Noi voi prkl, kun mä ajattelin just laittaa tähän ennen lukemista, että syömäni ruoan oksentaminen
. Muistan kun mul oli toi pahimmillaan, monesti ajattelin kauppoja kierrellessä (en kehdannut yhdestä paikasta ostaa niin paljon ruokaa ja mässyä ku söin
), että “elän yksityiseses helvetis”
Voi kurja… Mut ehkä pelasti liikuntaharrastus: mä tajusin, että mä en v o i kehittyä siinä, jollen mä syö kunnol, tai edes enämpi. Aluks aloin siirtään sen oksentamisen iltaan, että oksennetaan sitten, -kele, mut vaan yks kerta päiväs, eli se oli suunnteltua, ei enää impulsiivista…En sietänyt täytetyden tunnetta vatsas, kontrollin menetystä
. Sit tuli sellasta,mitä vissiin nimitetään “ortoreksiaksi”, että pitää syödä “oikein”, mitä se sit meinaakaan: esim.opiskelijaruokalas: kasvisruokaa vähän, pari perunaa, hyvin vähän kastiket, salaattia iso määrä, ei missään nimes öljykastike, vaan jotai sitruunasalaatinkastiket. Yks ruisleipä, ei mitään levitettä…en tiä mistä ne säännöt mun oikeen mieleen tuli
. Nykyisin teen tota harvoin ja olen normaalipainoinen. On se mahdollista… Mul alko teini-ikäisenä ja kesti pitkälle aikuisikään. Myös viiltelyt tuttu asia, arpia on paljon
… Viiltelyn syitä on kai monia. Muistan joskus, ku mieli oli hajoamas, olin aivan sekaisin, ja kun viilsin, pysyin järjissäni… Kipu voitti henkisen tuskan?
Miksi ihmisen pitää vahingoittaa itseään, miks mä vahingoitin, miksi muut…
En tiedä, auttaisko vastaus, jos sen tietäisi. En kyl yhtään ihmettelis, jos tää olis yleistäkin päihderiippuvasiilla: hillittömyys ja voimakas kontrolli vaihtelee…
En voi muuta kuin toivoa, että joku kerta selviit/te ilman oksentamista/ruoasta kieltäytymistä//viiltelyä. Ja siitä se lähtee, siitä ekasta kerrast, niinku kaikki muukin, Syömishäiriö on helvetin vaarallinen tauti, kun se on oikein paha
. Jos rasvakerroksia ei enää ole käytettävis, eikä syö, elimistö käyttää lihaksia energianlähteenä. Yksi lihas, josta kroppa ottaa energiaa, on sydänlihas…

(Mä en tiä mitä Irwin on sanonu, mut mun aatos on, että minä elän prkl vaikka kiusallani
!)