Viikonlopun kuulumisia sitten täältäkin 
Olin itse lauantaina ostos- ja teatterimatkalla parin tunnin ajomatkan päässä kotoa. Mies jäi tyttöjen kanssa kotiin. Minulla oli ihan mukava reissu, mutta sellaista fiilistä, että olisin kotiin palattua lähtenyt vielä “jatkoille”, ei ollut. Teatteriesitys päättyi noin 21.30, jonka jälkeen lähetin miehelle tekstarin, että pian lähdetään ajelemaan kotia päin, terkkuja tytöille
! Mies vastasi tuohon, että “juu”. No, myönnän, että tuon tekstarin tarkoitus oli tarjota miehelle mahdollisuus kertoa, että ei ole kotona, hänhän ei yleensä ilmoittele, jos on lähtenyt olusille. Melkein teki mieli ottaa tyttöihinkin yhteyttä ja varmistaa, onko iskä edes kotona, mutta siihen en halunnut “alentua”.
Kotona olin ennen 24:ää ja ensivilkaisu eteisessä oleviin kenkiin kertoi minulle, että mies ei ole kotona! Tytöt olivat vielä hereillä ja nuorempi luuli iskän olevan nukkumassa. Mies ei siis ollut tytöillekään kertonut poistuvansa jonnekin. Pikkuisen kyllä ärsytti, mutta sitten otin unilääkkeeni ja päätin, että käy nukkumaan, tulkoot mies kotiin milloin tulee. Hiukan olin kieltämättä huolissani, kun ajattelin, että mies on vastikään ollut aivotulehduksessa ja nyt sitten juomassa jossakin.
Mies tulikin jo ennen 1:tä kotiin ja oli melkoisen päissään. Alkoi siinä sitten - vaihteeksi - vinkumaan, että voiko kuunnella musiikkia. Minä ikävä ihminen kielsin ja - kait tämä jonkinlaiseksi edistykseksi pitää mainita - mies uskoi, tosin ruinasi asiaa ainakin seuraavan puolen tunnin ajan. Toinen asia, mitä tuo höpötti, oli että “panettaa”. Voitte vaan kuvitella, panettiko minua
. Tuskin olisi mieskään kyennyt mihinkään, kunhan höpötti. Joka tapauksessa itsellä meni aika pitkään, ennenkuin pystyin nukahtamaan. Odottelin siis sen aikaa, että vierestä kuului raskas hengitys, kunnes pystyin kunnolla rentoutumaan.
Miehestä ei ollut eilen kaveriksi, vaan makasi lähes koko päivän sängyssä käyden vaan välillä oksentamassa. Pientä riitaakin meinattiin saada aikaiseksi, kun miestä ärsytti minun pahantuulisuuteni. Tajusi lopulta “antaa periksi” ja sinänsä loppupäivä meni rauhallisissa merkeissä.
Näin siis meillä tällä kertaa. Jotenkin nuo miehen touhut eivät jaksa enää hirveästi hetkauttaa, lähinnä aiheuttavat ärtymystä entisen pahan mielen sijaan. Olen siis jokseenkin tympääntynyt.
Ainiin, pitää vielä kertoa, että mieshän väitti aikoneensa olla kotona, mutta kun pikkuveljensä oli tullut käymään vaimonsa kanssa sukulaisissa, niin pitikin lähteä heidän kanssaan iltaa istumaan. No, myöhemmin selvisi, että oli pyrkinyt alkuillasta äitinsä ja tämän miehen luokse rupattelemaan muutama kaljapullo mukanaan, mutta he eivät olleet kotona. Sitten mies oli tullut kotiin ja istunut tietsikalla ja yhyttänyt gmailista tuon veljensä. Olen melko varma siitä, että mies on ehdottanut kaljoille lähtöä, vaikka väittikin veljensä tulleen yllättäen meille. Mies myös jutteli istuneensa lähibaarin tiskillä itsekseen, kun yksi lähistöllä asuva kanta-asiakas oli tullut paiskaamaan kättä. Tuskin olisi itsekseen istunut, jos olisi iltaa viettänyt veljensä ja tämän vaimon kanssa! Todennäköisesti kertoi minulle vain osatotuuden eli veljensä vaimoineen lienee käynyt mieheni kanssa yksillä ja palanneen sitten yöpaikkaansa, mutta mieheni on jäänyt vielä iltaansa jatkamaan. Ärsyttää tuollaiset hätävalheet, joiden syy on tietysti siinä, ettei “uskalla” kertoa minulle totuutta. En voinut eilen olla sanomatta, että hän puhui itseään hiukan pussiin.
Nojoo, kaiken tuon lisäksi täällä päin Suomea sataa ja on ikävän harmaata, mikä ei auta mielen virkistykseen yhtään; päinvastoin. Eiköhän tämä kuitenkin tästä, niinkuin aina ennenkin