Mä taidankin muistaa ton tapauksen, oliks se vielä niin että sulle oli määrätty 40 mg Tenoxia yöksi, jota olit syönyt jo pidempään? Joo mites se tole tosiaan laskisi siitä, ihan hyvällä tahdolla, kun huomattavasti suurempaa annosta on käytetty ja olet ollut ihan saman kokoinen silloin. Tuntuu että se halus vaan vittuilla, ei kai kukaan tolla alalla voi olla täysin tietämätön toleranssista? Voi luoja.
Hienoa Kaukanapoissa että sait ton asiasi järjestykseen! En tiedä tuosta uusimisesta (mitä Winston tossa pohti), mutta jospa terkkarilääkäri käytti omia aivojaan ja huomasi, että kun lääkkeet on loppu ja niitä on käytetty pidempään, niin uusitaan. Näkeehän ne sieltä kannasta, ettei niitä ole muilla lääkäreillä uusitettu tai haettu usealta, eli käyttö on ollut täysin asianmukaista. Joten turha tuottaa potilaalle enempää tuskaa. Kyllä se sen psykiatrin tehtävä olis se vieroitussuunnitelma tehdä, jos on ne alun perin määrännytkin ja aikoi lopettaa, mutta uskon ettei se nyt ole miettinyt tuota asiaa sen pidempään. Täten voin vaan nostaa hattua ymmärtäväiselle yleislääkärille, joka ei jättänyt potilasta kuseen ja onhan hän voinut punnita sitä haitta/hyöty-suhdetta ja todennut ettei halua olla vastuussa, jos lääkkeettömyys aiheuttaisi jotain peruuttamatonta. Mä olen positiivisesti yllättynyt tuosta terkkarilääkärin järjenkäytöstä ja siitä että sun ei tarvitse enää kärsiä siellä.
^ Se nyt vasta kummalta kuulostaakin, jos joku terkkarin lekuri käy ihan aikansa kuluksi katselemassa Kannasta potilaiden tietoja, että tällä ja tällä tyypillä on ollut lääkitys X, joten uusitaanpa se nyt, vaikken asiasta sen kummempia tiedäkään . Tietenkin siellä Kannassa voi lukea vaikka kuinka kattava selonteko tilanteesta, eli potilas on pyytänyt lääkettä uusittavaksi, lääkäri on päättänyt toisin ja tämän toisen lääkärin mielestä olisi viisaampaa jatkaa lääkitystä, MUTTA miksi ihmeessä se toinen lääkäri kävisi ihan randomista Kantaa kaivelemassa. En nyt tietenkään yhtään tiedä, mitä tässä kaukanapoissan tapauksessa on käynyt. Onhan näitäkin juttuja ollut, että potilaan lääkitysasiat/hoitosuhde on siirretty toiseen instanssiin ja siitä on “ihan vahingossa unohdettu” informoida potilasta itseään .
Palelee, kolottaa, nokka vuotaa, kusettaa, paskattaa, vatsaan sattuu jne., mutta näillä mennään nyt, ei tästä muuten eroon pääse. Nukuinkin vähän levottomasti, mutta nukuinpa kuitenkin, eli kusella ei taaskaan tarvinnut ravata alvariinsa, kiitos kusilääkkeeni . Eikä ummetus ainakaan vaivaa, että onhan tässä positiiviakin puolia :mrgreen: .
Käytännössä uskon, että PKV-lääkkeiden kohdalla se on nykyään suht yleinen ilmiö. Eihän se lääkäri huvikseen niitä jonkun reseptejä pengo, vaan lähinnä selvittääkseen ettei ole päällekkäisiä reseptejä jos potilas ei ole lääkärille tuttu ja uusittavaksi tulee niitä saatanan suoltamia rauhottavia. Lääkäri saa varmistua, ettei potilas hae lääkkeitä muualta ja ettei ole päällekäisiä reseptejä. Riippuu varmaan lääkäristä, mutta kun noi rauhottavat on nyt niin kirosana, niin uskon että osa lääkäreistä harkitsee tarkemmin niiden uusimista ja katselee potilashistoriaa jos joutuu uusimaan pkv-lääkkeitä.
Lääkäreillähän on toki muitakin ohjelmia käytössä (kuin tuo onneton kanta), joista näkevät potilaan lääkityksen (kaikki määrätyt reseptit, oli sitten kyseessä yksityisen määräämät tai ei) pitkältä ajalta. Eli se on ihan paskapuhetta, että toi kanta suojelisi miltään. Jos lääkärille tulee uusittavaksi pkv-resepti niin ne todella saavat kaivaa potilaan lääkityksiä, oli sitten kieltänyt sen tai ei. Ainakin näin on jos resepti jätetään uusittavaksi, eri asia varmaan vastaanotolla. Epäilen kyllä että jos lääkäri jostain syystä kysyisi lupaa niiden katsomiseen (pkv-lääkkeiden kohdalla), eikä potilas siihen suostuisi, niin voisi jäädä jopa lääkkeet saamatta. Varmaan käytännöissä on kaupunkikohtaisia erojakin ja lääkärikohtaisiakin toki.
^ Juu, juu, toki lääkäri saattaa hyvinkin kaivella kaikki mahdolliset lääkitykset ja tiedot, mitä vain käsiinsä saa, jos se reseptin uusintapyyntö tulee, mutta tuossa kaukanapoissan tapauksessa käsitin, ettei hän olisi ollut yhteydessä TK:hon asian tiimoilta, vaan tuo Diapam-respan uusiminen olisi tullut ns. taivaan lahjana ja ihan yllättäen, ja se olisi kyllä aika outo tilanne. No, edelleenkään en tiedä, miten tuo homma on mennyt, joten turha kait mun on enempää spekuloida.
Kanta ym. potilastietorekisterit ovat kyllä aika kyseenalaisia IMO, koska lääkärillä pitäisi olla vaitiolovelvollisuus ja noissa hommissa se kusee väistämättä . Siellähän ovat kaikki ihmisten tiedot aivan levällään kaikille, jolloin ei voida vaitiolovelvollisuudesta puhua hyvällä tahdollakaan . Itselläni ei ole tullut Kannan vuoksi mitään ongelmia PKV-lääkkeiden saannissa tai muutenkaan, mutta kyseessä on periaate, eli vaitiolovelvollisuus on vaitiolovelvollisuus, koski se sitten PKV-lääkkeitä tai jalkasientä.
Mulla diabetes lääkärin kanssa katsottiin lääkelista läpi ja verenpaine lääkettä kirjoitti lisää, no meikä apteekkiin ja kysyin kuinka mulla on pameja, kipulaastareita ja muuta. Se oli pyytämättä pannut kaikkiin virtaa vuodeksi, ei ollu kotona vielä loppu mutta kysyin mitä saan niin kun olivat uudet reseptit niin kaikkia kolmen kuukauden satsi, kyseessä lääkäri joka meinasi pienentää mun pami määrää ja sen oikaisin yksityisellä ja nyt kirjoitti kaikkia oikean määrän. TK lääkärit ei koskaan kirjoittanut kipulaastareita kuin max. 8kk, nyt ei ollu edes määriä vaan kaikki vuodeksi. No onhan se sisätautien erikoislääkäri.
Tämä ei ollut vittumaista vaan osittainen vastaus edelliseen.
Joo en mä käsitä, miten joku voi edes käyttää tollaista logiikkaa kuin se sijainen. Luulis, että ne oppivat ihan lääkiksessä jo, että bentsotole ei maagisesti vuosien kuluttua laske vain, koska potilas painaa, no, sanotaanko vaikka 40 kg. Siis voidaanhan tyyliin jollekin lapsellekin joutua juottamaan Diapamlitkua enemmän kuin toiselle lapselle esilääkityksenä, jos sattuu olemaan kovin kauhuissaan oleva tapaus. Niin yksilöllistähän toi kaikki on, eivätkä bentsot annoksineen todellakaan ole millään tapaa sidoksissa ihmisen painoon. Joo, monet lääkkeet on, mutta bentsot ei.
Unettomuus. Reflat valvottavat, mutta onneksi nyt pystyy valvomaan ja palelemaan enimmäkseen peiton alla, kun ei tarvitse jatkuvasti kusta :mrgreen: . Ja toki muutenkin vituttaa tämä huonosta olosta johtuva toimintakyvyn lasku, kun mieliala olisi kuitenkin sen verran hyvin plussalla, että tekisi mieli touhutakin jotakin tähdellistä. En kuitenkaan viitsi rasittaa itseäni liikaa tässä tilanteessa, ettei se johtaisi retkahdukseen, kun homma on kuitenkin mennyt näin hyvin ja mitään kunnon kitkuja ei varsinaisesti ole . Vähän vituttaa myös se, että klonatsepaamia on kulunut se 6 mg/vrk. Ihan sallittu annoshan tuo, mutta kun en tahtoisi nostella tolejani yhtään. Katson kuitenkin, että tämä on väliaikaisena ratkaisuna parempi ja ainakin tuo auttaa vähän relaksoimaan lihaksia, jotka meinaavat mennä ihan jumiin, kun palelun ja kolotuksen tähden käpristelen huonoissa asennoissa.
^ Hienoa, että olet päässyt projektissasi noinkin pitkälle!
Mua vituttaa… DEXMI. Hyi vittu, mitä paskaa. Ja kännissä tuntui oikein mahtavalta läpältä testata sitä sontaa, kun kerran kaverilla oli sitä ja tuli mieleen Narkkiksen hehkuttelut. Tosin eroteltuna sentään, että en mä mitään Ressupulloa sisuksiini kiskonut. Jumalauta, siitä dexmistä tuli paukamia iholle, tosin yllättäen varmaan olen sillekin allerginen. Happamuudessaan tuntui syövyttävän hampaat ja nyt on kurkku kipeä, samoin maha. Migreeninkin sain. Eikä mitään kummempia visuaaleja tai psykedeelisiä vaikutuksia ilmennyt. Nyt voin todeta varsinkin, että dexmi ei auta yhtään mihinkään ja on täyttä kuraa. Enkä kokenut mitään muuta valaistumista kuin sen, että hullu vaan tuosta repii iloa irti. :mrgreen:
Mut joo… Käytännössä DXM on psyykeen puhdistusaine, ei päihde. Mikäli ihminen kokee tarvetta päihtymykseen, on DXM väärä valinta. itse tosin aloitin DXM:n käytön pari vuotta sitten hieman päihdepilke slmäkulmassa, mutta silmät avautuivat aika nopeasti, kun tuli huomattua, että DXM ei päihdytä, vaan raitistuttaa. Mitä enemmän sitä käytti, sitä enemmän alkoi kiinnostaa itsen puhdistautuminen ja parantuminen. Se että onko sisäinen puhdistautuminen tuskasta mikä päihteisiin vetää, jotain mistä voi repiä iloa irti, jää nähtäväksi…
Tässä on pari tuntia sitten nautittu 600 mg DXM, ja juuri heitin 40kpl röökiä ja 2 pakettia tupakinpuruja roskikseen. Viikko sitten toistin saman operaation dexmipäissäni. Mielenkiintoista mielestäni on, että miten vihamieliseksi sitä muuttuu DXM:n avulla muita huumeita kohtaan. Dexmi on käytännössä pelastanut mut alkoholismilta, ja nyt sitten nähtävästi myös tupakoinnilta, joten ei kuitenkaan IHAN täyttä kuraa mielestäni kuitenkaan. Se, että liekkö toista troppia joka toimisi samalla tavalla (=kaikki muut päihteet vittuun talosta), niin olisipa mielenkiintoista kuulla!
^^/^ Kiitti, Nnaana <3 ja onneksi olkoon sulle . Kyllä mä nauroin . Olen itsekin dexmiä joskus aikoinaan pari kertaa testannut(En pitänyt vaikutuksesta lainkaan, enkä ainakaan raitistunut sen avulla :mrgreen: ), mutta se oli jo kaaauuan ennen tätä Arkkiksen kuuluisaa dexmikohua, joten ei siinä silloin vielä ollut mitään hauskaa .
Arkkis, sä käsittääkseni vaikutat pääkaupunkiseudulla, joten onneksi apteekkeja riittää. Ajattele, jos asuisit jossakin aivan onnettomassa käpykylässä, jossa olisi vain 1 apteekki 100 km säteellä, niin johan ne alkaisivat ihmetellä, kun alvariinsa Ressua haet ja taitaa tuonKIN lääkkeen kanssa olla se vain 1 pakkaus kerrallaan per asiakas, joten saattaisit joutua turvautumaan hakumiehen/-naisen apuun . Toki nykyään on mahdollista tilata lääkkeet myös netistä ja tarkoitan siis ihan laillisia apteekkilääkkeitä, en mitään epämääräisiä huumetilauksia, joten se ehkä hieman helpottaa peräkylien innokkaimpien Ressu-päiden, sun muiden reseptivapailla roippeilla doussailijoiden elämää .
Edit: Ei hitto! Nyt ryhdyin miettimään, kun tässä tätä opparivieroitustani hyvää vauhtia puuhaan(Hyvin menee edelleen ja vittumaista tänäänkin ovat reflat) ja tarkoitus olisi tosiaan jatkossa pysyä erossa kaikista oppareista, ellen niitä aivan välttämättä kovaan kipuun tarvitse(Loperamidia saatan tarvita joskus, vaikkei mulla enää reflojakaan olisi, mutta en usko, että siitä mulle ongelmaa tulee :mrgreen: ), niin jos mulle tulee hirmuinen yskä ja siihen pitää ottaa lääkettä, niin silloin joutunen turvautumaan Ressuun . Kodeiiniyskänlääkkeet kun saattavat laukaista jonkin himon, etenkin tolejen laskettua nolliin, vaikken niitä pullotolkulla litkisikään, vaan ottaisin vain sen lusikallisen, joka saa riittää pikkuyskään. Nooh, onhan dexmikin tavallaan opparia, joo, mutta sen verran eroaa kyllä vaikutukseltaan perusoppareihin, ettei sen pitäisi mulle mitään kitkuja aiheuttaa, paitsi tietty, jos se alkaa vituttaa niin paljon, että voisipa tästä saman tien lähteä vetämään vaikka Sepon henoiinia :mrgreen: .
Niin, reflat ovat vittumaisia . Olo ei edelleenkään ole sietämätön ja nyt sain nukuttuakin hieman paremmin. Mietin kuitenkin sellaista, kun monilla oppareiden lopettajilla vaivaksi ovat tulleet levottomat jalat. Mulla ei nyt varsinaisesti tuota oiretta ole(Siitä on kyllä kokemusta mm. benzorefloissa, sekä mielipidelääkkeiden lopetuksessa), mutta jokseenkin ilkeältä tuntuu jaloissa ja niitä pitää liikutella, koska ovat aivan jäässä, tuntuu, ettei veri kierrä lainkaan ja vittumaisia suonenvetoja meinaa puskea . Tämä on toki mulle ihan ennestään tuttua, etenkin talvisin, ja liittyy pitkälti huonoon syömiseen ja nyt toki reflat korostavat kaikkia tuntemuksia. Kuumottelen nyt kuitenkin ihan aikani kuluksi(Sekin on tässä hommassa vittumaista, kun on ihan liikaa aikaa ajatella, kun ei jaksa kaiken aikaa touhuta niin helvetisti, vaikka mieli tekisi ), jos mulla jääkin päälle jokin levottomat jalat -oireilu. Siihen on toki lääkkeitä, mutta musta tuntuu hieman typerältä ja nurinkuriselta, että kiskon montaa eri lääkettä, jotta pääsisin eroon yhdestä . Tokikaan nuo lääkkeeni(Minirin, Imodium, Duact, Primperan, Panadol, Burana) benzoja lukuunottamatta eivät mulle todennäköisesti mitään pidempiaikaista tarvetta ja suurempia ongelmia aiheuta, kun eipä noista tosiaan irti saa, kuin apua oireeseen X ja Y, eikä noita edes kovin paljoa mene, mutta myrkkyjä kaikki lääkkeet silti ovat, yhtä kaikki, ja tuntuisi vähän hölmöltä alkaa kiskoa tähän vielä jotakin Parkinson-lääkettä päälle .
^ Ei sulla auta Sirdalud tohon levottomiin jalkoihin? Mulla tuli levottomat jalat öisin silloin, kun söin Lamictalia. Usein heitin sit perään Sirdaludia, niin ei paljoa jaksanut liikutella. Mä jotenkin uskoisin, että toi on ohimenevää, ellei sulla ole jotenkin muuten taipumusta levottomiin jalkoihin.
Joo, ei kyllä tunnu dexmi opparilta lainkaan. Pakko on vaan sanoa, että kaameudessaan maun puolesta sen kyllä hakkaa lakka ihan 100-0! Mutta en kumpaakaan myrkkyä aio kulautella, ellei sitten kännissä saa jotain kuningasideaa. Hyi vittu. Mut kaikki pitää kai testata. :mrgreen:
^^ Olen mä Sirdaludiakin ottanut, mutta enpä ole huomannut sillä mitään vaikutusta tuohon vaivaan ja jollei klonatsepaami auta, niin tuskinpa Sirdaludkaan silloin. Kovin suuria annoksia en sitä viitsi vetää, koska verenpaineet laskevat liiaksi. Oikeastaan saattaisi vain pahentaa vaivaani, koska palelusta ja heikosta ääreisverenkierrostahan tuo lähinnä johtuu, eli ei ole mitään tyypillistä levottomat jalat -oirehdintaa. Uskon minäkin, että ohitse tämä menee, kunhan olo muutenkin alkaa helpottaa .
IMO lakka on aika jees päihdytin. Ei tietenkään maultaan , mutta eipä kai sitä hirveästi maistella tarvitse. Aika suppealla skaalalla ne päihteet, joista pidän liikkuvat, mutta lakka on kyllä mun “makuuni”. Ei mun tosin siitä liioin huoli innostua, koska eipä tuo mitään terveellistä todellakaan ole ja mulla kun tuppaa lähtemään usein lapasesta . Lakan kuitenkin kelpuutan, jos sitä nyt joku aivan välttämättä tahtoisi mulle tarjota, vaikka monen roippeen kanssa olenkin sitä mieltä, että hyi ja paskaa ja EVVK.
Unettomuus. Kumman hyvin nukuinkin alkukevään. Viimepäivinä sen sijaan olen mennyt viiden tunnin unilla. Koska otin edellisen Tenoxin vaan 5h sitten, niin otin nyt sitten toisen ja katsotaan, suvaitseeko nukkumatti käydä, kunhan olen ensin puuhaillut jotain tässä. Sänkyyn ei ainakaan kannata jäädä kierimään, se on mulle takuuvarma unen pilaaja. Tosin se on ihan perseestä, että kun on muutaman tunnin hereillä ja nukkuu taas muutaman, niin on hieman kujalla koko päivän sitten. Kuitenkin katson, että pienempi paha se on kuin rytmihäiriöt. Ainakin tällä erää.
Lakasta: niin musta tuntui, että olisin juonut jotain saatanan tinneriä. Ei lainkaan nautinnollinen olo, no, toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä, vai miten se meni. :mrgreen:
^ Millaistahan lakkaa sä olet vetänyt, jos sitä on oikein juomalla tarvinnut juoda ? Kyllä ne lakan annokset korkeammankin toleranssin omaavalla ovat tilavuudeltaan niin pieniä, että ykkösellähän tuo alas menee. Kyllähän se suuta ja kurkkua ja vähän muitakin sisuskaluja kirveltää ja pahan maun jättää suuhun, jos toki perään voi heittää jotakin mehua, joka hieman auttaa, mutta mä pidän kyllä siitä olosta, minkä lakka tekee. Kaamea liuotin se toki on ja mun on parempi pysyä siitä erossa, koska överiksi saattaa tosiaan mennä ja se harvemmin on hyvä asia minkään substanssin kanssa, saati lakan .
^ No, jos pilkkua viilataan, niin en mä sitä toki juonut, vaan truuttasin annosruiskusta suuhun ja päälle mehua, mutta paskalta se maistui ja paskan olon se teki. :mrgreen:
Joku persemäinen ahdistus iskenyt. Eilisestä lähtien nonstoppina. Otin mä illalla 10 mg Diapamia ja pari Tenoxia. Helpotti joksikin aikaa, ja ajattelin, että nukkumalla menis ohi, mutta ei. Muutoin lääkitsisin tramadolilla, mutta ois se vitun noloa ja alhaista tavata 11v nuorempaa pikkusiskoa huomenna jossain opparilaskuissa. Lupasin nimittäin viedä neidin shoppailemaan, eikä itse shoppailukaan ole kovin mukavaa sellaisessa olotilassa.
Lisäksi suodatinpussit on loppu, että pitänee vaivautua ihmisten ilmoille. Ehkä kahvinkin puute ahdistaa, vaikka kahvi liiallisissa määrin ei ahdistusta millään tapaa ainakaan paranna.