Tämä! Jumalauta kuka niitä paketteja suunnittelee, niiden avaaminen edellyttää pyörittelyä ja pähkäilyä ja ihmettelemistä, että mikähän tässä nyt on ideana! Lopulta (n 2 sekunnin jälkeen) iskee turhautuminen ja pakkaus aukeaa puukolla tai saksilla, tahikka sitten vaan käsillä ja hampailla repimällä. Niitä raadeltuja paketteja sitten on kaapit täynnä.
Ei perkele sentään, kun nykyään kaikki inhimilliset rajoitteet otetaan niin huolella huomioon niin miksei voitaisi saada markkinoille ihan sellaisia yksinkertaisia pakkauksia, jossa neliskanttinen pahviloota avautuu vaikka yläsaumasta. Ja niihin pakkauksiin vielä jokin leima, jolla viestitään että tämä on tarkoitettu nälkäisille, kiireisille ja kärsimättömille luolaihmisille joiden intresseihin ei kuulu pakkausten avaustekniikkojen hienouksiin syventyminen.
Heh, tulee mieleen se urbaanilegenda (kai?) sokeripalojen kääreiden keksijästä, joka tappoi itsensä kun kukaan ei arvostanut hänen luomustaan…
Taitaa olla meillä kaikilla omat omituiset tavat, tai siis eihän ne ole omituisia kun todetaan, että jollain toisella on sama.
En ole ollenkaan siisti ihminen, mutta päiväpeitto pitää laittaa sänkyyn aina. Joskus lähden sen tekemättä aamulla, kun meidän ihanan aamu uninen kissamme jää sinne nukkumaan. Ja sitten ahdistaa kun tulen kotiin.
Tuo Vilmaston saunan tsekkaaminen on kyllä kaiken huippu! Oletko joskus löytänyt sieltä jotain? Meiltä on löytynyt joskus hiiren raato lauteiden alta
Miten jaksat kannatella sellaista 7 desin lasia Sylvia? Ihan kauhean painava pakko olla täytenä. Sehän menee jo ihan salitreenistä.
Yritän tässä miettiä omia outoja tapoja, mutta ne on kai niin itsestään selvyyksiä, että en saa niitä päähäni. No joo, heti sain itseni yhdestä kiinni. Pureskelen kynsinauhoja kun jotain asiaa pähkin, niin kuin nyt esim tätä.
Joo, se vessapaperi todellakin pitää tulla päältä!
Näin päivän piristykseksi tulin vain kertomaan hauskan sattumuksen.
Joskus siskoni kanssa hotellissa ollessani se puhelin sängyn vieressä soi. Vastasin siihen. Respasta vaan soittivat jotain. Sitten, kun tuli aika lopettaa puhelu en tiennyt miten se lopetetaan. Ei ollut punaista luurin kuvaa missään- Sisko repeää ja sanoo “Lonkero, laita se takaisin siihen luurin paikkaan vaan” -Joo me 90 luvulla syntyneet ei olla näitä kalkkisten laitteita käytetty…
Just tuossa eräässä kaupassa kattelinkin kun säilyketälkkejä pidetään nykyään juomakuppeina. Mutta niihin kuuluu se kansi ja pilliki Sylvia eli oot melkein trendikäs
Ja kieltämättä kaapista löytyy raadeltuja pusseja ja paketteja mä kyllä tyhjennän kaurahiutaleet yms usein käytetyt lasisiin säilytystölkkeihin kun tosiaan ne paketit on aika räjähtäneitä niin helpompi ottaa lasitölkistä.
Niin…sitähän minäkin oon miettinyt mitä sieltä saunasta vois löytyä nyt ihan mietin asiaa ja taitaa semmonen paikkojen tsekkaus olla kiinni ravintolavuosista! no ei se tuota saunaa nyt selitä, mutta kun oon tottunut viimesenä lähtemään töistä niin aina on pitänyt joka paikka tarkastaa ettei sinne ketään jää. Ja muutenkin tottunut salin puolella niitä silmäyksiä tekemään niin se on vähän jäänyt päälle…mä oon edelleen semmonen koko tilan silmäilijä. Vaikka tosiaan ei tuo nyt selitä sitä saunaa. Eikä sängyn alusen vilkasemista. Outo tyyppi mikä outo
Tuo oli kyllä Lonkero aika paha tuo puhelin meillä on kyllä nyt semmonen vuosikymmenten kuilu tässä kun ite on tullut vastattua tommosiin puhelimiin kotona “vilmastolla vilmasto puhelimessa” ja ihan ollut ylläri aina kuka soittaa Mutta toisaalta kun sitä on nykyään tottunut älypuhelimeen niin en osannut tässä eräänä päivänä yhen vanhuksen peruskännykällä viestiä naputella. Se oli työn takana se viestin kirjotus! palkankorotus olis pitänyt siitä hyvästä saada.
Ja Pecorinon tavoin osaan tietyt sarjat ulkoa ja voin kuitenkin katsoa ne uudelleen ja uudelleen Frendit ja Sinkkuelämää ja moni muu…
Voi kiitos kaikille kun jaksatte näitä hauskoja juttuja naputella tähän! ihana kesken raskaan työviikon keskellä lukea ja repeillä näiile <3
Sukupuolien välinen kuilu muuttui siis sukupolvien väliseksi.Jep, itsestäni on kokonainen dvd elokuva eskarivuodestani. Ihanat blondit pörröpää-tuulitakkiäidit siellä haravoi lastensa kanssa ja me juodaan mehua. Noh meikäläisellä oli ala-asteella värinäytöllinen kännykkä, mutta ei ollut kameraa. Jollain oli kamera ja oteltiinkin hassuja pikselimössökuvia toisistamme.
Sitten tuli tää simpukkajuttu ja koulun koviksilla oli tää motorola razr-puhelin.
Yläesteella jo kaikilla oli myspace tai facebook ja älykännyt tai ainakin niiden alkuasteet ja mp-3 soittimet.
Myspaceaka ei enää taida olla. Irc-galleriaa enno ikinä ymmärtäny tai käyttänyt.
Olen siis syntynyt 1993 loppuvuonna
Tohon saunajuttuun vielä sateisen (ainakin täällä alko satamaan kaatamalla) piristykseksi saunaan liittyvä juttu. Silloinkun olin lapsi eli 90- luvun loppu ja 00 luvun alku, tuli telkusta joku ihme ohjelma missä joku muija tanssi ja sieltä takaa nousi pensas seisomaan ja tanssi.
Tää "vihtamies aiheutti kyllä niin kamalat traumat niinkuin “Morso”. Jos teillä on mun ikäsiä lapsia kysykää muistaako ne Morson.
Me valehdeltiin sitten jokukerta kaverin pikkusiskolle, että tää "vihtamies on saunassa ja vaanii.
Tää traumatisoi edelleen. Onneksi asunnossani ei ole saunaa.
Myös sen vanha lastenohjelman jossa olise pellehermanni. Se keppi. Lentävä keppi. Äiti joutu kaukosäädintä pitämään hellan vieres kun teki safkaa, että sai pois.
Olin ehkä 9. Kaverini kanssa menimme yhden meillä naapurustossa asuvan tytön luokse leikkimään ja matkalla sinne löysimme leikkiessämme sieltä metästä jonkun kuolleen näädän. Siis kamu otti sen näädän jonkun oksan päähän ja me kuskattiin se herra näätä tietysti näytille tälle tytölle “saaliiksi”.
Tyttö kirkui nähdessään näädän ja sen mutsi soitti meille ja mutsi vaan nauroi.
Näädän kohtaloa en tiedä. se lensi jonnekki sinne puskaan.
Ei nähty heillä Disney Channelia…mut meil oli kummiski satelliitti tv eli ei haitannu
ai että mä tykkään Lonkerosta! siis nimimerkki Lonkerosta
sulla on toi asenne elämään ihan priimaa. täällä sä vanhojen akkojen kanssa puliset täysin tosta noin vaan ja kerrot hersyviä juttuja.
povaan sulle hyvää elämää ja tyttö joka sut saa on onnekas
näillä kehuilla toivotan sulle mukavaa päivää.
sä oot ykskantaan cool.
PS. tota “coolia” käytettiin joskus 90-luvulla. nyt se sana vois olla (kai) siisti
vai onko joku uusi sana keksitty. opasta jos tiedät.
Pakkauksien kärsimätön aukirepiminen on myös mun juttu sain tämmöisestä kerran puhuttelun anopilta. Hän on supersäästäväinen ja laatikot ja pussit voi aina käyttää moneen otteeseen. No, hän oli pöyristynyt kun revin yhden täysin käyttökelpoisen laatikon hyi minua. Olin niin ällistynyt että en osannut edes vastata hänelle. Liekö tullut äidinmaidossa mutta mieskin joskus välittää kun revin tai saksin kaikki heti “käyttökelvottomaksi”. Myönnän, että silloin se on vähän ikävä tapa jos ko. tuote pitääkin palauttaa ja pakkaus on kuin Norman Batesin jäljiltä.
No nyt mun viesti tuli kaksi kertaa kun korjasin tuon autocorrectin ankoilta=anopilta. Ankoilta jos en olisi tuota huomannut te varmaan miettisitte siellä, että mitähän tuokin on nauttinut kun jo ankat käy sitä ojentamassa
Sylvia, ei kaikkia myslipakkauksia mutta kaikki hedelmä ym.pussit sekä tukevammat, avattavat laatikot. Ei ehkä kaikkia mutta joitain. Yleensä hänellä on mielessä jokin uusiokäyttötarkoitus.
Mustakin se PelleHermanni oli pelottava!! ja silloin joskus pienenä mä pelkäsin kamalasti sen HelloHelloHello-mikä lie ohjelman pariskuntaa. Olikohan ne nyt Cecil ja Sissy…? ja oikeesti just nyt googlasin ton ja hyi se pariskunnan naama tuli sieltä esiin Siinä oli ne kaks poliisiakin ja ne hoki niitä samoja sanoja hela tiden.
Mutta siis parastahan tämmönen jutustelu välillä onkin. Olipa sukupuoli tai ikä mikä tahansa. Vaikka minun lapsuudenkuvat on liimattuina albumeihin eikä ollut olemassakaan dvdtä ja kanavat piti käydä vaihtamassa telkkarista kävellen niin elämän rikkautta se on kun meillä on erilaisia elämän tarinoita ja muistoja. Mulla on suvussa paljon 90-luvullakin syntyneitä niin kyllä esim älypuhelimen kanssa ne on oiva apu montakin kertaa samoin mulla on monta 40-50-luvulla syntynyttä tätiä/setää niin siinäpä se soppa onkin valmis kun ollaan saman katon alla. Mausteena tottakai 60-luvun rakkauden hedelmänä syntynyt serkkulauma Ei olla se hiljaisin porukka eikä aina edes sopuisin kun kaikki ei tule toimeen kaikkien kanssa (en minäkään), mutta värikkyyttä ei ainakaan meidän sukujuhlista puutu. Mun suku on siis vähän ku tää plinkin porukka. Persoonia löytyy
Ja minä muuten säästän usein hyvät laatikot/pakkaukset siis vaikka kenkälaatikot ja jemmoista löyty myös esim tabletin kiva laatikko. Jemmaan niitä aikani johonkin tarkoitukseen ja sitten nakkaan roskiin. Kummallista välisäilömistä!
Mutta nytpä mä meen lueskeleen mitä tänne muut on naputellut aamun aikana.
Tsempit jokaiselle tavoitteissanne <3
joo, minäkin tykkään laatikoista ja rasioista. Meillä oli sellainen kissakin ennen, että sille piti antaa kaikki kenkälaatikot aina pesiksi, kunnes sitten rikkoi ne. Montakohan lootaa tuolta vintiltäkin vielä löytyy… Mutta sellaisia muovipakkauksia vihaan missä tarvitaan joku Black & Decker että ne saa auki.
Mä muuten pelkäsin kauheasti sellaista vedettävää klownia joka hyppäsi narua. Siis sellainen pieni mekaaninen. Ja Kasper nukkea telkkarista. Kuka niitä keksii!?!?!
Ankka ojentajana oli kyllä paras. Ehdin sen version meinaan lukea enkä tajunut yhtään mistä oli kyse
Mun anoppini oli kanaemo. Opetti jopa poikansa kokkaamaan 80-luvulla, mutta nykyään kumpikaan ei muista niistä ajoista mitään. Ja dementia vaivaa vain anoppia.
Ihana Helena tuo dementtia juttu! valikoiva muisti siis miehelläs
Niin se sitten alkoi mullakin loma, mitähän tätä nyt sitten yhteensä tulee…lähes viisi viikkoa. En tiedä tarkalleen minä päivänä menen töihin kun ei ole työvuorolistoja sinne, mutta joskus elokuussa. Pää on ihan pyörryksissä kun koko viikon olen tehnyt pelkkää yövuoroa, mutta oletan, että nyt on perjantai iltapäivä hyvä keino pysyä tipattomalla muuten kun tekee aina vaan yövuoroa!
Eli nyt sitten aletaan vilmastosta ottaan mittaa tosissaan kun lomallakin aion vähentää etten kaksin käsin innostu valkkaria lipitteleen jne. Vaikka on mulla heti tälle iltaa varattuna viinipullo voi olla ettei paljoa tähän olotilaan tarvi kun sänky kutsuu. Mun lomasuunnitelma on nyt aluksi pari viikkoa aikataulutonta roadtrippiä Suomessa. Miehen kanssa mennään tuonne ja sinne. Muutaman yöpaikan olen varannut, muuten mennään miten ja minne vaan huvittaa. Eka kerta laatuaan tämmönen reissu meillä. Aina ennen olen tehnyt tiukat aikataulut ajamisineen, että on jäänyt sitä laatuaikaa. Mä luulen, että tulen istumaan aika monen rannan tuntumassa ajattelemassa elämää ja ehkä mä muutaman kuvankin otan. Olin ensin ajatellut ottaa oman fillarin mukaan vaan päätinkin, että niitä voi aina vuokrata tarpeen tullen. Huh! omituinen olo tän kanssa. Sen jos minkä olen oppinut ettei kaikkea voi hallita ja suunnitella. Ja joissakin asioissa voin sen suhteen antaa periksi. Mutta sitten tuo alkoholi! olen jo ostanut valmiiksi sitä kivennäisvettä paketillisen enkä yhtään siideriä. Onhan mulla tuossa tuo naapurin tuoma “palkkalaatikko”, mutta ajattelin jättää sen kotiin…mutta katotaan jääkö ajatukseksi. Ei musta nyt lopettajaa tälle reissulle tule, mutta kun viime kesänä jo vähensin niin tänä kesänä vielä enemmän ajatuksen kanssa vähemmän.
Mies on vielä työreissuillaan enkä oikein tiedä mniä päivänä lähdetään ajeleen. Pieni aikataulunatsi minussa yrittää nostaa päätään asian suhteen, mutta yritän nyt tosissani vaan relata tän suhteen.
Ai niin en ole kurkkinut tällä viikolla saunaan vaikka olen ollut yksinäni kotona hemmetti vieköön nyt saa tuommonenkin omituisuus loppua
Tsempit jokaiselle ja rentoa viikonloppua, mutta ei liian rentoa kuitenkaan <3
Toivottelin jo hyvää lomaa sulle tuolla toisessa ketjussa! Teidän roadtrip-suunnitelma kuulostaa hyvälle, ne on ihan munkin juttu. Lomanaloitusvalkkaripullo ei kuulosta musta hirveän syntiseltä. Sitten vaan terveellistä kivennäisvettä roadtripille niin hyvä tulee
Oikein ihanaa loman aloitusta Vilmasto! Perässä tullaan, viikko vielä töitä. Ota vaan hyvällä omalla tunnolla pari kylmää lasillista ja sitten painu pehkuihin. Sinullahan se ei jatku huomenna.
Melkein pieni kateuden poikanen nostaa päätään tuon retkenne suhteen. Olisi ihana ajatus ajella ihan kiireettä Suomakin katselemassa. Puhumme siitä usein mutta kun tulisi aika päättää, että lähdetään niin jää siihen. Mies viihtyy vähän turhan hyvin täällä kotona. Hänet pitää ilmeisesti aina kierrättää lentokentän kautta, että saa kotoa pois .
Ensi viikonloppuna sentään tehdään pikku retki. Ihan vaan yhden yön kun miehellä on nyt töitä aika paljon. Lauantaina saaristoon aamusta, siellä pyörän vuokraus, sitten iltaa terassi ravintolassa ja sunnuntai aamulla ekalla lautalla pois. Tarkoitus siitä sitten ajella kotiin silleen hissukseen pikkuteitä pitkin välillä pysähdellen kun jotain kivaa nähdään. Viime vuonna tultiin ihan vaan tuolta Turusta takaisin pääkaupunkiseudulle vanhaa tietä ja se oli jo eksoottista. Sitä kun nykyään autolla liikkuessa helposti posottaa suorinta reittiä. Nyt tarkoitus samaa toteuttaa takaisin päin tullessa. Sinne pitää mennä nopeinta reittiä, että ehditään laivaan.
Nauti olostasi, edelleen himmaile, mutta älä ota liikaa stressiäkään alkon käytöstä. Tarkoitan, että ei mene loma vain sen ajatteluun. Mutta ei sinulla taida enää mennäkään. Minä olen enemmän se, jonka pitää olla tarkkana ja tietoisesti laittaa niitä alkottomia päiviä väliin. Mutta sellaista se on, ihan oma valintahan tämä koko ongelma on.