mama62:n kysymykseen vastauksena Kyllä! Viimeeksi juuri terapeutilleni sanoin, että ihmeesti olen vaan jaksanut näiden viikonloppujen yli eli jotenkin olen oppinut toteamaan, että nyt v…aa tai surettaa, mutta en enää jumitu noihin tunteisiin, vaan pääsen mukavasti yli. No, miehelle hänen käytöksestään ei tietysti tule mitään pahempia seuraamuksia, jos vaimokin jatkaa arkea kohtalaisen hyväntuulisena, mutta pitäisikö sitten mököttää
Itse asiassa tajusin juuri, että ehkäpä tämä foorumikin on yksi sellainen purkautumiskeino, jonka avulla jaksaa taas eteenpäin. Itsellähän ei ole ollut samanlaisia ahdistuneisuuskohtauksia enää, kuin muutama vuosi sitten, joten ihan akuuttiin tarpeeseen ei välttämättä ole tätä keinoa tarvinnut käyttää, mutta silti.
Ahdistuneisuudesta on pakko kertoa sen verran, että eräs ystäväni esitti minulle keskiviikkoiltana kutsun, että lähtisin tänään erään suosikkibändimme juhlakonserttiin. No, tietysti ajatus lähtemisestä houkutteli, mutta samaan aikaan mielen valtasi järkyttävä ahdistus Mietin, että taas tulee yksi yö valvottua ja tällä kertaa oman menemisen takia. Entä jos innostun juomaan liikaa, lauantai menee ihan pipariksi jne. Sitten ajattelin, että on se hitto, jos käperryn vain tuonne kotiin ja samalla “kyttään” miehen mieltä, haluaako tuo lähteä johonkin vai viihtyykö kotona. Päätin siis lähteä tänä iltana viihteelle
Voihan se olla, että mies käyttää taas tilanteen hyödykseen ja lähtee myös johonkin, mutta se on sen ajan murhe. Meinaan vaan, että jos jostakin syystä tulenkin kotiin miestä aikaisemmin, niin en tiedä, miten siihen reagoin. Juovuksissa kun järki ei välttämättä pelaa samaan tapaan, kuin selvin päin eli en ehkä osaakaan vain todeta, että nyt ärsyttää… Mutta tuotakaan vaihtoehtoa ei kannata etukäteen vatvoa, kuluu vaan turhaan energiaa.
Meillähän onneksi viikot menevät sopuisasti ja vasta tämän viikon alkupäivinä ajattelin, että kyllä sitä kiintymystä on puolin ja toisin paljon jäljellä <3
Mutta nyt on vielä jatkettava töitä, ennenkuin pääsen viikonlopun viettoon. Voimia ja tsemppiä taas “siskot” !