Vittumaista tänään?

Joo, olishan se halpa henkivakuutus käydä näyttämässä niitä aikaisessa vaiheessa, kun melanooma kuitenkin, jos sellainen paljastuisi, on niin hyvin hoidettavissa, jos se rajoittuu vaan yhteen luomeen. No, luulen kuitenkin, että olen niin syöpäpelkoinen ja luulotautinen, että jos se tuosta muuttuisi, niin soittaisin kuitenkin heti lääkäriin, olin sitten miten masis tahansa.

Kyllähän nuo luomet tuntuvat muuttuvan ajan mittaan lähes kaikilla. Mulla on kaulassa itseasiassa ollut syntymästäni asti erikoisempi luomi, epätasainen, epätasaisen värinen ja iso, sekin on ajan mittaan kasvanut, mutta kumma kun en ole koskaan ollut siitä huolissani. Kai se sitten on niin, että kun on johonkin tottunut, niin ei ole huolissaan. Jos joku muu näkee sen luomen, niin yleensä ovat kauhuissaan ja joudun toppuuttelemaan, että se on aina ollut sen näköinen. Olen mä siitäkin kelannut, että kävis poistattamassa, ihan vaan sen tähden, kun huomaan stressaantuneena aina repiväni ja nyppiväni sitä, niin se on aina ihan ruvella. :unamused:

Tsemppiä tosiaan noiden tiskien kanssa ja raha-asioiden, niitä raha-ongelmia ei tosiaan kaipaa kontolleen laisinkaan, etenkin jos on muuten heikossa hapessa tai juuri tarvitsisi välttämättä jotain uutta. Mä meinasin saada paskahalvauksen eilen, kun avasin jonkun epähuomiossa sivuun jääneen laskun ja tajusin sen olleen maskuvaatimus eräpäivällä 22.5. Ilmeisesti kuitenkin olin maksanut sen, kun äsken tuli sähkäriä, että asian käsittely on lopetettu, koska olen maksanut sen. Luojan kiitos, olisi todella mennyt aamu ja matka vituiksi, jos se olisi mennyt ulosottoon.

^ Luomien kanssa kannattaa kyllä olla mieluummin liian varovainen, kuin liian hällä väliä :wink: . En tahdo pelotella, mutta sekä miehelleni, että äidilleni on käynyt niin, että ovat menneet ihan vain mielenrauhansa tähden(Isäntä itse asiassa puolipakotettuna mun mielenrauhani tähden :laughing: ) näyttämään luomea, jotka eivät kummallakaan edes mitenkään hirvittävän hälyyttäviltä näyttäneet. No, molemmilta poistettiin ko. luomi ja melanoomahan oli kyseessä kummassakin tapauksessa. Onneksi menivät ajoissa poistattamaan ne, koska silloin selvittiin säikähdyksellä, eli kumpaisellekin riitti hoidoksi pelkästään se luomenpoisto, kun syöpä ei ollut ehtinyt levitä siitä syvemmälle :slight_smile: .

Vittumaista tänään ovat vatsakivut, jotka ovat seurausta hullusta krapulamässäämisestäni. No, suklaan lisäksi(Kylläpä sitä taas kuluikin :blush: :laughing: ) söin myös sen verran reilusti rehtiä ja monipuolista kotiruokaa, että ravitsemustilaani tuli ainakin hetkellistä parannusta, joka ei nyt kovin vittumainen juttu tokikaan ole, vaikka vatsakivuista joudunkin kärsimään. Jollei noita kipuja lasketa, niin muuten huomaan voinnissani, että kyllä se ruoan tankkaaminen olotilaa kummasti parantaa :slight_smile: .

^ Olivatko siis ihan tarkkarajaisia ja muutenkin normaaleja? :confused: Mulla tuo uusi luomi on ihan pieni, eikä se ole tuosta kasvanut/muuttunut, mutta kyllä se mun silmääni häiritsee. Varsinkin kun meilläkin on suvussa juuri tuollainen tapaus, että normaalin näköisestä luomesta paljastuikin melanooma. Tosin sukulaiseni tapauksessa kuulemma sitten parin kuukauden kuluttua luomen löytämisestä, siihen ympärille alkoi kehittyä mustelman näköistä pigmenttiä, että oli siinä sellainen erikoisuus ollut. Ajattelin mä kuitenkin, että kun psykan puolelta on kesälomat lusittu, niin pyydän mun hoitsuani varaamaan tkseen ajan tuota varten. Kun en itse kuitenkaan saa sitä aikaiseksi ja nuo hoitsut kun voivat sen ajan yhdellä napinpainalluksella sieltä koneelta varata.

^ Siis hiukan epäsymmetrisen muotoisia olivat, mutta ihan ns. normaalin värisiä, eivät mitenkään suuria tms. Äitini luomesta en nyt voi tarkemmin muistaa(Kummastakin tapauksesta on jo aikaa), mutta miehelläni luomi oli hieman muuttanut muotoaan, ainakin mun silmääni, joskaan muutos ei mitenkään radikaali tai yhdessä yössä tapahtunut ollut.

^ No hyi hiivatti, kohta mä revin tuon irti jollain keittiöveitsellä. :angry: :laughing:

Poskiontelontulehdus, taas kerran… :imp:
Oikeastaan jo eilen se vahvistui kun lekurissa kävin, mut kummiskin. Tällä kertaa oli mukava lääkäri ihan tossa yleisellä puolella, ei alkanut heti vaahtoamaan karmeasta H-merkinnästä mun tiedoissa… :mrgreen:
Ei vaan oikeasti tää lekuri oli ihan asiansa osaava ja ennen kaikkea mukava käytökseltään.! Teki kaikki tutkimukset ja ehdotti jopa punkteerausta, johon sanoin ehdottoman EI:n, niin kauan kun tajuissani olen niin mun onteloita EI huuhdella.! :laughing:
Eli antibiootti kuuri taas yhden kerran kahdeksi viikoksi, ja eiköhän se siitä taas ohi mee.

^ Pikaista paranemista :slight_smile: . Vittumainen vaiva tuokin ja punkteeraus on yksi niistä toimenpiteistä, joissa olen ihan rehellisesti pyörtynyt :angry: . Mulla siitä on aikaa niiiiin kauan, etten ollut vielä silloin näin paha pilleristinarkki. Nykyisin douppaisin itseni ko. toimenpiteeseen varmasti yhtä vahvasti, kuin hammaslääkäriinkin :mrgreen: .

Se oli siis joku yksittäistapaus, joka silloin kieltäytyi hoitamasta sua/kirjoittamasta sulle ei-PKV-lääkkeitä, koska H-merkintä? Mä jo säikähdin, että teilläpäin on ihan yleisesti ja virallisesti tuollainen systeemi, että H-merkinnän omaavia tyyppejä saavat hoitaa vain päihdelääkärit, vaikka joku raukka olisi pää kainalossa.

Edit: Vittumaista tänäänKIN: Tämä Suomen, ah, niin kesäinen ilmasto :angry: . Pilaa liiaksi hyviä ulkoilusuunnitelmia :frowning: . Enkä tarkoita nyt mitään lenkkeilyä :sunglasses: . Kai se on vain kalsarikännättävä sisällä kesät talvet tai maksettava itsensä konkurssiin jossakin kuppilassa.

^ Thanks :slight_smile:
Joo tää on niin “tuttu vaiva” et ei enää yllärinä tuu. Ei tartte kun kunnon flunssa tulee niin se on aikalailla varma, et poskiontelontulehdus paukkaa päälle… :frowning:
No onneks antibiootit on auttanu aina hyvin, vaikka eihän niidenkään liiallinen syönti hyvästä ole.
Punkteeraus on sellanen operaatio jota mulle ei ole tehty, eikä tulla tekemään niin kauan kun tajuissani olen.! Sitä kerran naurettiin yhden ensihoitajan kans ku olin sillonkin saman vaivan takia lekurissa, et sitten kun on taju pois niin puhkokaa vaikka kaikki mahdolliset paikat, mut ennen ei. :mrgreen:

Se yks “natsi-lekuri” mistä aiemmin oli puhe, on näitä meidän pikku-paikkakunnan ns. keikkalääkäreitä, eikä onneksi ole ns. vakkari porukkaa. Eli viikonloppuisin yleensä on jostakin toiselta lähi paikkakunnalta lääkäri päivystämässä, ja tää yksilö kuuluu mun mielestä siihen porukkaan.( i hope…) :smiley:
Eli en ole häntä nähnyt kun sen kerran, ja toivottavasti emme tule koskaan näkemäänkään. Tosin tunne oli varmaan molemmin puolinen, hänestä oikein loisti se vittuuntuneisuus/ärsytys kun minun kans joutui 10min juttelee… Tosin oon kuullu jälestä päin, et on ollu ongelmia muillakin sen lekurin kans, ja siis ihan normi ihmisillä, ei tällasilla kauheilla H-merkinnän omaavilla likasilla narkeilla jotka vaan pkv-lääkkeitä kyttää joka vaivaan… :mrgreen: :laughing: :sunglasses:

Siis mikä se H-merkintä ihan oikeasti on? Olen aina sitä miettinyt, joku varoitusko, joka näkyy etusivulla heti, kun avaa henkilön X sairauskertomuksen? Mä olen nimittäin sen omani nähnyt, niin siellä lukee vain riskitiedoissa, että “ei suositella määrättäväksi suuria määriä PKV-lääkkeitä, koska riski väärinkäytölle on arvioitu suureksi.” Vaikka siis olen kyllä joskus julistanut käyttäneeni “kaikkia maailman aineita”, kun multa on niitä sekavassa tilassa ollessani jossain ensiavussa tivattu ja kyllähän seulatkin sen ovat paljastaneet siellä. Vai onko tuo teksti sitten nimenomaan se H-merkintä? :confused:

Vittumaista tänään… No melkein koko elämä. Ei sen kummempaa vittuuntuneisuutta, ihan vaan perus kyllästyneisyyttä/vittuuntuneisuutta. Kohta ehkäpä vitutus alkaa lievenemään, kun nautin Tramalia ja mässään. Vittumaisesti tuo Tramal vaan nyt jostain syystä väsyttää mua. Ei sillä, kyllä mulle unetkin käyvät ihan hyvin, mutta jotenkin olisin kaivannut jotain pirteää ja hyvää fiilistä, että olisi jaksanut vaikka siivota.

Mulla oli jatkuvasti poskiontelon tulehduksia, loppui heti kun vanhalta leikattiin nielurisat veke.

^ Hmm, mutta kun periaatteessa olen tunnustanut nuo ihan, niin siksi on mietityttänyt. Tosin en mä niille sitä asiaa ole mainostanut selvinpäin kuitenkaan, mutta ei kaiketi sekään ole bentsojen oikeinkäyttöä, että saa flumatseniilia tiputuksessa överöintien seurauksena. Nimittäin silloin joskus 17-18 veenä luulin, että purkillisesta Opamoxia voisi oikeasti kuolla. :confused: Vai vaikuttaakohan sitten, että mun kohdallani ne ovat aina katsoneet ongelman olevan pääasiassa psykiatrisista syistä johtuvaa. Tiedä noita… Silti mua on aina kuumottanut ja kiinnostanut, että miltä se H-merkintä niiden järjestelmässä ihan oikeasti näyttää, ellei se sitten ole tuo riskitiedoissa ilmoitettu juttu. Ja mistä ylipäänsä se nimi H-merkintä tulee? Onko siellä komeilemassa joku iso H-kirjain jossain? :laughing:

Nyt mua vituttaa se, että Tramal ei toiminut. :unamused: Toleranssia en epäile syylliseksi vaan veikkaan, että Voxraa voi olla elimistössä vielä sen osastokeikan jäljiltä sen verran, että se blokkaa opioidien vaikutusta. Eikä vituta vaan se, että hyvät olot jäivät sivu suun, vaan myös se, että sattuu. Vituttaa kans, että naama on ruvennut kukkimaan, mutta tätä se on naisena. :unamused:

En minä käsittääkseni ole omaa H-merkintääni saanut sen vuoksi, että olen vedellyt övereitä esim. benzoista itsetuhotarkoituksessa tai että joskus nuorena jossakin pöpilän seulassa on näkynyt kannabis tai amfetamiini. Mun merkintäni on tullut ihan ns. rehdistä kunnon narkkaamisesta; käytännössä siis näitä tapauksia, että olen esim. vetänyt buprea ihan suonensisäisesti(Tiedä sitten, onko tuolla käyttötavalla mitään merkitystä?) ja siihen päälle hieman liikaa alkoa+benzoja → hengityslama → sairaalaan, tai sitten liian pitkäksi venähtänyt piriränni → totaalinen psyyken ja myös fyysiikan pettäminen → katkolle. Riippunee taas pitkälti siitä, mikä meininki milläkin paikkakunnalla on(?), mutta ei ainakaan täälläpäin mitään narkkarimerkintää siitä tule, jos joskus ihan MT-syistä överöi itsensä päivystykseen. Kyllä ne tapaukset tosiaan katsotaan enemmin sinne psykopuolelle kuuluviksi, vaikka toki niistäkin jokin merkintä jää. Narkkarimerkin eteen pitää tehdä hieman enemmän töitä :mrgreen: .

^ Mä löysin tällaisen jutun tuosta H-merkinnästä. hs.fi/m/sunnuntai/a1362806893521 Kusetataanko meitä tällä artikkelilla, vai olinko sittenkin oikeassa, että se on se siellä riskitiedoissa näkyvä teksti terv.huollon puolella? :confused:

^ Siis poliisi/oikeuslaitos ja terveydenhuolto ovat 2 ihan eri asiaa. Olenhan mäkin poliisin vanha tuttu ja rikosrekisteri(Menee vanhaksi ihan juuri, mutta jäähän sinne tietoihin silti jälki), myös huumeita koskien löytyy. Tuolla ei ole kuitenkaan mitään tekemistä sen terveydenhuollossa olevan merkinnän kanssa. Mulla ei ole kokemusta opiskelu- tai työpaikan hauista, mutta joillakin aloilla saatetaan vaatia rikosrekisteriotetta ja se on IMO ihan hyväkin juttu, jos on kyse esim. lasten kanssa työskentelystä. Tuossa työ- tai opiskelupaikkaan toimitettavassa rikosrekisteriotteessa eivät näy mitkään nakkipaketin näpistykset, vaikka ihminen olisi sellaisestakin rikoksesta poliisin kirjoihin päässyt, vaan siinä näkyvät ammattiharjoittamisen kannalta oleellisemmat jutut: väkivalta- ja seksuaalirikokset, sekä ne huumausainerikokset. Näin siis olen ymmärtänyt. Korjatkaa, jos näpyttelen läpiä päähäni. Terveydenhuollosta taas ei luovuteta mitään tietoja työ- tai opiskelupaikan hakijasta, ainakaan ei PITÄISI luovuttaa. Toki monesti tehdään terveystarkastus työ- tai opiskelupaikan haun ohessa, mutta siinäkään loppulausunnossa, joka työnantajalle tai opiskelupaikkaan toimitetaan ei pitäisi lukea mitään tarkempia tietoja hakijan terveydentilasta, ainoastaan lääkärin päätös siitä, katsooko kyseisen henkilön soveltuvan alalle.

Olin kaksi kertaa A klinikalla ajo kortin takia, ikä tuli just se 55 ja kun oli niitä kirjaimia kortissa. No ne määräs verikokeisiin ja hoitaja kysyi otetaanko huumeseulat johon lääkäri sanoi et ei ku mies on kuin kävelevä apteekki. Otin ritolat ja menin laitokselle ja kun luovuin rekkakortista niin nähdään ku täytän 65V. Sitten yksityiselle piirtää se kellotaulu ja puristaan lääkäriä kädestä. Viimeksi sanoi että purista niin kovaa kun voit, sanoin etten halua susta potilasta, huuda kun puristan tarpeeksi., C kortin halusin pitää ku siskon miehen avolava moisen tarvii.

Muistelisin(En jaksa taaskaan kaivella, kun en muista edes missä ketjussa se mahdollisesti oli), että tuolla jossakin aiemmin kirjoittelit jotakin sellaista, että eipä se H-merkintä yleensä ilman syytä kenellekään napsahda ja siten onkin ihan ymmärrettävää, että kaikenmaailman sekakäyttäjänarkkien lääkkeiden saantia rajoitetaan. Nyt kuitenkin valitat turhasta kyttäämisestä tuon asian suhteen. Olisiko tässä nyt aistittavissa pientä henkilökohtaista katkeruutta siitä, ettet oman H-merkintäsi tähden saa julkiselta kovin helposti PKV-lääkkeitä :confused: ? Älä nyt loukkaannu, mutta vähän ristiriitaisuutta jutuissasi tuntuisi olevan. Ei siinä mitään, kyllä muakin vituttaisi, jos mun lääkkeitteni saantia kovasti rajoiteltaisiin ja onpa joskus kunnolla vituttanutkin, kun julkisella MT-puolella tuli niitä ongelmia benzojen saannin kanssa.

Juu, siis eihän niillä poliisin ja terv.huollon rekistereillä ole mitään tekemistä keskenään, mutta tuossa artikkelissahan kysyttiin poliisilta ja terveydenhuollon puolelta, mikä on H-merkintä ja molemmat tyrmäävät sen jutun legendana, että ei sellaista merkintää ole olemassakaan. Paitsi juuri rikosrekisteri, jossa näkyy huumausainerikokset ja potilastietoihin tehdyt kirjaukset huumeidenkäytöstä. Eli siis sitä mä meinasin, että onko se paljon puhuttu H-merkintä sitten se ilmoitus terv.huollossa siellä riskitiedoissa, joissa mainitaan esim lääkeaineallergiat ja muut olennaisesti hoitoon vaikuttavat jutut, kuten juurikin vaikka päihteidenkäyttö tai potilaan aggressiivisuus tms.

No multa joskus vuosia sitten pyysivät ihan allekirjoituksen päihdehuollon puolella johonki paperiin, jossa oli nää kaikki “potilas xxx päihdehistoria ja nykyinen korv.hoito opiaatti-riippuvuuden takia ja suostun luovuttamaan kaikki hoito- ja potilastietoni niin työterveyden, kuin yleisenkin terv.huollon puolelle”. Ei olisi ollut pakko sitä allekirjoittaa, mut päihdelekuri sanoi suoraan et omaa hoitoasi helpottaaksesi kannattaa pistää nimi paperiin. Ja samapa tuo mulle on, onhan se ihan reiluuden nimissä hyväkin, et jos meen vaik normi lääkärille niin hän näkee tiedoista, et olen myös päihdepuolen asiakas ja mitä lääkkeitä on käytössä jne.
Eli sieltä se minun h-merkintä on tullu ja näkyy kaikilla terveydenhuollon puolilla, ihan hammaslääkäristä alkaen, kun mun tietoni avaavat. Sitä en sit tiedä et miltä se merkintä näyttää siis ihan konkreettisesti siinä tietokoneen näytöllä kun lekurit niitä kattoo, mut joku siinä täytyy olla kun ne heti sen näkevät kun mun tietoja kattovat.!? :question:

^ Kun ne avaavat potilastiedot koneillensa, niin sieltä pomppaa ilmoitus riskitiedoista (esim. juurikin huumeidenkäyttö), eivätkä ne pääse jatkamaan ennen kuin kuittaavat sen luetuksi. Siksi se näkyy kaikkialla hammashuollosta lähtien. Mutta eipä sinnekään mitään saa kirjoitella ilman syytä, eli tuskin sinnekään yhden kerran perusteella, jos jotain kertoo, kirjoitetaan, että “nisti.” :smiley:

Tänään vituttaa päänsärky ja muutenkin paha olo tramadolin jäljiltä, mutta kaiketi uni korjaa olotilaa, joten voisi painua testaamaan sitä.