Tokihan sillä on eroa, mutta tuo norsunvittunaamaisuus nyt menee lähinnä sen piikkiin, että kaikista ei vain ole asiakaspalvelijoiksi tai asiakaspalvelijallakin saattaa olla huono päivä, minkä ei tokikaan hirveästi pitäisi asiakaspalvelussa näkyä, mutta ei kait sillekään aina mitään voi, jos päivä on todella huono. Ihan yhtälailla kaupankassa voi olla tökerö vittunaama ja tärkeintä mielestäni tosiaan on se, että apteekki kantaa oman vastuunsa, kun kuitenkin ollaan tekemisissä aineiden kanssa, joilla voi olla vaikka millaisia, hurjiakin vaikutuksia. Minäkin koen saaneeni apteekissa yleensä hyvää palvelua ja jollen ole saanut, niin se on johtunut pitkälti siitä, että olen ollut siellä vähän turhan sekaisin, eli oma vikani. Joskus, ja tuolloin en ollut edes lainkaan sekaisin, mua on tosin epäilty reseptiväärennöksestä, täysin syyttä siis, ja se oli jo mielestäni paskaa palvelua, mutta sen valistuksen koen yksinomaan hyväksi palveluksi. Kuten jo sanoin, eivät muakaan aina jaksa kiinnostaa ne samat höpinät vuosikausia käyttämäni lääkkeen mahdollisista haitta-/yhteisvaikutuksista, mutta kyllä mä ennemmin katson huonoksi palveluksi sen, jos farmaseuttia ei vähääkään kiinnosta hoitaa hommaansa muuten, kuin lykkäämällä Pami-pakkaus kouraan ja passittamalla kassalle .
^^^ Nnaana varmaan tiesikin, että ei-väsyttävä Loratadin 10 mg siihen kutinaan. Mulla oli enemmän sairaalloista kutinaa koko ropassa takavuosina, ja tuo auttoi ehkä eniten, kun ataraxilla ei mtn merkitystä kuin uneen alussa sen muutaman viikon, mikä mihinkin vaikuttaa on puhtaasti fiilispohjaista, kun en ole kemianloppukokeissa menestynyt, sillä en hallitse molekyylirakenteita ja reseptorimekaniikan lainalaisuuksia sun muita, kasku ei tarvii.
ja niitä ronsunaamoja taitaa olla hieman joka alalla, itse pyrin ne sanallisesti nitistämään tai kävelen pois, se on parasta, ei kaikkien kaikista tilanteista voi elämässään kantaa ressiä tai antaa niiden liikaa kuljettaa, tulis sekopäiseksi sellasesta, liian raskasta,
siihen auttaa eniten vanheneminen, ja en tiiä oonko kohta jo delannut henkisesti, norsunluinen romulainen,
mutta moni asia on nykyisen paljon helpompaa, ihmisten kanssa ei ole ongelmia jne, getting fucking old suits me…
kaikki tai ei mitään
“Pitää” nyt vieläkin urputtaa tästä(Ottamatta varsinaisesti kantaa tuohon Nnaanan tapaukseen), kun alkoi ärsyttää niin pirusti tuo apteekkiväen typerä morkkaaminen . Jos joku lääkäri olisi määrännyt mulle jonkin tyystin järjettömän päällekäislääkityksen, joka saattaisi pahimmassa tapauksessa olla hengenvaarallinen, tai olisin saanut yhdeltä lääkäriltä lääkettä X ja toiselta lääkäriltä lääkettä Y, jotka eivät sovi yhteen, enkä itse tajuaisi moista asiaa, niin mikäli siellä apteekissa se valpas farmaseutti tajuaisi, ettei niitä lääkkeitä huoli syödä sekaisin ja “saarnaisi” mulle asiasta, niin enpä liioin viitsisi haukkua sitä spedeksi, joka puuttuu asioihin, jotka eivät sille vitunkarvan vertaa kuulu, vaan päinvastoin kiittelisin suorastaan kera kukkapuskan, että varoitti mua myrkyttämästä itseäni hengiltä tmv.
Apteekkihenkilökunnan työnkuvaan nimenomaan kuuluu lääkkeistä varoittaminen ja hyvä niin. Jos välttämättä tahdon syödä jotakin itselleni sopimatonta lääkettä/komboa, niin kyllä mä sen olen vapaa tekemään, eli eivät ne sitä voi estää, jos mulla on laillinen respa kyseisiin lääkkeisiin.
Onpa taas ihmiselämä raskasta ja hankalaa. Tulihan sieltä taas kerran perinteiset nimittelyt työtään tekeville. Toivottavasti ymmärrätte, että tuollainen naurettava kitinä, nimittely ja turha valittaminen kertoo teistä huomattavasti enemmän, kuin työnkuvaansa toteuttaneesta farmaseutista.
Joo… Mulla oli huono päivä, enkä nyt oikeasti morkkaa ketään farmaseuttia tai mitään muutakaan työtään tekevää. En jaksa alkaa avautumaan, miksi juuri tuona päivänä kun tuon kirjotin, niin en jaksanut sympata ja kompata ja kannustaa ammatti-ihmisiä. Pääosin omat kokemukset ovat hyviä ja varsinkin kun käyttää samaa apteekkia, niin siellä on kaikki työntekijät mukavia ja tunnistaa mut jne.
Joskus kun on vittumainen päivä, niin saattaa kirjottaa jonkun ns. typerän kommentin, mutta en todellakaan aio enkä jaksa sitä alkaa sen enempää analysoimaan. Ihminen kun voi päästää sammakoita suustaan tarkoittamatta niitä niin totisesti, silloin kun on huono päivä.
Ja kyllä sulla on sakeiv ätään ollut omakin elämäsi sen verran rankkaa, että olet kaikki ihmiset jotka joskus jotain tukea yhteiskunnalta saanut, haukkunut alimpaan kastiin ja linkittänyt tänne kuvia hirtetyistä afroamerikkalaisista. Että menisit joskus myös itseesi. Se että olet nyt löytänyt Jumalan ja ollut 2 kk ilman piriä, ei tee susta mitään asiatuntijaa. Kyllä ihmisille kuuluu myös häpeä omista teoistaan ja siitä ei yleensä pääse yli yhdessä kuukaudessa, jos on tosissaan. Niin että sen jälkeen on taas valmis arvostelemaan kaikkia muita ihmisiä, satunnaisista vitutuksen aiheista, mitä täällä ketjussa mainitaan.
Sun kanssa en kuitenkaan ala väittelemään tämän enempää, koska sä et yksinkertaisesti ymmärrä, koska kuten itsekin olet todennut - olet narsisti.
Ja kyllä sulla on sakeiv ätään ollut omakin elämäsi sen verran rankkaa, että olet kaikki ihmiset jotka joskus jotain tukea yhteiskunnalta saanut, haukkunut alimpaan kastiin ja linkittänyt tänne kuvia hirtetyistä afroamerikkalaisista. Että menisit joskus myös itseesi. Se että olet nyt löytänyt Jumalan ja ollut 2 kk ilman piriä, ei tee susta mitään asiatuntijaa. Kyllä ihmisille kuuluu myös häpeä omista teoistaan ja siitä ei yleensä pääse yli yhdessä kuukaudessa, jos on tosissaan. Niin että sen jälkeen on taas valmis arvostelemaan kaikkia muita ihmisiä, satunnaisista vitutuksen aiheista, mitä täällä ketjussa mainitaan.
Sun kanssa en kuitenkaan ala väittelemään tämän enempää, koska sä et yksinkertaisesti ymmärrä, koska kuten itsekin olet todennut - olet narsisti.
Johan sitä nyt ammutaan kovilla. Ei ole mitään syytä ryhtyä väittelemään, mutta koen kuitenkin tarpeelliseksi vastata jotain tämän kaltaiseen viestiin. Toki minulla, kuten monilla muillakin on ollut elämässään vaikeita kokemuksia. Asian ydin on kuitenkin, se että ymmärrän ja hyväksyn ongelmieni johtuneen minusta itsestäni. Enkä ole koskaan haukkunut kaikkia yhteiskunnan tuella eläviä. Opiskelijoiden elämistä opintotuella en vastusti missään nimessä, joten jospa et laittaisi sanoja suuhuni. Mielipiteeni eivät myöskään kumpua kokemistani vastoinkäymisistä, vaan olen ollut tätä mieltä jo kauan ennen huumeongelmaani, ja samaa mieltä olen myös tänään, toivuttuani huumeongelmastani. En mielestäni ole esiintynyt minkään alan asiantuntijana, voit halutessasi avata mitä tällä tarkoitat. Ja muuten, olen ollut ilman piriä selkeästi pidenpään kuin 2kk. Tottakai olen tuntenut häpeää teoistani, mutta ne asiat on selvitetty asianomaisten kanssa, enkä koe tarpeelliseksi jäädä märehtimään menneitä. Jotain nettiperseilyä en juurikaan jaksa hävetä. Varmaan olisi syytä harkita kirjoituksiasi hieman tarkemmin, jos et kestä niitä kommentoitavan. Kuuluu kuitenkin ikäänkuin näiden keskustelufoorumien perusluonteeseen.
Tästä loppukaneetista pidän erityisesti. Sopivan lyhyt ja ytimekäs. Voi tosiaan olla että olen narsisti, ainakin lukuisat ihmiset ovat tällaista mahdollisuutta väläytelleet.
Voi tosiaan olla että olen narsisti, ainakin lukuisat ihmiset ovat tällaista mahdollisuutta väläytelleet.
Jos minä huomaisin itsessäni (tai muut huomaisivat) voimakkaita narsistisia piirteitä niin yrittäisin muuttaa niitä. Voi tosin nimittäin tietysti olla, että jos itse oikeasti omaisin narsistisia luonteenpiirteitä, niin en välttämättä haluaisi niitä edes muuttaa (olettaisin, että saattaisin pitää sitä täysin järjenvastaisena jopa vaarallisena (sekä suurena heikkouden osoituksena) juuri minulle itselleni ja mahdollisesti muille). Psykologisesti mielenkiintoinen aihe…
Jutun juju kai olisi löytää ne syyt muutokseen tai sitten tietysti syyt jatkaa samassa “uomassa” (silloin voisi ehkä alkaa kellot ns. kiliseen). Eikös kuitenkin sinunkin uskossasi pyritä rakkauteen, pyyteettömyyteen ja kaikkeen siihen mistä jesse puhui, toisin kuin itsekkyyden kautta? Tosin minun perspektiivistä katsottuna esim. juuri sinun helluntailaisuus on vain tapa “kaapata” ja tehdä siitä bisnestä mikä sinun sisälläsi huutaa vapautta. Ja siksi juuri aikaisemmissa keskusteluissa kutsuin myös uskontoja “douppaamiseksi” koska ne saattaa auttaa siihen “traumaan”/“solmuun” ihan samalla tavoin kuin joku kemikaali/päihdekkin ja totta ihmeessä ihminen silloin on hyvin tyytyväinen.
fi.wikipedia.org/wiki/Narsistine … 4iri%C3%B6
fi.wikipedia.org/wiki/Narsismi
Onneksi tämäkin solmu (jos sellaista nyt ylipäätään kenellä on) on avattavissa/terapioitavissa (jos siis potilaalta löytyy siihen itse halua, sehän kait on sen edellytys)
Edit: Ps. Ja voin aivan hyvin kuvitella kuinka joku tämän luonteinen (näin yleisesti siis) ihminen jää piriin/koksuun/muihin stimuihin koukkuun. Nehän boostaavat kaikkea tota…
Opiskelijat siis ovat ainoat yhteiskunnan tuella elävät, jotka hyväksyt? Kyllä kestän kommenttisi, se vaan on tullut selväksi, ettei sun kanssa voi olla samaa mieltä, eikä jaksa alkaa vääntämään. Sen kun kommentoit. On täällä useampi sun kanssa vääntänyt ja vääntänyt, eikä mistään pääse mihinkään.
Kyllähän täälläkin ihmiset pääasiallisesti ymmärtävät asioiden ja ongelmien johtuvan heistä itsestään, mutta en ymmärrä mikä siinä on niin vaikeata käsittää että joskus voi vituttaa. Kyllähän suakin tuntuu vituttavan jos joku jamppa varastaa lähikaupasta makkarapaketin.
Joskus voi olla syytä märehtiä menneitä. Nettiperseilyäkin on mun mielestä ihan järkevä hävetä joskus. Normaali syyllisyyden tunne ei ole märehtimistä, jos ei koskaan viitsi pysähtyä miettimään omia virheitään, niin kyllähän se elämä helppoa on silläkin lailla.
Thäks Soikannel, asiaa puhut.
Anteeksi nyt vaan, mut mä en kyllä ymmärrä miten tosta Lucrezian kommentista saa edes väännettyä sellaisen, et se joukkona olisi jotenkin nimenomaan työtätekeviä ihmisiä dissaava. Mä ainakin mielsin sen dissauksena niitä epäasiallisia henkilöitä kohtaan, vai eikö työssäkäyvistä ihmisistä saa yhtäkään poikkipuolista asiaa ikinä sanoa, vaikka syytäkin joskus olisi?
Opiskelijat siis ovat ainoat yhteiskunnan tuella elävät, jotka hyväksyt? Kyllä kestän kommenttisi, se vaan on tullut selväksi, ettei sun kanssa voi olla samaa mieltä, eikä jaksa alkaa vääntämään. Sen kun kommentoit. On täällä useampi sun kanssa vääntänyt ja vääntänyt, eikä mistään pääse mihinkään.
Kyllähän täälläkin ihmiset pääasiallisesti ymmärtävät asioiden ja ongelmien johtuvan heistä itsestään, mutta en ymmärrä mikä siinä on niin vaikeata käsittää että joskus voi vituttaa. Kyllähän suakin tuntuu vituttavan jos joku jamppa varastaa lähikaupasta makkarapaketin.
Joskus voi olla syytä märehtiä menneitä. Nettiperseilyäkin on mun mielestä ihan järkevä hävetä joskus. Normaali syyllisyyden tunne ei ole märehtimistä, jos ei koskaan viitsi pysähtyä miettimään omia virheitään, niin kyllähän se elämä helppoa on silläkin lailla.
Thäks Soikannel, asiaa puhut.
Sanotaan nyt vaikka niin, että en hyväksy nykyistä systeemiä, joka ei kannusta ihmisiä työllistämään itseään. Kai ymmärrät että täällä saunassa monilla on aika radikaaleja ja normeista poikkeavia mielipiteitä. Se ei todellakaan ole ihme, että minun lähtökohdistani ponnistava ihminen ei aina ole samaa mieltä. Useimmat olisivat luultavasti kanssani samaa mieltä, että oman vitutuksen purkaminen nimittelemällä jotain farmaseuttia on typerää. Enkä kohdistanut kommenttiani edes pelkästään sinuun. Täällähän on ihan yleisesti tapana nimitellä milloin mitäkin ammattiryhmää, mikä on melko kuvottavaa, ottaen huomioon että useimmilla saunalaisella ei ole mitään varaa kritisoida kenenkään työnjälkeä. Toki joskus vituttaa, ja saakin. Mutta etkö huomaa mitään eroa makkaraa varastavan rotan, ja normaalista työtään tekevän kunnon ihmisen arvostelun välillä?
Märehtiminen on häviäjille. Silloin kun asiat on sovittu, ainut oikea vaihtoehto keskittyä tulevaan. Menneisyydessä roikkuminen on niille, joilla ei ole tulevaisuutta.
Märehtiminen on häviäjille. Silloin kun asiat on sovittu, ainut oikea vaihtoehto keskittyä tulevaan. Menneisyydessä roikkuminen on niille, joilla ei ole tulevaisuutta.
Märehtiminen (ainakin joskus ja hyvistä syistä) on nimeomaan voittajille. Sillä niistä omista virheistään ja typeristä teoistaan voi ottaa oppia. Ne kannattaa suorastaan joskus nostaa jalustalle (omassa mielessään siis ja funtsia kunnolla). Erityisen tärkeää on kyetä antamaan anteeksi itselle, ei vain muille.
Menneisyys, nykyhetki ja tulevaisuus on kaikki sama asia koska kuten Einstein ja nämä “luonnonpusikkokansat” tietävät aika on vain illuusio. Mutta tottakai tulevaan kannattaa keskittyä (eikä jumittaa paikallaan) kunhan tajuaa, että kaikki on tässä ja nyt eikä ei ole mitään muuta.
Miksi ihmeessä sä hengaat täällä, kun olet mitä ilmeisimmin omasta mielestäsi päihdeongelmasi selättänyt ja aiheesta kuin aiheesta kanssasi keskusteleminen on kuin shakin pelaaminen pulun kanssa? Jotain jännää tyydytystä ilmeisesti saat tosta jatkuvasta pätemisestäsi ja toisten dissailusta, ja kätevästi sivuutit esim. Soikanteleen kysymyksen uskontoosi liittyen. Kai sä jollain tasolla edes tajuat, että toimintasi on räikeässä ristiriidassa sen kanssa, mihin väität uskovasi? Eipä sillä, toi on sinänsä ihan tyypillistä käytöstä ns. yhden totuuden ihmisiltä.
No jumalauta, onko joku työtätekevien yksinoikeus sitten arvostella/haukkua jos on saanut paskaa palvelua? En nyt väitä, että olisin suoranaisesti paskaa palvelua saanut, vaikka kyllä mua henk.koht pistääkin vituttamaan moinen saarnaus. Mut kyllä sellaistakin asiakaspalvelua on tullut kohdattua, että koen ihan aiheelliseksikin huomauttaa asiasta, mm. meidän yliopistosairaalalle olen pistänyt palautetta, samoin eräästä vittumaisesta konstaapelista. Kyllä jokasella on oikeus saada tasapuolisesti asiallista palvelua. Jos ei työssään kykene sitä tarjoamaan, niin kannattaa sitten vaihtaa työpaikkaa.
Jotain jännää tyydytystä ilmeisesti saat tosta jatkuvasta pätemisestäsi ja toisten dissailusta…
…Kai sä jollain tasolla edes tajuat, että toimintasi on räikeässä ristiriidassa sen kanssa, mihin väität uskovasi? Eipä sillä, toi on sinänsä ihan tyypillistä käytöstä ns. yhden totuuden ihmisiltä.
Kai nyt ihminen jolla on (siis vain mahdollisesti muiden mielestä kuten näätä itsekkin totesi) tuollainen ongelma saa siitä pätemisestä ja dissailusta paljonkin. Sehän juuri täyttää sitä tyhjyyden tunnetta siellä omassa rinnassa.
Minä jaksan uskoa, että näätä kyllä tajuaa ristiriidan varsinaisen hyvin, mutta hänen on sitä aika helkkarin hankala myöntää varsinkin jos “pyhähenki kuljettaa” eikä nää sen hellaritoiminnan “yli”.
Näätä on Päihdelinkin Judge Dredd, joka jakaa tuomioita kadun saastalle…

Näätä on Päihdelinkin Judge Dredd, joka jakaa tuomioita kadun saastalle…
Jos asia tosiaan on tällä tavalla niin näädän ratkaisuhan on aivan käsillä. Hänen pitää vain ymmärtää ottaa se ämpäri pois päästä ja laajentaa perspektiiviään (vaikka se sattuisi kuinka paljon tahansa). Tuolla sarjakuvahahmollahan on jo legendaksi muodostunut se, ettei hänen kasvojaan näytetä koskaan (kypäräpäässä) ja hommat junnaa paikallaan… :mrgreen:
Miksi ihmeessä sä hengaat täällä, kun olet mitä ilmeisimmin omasta mielestäsi päihdeongelmasi selättänyt ja aiheesta kuin aiheesta kanssasi keskusteleminen on kuin shakin pelaaminen pulun kanssa? Jotain jännää tyydytystä ilmeisesti saat tosta jatkuvasta pätemisestäsi ja toisten dissailusta, ja kätevästi sivuutit esim. Soikanteleen kysymyksen uskontoosi liittyen. Kai sä jollain tasolla edes tajuat, että toimintasi on räikeässä ristiriidassa sen kanssa, mihin väität uskovasi? Eipä sillä, toi on sinänsä ihan tyypillistä käytöstä ns. yhden totuuden ihmisiltä.
Pitääkö täällä hengatakseen olla akuutti päihdeongelma? Eipä sellaista ymmärtääkseni sinullakaan ole. Miksi siis pyörin täällä? Varmaan ihan vanhasta tottumuksesta. Tuon dissaamisen viellä ymmärrän, sillä usein tulee vedettyä kommentit ihan tarkoituksella yli. Pätemistä en niinkään. Hauskaa sinänsä, että harrastat ihan samaa yleistämistä, kuin mistä minua olet lukuisia kertoja syyttänyt. Kanteleen viestiin vastaan kyllä kun aika on kypsä, sinun ei siitä varmaankaan tarvitse huolta kantaa.
Kai nyt ihminen jolla on (siis vain mahdollisesti muiden mielestä kuten näätä itsekkin totesi) tuollainen ongelma saa siitä pätemisestä ja dissailusta paljonkin. Sehän juuri täyttää sitä tyhjyyden tunnetta siellä omassa rinnassa.
Minä jaksan uskoa, että näätä kyllä tajuaa ristiriidan varsinaisen hyvin, mutta hänen on sitä aika helkkarin hankala myöntää varsinkin jos “pyhähenki kuljettaa” eikä nää sen hellaritoiminnan “yli”.
Lähdetään nyt siitä oletuksesta että olisin narsisti, jota en siis tiedä. Ei minulla ole kuin erinäisten henkilöiden naistenlehti diagnooseja. Myös psykopaatiksi ja sosiopaatiksi ollaan haukuttu. Voivat pitää nämäkin paikkansa, sillä ei minulla ole minkäänlaista syyllisyydentuntoa, empatiakykyä enkä ihan rehellisesti välitä paskaakaan muista kuin ihan lähimmistä ihmisistä. Pystyn kyllä tarvittaessa esittämään hyvinkin empaattista. Alkuperäiseen kysymykseen, tiedostaako narsisti noita piirteitään? Ja jos tiedostaa, miksi hän haluaisi luopua niistä? Hyödyllisiä ominaisuuksia sanoisin minä.
Totta helvetissä ymmärrän ristiriidan. Jokainen on Herran silmien edessä keskeneräinen, syntinen ja virheellinen. Voin Kannel kertoa salaisuuden. En välttämättä ole kovinkaan vakuuttunut noista hellariporukoista, se kiihkoin sakki on todella kuumottavaa.
Näätä on Päihdelinkin Judge Dredd, joka jakaa tuomioita kadun saastalle
Jos valita saa olisin ennemmin Dirty Harry
Niin ja muuten, siellä apteekissa ne näkevät suoraan koneelta nykyisin yhteenvedon kokonaislääkityksestä ja myös sen, että onko lääkettä X syönyt aiemminkin, se ohjelma kans varottaa yhteisvaikutuksista, ja lääkärit käyttävät sitä samaa. Jos ohjelma varottaa D-tason interaktioista, niin lääkkeitä ei saa määrätä päällekkäin, joten ihan jo sen takia mua vitutti kuunnella. Mikä toki ei poista sitä, että asialliseen sävyyn esitetyt huomautukset on ihan asiallisia mut norsunvittunaamaiset saarnat voi tunkea sinne, missä aurinko ei paista.
Näätä, tostahan mä juuri kirjoitin tuonne “ärsyttävät asiat”-ketjuun. Narsisti tiedostaa kyllä haitalliset piirteensä, mut ei ollenkaan välitä tekosistaan ja seurauksista, siksipä heitinkin teorian ilmoille, että ne pahimmat räkänistit ovat persoonallisuushäiriöisiä; antisosiaalisia tai narsisteja. Mutta niinpä, siksipä uumoilinkin niitä pahimmaksi ongelmaksi, koska mitäpä sitä niitä piirteitä ja tapojansa/toimintaansa muuttamaan?