Kiva kuulla sun kuulumisia, mutta tietysti mukavammat uutiset olisivat olleet tervetulleempia näin uuden vuoden alkuun.
Näin se meni munkin miehelläni. Ensin oli piilossa viiniä (ehkä sitä ennen oli ollut olutta, mutten ollut huomannut?), sitten kirkasta. Sitten vähän enemmän kirkasta jne. Ensin aineet olivat ihan omissa pulloissaan, sitten mies rupesi siirtelemään nesteitä muovipulloihin ja lantraamaan esim. energiajuomaan. En tiedä mitä se olisi seuraavaksi keksinyt, mutta onneksi ei tarvitse tietääkään, tässä vaiheessa se muutti pois. Mäkin tulin niin vainoharhaiseksi, että jossain vaiheessa haistelin keittössä etikkapurkkiakin viinan varalta. 
Niinpä. Eikö ole kamalaa? Vielä hullumpaa on, että mun mieheni ainakaan ei ymmärrä ollenkaan, miksi mä ajattelen noin. Kun tunsinhan mä yli 8 vuotta hänen “normaalin minänsä”. Miehen ajatuksenkulussa tuo juomajakso on kaiketi jonkinlainen irrallinen osio. Mulle ei, se oli mulle ihan tosielämää. Enkä mä voi perustaa elämääni menneille asioille, vaikka ne olisivatkin kestäneen pidempään kuin uudemmat.
Mun kavereista ei vieläkään kaikki tiedä. En mä tiedä, mikä siinä on niin vaikeaa. Ehkä se, etten halua kertoa eron syytä, ja ihmiset usein kysyy. Ei kaikki, mutta osa. Yhdellekin kaverille kerroin erilleenmuutosta ja nimenomaan sanoin, etten halua puhua syistä. Kyseli se silti, mikä oli epämukavaa. Eihän se pahalla tarkoittanut, oli vaan huolissaan, mutta silti. Pidänkin varmaan taukoa ennen kuin kerron seuraaville. Suurin osa mun ystävistä tuntee myös miehen, enkä oikein haluaisi juoruilla sen asioista. Mustamaalata tai jotain.
Raja toisen hyysääminen ja omista asioista huolehtimisen välillä on aika häilyvä. Jos on yhteistä omaisuutta, niin joskus on pakko huolehtia toisenkin raha-asioista sen takia, etteivät omat asiat menisi ihan solmuun. Meillä oli onneksi omat käyttötilit ja yhteiseltä tililtä ei voi nostaa rahaa. Oli se silti hankalaa, koska ideana kuitenkin oli maksaa asumiskulut sun muut puoliksi. Mua ei tod. huvittanut hoitaa niitä yksikseen (enkä olisi pystynytkään), mutta ei niitä oikein voinut jättää hoitamattakaan, muuten olisi multakin mennyt asunto alta.
Jos et jaksa täällä kirjoitella, mutta haluaisit puhua, niin muista, että mulle saa aina kirjoitella tai soittaa.