Toi Hugen stevari-biisi on kyllä aika kuvaava. Todellakin työkenkää puristi pojottaa marketissa sillä apinapalkalla. Loputonta tylsyyttä, jonka hyvällä tuurilla katkaisee juoksukilpailu jonkun reppanan kanssa.
Yleinen mielikuva vartijoiden yli-innokkuudesta ei mielestäni pidä paikkaansa. Suurinta osaa porukasta ei kiinnosta pätkääkään, ja paljon katsotaan läpi sormien. Paska palkka, paskat työajat, oikeastaan kaikki paitsi kusi. Suuri osa tekee hommia vain väliaikaisesti, kuten minä aikoinaan. Kaikki turhautuminen purkautuu sitten erilaisina ylilyönteinä esim. vedellään tarpeettoman lujaa sitä vakkari luuserinistiä. Ei mitenkään hyväksyttävää, mutta ymmärrettävää. Suurin osa tosin suhtautuu asiakkaihin asiallisesti, väittäisin.
Kyllä niitä yli-innokkaitakin löytyy. Kaiken maailman poliisikouluun menijöitä ja turva-alan perustutkinnon käyneitä. Nämä sitten pilaavat hommat loppuakin myöten, niin työkavereilta kuin asiakkailtakin.
Olen itse tehnyt samaa ,kun myyjä tullut hakemaan kaupan koreja takaisin , mitä olen lastauslaiturilta Autooni kantanut ja uhannut soittaa poliisit tai kertonut ne soittaneensa ,vakio vastaus oli ,että tarvitsen näitä enemmän kuin uskotkaan . Joskus oli tapana rahoittaa huumeiden käyttöä yleensä takahuone vierailuilla ,mitkä ovat kaikki vanhehtuneita rikoksia tai sovitettuja Vankilassa.
Kaunein juttu oli keskellä päivää tyhjentää apteekin xanorihylly ,mistä sain n.4000 mg äksiä mukaani eri vahvuisina,sekä myöhemmin tuomion.
Enää en juurikaan näpistele ,enkä varastele ja yksityisihmisiltä en ole ikinät halunnut varastaa,mutta niin on varmasti tapahtunut.
K-kaupasta kun viet laatikollisen tupakkatuotteita ,niin se valitettavasti on lihatiskin Väiskin kukkarosta pois ,ainakin vakuutusmaksujen muodossa.
NÄÄTÄ …Oletko vartija ammatiltasi ,vai yksityisyrittäjä esim. Kauppias. Kauppiaan tapauksessa ymmärtäisin turhautumisen elämäntapa varastelijoita kohtaan ,jotka ovat sinun myymälääsi rokottamassa päivittäin,kaljaa saadakseen ja myöhemmin mässyihin ja nälkään jotain ruokaa,niihin kun ei voi koskea kovallakädellä samoin kuin muijaasi ,jos se ei tuo sitä makkarapötköä pöytään tarpeeksi nopeasti ja se ei uskalla kenellekään kertoa tai takas lyödä.
Toisin kuin nämä kolmikymppiset ,jotka hyvin nopeasti saattaa lihatiskin Väiskiä korville läiskiä ,kun niitä menee repimään tai kaljapaketteja heidän käsistään ja jos taistelun voittaa saattaa löytää itsensä käräjiltä pahoinpitelystä syytettynä. Sympatiani kauppiaille ja Relax.
Jos taas olet vartija ,joka vetää piriä,niin Hesperiaan joutaisit ,täältä normaali päihdeongelmaisia haukkumasta.
Jos ei olisi Rosvoja ei olisi poliiseja ja vielä vähemmän Vartija pellejä ,jotka kännissä muijaansa hakkaavat tai jopa puukottavat ,niinkuin yksi idänihme. Itsellekin on käynyt Vartijoiden kanssa kummallisia tapauksia ,missä on minut uhattu ryöstää ja piilotettu puhelintani käytävälle , minkä olen joutunut myöhemmin käydä vaatimassa ja hoitamassa potkut pojille ,joka maksavia asiakkaita kiusaa ja uhkailee.
tämä pieni joukko Suomalaisia ,jotka Poliiseja työllistää ,tekee raskasta työtä ja maksaa ammatistaan kovan hinnan ,ainakin puolet tutuista jotka syyhkii kaupoista ,tekevät sitä ,koska jostain sitä rahaa,ruokaa ,päihteitä on saatava ja väittäisin heidän tekevän mieluummin oikeita töitä,kuin juoksevan putkan ja luukun väliä,mutta työmaita on vähän missä päihdeongelmaisia pidetään töissä.
Tukia jos vielä lähetään leikkaamaan ,niin sillä sitä varmaan ongelmia vähennettäisi.
Tosin muutama tuhat turhaa vartijaa ,voitaisiin vuosittain käytöskurssille Siperiaan ohjata orjatöihin,taistelemaan vedestä ja leivästä.
Arvasin Suotana. Aikasemmat viestisi saivat minut arvailemaan ,oletko vartija vai kauppias.
Voin sanoa ,että teistä hyvin pieni osa on asiallisia,tunnen muutamia ja heidän kanssa on sovittu ,ettei samalle työmaalle jouduta ,eli ei hänen /niiden työvuoroille.
Vedät siis vielä piriä ja olet työpaikkasi saanut onnekkaana säilyttää ja päässyt vielä parempi palkkasiin hommiin, onnitteluni .
Kyllä ne palot tulee joku päivä,tai jotain muuta yllättävää voi käydä,nauti nyt hormooneistas ja pöhinästäs niinkauan kuin voit.
Toivon todellakin ,että seuraava ressukka ,jonka kimppuun käytte ,hänen kiinni jäätyään, olisi vaikka kaveripiiristäni ja vetäisi turpaan ja jäisi odottamaan poliisia teidät raudotettuaan.
Notkea Rotta Vs Viekas Näätä.
Tervemenoa Eestiin ,ne varmaan haluaisi tollaisen mallikansalaisen sinne verolle.
Sitten kun olet hormooneilla ja pöhinällä terveytesi tuhonnut,niin älä ainakaan takas tule tänne verorahoja pummaamaan sairaseläkkeelle,niinkuin itse asian aiemmin ilmaisit.
Olen itse maksanut veroja liikaa ja jossain vaiheessa kaikki nuoruuden hölmöilyjen korvaukset pois voudille.
Nyt olen joutunut viime vuodet tuilla elämään ,koska en ole ollut täysin työkykyinen.
Sukuni puolesta olen ylempää keskiluokkaa, eli minun pitäisi puoltaa vero varastelu läppisiä,mutta en voi.
Noi alkaa vaan vituttaa ja taidanpa lähteä töihin Varkaisiin ja yleistäpahennusta herättämään ja vartijoita kiusaamaan.
Lasten säästöpossut täytyy avata vasaralla tai K-Mikko kyykkii housutkintuissa pusikossa paskalla. Taiteilijaelämää minä Eino Pena Zegason.
Terve K-Mikko! Propsit viihdyttävästä tekstistä, nauroin ääneen.
Selvennetään hieman, koska näytät olevan kovin kiinnostunut valinnoistani työelämässä. Olen ollut piriä vetävä stevari, nykyään olen varsinaisen toimeni ohella piriä vetävä portsari. Kumpi muuten kaltaisessasi herättää enemmän negatiivisia tuntemuksia, savitakki vai kahva-apina?
Enpä usko että kiinni jääneen kaverisi turpaan vetäminen minua pelastaisi. Olen saanut osumaa palloon kehässä ja kadulla ihan riittämiin, joten uskon peruuttamattoman jo tapahtuneen. Parhaani mukaan olen antanut myös takaisin. Päihdeongelmaisia en ole syyttä haukkunut, ei henk. koht. ongelmat vapauta vastuusta käyttäytyä kuin ihminen.
Pöhinä minulle on kyllä maistunut, mutta roinata ei toistaiseksi ole tarvinnut. Olen selvinnyt kaltaisistasi ikuisen teini-iän viettäjistä oikein mukavasti ilmankin.
Hyvää kevään odotusta Mikko, ja kiitoksia mielenkiinnosta henkilöäni kohtaan.
Tottakai savitakki.
Pokehan on vaan palvelu-ammatissa ja yleensä mukavia ihmisiä,vartijoista en voi samaa sanoa.
Hyvä että tekstini sinua viihdytti,kuin myös sinun minua.
Varsinkin kohta missä kerroit paljon iskuja päähäsi ottaneena.
Haluan olla kyllä ikuisesti nuori mieleltäni,sekä kropaltani. Teini en ole ollut kohta 20 vuoteen , enkä ikiteininä käyttäydy.
Jos raflaasi osuu työvuorollesi tuntematon nisti ,itseään vessaan parantelemaan ,teetkö pysty ryöstön vai uhkaatko poliisilla ,jos hän ei kamojaan suosiolla sinun tuhottavaksi luovuta. Vai katsotko läpi sormien ja menet kahvitauolla oman säkin pohjaa raapimaan??
Siinä olet oikeassa ,että se kaman käyttö ei oikeuta ihmisiä unohtamaan ,omaa tai kanssaihmisten ihmisarvoa, eli siis käyttäytymään kuin ötökät ,elukat & rotat konsanaan.
Minäkin ymmärrän moraalista sen verran enemmän ,kuin kuuppalan Viki ,joka luulee sen olevan jotain syötävää tai jotain mitä valkolaisilta varastaa ja myyä se sille takas. Vaikka sitten sillä saman 4 ensimmäistä kirjainta omaavalla mora puukolla uhkaamalla.
Miten on sinun laita ,kumpi olisit mieluummin Rehellinen vanhanliiton Venkula päihdeongelmineen vai Likainen Kyttä päihdeongelmineen/huumausainerikoksineen.
Aurinkoista kevään jatkoa sinulle , toivottavasti en nuokahda työpaikkasi yleisövessaan ja hävitä sinne kolapussukoitani ,koska niitä enää sen jälkeen tuskin näkisin.
PS. Pelastuksesta ei ollut kyse missään välissä ,ikävää kun käsitit väärin ( ne iskut kehässä sen varmaan aiheuttaa, joten annettakoon anteeksi) Vaan oppisitte nöyryyttä ,mutta sen kyllä olisitte seuraavalle reppanalle kostaneet ja samaan hintaan kaikki ,mikä vaan vaksipolon mieltä olisi lähiaikoina murjonut.
Pps. Uravalintasi ei minua kiinnosta ,jokainen hoitakoon omat paskansa. Hyvä jos olet siirtynyt oikeaksi ihmiseksi kokonaan ja jättänyt ne Vartija pelleilyt niille teiniuhoajille, miksi muuten katkeruus Nakkivarkaita kohtaan ,onko ollut omakohtaista koemusta varastelevasta Poikaystävästä pilleripäissään sinua nolaamassa työkavereille parisuhteenne erektio-ongelmilla.
[quote=“Winston-84”]
^ Tulihan siinä varsin koomisesti bulimoitua pahimmat vartija-antipatiat pihalle . Toivottavasti Mikon olo nyt hieman helpotti .[/quo
Se ensimmäinen purkautuminen oli ihan hauska, nyt alat olemaan pelkästään rasittava, kuten tod. näk myös IRL, se epäsiisti hörhö joka on aina väärään aikaan väärässä paikassa, jolle sedät ja tädit eivät kohteliaisuuttaan viitsi sanoa kovin pahasti.
Kyllähän minä ymmärrän mistä kenkä puristaa, kateus taitaa olla se päivän polttava sana. Mulla on ihan mukava elämä, sinulla varmasti vähemmän mukava, linnakeikkoineen ja polleövereineen.
Ei Mikko muuta kun uutta matoa koukkuun, kaikki on lopulta itsestä kiinni.
Täysin offia, mutta kenellä TÄYSJÄRKISELLÄ on aikaa trollata useammalla nickillä?!? Tulee mieleen vain yksi tuttu, joka kännipäissään tekisi tuollaista! Mutta älkää ruokkiko trollia! Ehkä löytää tekemistä IRL; “koomikko” on selkeästi kokenut erektio-ongelmia sekä jäänyt kiinni alle 5€:n näpistyksestä! Katkeraa tekstiä… Mikä se trollin elinkaari olikaan? Kolaa vetää vai? Kokista ja kossua kenties? Tai kenties koulu jäänyt kesken kirjoitusvirheiden tähden… Joillakin on kyllä hupinsa…
Ps. Suomi24 on todella laadukas keskustelualue syvälliseen keskusteluun!
Hampaankoloon ei mitään jäänyt,harmi kun en voi sinua ilahduttaa toteamalla , ei mulla ole hampaita ,valehtelisin jos väittäisin .
Mitään henk.koht. Ei sinua vastaan ole ,ihmettelin vaan viestejäsi tässä ketjussa ,ymmärtäisin jos olisit skarppi ,joka vihaa nipoja muutenkin,mutta en ihmiseltä ,joka itse kamaa vetää ,oikein moista ajattelua paskasakista tajua.
Ei siinä midistä ,jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä ,ja niitä vielä puolustaa ja perustella, tunnut vain kovasti tyypiltä ,joka tottunut väkivalta lopettaa vittuilun tyyliin ,tarkoitus ei ollut olla rasittava -pahoitteluni ,jos mielesi pahoitit, voit vaikka lohduttautua ajatuksella ,että se olisin minä,jonka ulos paiskaat kuppilastasi.
Harmi kun noin ajattelit ,että en ole kaltaisesi syvästi sivystynyt itsensäviiltelijä,joka ei tajua edes kirjoittaa tänne kirjakielellä, hupinsa kullakin.
Kouluni olen käynyt ja meinaan ehkä vielä lisää opiskella, erektio-ongelmia en ole kokenut, mikä ihmeen nettipoliisi sieltä nyt tupsahti,olenko kussut muroihisi vai jättänyt sinut ilman sideharsoa itsesi viiltelyn jälkeen,kamaa olen valitettavasti vetänyt yli puolet elämästäni ja nyt vasta viimevuosina havahtunut sen turhuuteen ja lopetukseen kokonaan olen yrittänyt tähdätä.
Älä vedä itseäsi jojoon tai kilahda ,kirjoitusvirheitteni johdosta, En ole ummikko ,enkä myöskään uskontotieteiden kandi Vaimoni tavoin ,ja lupaa täällä vaikka lopettaa ekana se viiltely,eikö olisi kiva kulkea kesällä normi kledjuissa ,eikä piilotella niitä saatanallisia arpia.
Toivon todellakin sinun kannalta ,että viesteissäsi ,missä kerroit kyseistä turhuutta harrastavasi ,olisi aikaa ja olisit sen lopullisesti lopettanut.
Hyvää jatkoa ,älä ota liian löysin rantein ,jottei pulssi häviä lopullisesti
Ystäviini ja kaveripiiriini kuuluu yhteiskunnan kermaa ,sekä ihan sitä pohjasakkaa ,suurin osa tava pulliaisia ,jotka korkeasti koulutettuja tai asiakaspalvelu työssä ,Polle övereitä ei ole vuosiin sattunut minulle ,eikä lähipiirissä muillekaan , tsori että vähän villiinnyin yleistämään ajatuksiani vartijoita kohtaan ,kun minulla niitäkin Lapsuudenkavereina on ,heitä lukuunottamatta ovat ihme poppoota.
Linnassa en itse lähes 10 vuoteen ole joutunut vierailemaan ja kateus normiduunaria kohtaan ,joka kamaa vetää ei minua todellakaan vaivaa ,eikä ketään muutakaan kohtaan ,olen itse lähes kultalusikka tyyppiä ,jolta ei ole Elämässä mitään puuttunut ,paitsi tahdonlujuutta olla vetämättä päihteitä , sitä olen viime vuosina kyllä saanut onneksi hommattua ja Elämä hymyilee.
Varastelu on paheksuttavaa,mutta joillekin välttämätöntä ,suurempi Rikos on mielestäni muiluttaa niitä kiinni jääneitä ,kun ollaan johonkin tympäännytty,se on vaan materiaa ja toisen terveyttä pitää kunnioittaa vaikka se tyyppi ei siitä itse huolehtisi ja välittäisi ja näyttäisi joltain ojasta nykäistyltä.
Jatkoja Sinulle Viekas Näätä ja Notkeasta Rotasta älä välitä ,hänet kohdatessasi työpaikallasi.
PS. Irl hörhöstä ,en tiedä mistä puhut ja epäsiisteys ei minua vaivaa ,enkä diggaa lokasista ihmisistä ,jokainen voi kyllä kamaa vetää ja juopotella niin paljon kuin sielu sietää ,mutta jos ei peseydytä ,olla puhtaissa vaatteissa ja käyttäydytään kuin metsäläiset on todella vastenmielistä ,mitä kammoksun ja noista mitkä itselle itsestään selvyyksiä en halua edes jabata enempää.
Hyvä Nyyty ja kiitos teksteistäsi,missä hyvin perustelit ja puolustelit ,noita /meitä vähempi-osaisia.
Itselläni on joskus veroprossa ollut pahimmillaan 47 % ja normaalisti se on ollut siinä 30 hujakoilla , eikä siihen sen kovempia tuloja tarvita ,tällä hetkellä en maksa veroja lainkaan ja otan kahteen eri asuntoon kaikki tuet irti ,mitä vaan saan,mikä varmasti Näätää sylettäää,mutta se ei ole meidän murhe.
Hyvää kevään jatkoa
& eteenpäin sano mummo lumessa
Koita nyt Mikko päättää minkä roolin valitset tähän leikkiin. Ei mua rassaa sun mielikuvitus tuet ja veroprosentit, mutta koita pitää joku johdonmukaisuus noissa jutuissa.
Veroprossani ei valitettavasti mielikuvitusta ollut,eikä se että kahden asunnon vuokrat maksatamme kaupungilla ja siihen sähköt vedet ja muut päälle ja tietenkin työmarkkina toimeentulotuet ,lapsilisät ja lapsen harrastusten tukemiset siihen päälle.
Itse siis rasitan verovaroja vuokralla ja työmarkkinatuella kuukausittain hieman alle 1500€ netto ja tähän en laske mukaan puolison ja lapsen kuluja kuukausittain.
Uskoisitko ,että haluaisin pysyvän työpaikan silti parin tonnin brutto kuukausi palkalla ,vaikka tuloissa ei juuri eroja olisi.
Silloin pysyn skarpimpana ja niin edelleen .
Niitä ihan minimipalkkaisia duuneja en ole tehnyt 90luvun puolivälin jälkeen ja koko ton 2000 luvun alun jouduin 30 pintaan veroja maksamaan ,siihen 47 jouduin itse nostaan pinnat lopuksi 4-5kk ,etten olisi saanut älyttömiä mätkyjä .
Toi NYYTI nyt vaan kirjoitti todella hyvin ja jaksoi sinulle perustella pitkillä viesteillä ,miksi niitä tukia tarvitaan jne.
Harmi jos otit itseesi ja hampaankoloon jotain jäänyt.
Luulisi sinun Kahva-apinana ja Savitakkina tietävän ,että ihminen joka tehnyt Rikoksia ,ei silti meinaa ,että hänen pitäisi olla sitä pohjasakkaa loppuelämänsä ja täysin vailla moraalia, meillähän on paljon tuomittuja rikollisia Eduskunnasssa lakeja säätämässä ja tiedä vaikka sinunkin pomosi palkkasi maksaisi pimeällä rahalla,itsellni on kokemusta moisesta ja jotkut työkaverit jaksoi palojen tullen näitä talousrikollisia sitten vielä syytellä ja hommia Jeesustella ,vaikka se oli yleisesti aiemmin tiedossa.
Johdonmukaisesti olen alusta asti kompannut noita Nyytin juttuja ,ennen kuin aloin edes arvailemaan sinunkin ammattiasi ja sitä kyselemään .