Vittumaista tänään?

Tottakai se on muuttunut pahenpaan suuntaan :mrgreen: Alkoholi laillisena nautintoaineena on jossain ihme “erityisasemassa” (vaikka se on erittäin kova huumausaine ja väärinkäyttö käytännössä liottaa ihmisen aivot ja sisäelimet huitsin helvettiin, järjestä puhumattakaan.) Koska se on laillista ja muut laittomia vääristää uskomattomalla voimalla erityisesti vanhemman ikäpolven ihmisten tajuntaa ylipäätään psykoaktiiveista…

Arvaat varmaan itsekkin kuinka monta kertaa itse olen törmännyt tähän tukariuteen joka suorastaan joskus kihelmöi tajunnassa.

Ymmärrän hyvin vitutuksesi hilbert.

Juu ei kannata puhua yhtään mitään ennenkuin maailma muuttuu täällä pohjolassa tämän asian suhteen. Miksi ihmeessä hilbert et mene yksityiselle psykiatriselle erikoislekurille joka laittaa lääkityksesi kuntoon ja tekee sen vielä 60-70euroa tunti? Voin vinkata yhden helvetin hyvän , ainoa vain että juuri häneltä oikeaa apua saadaksesi sinun täytyisi nimenomaan olla täysin rehellinen kaikesta (myös siis niistä kaikista laittomista psykoaktiiveista myös) sekä tietysti historiasi suhteen. Myös kipeistä asioista jos sellaisia löytyy kaapista…

Veikkaan, että sinun taustojesi tutkiminen/lääkitykset ja elämän historia saataisiin kartoitettua ehkä jollain 400-500eurolla ja kenties saisit uusiakin näkökulmia tilanteeseesi. Lääkityksestäsi tai sairaudestasi en missään nimessä minä osaa sanoa mitään.

Minä vain tiedän, että me Suomessa olemme näissä asioissa aivan helvetin jäljessä muuta maailmaa ja niin tietää tämä lekurikin ja niin tiedät sinäkin älykkäänä sekä lukeneena kaverina.

^ Täytyy harkita tuota yksityislääkärille menemistä… Mulla alkaa nähtävästi ensi kuussa väitöskirjaprojektin tekeminen yliopistolla, ja alan saada kohtalaisen hyvää palkkaa, joten rahaa riittää luultavasti pieniin lääkärilaskuihinkin. Ulosottoon tosin menee osa palkasta taannoisten dokausvelkojen takia, joten hieman säästeliäs täytyy olla.

Pidä ideaa ainakin “korvan takana”. Voin jossain vaiheessa avata tarkoitukseen mahdollisimman turvallisen sähköpostin (kaverini on nörtti ja tietää nämä asiat) ja vilauttaa mailiosoitetta sitten sinulle täällä. Tosin joudut todistamaan minulle, että tosiaan olet plinkin hilbert sitten siellä mailissa. Ja uskon, että se sinun kanssasi onnistuu tavattoman helposti koska tiedät paljon sellaista mitä moni muu ei vain voi tietää :mrgreen: Hilbert feikki jää Kanteleen satimeen hyvin äkkiä… :laughing:

No mitä vittua se niille apteekin Spedeille kuuluu vaikka hakisit sieltä heroiinia, jos sen lääkäri on määrännyt? En vaan ymmärrä mihin kaikkeen ihmiset, joille asia ei vitunkarvan vertaa kuulu, puuttuvat :unamused: .

^Mä en ymmärrä noita saarnajuttuja tai muuta vastaavaa (en siis tarkoita etteikö niitä olisi esim. Nnaanan kohdalla tapahtunut), koska itselläni apteekissa asiointi on aina sujunut erittäin asiallisesti, mitä nyt joku tukarihenkinen keski-ikäinen akka on joskus katsonut vähän kieroon kun olen työpäivän jälkeen erittäin uupuneena, nälkäisenä ja vittuuntuneena mennyt hakemaan jotain pkv-lääkettä. Siinähän on mulkoillut, oon lähinnä hymyillyt takaisin :mrgreen: Tosin mulla noita reseptejä ei ole iteroitu, en sitten tiedä vaikuttaako se siihen… tai ehkä jotkut farmaseutit vaan on mulkkuja :unamused: Asiasta toiseen, voiko reseptejä uusia pelkästään apteekin kautta? Tää on mulle ihan uusi juttu. Olen luullut, että reseptin määränneeseen lääkäriin pitää olla yhteydessä, etenkin pkv-lääkkeiden yhteydessä :open_mouth: Vai onko julkisella vs. yksityisellä puolella eri kuviot asian suhteen? Itselläni vakuutus korvaa sekä lääkärikäynnit että lääkkeet, mutta oishan se helpompaa jos ei tarvitsisi joka 3. kuukausi käydä siellä lääkärissä kun kyseessä on krooninen kiputila… :unamused:

No ei kun kyseessä oli joku nuori ja virkaintoinen naikkonen. Ei mullekaan ikinä ennen ole tuolla tavoin valistettu, mutta ei toi ole kyllä eka kerta, kun mulle huomautetaan tosta Tenoxin annostuksesta. Luulin, et 40 mg on ihan normaali annos, mut tänään tuli kunnon valistus, että maksimi on 20, vaikka lääkäri on sanonut, että 40 on se maksimi. Aikasemmin multa on kysytty, että tarvitsenko oikeasti niin paljon nukkumiseen, vaikka mitä vittua se niille kuuluu. Tänään huikattiin perään myös, että ei sitten alkoholia saa nauttia. :unamused:

Ja ei mun käsittääkseni apteekista suoraan voi uusia reseptiä, mut ne voi pyytää lääkäriä uusimaan sen.

Auton korjaus krapula

Noniin ja ei nukuta edes Tenoxit ei. Onkohan puhkeamassa (hypo)mania vai psykoosi. :unamused: Kesällä tällainen enteili psykoosia. En kyllä tunne itseäni kovinkaan touhukkaaksi. :confused: Enkä ole bentsojakaan rouhinut ylenmäärin, niin luulis nyt sammuvan. En kestä jos mä joudun Levozin lepoon. :angry:

Helpottasko esim melatoniini tai vaikka ibuprofeeni oloas? Tai lämmin lasi maitoa?

No eihän ibuprofeenilla unettomuutta hoideta, mä oon sille vielä allerginenkin. Melatoniini ei nukuta, kun ei kerran Tenoxikaan. Valvotaan sit saatana. :imp:

Ohoh, sori, miten ko ibuprofeeni-allergia ilmenee?

Ihottumanahan se. Kutittaa niin pirusti.

Onko kavereita ystäviä joille vois yöaikaan soittaa ja jutella tovin josko siten unta tms parempaa oloa?

Eikä Nnaana sua diatsepaamikaan auta nukahtamisessa? Edes sen Tenoxin kanssa? Mulla riittää yleensä, nyt kun ei tolea ole ja otan satunnaisesti, 5-10 mg Tenoxia, mutta yleensä riittää se 2,5-5 mg Diapamia. Aina ei tarvita kumpaakaan. Mutta silloin kun käytin Tenoxia säännöllisesti kävi loppuvaiheessa niin ettei edes 60 mg tainnuttanut :confused: Onks ns. unihygienia kunnossa? Vai pyöriiks liikaa asioita mielessä ennen nukahtamista? Se onkin sit vittumaisempi homma…

Ei mua oo pamit aikoihin enää unettaneet. :confused: On tässä toisaalta ollut aika hektinen viikko, että on sanut huolehtia omista JA muiden asioista, niin voipi olla, et elimistö on kierroksilla, vaikkei sitä nyt enää mielen tasolla huomaisikaan. Tenoxia en ole ottanut sitten sen, kun tulin laitoksesta, eli kolmeen viikkoon. Hassuintahan tässä on, että siellä se unetti mua kuin tukki! Enkä mä sitä hirveän kauan siellä käyttänyt, kymmenen päivää. Eli alle sen suosituksen mitä sais putkeen käyttää ja sit oli tuo taukokin.
Diapamia en viitsis sotkea tähän mukaan vielä nostamaan sitäkin toleranssia, kun sain sen juuri laskettua järkevälle tasolle. Ehkä mä koitan sit lisätä tota tasaria, siis Lamictalia kun noi antiepileptit buustaa bentsoja mun kokemuksen mukaan. Jos sekään ei auta viikonloppuun mennessä, niin kait se oikeasti on mentävä päätohtorin pakeille.

Jos apteekissa on oikein saarnaamalla saarnattu, tyyliin: Olet narkkari, kun sinulla on tällaisia lääkkeitä, etkä saisi syödä niitä, vaikka lääkäri on ne sinulle määrännyt, niin ymmärrän toki vitutuksen, mutta se valistus esim. siitä, ettei jotakin lääkettä huoli ottaa sekaisin alkoholin kanssa tai että lääkkeillä X ja Y saattaa olla yhteisvaikutus Z, on mielestäni lähinnä positiivinen asia. Sehän kuuluu farmaseutin työhön ja hienoa, että joku viitsii joskus hoitaa työnsä muutenkin, kuin ns. vasemmalla kädellä huitaisten. Eivät ihmiset lääkkeiden vaikutuksista niin hirveästi mitään tiedä, eivätkä vaivaudu ottamaan selvää, vaikka pitäisikin. Lääkäritkään eivät läheskään aina jaksa varoitella mahdollisista sivuvaikutuksista. Sitä paitsi, lääkäreillä on lääkkeistä monesti paljon heikommat tiedot, kuin farmaseuteilla, joten ennemmin jälkimmäisiltä kannattaa kysyä, mikäli tulee jokin tenkkapoo lääkitysten suhteen.

Toki, jos mulla on kiire tai huono päivä, en jaksaisi jäädä kuuntelemaan valistuksia, varsinkin, jos ne koskevat jotakin lääkettä, jota olen syönyt suunnilleen vuosikymmeniä ja jonka toiminnasta omalla kohdallani tiedän jo kaiken, mutta noin yleensä, musta on hyvä, että ne jaksavat höpistä siellä apteekeissa. Ja mikäli en ehdi/jaksa “saarnoja” kuunnella, olen saanut yleensä homman kuitattua sanomalla, että lääke on mulle jo entuudestaan erittäin tuttu, eikä sen kanssa ole koskaan ollut mitään ongelmia.

Edit: Onhan näitäkin tapauksia ollut, että joku perkeleen puoskari on tietämättömyyttään/välinpitämättömyyttään/silkkaa pahantahtoisuuttaan :mrgreen: määrännyt jollekulle aivan käsittämättömän lääkekombon, jolla saattaa olla jopa hengenvaarallinen yhteisvaikutus tai vaihtoehtoisesti lääkkeet kumoavat toistensa vaikutukset tyystin, ja valpas farmaseutti on hoksannut tilanteen ja parhaimmassa tapauksessa pelastanut jonkun raukan hengen. Lisäksi monet ihmiset suhtautuvat aivan liian huolettomasti käsikauppavalmisteisiin, ts. kuvittelevat, että esim. Buranaa voi vedellä surutta kourakaupalla, kun sitä myydään reseptittä, jolloin on myös hyvä, että apteekkihenkilökunta käy varan vuoksi “saarnaamassa” asiakkaille. Vaikken aina jaksaisikaan mitään valistuspuheita kuunnella, niin silti mielestäni on paljon parempi, että apteekin väki palvelee asiakkaita muutoinkin, kuin vain toimittamalla pilleripurkin/-laatikon nenän eteen ja ottamalla rahat parempaan talteen.

^ Hyviä pointteja siellä majurilla. Mielestäni farmis on ystävä, vieläpä joskus kaunis sellainen ja proviisori on vielä enemmän. Eihän farmaseutti voi tietää sun historiaasi, heidän tehtävä on olla valistava ja kantaa huolta tabujen käytöstä yleisellä tasolla, ja olen vuoteen 2013 säännöllisesti 15 v eri apteekeissa asioineena kohdannut melkosen vähän vittupäitä, vaikkapa pankissa suuntaus on toisenlainen, ja lääkefirmojen edustustoissa on enemmänkin asiantuntevaa pillerinpyörittäjää, ja mukavia ja fiksuja kauniita naisia, jollaista en riippuvuuspotentiaalin vuoksi ehkä voisi siviilissä tapailla, diileriduunaria, mut se oli toinen juttu…

^ No juu, mut on silläkin sentään eronsa, että millä lailla asiansa esittää, naama norsunvitulla vittuilevaan sävyyn vai asiallisesti “tiesitkö että”-sävyyn. Mut en mä kiistä, etteikö se mun reseptilistani olis aika väärinkäyttöpotentiaalisen näköinen tällä hetkellä ja aiheuttais epäilyksiä, etenkin kun on jättänyt hakematta mielipidelääkityksensä ja nostellut vaan kaikkea muuta kivaa.

Nukuin mä nyt sentään, kun Lamictalin lisääminen auttoi, mut nytpä sitten kutisen, kuten aina jos sitä lisään. No kait unettomuus loppujenlopuksi on suurempi paha kuin pikku kutina. :unamused: Vaikkei tä nyt kamalan pieni kutina olekaan.

Täytyy myöntää, että olen mä syyllistynyt Buranankin syömiseen, kun sain ihme päähänpiston lävistää tuon korvarustoni ja se oikeasti särkee. Burana kun auttaa turvotukseen sen säryn lisäksi. Eli en mä ihan varma ole kumman takia kutisen, lamotrigiinin vai ibuprofeenin. Kenties molempien johdosta. :mrgreen: No, on mulla Ataraxia, mut sitten sais keitellä varmaan litran kahvia, kun edelleen on pieni pöhnä päällä tuosta eilisesta tainnutusyrityksestäni. Atarax pistäisi varmaan untenmaille kera vittumaisen jysärin, enkä viitsisi sitä testata, nimittäin pitäisi raahautua Ikeaan iltapäivällä.

Eihän se apteekki tokikaan niitä reseptejä uusi, mutta, joo, voit pyytää apteekista respan uusimista ja apteekista sitten ottavat yhteyttä lääkäriisi, joka uusii respan, jos on uusiakseen. Saat siis hoidettua homman pelkällä apteekkikäynnillä ja sulle tulee ilmoitus Omakantaan ja halutessasi myös tekstarilla puhelimeen sitten, kun resepti on uusittu ja lääkkeet noudettavissa. Siitä en tiedä, toimiiko tuo yksityisten lekureiden suhteen, mutta julkisen puolen terveydenhuollossa ainakin toimii, ainakin minulla, koskien siis juuri PKV-kipulääkkeitä(Tramal ja Panacod). Yksityisen kanssa en ole tuota edes yrittänyt, kun ei ole ollut tarvis, ts. näen joka tapauksessa psykiatriani sen verran usein muistakin syistä, kuin vain lääkitysten tähden, että siinä saa myös respat uusittua aina ihan face to face, jos/kun on sen aika. Mulla siis kipulääkkeet tulevat TK-lekurilta ja benzot yksityiseltä psykiatrilta.