Vittumaista tänään?

Valon määrä vituttaa. Sitä muistaa, miksi on niin vittumaista valvoa yksin. Jotenkin tulee tosi epätodellinen fiilis, kun päivä on vaan jatkuvinaan ja yksinään valvoo sen pimeän hetken. Toki kello ei vielä ole paljoa mitään, mutta kyllä mä tossa viikonloppunakin valvoin niin, että aurinko porotti jo täydeltä taivaalta, kun menin nukkumaan.

Mielialat heittelee edelleen. Sitä huomaa olevansa käsi Tenox-purkilla joka saatanan ilta ja aamulla on taas virtaa vaikka muille jakaa ja hieman ehkä ylituttavallisuuttakin. Iltaisin sitä taas kelaa, että tekis mieli vetää kauheat itsetuhoöverit ja miettii, että vetäis kerralla vaan kuolettavan määrän.

Sopisi taas paremmin tonne Lataamoon, mutta mua ihan tosi ottaa päähän se, että ei pysty nauttimaan kesästä samalla tapaa kuin joku muu. Tietysti murehtimalla ja vellomalla asiat ei parane, kyllä mä koitan repiä iloa vaikka siitä, että kohta saa ihan ookoo ulkomaalaisiakin mansikoita kaupoista, mutta juuri nyt ja tässä mua vituttaa ihan suunnattomasti.

Nnaana, tuo “itsetuhovietti” on todella piinallinen. Kai mullakin vähän alkoholiin liittyy sitä. Koita kuitenkin jaksaa ja kelata vaikka, et mikä sua ajaa sitä ajattelemaan? Tai koita olla kelaamatta, jos se kelailu ahdistaa.

Sori, mutta en ihan hoksannut, että onko mielestäsi nyt liikaa valoista aikaa? Vai unirytmi oudosti ja tavallaan missaat sen aurinkoisimman hetken? Vai et iltaisin ahdistaa, kun aurinko jo laskee, muttei vielä väsytäkään?

Olen huomannut, että päivänvalo vaikuttaa tosi paljon munkin mielialaan. Illalla on aina vähän synkempi olo, jos ei ole saanut käytyä ulkona valoisan aikaan lainkaan

^Siis mua ahdistaa se, että aurinko paistaa 24/7, jotenkin mun ajantaju katoaa. Kaikki tuntuu yhdeltä pitkältä vuorokaudelta, kun en ole silloin pimeään aikaan nukkumassa. :confused:

Tiedän kyllä, että mulla noi ajatuskelat aiheuttaa puhtaasti se, että viime vuosi oli ihan karsea ja tavallaan kai petyin, kun 2014 luulin pärjääväni edes jotenkin ja taas meni matto jalkojen alta. Se on kuluttavaa.

Mulla on tämä ongelma loppusyksystä/alkutalvesta, kun sitä valoa ei ulkona välttämättä pahemmin näy, vaikka kuinka sopivaan ajankohtaan yrittäisi ulkoilunsa ajoittaa, enkä mä edes asu missään ihan pimeässä pohjolassa. Ulkoilu, ihan vähäinenkin, on mun mielenterveyteni kannalta todella tärkeää, ts. mökkihöperöityminen puskee mulle pidemmän päälle takuuvarman mega-ahdistuksen, superdepiksen, ellei suorastaan psykoosia, ja parasta ulkoilussa on juuri se, että saa nauttia auringosta. No, nyt ei ole sitä ongelmaa, eli aika sama, mihin aikaan päivästä ulos menee, jos toki yritän ajoittaa ulkoiluni yleensä päivään, koska iltaulkoilu, vaikka ihan rauhallinenkin, voi nostaa mulla kierroksia sen verran, että on vaikeaa saada unta. Mä en kärsi valon määrän lisääntymisestä, päinvastoin, olen kaamosdepistelijä, mutta kyllä tuo valoisuus ehkä hieman liikaa laittaa kierroksia koneeseen, joka voi ajoittain olla vähän häiritsevää, vaikka mieliala onkin hyvä.

Nyt vituttaa lähinnä se, että AdBlock herjaa jotakin ja joudun mainosten uhriksi :cry: . No, eiköhän tuo pian kuntoon saada. Myös pöhöttynyt olo, joka häiritsee siis ihan muutenkin, kuin kosmeettisesti, kiitos kaamean mässäämisen vaivaa nyt vähän, mutta sekin korjaantunee pian.

^ moi, laitoin adblock-plussin (+) viime syksynä acerin karvalakkikoneelle ja paljon helpotti,
eikä mitään mainossontaa ole tullut läpi sen koommin ineen.

onkohan se sama ilmaisohjelma, en tiiä ? muutenkin tekninen puoli vähempi mua koskettaa,
en hallitse sitä, sillä mä vaan käytän. silti tuo ladattu ohjelma oli ehkä parasta, mitä elämä mulle on antanut.
no, voi olla sittenkin, että on jotain muutakin mainittavaa eteeni tullut ja vastikkeettomastikin, joskus.

vastaus: en tiiä mikä spesifikoidusti on vittumaista tänään, sillä tunteet on valitettavana kasana,

mutta tiedän kuitenkin. en tiiä välitänkö. saa ny nähdä, mitä tulee olemaan.

tilan toistuvuus ja ainakin unettomuus - halu jättää tää kaikki eletty ja kuolla, maailma on jo nähty.

sitten latasin äsken tuupista princeä korvaan (fury) ja mielialani koki jonkinlaisen suunnanmuutoksen.

ainoa matkassani mukana kulkenut tosirakkaus musiikkiin lienee ollut se paras terapiamuoto läpi sekavien

ja täynnä epätoivoa ja masennusta olleiden turhauttavien ja merkityksettömien vuosikymmenten ajan.

on karmean pysäyttävä tunne löytää taas kaikki sama pirstaleinen ja realiteeteiltaan kylmä tunnekertymä sisältään

ja huomata, ettei… olekaan sanoja.

Eihän niihin aina ole sanoja. Aiemmin mä kirjotin ajatuksiani päiväkirjoihin, ehkä siinäkin sai purkaa jotain. Ahdistukseen minulla ei ole sanoja, se ei lähde enää ilman rauhottavaa. Sen jälkeen kun tunteet hieman tasaantuu, vaikka ahdistaa edelleen niin pystyn jonkun verran keskustelemaan, mutta en pitkään. Mulla on selviä syitä ahdistukseen ja sitten on sitä järjetöntä ahdistavaa pahaa oloa pään sisällä, mitä ei voi eritellä ja sille ei ole sanoja, kun se ei tavallaan johdu mistään tietystä asiasta. Sen vaan tuntuu kuuluvan osana mun persoonaan nykyään ja välillä se tulee esiin, eikä siihen auta mikään muu kuin aika, pahinta se on usein iltaisin. Se vaan on helvetin pahaa oloa henkisesti. Tuotako tarkoitat?

^ moi lucci, aika monia asioita tarkoitan… n. kolmen romaanin verran.

mut nyt olo on parempi, ku heitettiin väsyneenä 2½ timman rundi ja mähän saan
aina juteltua jonkun kanssa, eikä sen oo aina niin väliä, kenen kaa…
en tarvii sellasii lähipiirejä, kun… en tarvii sellasii lähipiirejä…
Juicen ex-opettaja tuli vastaan ja suhteutti asioita omalla tarinallaan…

ja kysehän on mulla ajoittaisesta vittuuntumisesta, joka näin raakana ja väsyneenä tuntuu
ilman turrutteita ajoittain melko pahalta, etenkin aamuyön “valoisana aikana” yksin ollessani -

bentsot ovat tehokkaita tunteiden turrutteita. itkeminen on likellä nauramista, kunnes itkeminen
tuntuu itkemiseltä ja aito nauraminen on sitä nauramista vedet silmissä, eikä itkemistä…

kuollut rakkaus, josta ois voinut tulla jotain isompaa, mutta en mä sitä naista kaipaa, siis todellakaan -
luuydinsyöpä järsii ns. hyvää naista, eikä tulevasta tiedä ja koira meinas delata maaliksena todennäköisesti
vitun myrkkyihin ja mulla meni kaikki palkkatukihomorahat siihen… univaikeudet uusii, jossain vaiheessa
se käy kiinni käpyyn, mutta joidenkin vaimot on tappaneet itsensä, enkä sellasta tunnesotkua osaa oikein lukea…

ihanaa on se, että oikeasti tunnen erään neiti kevään, mutten prkl hänen sukunimeään ja näin ollen en pääse selvittämään, oisko vai eikö - ku aiemmin emmin liiiian kauan ja ajoitukset elämässä ei ole mun käsissä, sillä muuttuvia tekijöitä on niin vitusti, mut dokaaminen ja muu pkv-shitti ei vain ole mulle hyväksi - petyin vain niin saatanasti, kun palasin kuureilemaan pamei syksyllä ja kesti taas näin kauan pyristellä irti - eikä se ny olekaan ollut niin helppoa, kun tuli henkistä kaipuuta eli rakastuin tuohon smurffiin, enkä ymmärrä miten niin ylipäätään kävi -
kun vierotuin tasan 3 v sitten siitä…

joo mut kyl tää menee tästä taasen, kun saikin ne asiat puitua irlanniksi ja suomeksi.
en puhu mansea tai kammottavaa kummelikieltä ja lausun ämerikkää kuin aito
cäliförniäläinen jämäjätkä täsmälleen vispaten kuin red hotin tony…
mut emmä ny ihan sellasii naisii, kuin hän saa joka kerta messiin tai
ollenkaan. tämä ei ole arpikudos, tämä on mun elämä.

ehkä se on vain niin, että olen yksinäinen susi, jonka kuuluukin olla yksin -
will I always be alone ?? - maybe so, sir and madam

en tiiä tulevasta, sepä se oliskin. kirjoittaminen osaltaan alkaa vituttamaan ja puhuminen myös.
emmäkää jaksa aina ilmaisuani käyttää, vaikka olenkin esmes duunipaikassa kaikkein puheliain.
mutta jos olen täysin hiljaa, niin multa tullaan kysymään melko pian, “mikä on hätänä tai vialla…”

maailma ja elämä toisinaan on

Samastun niiin tohon, että on ahistavaa, ku on niin perkeleen valosaa koko ajan. :smiley: Siis onhan kivat kelit kivoja, lenkkejä ajatellen varsinkin, mut se jotenkin sekottaa mun pään ku on koko ajan vaan valosaa. Varsinkin jos sattuu asuu tääl ylempänä, niin bipolääri-tyyppiselle tällanen äärilaidast toiseen valo-pimeys -meininki aiheuttaa kaikenlaisia ilmiöitä… nyt mul on sellanen ettei voi pitää kaihtimia auki, ku on niin törkeen valosaa, ja sit joku mutsi pamahtaa sisälle ja huokaisee “ihana valo” ja avaa kaikki verhot … se on ahdistavaa! Varsinkin jos on liskoillu, niin se valo on todella ahdistavaa…

^/^^

Juuri tästä eilen puhuin yhden kaverini kanssa (yksi harvoista), en tykkää kun toukokuun alussa on jo käytännössä valosaa kokoajan (muutama hassu tunti pimeetä) ja puoli viideltä jo taas valosaa ja kokoajan se lisääntyy. Sitten talvella saa kykkiä pimeessä 24/7 muutaman kuukauden, joku välimalli ois kiva. Mutta sitä on vähän vaikee alkaa muuttaan, muutakun muuttamalla itse johonkin muualle, missä valojaksot olis otollisemmat itselle…

Toisaalta kaikesta turhasta sitä valittaa, esim juuri tosta valosta tai pimeydestä :smiley:

Voihan sitä mennä perkele pimeeseen pesuhuoneeseen nukkuun kesäks ja hommata jotain tehdasvalasimia sisälle talveks jos valoo tarpeeks haluaa, asennoitumiskysymys tietysti, muttakun… :sunglasses: :stuck_out_tongue:

Tämä se on kyllä vittumaista :angry: . Mä olen tosi puhelias ihan perusluonteeltani, mutta joskus tulee se höpötyskiintiö täyteen ja huvittaa vain olla hiljaa. Sitten tullaan kyselemään, että mikä mua vaivaa ja ollaan suunnilleen lanssia soittamassa, että kai se nyt vähintään psykoosiin meni tai aivoverenvuodon sai :unamused: . Jos sitä puhumattomuutta mulla päivä- tai viikkotolkulla jatkuu, niin, joo, silloin taidan kyllä olla aika hyvin depiksessä, mutta jos mä nyt, jumalauta, yhden päivän silloin tällöin olen hiljaa ja kommunikoin korkeintaan täysin välttämättömät, niin luulisi ihmisten olevan lähinnä tyytyväisiä, kun kerrankin pidän turpani kiinni :unamused: :mrgreen: . Kyllä sitä juttua riittää sitten taas senkin edestä, kun on vähän vetänyt henkeä välillä. Alkuaikoinamme isäntäkin luuli aina, että murjotan, olen vakavasti masentunut tmv., jos erehdyin olemaan valveilla ollessani useamman tunnin putkeen puhumatta mitään, mutta onhan tuo jo aikaa sitten tottunut siihen, että voimia se kultaseni vain kerää uuteen hyökkäykseen :laughing: . Sitä paitsi, mä en harrasta mitään mykkäkouluja. Jos mulla on jotakin hampaankolossa, niin teen sen kyllä selväksi ääneen ja suoraan :smiling_imp: .

Mullekin lienisi optimi se, että valoisa ja pimeä aika jakautuisivat tasaisesti 12/12 h/vrk., mutta enpä taida silti muuttaa päiväntasaajalle. Keinovalot ja pimennysverhot eivät mulla toimi, koska se sisäinen kello/kalenteri vain jotenkin sanelee sen, onko marraskuu vai juhannus. No, ei mulla nyt mitään valittamista ole, koska sain nukuttua hyvin ja tämä valoisa aika on mulle paljon mieluisampaa, kuin kaamos, vaikka vähän ylikierroksille joskus pistäisikin :smiley: .

Kunnon kahvi on loppu, enkä jaksa raahautua kauppaan. Siispä ryystän pahaa pikakahvia, enkä todellakaan ole vakuuttunut, että se sisältäisi yhtä paljon kofeiinia kuin tavallinen kahvi.

Miksi ihmeessä lääkärit ei kirjoita pameja, lienee buranan jälkeen turvallisin lääke. Tietty jos niitä rouskii levy kaupalla mutta lääkkeeksi.

En osaa vastata mutta sellainen lääkäri joka ei pameja kirjoita oikeaan tarpeeseen pitää laittaa mitä pikimmin vaihtoon… Siinäpä vasta muuten monipuolinen troppi mutta onhan sillä ne huonot puolensakkin…

Paitsi että Burana ei ole kovinkaan turvallinen lääke :wink: . Eikös sulla itselläsikin ole kokemusta veren oksentamisesta Burana-kuurin jälkeen? Pidemmät kuurit/isommat annokset tuota kun aiheuttavat lähes väistämättä vakaviakin ongelmia teräsvatsaisemmallekin tapaukselle ja herkemmät voivat saada varsin ikäviä oireita jo ihan satunnaisella ja maltillisella käytöllä. Onpa sitä moni päässyt hengestäänkin, ihan tahtomattaankin, tuon “harmittoman” käsikauppalääkkeen myötävaikutuksella. Diapam sen sijaan on helvetin turvallinen lääke, jopa levykaupalla rouskittuna. En nyt todellakaan suosittele ketään rouskimaan Pameja ihan huvikseen levytolkulla(Moisesta väärinkäytöstä ei ainakaan pidemmän päälle hyvää seuraa :mrgreen: :wink: ), mutta vertaan benzoyliannostusta hiton monen muun lääkkeen yliannostukseen. Eipä siihen kuole, eikä mitään pysyviä vaurioitakaan saa. No, ehkä välillisesti, jos benzohuuruissaan kaatuu portaissa, kävelee suoraan rekan alle tai vittuilee väärälle tyypille :mrgreen: . Moneen vaivaan hyvä ja turvallinen lääke tosiaan. Riippuvuus on se vittumainen puoli, mutta eipä sekään nyt yhdessä yössä iske, kuten jotkut lääkärit tuntuvat nykyisin kuvittelevan, eli maltillisesti, oikeisiin vaivoihin ja mieluiten vain tarvittaessa käytettynä siitä ei mitään järjetöntä pelkoa pitäisi olla.

Kaukanapoissa:
Lekuri tosiaan vaihtoon, jollei tältä nykyiseltä enää Pampuloita heru, mutta siltikin, vaikka saisit lääkkeesi hommattua toiselta lääkäriltä, asiaa ei pitäisi jättää tuohon, koska tuollainen ei nyt vain käy, että bentsodiatsepiinilääkityksiä lopetetaan kylmästi seinään :imp: . Se saattaa pahimmillaan olla hengenvaarallista. Jos joku lääkäri on sitä mieltä, ettei benzoja enää jatketa, niin sitten hänen tehtävänsä on laatia potilaan kanssa yhteistyössä rauhallinen tiputussuunnitelma, ei suinkaan vain jättää respaa uusimatta, luikkia vaivihkaa takavasemmalle ja jättää potilas tyystin oman onnensa nojaan :angry: . Bissen kittaaminen ei ole kovin hyvä idea tuossa tilanteessa, mutta ymmärrän kyllä täysin. Olen itsekin joskus aikoinani epätoivoissani hoidellut benzorefloja alkoholilla ja auttoihan se, hetkeksi. Lämmitti vähän aikaa, kuin pissi housuissa pakkasella ja sen jälkeen olo oli kahta kaameampi.

Täällä on vittumaista reflainen olo, mutta onneksi vain oppareista ja niistäkin lähinnä kodeiinista. Mieliala on kyllä hyvä ja positiivisella asenteella ja tyystin vapaaehtoisesti tähän nyt ryhdyin, joten enpä liikoja valita. Vielä en ole kokeillut sitä kusilääkettä, kun eilen illalla sain kuitenkin ihan hyvin unta ja muutenkin kohtuullisesti nukuttua, mutta nyt alkaa jo kusettaa siihen malliin, että ehkäpä tänä iltana testaan, miten se toimii. Tässä aamukahveja kitatessa nyt ei niin väliä ole, vaikka kusella joutuisikin alvariinsa ravaamaan.

Joo heitin ton Buranan ihan ajattelematta, mulla voi tulla lähtö mistä vaan tulehduskipu lääkkeestä jopa lasten Disperiini kiellettiin ja sehän on viidesosa tavis asperiinistä. Yhden illassa söin veritulppavaaran takia, Panadol/cod olis sallittu mutta mulla ei auta mihinkään kipuun.

Tuntuu että lääkärit ei enää ota vastuuta siitä, että ovat kirjottaneet potilaalle rauhottavia. Niin paljon kuulee noita, että lääkitys vaan katkaistaan seinään eikä vastata soittopyyntöihin. Toki tulee heti mieleen että kyseessä on kunnallinen ja vielä yleislääkäri. Ainakin psykiatrien luulisi tietävän paremmin, miten epätoivoisiin tekoihin tai tapahtumiin äkillinen rauhottavien lopetus voi ihmisen ajaa. Mun psykiatri ainakin ymmärtää ja pitää aina huolen, että lääkkeitä on jäljellä riittävä määrä.

Eli lääkäriä vaihtoon suositellaan täältäkin. Kamala edes ajatella, mitä noilla teoilla saadaan aikaan jos katkaistaan sellaisen ihmisen rauhottava lääkitys seinään, jolla on heikompi psyyke, esimerkiksi mä en varmaan hengissä selviäisi tollaisesta tempusta.

Kaukanapoissa täytyy sanoa että olet ollut aivan helvetin vahva, kun olet tossa kunnossa edes pysynyt. Toivon sulle voimia ja sydämestäni sitä että se lääkäri nyt kantaisi vastuunsa kuin mies (tai nainen) ja joko jatkaisi lääkitystä normisti tai kuten Winston totesi, laatisi sun kanssa jonkun järkevän tiputussuunnitelman. Vittu että risoo tää nykymeininki. Katkaistaiskos mielialalääkkeet kuin seinään? Tai psykoosilääkkeet? No ei vitussa.

Joo, valitettavasti on kans kokemusta tuollaisesta vitun pelleilystä bentsojen kanssa. Mä sain paperit osastolta, niin se yksi sijainen, joka laski mun Tenoxit 10 mg:n, oli perustellut sen “on sopusuhdassa potilaan koon kanssa.” Aijaa, mistä lähin bentsotole on ollut kiinni ruumiinkoosta? :unamused: No, mä onneksi sain ne takaisin taas oikeeseen annostukseen, kun toi sijainen lähti pois. Mutta ihan ihme temppuja tosiaan harrastavat, kumma kun leptejäkin voidaan syöttää kourakaupalla, eikä ketään kiinnosta oletko laiha vai läski, pitkä vai pätkä. Ja kuka ylipäänsä ottaa vastuun, jos potilas unettomuutensa takia vaipuu psykoosiin tai kuolee bentsovieroitusoireisiin?

Mua vituttaa nyt menkat. :unamused: Ja turvotus. Läskiolo. Ei musta läskiä saa tekemälläkään ja tottahan toki nyt menkat muutenkin saa naisen kuin naisen turpoamaan, mutta kyllä mä olen painoa saanut, kun olen kotona ollut, enkä syönyt osaston keittoja. Ahdistaa. Totta kai olen helvetin paljon terveempi fyysisesti näin, ja varmaan viehättävämpikin, mutta joku sairas persoonan osa mua ruotii laihdutuskuurille nyt.

^ Hmm… Kuulostaa vähän kummalta, että yhtäkkiä eri instanssista olisi vain respa uusittu, jos vielä psykiatri on päättänyt, ettei sitä uusita :confused: . Sen minä ymmärrän, jos se varsinainen lääkäri on lomalla tmv. ja joku sijainen uusii respat, eli on mullekin useammankin kerran käynyt noita, että joku nevöhööd-tyyppi on uusinut reseptini, mutta ne nyt olisivat menneet uusintaan kait joka tapauksessa. Ihan lämpimikseni[sic!] tuota vain “ääneen” pohdin. Hyvä homma vain, jos sait lääkeasiasi järjestykseen, vaikka se tyystin puskista olisi tullutkin :smiley: .

Joo, ovat nuo benzojen seinäänlopetuspäätökset kyllä aivan perseestä :angry: . On noita ennenkin toki tehty, mutta nykyisin tuntuu menevän aivan pähkähulluksi. Mulla ei onneksi, aikoinaan, kun julkisella puolella tuon asian kanssa väänsin, sentään seinään lopetettu, mutta määriä vähennettiin, apteekkisoppareita, iterointeja sun muita piti tehdä, jos mieli lääkkeensä saada jne. Ymmärrän tosin omalla kohdallani noita toimenpiteitä, koska vetelin benzoja aivan holtittomasti, eikä niitä nyt ihan sillä tavalla kait kenenkään kuulu käyttää, että 20 mg klonatsepaamia on päiväannoksein ja jos se ei riitä, niin saman verran alpratsolaamia päälle ja toistetaan tarvittaessa, eli usein ja juodaan vielä viinaa kyytipojaksi, jollei tarpeeksi sekaisin saa päätään muuten :unamused: :blush: :open_mouth: .