Suun kuivuuteen auttaa sokerittomat karkit. Esim. Sisut. Mutta pitää todellakin olla tarkka, et ottaa sokerittomia, eikä vaikka xylitol pastilleja, koska myös xylitol kuivattaa suuta. Juominen ei myöskään auta suun kuivumiseen. Ja sokeri on pahinta mitä kuivaan suuhun voi pistää. Apteekista saa myös erinäisiä tabletteja ja suugeelejä/-suihkeita, jotka kosteuttaa suuta. Jos käyttää opiaatteja ni suu kuivuu ja kun suu kuivuu ni mikään ei oo huuhtomassa hampaita josta seuraa ikäviä hammas ongelmia eli suun kuivuutta kannattaa hoitaa.
Ylläri, kukaan ei näköjään oikeen tykkää Plinkin uudesta ulkonäöstä. On tää kyl aika hölmön näkönen, en tykkää itekään. Ihan schaissee tämmönen.
Ja huomenna ois vuoden toiseks isoimmat kisat ja sinne pitäs mennä vääntään, kunto on paska tekniikka samoin ja paikat huolella hajalla reenaamisesta. Aamulla herätys 5:00 ja seiskalta lähtö Töölöön. Jeejee. No ehkä sieltä ny yhtenä palanu tullaan takas…
Just luin jotain hampaat & maennus- opusta ja siellä suositeltiin käyttämään suun kuivuuteen xylitoli pastilleja tai purkkaa…Masennus ja jotkus mielialalääkket siis kuivattaa suuta…
Mä sain hyvän piritarjouksen eilen, mutta eihän niistä koskaan tiedä, mutta en sitä kyllä viinaan vaihtais. Oon ollu vähän kahen vaiheilla, että soittaako vai ei, mutta ei-soittaa on nyt voiton puolella…
Siis onko kämppiksellä oikeus uhkailla, että muuttaa pois yms. mun viinankäytön takia, joka ei mun käsittääkseni sitä häiritse tippaakaan…itse se kännissä rymyää kotiin hirveellä metelillä eikä yhtään ajattele, että joku saattais haluta nukkua. VITTU!!!
“sulla on huomiseen aikaa miettiä tota sun käytöstä” enkä ole mitään edes tehnyt…
vittuku sais ryynei jostain tai ees paukut ja bissee mut ei vittuku oon yksin himas selvinpäin. yks mirtazapin pöydäl pitää varmaan ottaa se ja mennä nukkumaan. nihkee lauantai
vittu mun kämppis aikoinaan just saarnas mun douppaamisesta,ja viel jotai ihme valistuslappui pisti yöpöydän laatikkoon :mrgreen:
mäpäs siitä hermostuin ja sanoin et ämmä perkele anna olla viimenen kerta ku mun laatikoihin meet.meni vuorokausi ni se oli muuttanu pois eikä ollu mulle mitään ilmottanu.mut ihan hyvä niin.