On aistittavissa, mutta olin myös maistissa, joten hävettää koko kirjoitus. Myönnän suoraan että olen ristiriitainen, kompleksinen ihminen ja tämän takia jututkin ovat välillä mitä ovat. Älkää ihmetelkö - mä olen hullu ![]()
^
Me kaikki ollaan hulluja
. Osa enemmän, osa vähemmän ![]()
^
Me kaikki ollaan hulluja. Osa enemmän, osa vähemmän
Kiitos, helpotti ja tulin vähän paremmalle mielelle <3 Kärsin nimittäin melkoisen vahvasta masennuksesta ja morkkiksesta. Tosin olen kärsinyt jo pitkään. Sais nyt oltua ilman tiettyjä substansseja vähän pidemmän aikaa et mieliala tasaantuisi. Katsotaan. Joka tapauksessa tänään on selvä päivä, pieni voitto.
Näh, kyllä tänne on tultua itse kunkin varmaan kirjoitettua jotain noloa, mutta ei tossa mun mielestä edes ollut mitään noloa.
Vituttaa, että taisin saada kesäinfluenssan, enää tätä olotilaa ei voi pistää minkään tramadolin piikkiin, kun ko. substanssi on varmasti poistunut elimistöstäni jo aikaa sitten. Toki jälkioloihin kuuluu flunssan kaltaisia oireita, mutta kurkkukipu tuskin on yksi niistä.
Muutenkin se annos oli niin pieni ja kertaluontoinen. Vittumainen olo, kun tähän ei auta kahvi, ei särkylääkkeet, ei tee, ei suihku… Silmiin asti oikein sattuu. Se silmien kipuhan on influenssan oire, että lihakset on kipeät sieltä asti. Voi vittu, kun mä nappaan kaikki maailman pöpöt itseeni aina.
Pari Tenoxia naamaan ja vähän lisää lämmintä juomaa ja Strepsilsiä imeskeltäväksi, jospa jeesisi hieman.
Työkaveri. Itketti oikein huolella näykkimällä ja närppimällä, meni koko vkl aivan plörinäks. Kyllä harmittaa. Hän siis tietää mielestään kaiken ja siksi huomauttelee, vaikka tekisin muiden neuvojen mukaan. Huokaus. Voi kun olisin vähän kovempi kuoreltani.
Tsemppiä Nnaana itsesi paranteluun. Toivotaan, ettei ole mitään influenssaa vaan tavallista flunssaa.
Ilo-na: Tollaista perseilyä saa valitettavasti monesti kohdalleen, kun on vähänkin herkempi ihminen ja vastassa joku joka tietää aina kaiken, vaikka tekisikin asiat päin persettä. Voimia sulle!
Mä en jaksaisi tehdä mitään, suihkuun raahautuminenkin tuntuu liian voimia kuluttavalta. Pakko vaan jotenkin tästä koomasta alkaa heräämään. Tää voi olla jo se 2. päivä juomatta kokonaan.
Aivan vitullinen hammassärky - jos ei ois tramalia niin oisin varmaan jo hakeutunut yksityiselle. Huomenna sitten heti kasilta soittoa päivystykseen, kuumottaa jo valmiiksi jos kyse ei olekaan pelkistä rei’istä. Ja vaikka olisikin, niin ei varmasti tuu olemaan mikään 30 minsan operaatio, edellisestä tsekkauksestakin kun on jo n. 8 vuotta aikaa
Voipi olla, että huomisen osalta Tramalin ja Diapamin vähennysproggis on tauolla, kun muuten en yksinkertaisesti uskalla sinne mennä ![]()
Kiitos, kummasti paransi unet olotilaa, ei enää särje silmiä tai kolota muitakaan lihaksia, lieneekö sittenkin ollut tramadolin aikaansaamia jälkituntemuksia nuo kolotukset tai yksinkertaisesti univaje vaivannut. Kurkku mulla on vielä kipeä, mutta en onneksi tainnut saada mitään sen suurempaa tautia. Se kurkkukipu voi nyt olla vaikka siitepölystä johtuvaa.
Vittumaista muutenkin tämä terveytensä ajatteleminen. No, masennukseenhan kuuluu melkeinpä psykoottinen itsensä tarkkailu ja monet vakavasti masentuneet ovatkin varmoja sairastavansa syöpää.
Viittaan nyt tuohon luomeeni taas. Ei, ei se ole kasvanut, ei, ei näytä erikoiselta, mutta kun se on uusi. Olen nyt taas koko päivän mittaillut ja vertaillut sitä parin kuukauden takaiseen. Joo, kyllä mä ajattelin mennä poistattamaan sen ihan oman mielenrauhani takia, vaikka mulle lääkärisukulaiseni sanoi jo, että se näyttää ihan normaalilta, että eipä voi muuta odottaa kuin, että jos se alkaa kasvaa. Jos tk ei suostu operaatioon, niin kaivan vaikka perseestä ne rahat yksityiselle ihotautilääkärille. Mutta vasta sitten, kun pääsen taas psykan tantan juttusille, koska jos mä nyt yksinäni, ilman mitään tukea lähden sille tielle, niin ei hyvää heilu, kun olen ihan varma että mun paskatuurillani sieltä kuitenkin paljastuu melanooma. Vaikka tiedän joo, että vaikka se olisi melanooma, niin 90% ihmisistä, joiden melanooma on havaittu ajoissa, kuolee ihan muihin syihin. Muutenkin viime kesänä mulla oli paljon pelottavampia oireita, jotka olisivat voineet viitata paljon pahempaan syöpään kuin melanooma ja ihmeellisesti kestin senkin ajanjakson. Tosin taisin vedellä tennareita ja Tramaleita sekaisin aika usein.
Muutenkin tuntuu, että niitä vaivoja iskee joka nurkan takaa, niin kuin tämän kesäinen masennuksenkin raju paheneminen. Reheellisesti mä olen aika tosi lopussa. Pitäisi varmaan ottaa ne Insominit, että saisi yhdet kunnon unet, vaikka Tenoxilla saattaakin tuurilla saada kohtalaiset, mutta sitten täytyy olla muutenkin vähän rauhallisemmassa mielentilassa. Tosi tuskaisena se uni kun ei tule millään Tenoxilla tai stilkkareilla. Sekin on niin vittumaista, että helpolla tulee syyllistämistä, että on vaan kuluttanut kaikista bentsoista tehot, kun ei osaa syödä niitä oikein. Vaikkei kysymys nyt siitä olekaan, vaan siitä, että voin huonommin kuin silloin, kun olen ylipäänsä edes Tenoxia saanut respalle. Että se tuskaisuus on nyt ollut ihan eri luokkaa. No, katsotaan uskaltaudunko puhumaan tuosta psykiatrilleni torstaina.
Tsemppiä gripille hammaslekuriin. En mäkään ollut ennen kevättä käynyt lähes kymmeneen vuoteen siellä, mutta juurikin Diapam+ Tramal droppauksen avuin se onnistui jotenkuten. Mulla toisaalta olikin kyseessä vaan vihlova hammas muuten vain, niin meni siksi hieman mukavammin, vaikka olinkin varautunut reikään. Poraamisesta mulla ei ole kokemusta.
Tsemppiä Luccillekin juomattomuuteen!
Täällä ei olla oltu juomatta. Joo, mulla on taas vaihteeksi krapula :mrgreen: .
Hirvittäviä vatsakipuja ollut monta päivää. Tosin oli vaikka olen ottanut Vi-Sibliniäkin. Olin pari päivää ilman, kokeilen taas, vaikkei se nyt auta, niin eipä pahennakaan tilaani. Mikään ravinto ei vaan nyt oikeen taida sopia mulle. Pitäis ilmeisesti syödä pelkkää kaurapuuroa, mutta käy aika yksitoikkoiseksi sellanen. Vatsa ei vaan tunnu kestävän oikein mitään. Eli joo vittumaista on että Ibs reagoi taas pahasti. Näinhän se menee kausittain, välillä paremmin, välillä huonommin. Nyt on erittäin huono kausi päällä. Eli joo, lähden vittumaisena kaurapuurolinjalle pariksi päiväksi vatsan rauhoittamiseksi.
^ Mulla on samaa ongelmaa, vatsa ei vaan tykkää, jos syön. Sitä kai pitäis totuttaa itsensä syömään säännöllisesti, mutta vittu kun ei jaksa.
Sillä se maha ehkä tottuis sulattelemaan ruokaa, eikä ärtyisi heti. Toki sulla olikin sitä ibsiä, jota mulla ei ole, enkä tiedä, miten sä muutoin syöt, mutta onhan säännöllinen syöminen kuitenkin vatsan hyvinvoinnin kannalta aika tärkeä juttu.
Mua nyt vituttaa samat asiat kuin eilenkin. Vituttaa, että on vasta maanantai ja torstaina vasta pääsen juttelemaan kaikesta psykiatrini kanssa.
^ Mutta eikös tuo juuri ole IBS:ää, että vatsa ärtyy ilman mitään selkeää elimellistä syytä ja täten olisi oltava tarkkana juuri syömisen säännöllisyyden ja myös ruoan laadun kanssa, jotta oireet edes jotakuinkin pysyisivät kurissa. Psyykkiset syythän juuri pahentavat IBS-oireilua ja tarpeeksi psyykkisesti kuormittuneena ei pahemmin auta, vaikka olisi syönyt kuinka taiteen sääntöjen mukaan. Stressivatsaksihan tuota myös kutsutaan, mikä onkin sille oikein osuva nimi. Itse olen toki pilannut ruoansulatukseni lähes koko elämäni kestäneellä syömishäröilyllä, mutta kyllä mulla erittäin todennäköisesti olisi jonkinasteinen IBS muutenkin. Tämän olen päätellyt juurikin siitä, että reagoin kovin herkästi vatsallani stressiin, jännitykseen jne. Sitä paitsi, multa ei ole löydetty kolonoskopiassa mitään vikaa suolistostani, mikä on kyllä mielestäni pieni ihme
. No, oli mulla kuulemma pari pientä divertikkeliä siellä, mutta ne olivat lääkärin mukaan sellaisia, ettei niistä pitäisi mitään pahempaa häiriötä olla, kunhan eivät tulehdu, eikä niitä tule enempää. Enpä usko, että tilanne niiden suhteen ainakaan pahentunut on, koska vatsani voi kuitenkin yleisesti ottaen paremmin, kuin tuolloin, kun kolonoskopiassa kävin
. Lääkäri käski syömään kuituja ja niinhän mä teenkin, eli vedän Vi-Sibliniä, Agio-Laxia tai mitä nyt milloinkin olen ostanut ja lisäksi syön sitä puuroa, ja sillä tavoin vatsani pysyy yleensä suht siedettävässä kunnossa.
Vituttaa kun ei oo mitään vaatteita.
Tai onhan mulla, mutta kun on laihtunut, niin kaikki roikkuu päällä. Mieluusti pukeutuisin vaan pitkään mekkoon, mutta mä näytän epäilyttävästi erään vähemmistön edustajalta, jos käytän sellaista.
Enkä halua assosioitua joksikin, jota en ole. Ei sillä, että mulla olisi jotain ko. kansanryhmää vastaan, mutta olisi se vähintäänkin yhtä kummallista etnisesti eri taustaisena näyttää romanilta kuin vetää joku burkha yllensä. Vaikka joo, noi maksimekot on nyt muotia muutenkin kyllä. Voisi leikata ja värjätä hiukset, niin ei näytä romanilta.
Meikkaamattomuus kun vielä oikein korostaa sitä vibaa ja en tosiaan jaksa meikata.
^^Mulla ei ole varsinaisesti koskaan ollut ns. vatsakipuja, mutta olen itse-diagnosoinut (kätevää, joo) kärsiväni jonkinasteisesta IBS:tä; huomaan sen siitä, että vaikka söisin oman ruokavalioni mukaisesti (ei viljoja, ei maitotuotteita, ei sokereita ja ehkä tärkeimpänä, ei alkoholia. Yhtään.) niin vatsa oireilee stressaavissa tilanteissa, lähinnä ummetuksen ja ilmavaivojen muodossa. Toissakeväänä luulin saaneeni sen ns. hallintaan oltuani n. kuukauden erittäin tiukalla em. kuvauksen kaltaisella ruokavaliolla, mutta jostain kumman syystä päätin sitten ostaa pakastepizzan, ja kärsin siitä seuraavan viikon ajan. Mulla IBS aiheuttaa lähinnä turvotusta ja ummetusta, joskus harvoin myös sitä nestemäistä osastoa :X, mutta ei oikeastaan koskaan mitään varsinaisia kipuja. Jotkut lääkärit on sanoneet ihan suoraan, että ongelma on mun korvien välissä, mikä on varmasti osittain totta sillä suolistobakteerit vaikuttavat nykytutkimusten valossa erittäin paljon aivotoimintaan, mutta samalla tämä lause on ristiriidassa itsensä kanssa; kyseessähän on vuorovaikutteinen prosessi → syön hyvin ts. oikein omassa tapauksessani ja voin hyvin ↔ en voi hyvin, joten syön jotain roskaruokaa koska se on helppoa ja halpaa ja voin entistä huonommin…
No, tänään skarppasin ja ostin itsevalikoidun salaatin kaupasta (koska en jaksanut ostaa aineksia siihen itse ja oli ylimääräistä rahaa)… ![]()
^^ Mä olen muuten itse asiassa joskus harkinnut burkhaa, kun on ollut sellainen fiilis, että haluan olla piilossa ja tunnistamattomana tuolla ulkomaailmassa liikkuessani :mrgreen: . No, ehken ole ollut tyystin tosissani koskaan. Sitä paitsi, se vaikuttaisi vähintäänkin epäilyttävältä, kun burkha-asuinen nainen painelisi Alkoon viinaostoksille vanhalta viinalta löyhkäten
.
^ No ois se siihen kyllä kätevä, mutta tuskin mulla olisi pokkaa. ![]()
Nyt mua vituttaa tämä pillerisirkus, lääkkeitä tungetaan lääkeiden perään ja uskotaan niiden parantavaan voimaan, vaikkei ole oikeasti muistaakseni edes osoitettu hyötyä, että kahden eri masislääkkeen yhdistäminen auttaisi. Psykalla halutaan, että söisin 5 mg Cipralexia vielä Lamictalin ja Voxran ohella. Mua lähinnä mietityttää, että eikös se mania paukahda, kun muistaakseni Cipralex oli vielä erityisen paha siinä suhteessa. No, voinhan mä sinne soittaa ja kysyä, että ovatko nyt aivan varmoja tuosta. Voipi olla, että uudet työntekijät eivät ole niin tarkkaan perehtyneet mun historiaani. Toisaalta tuo Cipralex oli puolitettu ohjeessa tosiaan tuohon viiteen milliin, niin voipi olla, että se vaara on otettu huomioon. Tai mistäs sitä tietää, jos jonkun mielestä on taas järkevä veto sitten lisätä tuohon päälle vielä Deprakine, jos pahasti alkaa maniaa pukkaamaan. Olen mä sellaisellakin kombolla joutunut porskuttamaan eteenpäin, että oli Voxra + SSRI + Lamictal + Deprakine, mutta siinä kohtaa se touhu alkoi jo musta mennä älyttömäksi, kun oli noin monta pilleriä.
Itkeekö, vai nauraako? Vesiripulia koko yön ylitte ja jatkunee vielä. Parastahan tässä on et ei yhtään rahaa… Ja taitaapi olla viimeinen wc paperirulla menossa
Vittuuuuh ![]()
^ Onkos sulla vessasi bideesuihku? Jos on, niin suihkuttelepa sillä persuksesi puhtaaksi ja ongelma ratkaistu
. Siis se perseenputsausongelma nyt ainakin, eihän tuo itse ripuliin auta. Ei kai nyt, jumalauta, enää nykyään kukaan vähänkään sivistynyt ja hygieniastaan piittaava ihminen persettään paskomisen jälkeen pelkällä paperilla pyyhi, jos vain suinkin on mahdollisuus sen pillupuhelimen käyttöön
. Ja ihan verillehän se perse sillä paperilla hinkatessa menee, jos on hirveä ripuli ja alvariinsa pitää istua paskalla, etenkin, kun se ripulipaska itsessäänkin saattaa olla sen verran tulista tavaraa, että perse kärsii jo pelkästään sen suoltamisesta. Lisäksi tosiaan säästää kummasti vessapaperikuluissa, kun huuhtaisee takamuksensa puhtaaksi toimituksen jälkeen
.
No niin, siinä olivat tämän päivän paskapuheet :mrgreen:
.
^ Onkos sulla vessasi bideesuihku? Jos on, niin suihkuttelepa sillä persuksesi puhtaaksi ja ongelma ratkaistu
. Siis se perseenputsausongelma nyt ainakin, eihän tuo itse ripuliin auta. Ei kai nyt, jumalauta, enää nykyään kukaan vähänkään sivistynyt ja hygieniastaan piittaava ihminen persettään paskomisen jälkeen pelkällä paperilla pyyhi, jos vain suinkin on mahdollisuus sen pillupuhelimen käyttöön
![]()
. Ja ihan verillehän se perse sillä paperilla hinkatessa menee, jos on hirveä ripuli ja alvariinsa pitää istua paskalla, etenkin, kun se ripulipaska itsessäänkin saattaa olla sen verran tulista tavaraa, että perse kärsii jo pelkästään sen suoltamisesta. Lisäksi tosiaan säästää kummasti vessapaperikuluissa, kun huuhtaisee takamuksensa puhtaaksi toimituksen jälkeen
.
No niin, siinä olivat tämän päivän paskapuheet :mrgreen:
.
^^Haha
Pillupuhelinta ei löydy, tosin suihku on ihan pöntön vieres :mrgreen: Sain lainattua vähäsen rahaa, sain paskapaperit haettua
Tosin tää ripuli voi johtua kun pieni putkiryyppy päällä. Samalla kauppareissulla sain muuten hankittua keissin olutta ja mäyriksen verran lonkeroita. Hyvää viikonloppua sinnepäin! ![]()
Mua kans nauratti toi “pillupuhelin”
joka tosiaan on mulla IBS:n takia jatkuvassa käytössä. En kyllä pärjäisi ilman sitä, tai no onhan sitä pärjätty silloin kun on ollut pakko. Toisaalta vaikka olis pillupuhelin niin täytyyhän se hanuri jollain taputella kuivaksi, johon käytän ihan wc-paperia. Tuntuis perverssiltä pyyhkiä äässiään pyyhkeellä, olkoonkin että se olis pillupuhelimella pesty. En luota että se kaiken irrottaa. ![]()
Kylläpä paskanjauhantaa taas riittää. Kenties mä alan vähän toipua, eli aivot alkaa toipua serotoniinivajauksesta tai siitä, että olen sekoittanut ne eri ainehilla ja nyt niitä rauhoittelen.
Niin joo ja Ibs:ää ei voi aina hallita kuten Winston sanoi, vaikka söis miten “oikeaoppisesti”. Sit varsinkin kun on masennusta ja stressiä, niin sitä syö mitä syö, jos syö. Eikä mulla ikinä ole ollut minkäänlaisia säännöllisiä ruokailutottumuksia, ei niitä vaan osaa. Yks syy mikä myös tota pahens, oli se että ei ollut mitään sellaista ruokaa, joka ei olis ärsyttänyt mun suolistoa. No, nyt on asiat paremmin, joten se siitä taas.
Yks kamala kysymys: Tuleeko Winston sulta joskus äässistä pelkkää limaa? Sekin lienee noita ibs-oireita, tai näin mulle on sanottu. Silloin aina tietää et nyt ei mene hyvin…