Vähentäminen jatkuu

Mojito ilman alkoholia on on sama kuin alkoholilla, jättää vaan sen rommin pois. Eli sokeria maun mukaan lasin pohjalle, päälle limeä tai limemehua, tuoretta minttua ja sitten niitä vähän murskataan. Jos käytät lime lohkoja niin murskaa niitä ensin ja sitten minttua vähän vähemmän. Päälle jäät ja soodaa lasi täyteen. Kokeilemalla tiedät mistä itse tykkäät. Minä tykkään hieman makeasta ja sellaisesta missä minttu on murskattu jotta siitä tulee reilusti makua.

Tulipas sellainen olo, että tätä voisi tehdä vaikka tänä iltana, kun on niin lämminkin :sunglasses: Kauheasti meinaan tekisi mieli, tehdä jokin drinkki tai ottaa viiniä lasi, mutta tällä varmaan saisin itseni huijattua ja taas yhden illan eteenpäin kuivilla. Lauantaina sitten vasta teatterin jälkeen…

Löyty semmosiakin ohjeita, että oli lisätty spriteä tai vihreää teetä. Se teekin vois olla oiva lisä tässä. Saapas nähä minkälaisen jonain iltana saan aikaseksi :sunglasses:

Nyt vaan Vilma holittoman drinksun tekoon, että selviät tästä illasta ilman alkoholia! panosta siihen oikein kunnolla ja istaha sitten terassille tms nauttimaan kesäillasta :smiley:

Mulla ei holittomien juomien nauttiminen toimi, siis holtittoman viinin tai drinkkien. Tulee vaan himo “oikeaan tavaraan” .
Mutta toki jos niistä ei tule vain paha mieli niin kannattaa niitä nauttia :slight_smile:

Minä hauduttelen teet yleensä kannussa. Viime talven join pääasiassa oolong-teetä. Mustasta teestä saan helposti kitkerää mutta oolong pysyy mukavan pehmeän makuisena tällaisen tee-poropeukalonkin käsittelyssä. Tilasin muuten kertaalleen teetä netistä ihan suoraan kiinalaiselta teenvalmistajalta (tai niin nettikaupan infosivu ainakin väitti). Se oli varsin jännittävää, mutta niin sieltä vaan muutaman viikon päästä kopsahti paketti postilaatikkoon. Paketin (kaikki tekstit tietenkin vain kiinaksi) sisällöstäkin tuli oikein maittavaa juomaa, joten taisi se ihan oikeaa teetä olla :laughing: Luulen, että saatan tilata sieltä toistekin, mutta toki sitä 250 g pakettia vielä riittää juotavaksi ensi talvenakin kun varastoon on kertynyt muitakin laatuja. Nukkumatti-tee on oikein hyvää iltajuomaa, ja sitten tykkään valkoisesta teestä myös jota saa sellaisina helminä. Ihan sitimarketin teehyllystä taitavat olla noi kaksi viimeksi mainittua.

Mun piti ihan tarkastaa mitä teetä multa löytyy hyllystä :laughing: mä oon aina tykännyt teestä, mutta vielä enemmän tykkään kahvista. Kahvin pitää olla tummaa paahtoa ja todellakaan mikä vaan kahvi ei kelpaa mulle. Ja tosiaan mieluiten hauduttelen teeni minäkin. Joku aika sitten siivosin tuon tee"kokoelmani"…mulla on tapana aina reissuilta ostella teetä ja sitten ne kuitenkin jää käyttämättä. Hyvä kun nyt vilkasin koska löyty paketillinen jääteeksikin sopivaa teetä! jostain reissulta olen sen tuonut ja olin unohtanut sen, kerran tein ja se oli todella hyvää. Olipa hyvä tämäkin keskustelu kun löysin sen :smiley: Clipperin irtoteetä löyty muutama laatikko ja sekalainen kokelma teepusseja. Mulla on tapana ulkomailla hotelleista ottaa aamiaspöydästä aina muutamat teepussit kotiin jos sattuu olemaan hyvää teetä. Turkista olikin useampi “tuliainen”, sattu semmonen hotelli olemaan jossa oli kivasti erilaisia teelaatuja tarjolla aamuisin. Mulla on suvussa useampi teenjuojatyyppi ja heitä varten tulee pidettyä aina teepusseja jemmassa vaan voishan noita itsekin harrastaa enemmän!
Ja tän jälkeen mä laitankin sitten jääteetä tekeytymään! no niin…Sylvian ketjussa just totesin, että lähen fillaroimaan vaan sitä ennen teenkin sitä jääteetä :sunglasses:

Ja sitten viinarintamaltakin kerrottavaa. Kävin eilen aamupäivällä kaupassa ja kaksi mun lempisiideriä hyppäs ostoskoriin ja mieskin oli mulle kaksi tölkkiä laittanut kylmään. No kaksi pientä tölkkiä siinä joinkin sitten töitten jälkeen ja söin miehen tekemää pitsaa. Aukasin semmosen mun herkkusiiderin vaan en saattanutkaan juoda sitä :open_mouth: yli puolet kaadoin viemäristä alas ja toinen on edelleen jääkaapissa, voin rehellisesti sanoa ettei nuo mun herkkusiiderit koskaan ole jäänyt juomatta vaan nyt ne jäi. Menin nukkumaan ja nukuinkin sitten pitkän yön.

Tsempit jokaiselle tavoitteisiinne ja nauttikaa tästä hetkestä <3

Itselleni on joskus kylässä autoilijana ollessa tarjottu alkoholitonta olutta ja hyvin maistui. Ei tullut mitään mielitekoa keskariin! Mulla on sellainen erikoisuus, että jos kaapin pohjalle on jäänyt tyhjiä oluttölkkejä ja syön rasvaista ruokaa, niin otan otan oluttölkin vesilasiksi niin tulee vähemmän tiskiä. Eikä tästäkään tule mitään mielitekoa! Ei tulisi mielitekoa vaikka joisin kossupullosta vettä! Hyvää alkanutta heinäkuuta kaikille ja pysykää tavoitteissanne! Sorry kirjoitusvirheistä. Kirjoitan kännykästä!

t. Juhani

hah, repesin täysin! :laughing:
toi että Juhani ottaa joskus tölkin vesilasiksi, jottei tule tiskiä, on niin äijää!!! oma ukkeli voisi keksiä saman jutun. ja itse asiassa onkin keksinyt jo, muuten, joskus se on käyttänyt nim om vodupulloa vesipullona. kielsin tämän tämmöisen touhun kokonaan, koska on se aika irvokas näky jos tyyppi hörppii votkapullosta vettä ratin takana liikennevaloissa. poliisit saattaisivat pysähtyä että WTF?!

Mua kanssa hämmästyttää kun mies käyttää jotain korkenkorvapulloa vesipullona. Hän on vieläpä aktiiviurheilja ja kisareissulla saattaa olla vesi/urheilujuoma viinapullossa!
Nyt naurattaa niin, että mietin pitäiskö joskus ottaa töihin viinapullo vesipulloksi kun tähän asti on ollut ihan oikea juomapullo. Vois tulla mielenkiintoisia katseita.

Onko se tosiaan siis joku äijä-juttu :sunglasses: :laughing: mun miehellä on semmosia muovisia litteitä viinapulloja juomapulloina :laughing: kuulemma muillakin pelikavereilla on eli on kait se näky sitten tuolla palloiluhallissa :open_mouth: meillä löytyy niin brandy kuin votkapulloa :unamused: on mistä valita kun ottaa vettä mukaan!
Tuota tölkkijuttua pitääkin varoa kertomasta ettei mies keksi samaa :laughing:

Hmm…pitääköhän itsekin testata tämä, että jos vaikka seuraaviin treeneihin juomat viinapullossa :wink:

tuo kaljatörppö vesilasina oli kyllä kieltämättä aika äijää, vaikka itsekkin olen mies. :smiley: tulee mieleen kaverini joka jättää kalsarit ja sukat “tuulettumaan” josta ne voi sitten uudestaan taas ottaa käyttöön. Joo mutta ei pahalla :smiley:

Voi hyvät ystävät teijän kanssanne :laughing: ihan parhaat naurut näistä :laughing: kalsareitten tuuletuspäivä :laughing:
Ei pahalla todellakaan vaan nämä mielikuvat on vaan parasta välillä!

entä tää kun äijät ripustaa pyykkejä? moni panee ne naruille suoraan koneesta rykelmänä kun ei viitsitä suorista sukkia, paitoja, ei mitään. sitten ne kuivuu käppyräisiksi. ja hitaaaaasti kaiken lisäksi.
yks pani kerran koko pyykkivuoren puutarhapöydälle “tuuliselle paikalle”. semmoisena kasana siis. kysyin mikä juttu tuo on. mies vastasi että paikka on niin tuulinen että kyllä kasa kuivuu!

Ja kyllä se kasa varmaan kuivuikin, lopulta :laughing:
Miksi naisista ei ikinä kerrota tällaisia tarinoita? Onko niin, että jos me teemme jotain yhtä tyhmää niin se on vaan niin noloa että sitä ei halua paljastaa? Kun mies tekee sen niin se on “kind of söpöä”? Vai emmekö me naiset ikinä mokaa mitään?

ai kun kiva kun Vilma oli pöllähtänyt paikalle!
toi kind of söpöä-juttu on totta. juuri näin nuo tuommoiset koetaan. jos nainen taas joisi vettä vodupullosta - se olisi pelkästään hyh hyh sopimatonta. ärsyttävää. naiselle ei sallita moisia retkumaisia tapoja. tämän takia naisten oveluus on pitkälle kehittynyttä ja suurimmaksi osaksi mokailemme tai suoristamme asioita piilossa kenenkään katseilta. ja onhan se verissä se taloudenhoito monella, meillä naisilla siis. vielä 60-70 luvulla ei totisesti odotettu että poikalapsi opettelisi kokkailemaan. tai edes siivoamaan. tai ripustamaan niitä pyykkejä.
onneksi ajat ovat muuttuneet. oma mies osaa valmistaa yhden ruokalajin, lasagnen. sitä sitten kehutaan pitkin ja poikin lähipiiriä ja kas kun ei saa moisesta mitalia kaulaansa :laughing: ja minäkin koen sen kind of söpöksi. tyyppi ostaa kaikki kastikkeetkin valmiina purkeissa. eli lataa kastikkeet ja lasagnelevyt päällekkäin. varsinainen gourmet-kokki siis. vai puhunko nyt palturia. eikö hän osaa sulattaa sentään juustoraasteen ihan itse makukermaan? mutta ne kehut mitä hän odottaa ruuastaan odottavin katsein… niitä pitää saada rutkasti!

Kaikillahan meillä noita outoja tapoja on ja onha ne aika hauskoja. Itse kerään usein kaikkia muovisia rasioita ja laitan niihin kaikkea sälää. Esim järjestän pöytälaatikon tavarat. Esim keittiön ja kylppärin hyllyjen järjestelijöinä toimii minitomaattirasiat ja einespihvirasiat :slight_smile:
Nukun usein pelkällä täkillä ilman pussilakanaa niinkuin. Yksi naispuoleinen joskus kommentoi tätä “pieret, runkkaat ja hikoilet siis siihen samaan peittoon” :laughing:
Joo kyllähän se pyykkikoneeseen menee ja ripustan vaatteet kyllä aika neuroottisesti toistensa viereen tasaisin välein. Kalsarit ja sukat omille riveille.
Kaveri lähetti kuvan äskön pellistä jossa oli kanelipullat ja ranskikset samalla pellillä sekasin. Kaksi kärpästä samalla iskulla!

Joo menee offtopikiksi, mutta eiköse ole joskus sallittua :bulb:

Mitähän hassua minä teen? En koskaan petaa (omaa) sänkyä. Äitini ostanut joskus 20 v. sitten sängynpeiton ja olen siä jotain 10 kertaa käyttänyt. Töissä petaan joka aamuvuoro 5-6 sänkyä, enkä kehu tuotoksiani.
Voitaisko seuraavaksi keskustella miten päin vessapaperirullan pitää olla telineessä :laughing: :laughing: :laughing:

Erittäin tervetullutta tämmöset offtopicit välillä! koska nämähän on vaan ihan parhaita :laughing: ei aina jaksa höpöttää viinasta tai siihen liittyvistä jutuista.
Omituisia tapoja kyllä löytyy multakin! pyykit pitää ehdotomasti ripustaa just kuten lonkerokin tekee…omille naruilleen tietynlaiset vaatteet totta kai :laughing:
Ekana tulee mieleen semmonen kun mä kurkkaan aina sängyn alle kun meen nukkumaan :open_mouth: en kyllä tiiä miks sinne kurkin :open_mouth: jos oon yksin yön kotona niin mun pitää tsekata saunakin…
Onhan näitä vaan nyt ei kerkeä miettimään kun on vähän kiire. Sekin muuten…ei mulla oikeasti koskaan tule kiire koska olen aina joka paikassa niin hyvissä ajoin, sekin on omituinen tapa välillä. Niin ja sitä aina ihmettelen autossa kun mä huudatan ajaessa tosi isolla radiota, mutta kun tuun vaikka kaupan parkkipaikalle niin pienennän sitä hyvissä ajoin. Miksiköhän? ihan kuin ei vois parkkeerata autoa ja kuunnella musiikkia yhtä aikaa :open_mouth: ja usein liikennevaloissakin hiljennän radiota!

Mutta jatketaan! ja tuosta vessapaperista kyllä riittää keskusteltavaa! entä kummalle puolelle näkkileipää se voi kuuluu?!

ps. tuo oli kyllä aika hyvin lohkastu tuo kommentointi sun peitosta ilman pussilakanaa :sunglasses:

Vilmasto, mullekin on kehittynyt tapa olla joko viimeisellä minuutilla paikalla tai vähän myöhässä. Tämä liittyy äärimmilleen viritetty yn suoriutumiseen: inhoan odottamista koska siinä menee aikaa hukkaan. Niinpä teen aina puolivahingossa jotain aivan viimeiseen hetkeen ja sitten jo juostaan. Mä siivoan aina vain välttämättömimmän. Siksi meillä harvoin on koko talo juhlakunnossa. Sen lisäksi rakastan sängyssä syömistä :slight_smile: ja sellaisten sarjojen katsomista (yksin koska en halua kuulla kenenkään typeriä kommentteja) jotka olen nähnyt 1500 kertaa.

veskipapru ehdottomasti niin, että se paperi tulee sieltä päältä päin, koska silloin se on loogisesti lähempänä myös.
Näkkärillä ei ole väliä ollut itselleni koskaa, mutta reikäiselle puolelle mielummin.
Kun olin työpajalla siivoomassa järjestelin ne rätitkin värin mukaan ja mopit laadun mukaan omille riveille.
Ja uutta telinettä ei aloitettu ellei ollut tullut täyteen, mutta jos jäi sellainen rako, siihen ei voinut esim mopin
viereen pistää rättiä tai sinisen rätin viereen punaista.

veskipaperi ehdottomasti telineeseen samoin kuin Lonkerolla.
ja mullakin on Helenan tavoin vaikeuksia sijata sängylle päiväpeittoa. lakanoita on sukkelampaa pestä kuin raskasta päiväpeittoa.
lojun siis lakanoissa päivisinkin. ehkä voisi kunnostautua tässä asiassa ja hankkia päiväpeiton lisäksi jonkin kivan torkkupeiton.
varsinkin yksin ollessani syön sängyssä. ilman muuta.
mökillä lintsaan tiskeissä. en pese joka kerta esim voiveistä vaan pyyhin sen “puhtaaksi” pelkällä talouspaperilla. vasta mökiltä lähtiessä pesen kaikki ruokailivälineet asianmukaisesti.
kun imuroin paan esim. kengät pöydälle pois tieltä. jos imurointi keskeytyy, lenkkarit ja saappaat unohtuvat helposti “vaiheeseen” eli siihen pöydälle pitkäksikin toviksi.
en juurikaan jaksa perehtyä siihen, miten joku myslilaatikko pitäisi avata vaan revin pakkauksen auki miten sattuu. sitten näitä risoja pahvipakkauksia riittää ja piisaa kaapeissa.
suosikkijuomalasini on iso 700 g lasinen punajuuripurkki. mutta se on kuulemma jopa trendikästä. etiketin oon sentään raapinut pois.