyy tohon, mekin lääkittiin sitä yskänlääkkeillä, avaavilla astmalääkkeillä jne. Tulehdusarvoista kyllä selviää heti missä mennään.

^ Joo just noita oireita, ja sit mulla sattui (sattuu vieläki vähän) jos yritit vetää keuhkot täyteen ilmaa…?!
Ja toinen mistä huomaa ainaki itelläni jos keuhkok. on alkamassa, et röökin polttaminen tuntuu niin prkleen pahalle… :smiling_imp:
Ensimmäiset savut joka tupakasta koskee ihan sairaasti ja joutuu ottaa sellasia ihan pieniä henkosia, tai muuten tulee sellainen yskän-kohtaus, ettei mitään rajaa.!!
No ei varmaan viisasta olis polttaa jos on keuhkokuume, mut pakko se vaan on yrittää ku ei sitä ilman röökiäkään oikein pärjää… :blush: :unamused:

Mun miehellä oli myös toi sama, että ei voinut hengittää syvään, koska se sattui niin paljon. Se oire jatkui pitkään.

• Edit: Vittumaista tänään pahoinvointi, liittynee migreenilääkkeisiin taas, vaikka itse kipu väistyi. No joo ja mulla on kuitenkin yhä vielä sitä vatsatautia, siihenkin liittyy pahoinvointi melkein aina mulla.

Ei helvetti, heräsin tänään 00:38 ja käyn niin ylikierroksilla ettei ole toivoakaan levosta piiiiitkään aikaan. Pupumainen olo. (Mulla on aina näitä eläinvertauksia :mrgreen: )

:mrgreen: :laughing: Ei kuitenkaan tänään sellainen “pikku possu” olo… :stuck_out_tongue:

W,
Noin se kaiketi määritellään, että jos ei itsellänsä ole mitään pahoja aikeita itseään kohtaan siinä toiminnassaan, niin silloin siellä taustalla ei oo varmaankaan sen kummempaa itsetuhoviettiä. Tai en mä tiedä, kyllä joku lekuri vois pitää vaikka itsetuhoisena kadun miehiäkin, vaikka niistä homma oiskin kivaa huolimatta siitä, et maksa-arvot kenties huitelee pilvissä. :smiley: No, okei, kauhean monen mielestä se tuskin enää varsinaisesti on hauskaa hommaa siinä vaiheessa, mut mistäs mä tiedän, vaikka sellaisiakin jannuja tuolta löytyisi.

Mut joo, niin itse ajattelisin, että sellainen, josta tulee itselleen lopulta paha olo, on jotain masokismia/itsetuhoa. Tai se, ettei välitä itsestään sitten yhtään ja sen tähden kiskoo jonkun kauhean kuosin päälle ja asettaa itsensä potentiaaliseen vaaraan.

Joo, mustakin kyllä kuosaaminen on joskus ihan puhdasta hauskanpitoa, mutta hauskuus on kaukana, paitsi ehkä hetkellisesti, kun lähtee liikenteeseen sellaisella mentaliteetilla, et paskat musta ja, mitä mulle tapahtuu. :confused:

Noista infektioista, niin johan on monenlaista liikkeellä. Lähes joka toisella tuttavalla myös ainakin. Nyt koputtelen puuta, kun en itse ole vielä sairastunut. Harvoin käyn tuolla tavoin ihmisten ilmoilla kuin viikonloppuna, niin toivon, ettei mun vastustuskykyni nyt petä täysin.

Paranemisia teille! :slight_smile: <3

Mua vituttaa migreeni taas. Ja yleisesti jotenkin on tullut pohdittua hoidon toimimattomuutta. Samaa vanhaa paskaa päivästä toiseen sitä pohtii. Ei vaan oikeastaan perimmäinen syy nyt oli taas ajatella tota se, että kun avohoito ei toimi, niin sairaalalaskuja tulee enemmän. Josta syystä mulla ei ole varaa tehdä normaalin ihmisen elämään kuuluvia asioita. Sain ystävältäni oikein valoterapiaan kasvohoidon lahjaksi iho-ongelmien vuoksi. Se ei ole vittumaista, vaan erittäin huomaavainen lahja, mutta vituttaa, kun ei ole rahaa ylläpitää sitä esimerkiksi sarjahoitona kunnon tulosten saamiseksi nyt noiden turhien laskujen takia. Nimenomaan turhien, koska se sairaalahoitokin on paskaa.

Lisäksi toi valoisuus paradoksaalisesti väsyttää mua todella paljon. No, tätähän se on joka kevät ja kesä. Menee henkiset voimat, ei saa unta ja sit on sellaisessa väsymyskierteessä. Mä muutan vittu pohjoisnavalle. :laughing: