Joka päivä oon ollut vastaamassa juhannushaasteeseen, mutta viime hetkellä menen puihin. Jotenkin on sellanen olo ettei kannata ryhtyä, pettymys siitä seuraa kumminkin. Mikähän ihmeen suorituskammo nyt iski, eipä tuossa korkealta putoaisi… en mitenkään ole päättänyt että viikonloppuna aukeaisi korkki muutenkaan. Käykö se sillai että ottaa haasteesta kiinni vasta sitten jos onnistuu :mrgreen:
Asutaan semmosessa paikassa, että voi valita reittiä tuonne ja sinne sekä kotoa pääsee niin asvalttitietä kuin metsäpolulle. Voi valita isomman kaupungin tai pienemmän kaupungin suunnan ja pyörätieverkosto on täällä tosi hyvä.
Minähän fillaroin kesät talvet. Talvisin toki kuljen enemmän autollakin. Talvisin nastarenkailla ja muulloin kevyemmällä vaihdepyörällä. Mun polvi on operoitu pari kertaa 90-luvulla niin ihan parasta liikuntaa sillekin tämä!
Yleensä mulla on jonkunmoinen suunnitelma mihin päin lähden, mutta usein lähden vain johonkin suuntaan. Talvisin fillarointi on vain semmoista paikasta toiseen menemistä, työmatkatkin kuljen mahdollisuuksien mukaan lähes fillarilla. Kesällä on ihana lähteä menemään ja välillä polkea hiki hatussa mäkeä ylös (mutta nämä taitaa just olla semmosia kivoja pikku kukkuloita Vilman mittapuulla ja junarataa ylittävillä silloilla on kiva mitellä voimiaan, että millä vaihteella saa poljettua ylös vaikkakin lääkäri ei suositellut kovin isojen vaihteitten käyttöä mäkijutuissa) . Sitten välillä aina istuskelen jossakin järven/joen/lätäkön rannassa ihmettelemässä maailman menoa. Mun tyypillisin lenkki on siis semmonen parikymmentä kilsaa ja sekoitus monenlaista tietä/maastoa. Välillä hiki hatussa ja välillä fiilistellen. Joskus rymistelen metsäpoluilla. Ja tavoitteena on pidentää lenkkien pituuksia. Mullon ollut tavoitteena viime ja tänä kesänä, että jokaiselle päivälle edes vähän fillarointia kuin yks pitkä lenkki viikossa. Sopivasti sekoitusta liikuntaa ja meditointia samassa
Viime vuosina olen myös opetellut salilla käymisen, mutta se on välillä semmoista kausiluonteistakin. En vaan jaksa kun lähimpänä oleva sali on aina niin täynnä, että joutuu jonottamaan. Olenkin sitten opetellut kotona kahvakuulaileen ja jumppaileen. Uinti on myös tosi mieluinen harrastus ja vesiliikuntahan onkin nivelille ystävällinen laji! siinäkin on semmonen sama vapauden tunne kuin fillaroinnissa.
En ole mikään hirmuinen sporttimimmi, mutta olen oppinut tykkäämään liikkumisesta viime vuosina. Olen oppinut PTn avulla ylittämään rajojani ja pelkojani. Että pitää sen välillä vähän jossakin tuntuakki PT oli myös suureksi avuksi tän mun leikatun polven kanssa kun neuvoi oikeat liikkeet jne. Jos joku olis viisi vuotta sitten sanonut, että tämmösiä kirjottelen niin kovasti mua ois naurattanut
Liikunta on vaan se hyvä lääke moneen asiaan ja jokaiselle kyllä se oma lajinsa löytyy.
Ja T-leidille vastailinkin omaan ketjuunsa
Viikonloppuvapaa nurkan takana perhejuhlineen. You know what I mean jep jep olen sanonut miehelle, että minä ajan ja treenejä sovittuna kummallekki aamulle. Hyvä fiilis pitkästä aikaa kun tietää ettei sieltä hyllystä muutama siideritölkki hyppää kärryyn. Ei tarvi arpoa eikä harrastaa kaupantekoa halujensa kanssa!
Lämmin viikonloppu tulossa. Laittakaahan fillarit kuntoon ja kypärät päähän ja hushus ulos nauttimaan!
Tsempit tavoitteisiinne <3
Ilman muuta aion pyörälenkille, vaikka kauheasti tekemistä kasaantunutkin viikonloppuun.
Mutta jatketaan vielä hieman uni teemalla. Oli meinaan todella hilpeät pidot viime yönä:
Asetelma oli se, että minä oli tarjoamassa illallista oikein kuninkaallisille. Paikka ei ollut meidän oikea koti, mutta jotenkin se kai kuitenkin oli minun koti. Sinne oli jokin catering porukka tuonut kauheasti syötävää ja juotavaa, mutta minun piti itse hoitaa tarjoiluita. Vieraina oli, uskokaa tai älkää, prinssi Charles, prinsessa Anne ja herttuatar Meghan Markle ja oma mieheni. Homma jotenkin pyöri sen ympärillä, että minun piti tarjota Meghanille viiniä, mutta se ei ottanut millään onnistuakseen. Kaikkea en muista, mutta kuten unissa aina oli outoa sekoilua. Päätin kaataa punaviinin lasiseen karahviin, että näyttää hienommalta, olihan vieraina sentään kuninkaallisia. Kaadoin sen sinne ja siitä sitten aloin kaatamaan lasiin Meghanille, mutta läikytin sitä. Kun olin hakenut rätin (kuninkaalliset eivät tätä onneksi nähneet) niin viini olikin muuttunut valkkariksi siinä lasissa. Mietin vaan, että miten saatoinkaan olla niin sekaisin, että kaadoin karahviin valkoista enkä punaista. Siitä ei enää näkynytkään läpi eli en tiedä kumpaa siellä sitten oli. Ja nyt sitten minulla oli ongelma, mitä tehdä sen valkkarilasin kanssa kun en saa sitä juoda, olenhan tipattomalla. Funtsin siinä, että ehkä minun pitäisi ottaa se itselleni että en näyttäisi erilaiselta kun olen ainoa jolla ei ole lasia. Sain kuin sainkin sitten kaadettua pullosta Meghanin punaviini lasin ja toimitettua hänelle mutta edelleen pähkin mitä tehdä valkkarin kanssa. Päätin lopulta antaa sen olla (kai) ja seuraavassa kohtauksessa istuimme jossain ruokasalin tapaisessa. Emme kuitenkaan kaikki pöydän ääressä vaan Anne ja Charles seisoskelivat selin pöytään päin. Anne paheksui jotain, en muista mitä, mutta jotenkin se liittyi siihen kuinka kauan Meghan joutui viiniään odottamaan. Tai ehkä omaa odotustaan. Meghan itsekin näytti vähän myrkyn nielleeltä ja kuittaili jotain. Sitten mieheni nousi nojatuolista lähistöltä ja tajusin, että hän on ympäripäissään. Yritin miettiä mitä tehdä, jotta Charles ja Anne ei sitä huomaa. Yritin viittoa miehelle, että käy äkkiä istumaan pöydän ääreen, jotta muut eivät ehdi huomata kuinka hän horjuu. Mutta hänpä päätti, että hänellä on jotain todella älykästä sanottavaa prinssi Charlesille ja lähti sönköttäen tätä kohti, Charles kääntyi katsomaan kohtelias mutta kummastunut ilma kasvoillaan. Tiedättehän sen kun hän tuijottaa toimittajia sillä peribrittiläisellä toinen kulma hieman koholla ilmeellä. Tässä kohtaa sitten onneksi heräsin, joten en tiedä mitä katastrofia siitä sitten seurasi. Mutta huomatkaa, en juonut viiniä.
Taitaa pikkaisen huomiset bileet ja kuskin rooli mietityttää .
Oikein ihanaa viikonloppua kaikille. Olkoon se juuri niin tipaton tai tipallinen kuin itse olet suunnitellut.
Kyllä unet osaavat olla ihmeellisiä. Olinhan minäkin tämän raitistelun alkupuolella kaljoilla Teemu Selänteen kanssa. Kannoin mukanani muovikassillista kaljaa ja harmittelin että tulikin ostettua, mitä näille nyt pitäisi tehdä? En keksinyt muuta kuin että pitää ne juoda pois. Onneksi heräsin ennenkuin aloitin juomisen.
Vilman uni lähti liikkeelle ehkä siitä kun olitte matkoilla katsastamassa brittien huvipurren. onneksi se skottilokki ei lentänyt kuninkaallisille päivällisille karahvin päälle tekemään asioitaan.
alkounistan: muistan vieläkin kun olin ehkä vuosi sitten unissani Pohjois-Koreassa ja jouduin rajalla johonkin syyniin. kaappasin käden ulottuvilla olevan viski- tai vodupullon ajatellen että “koska joudun varmaan vankilaan, niin ekaksi illaksi on ainakin viinaa”. P-Korea edusti perusturvallisuuden hajoamista, viina turvaa.
Vilmatson: kyllä fillarimatkojesi pituudet ja määrät kertovat sitä, että oot aikamoinen sporttimimmi. kadehdittavaa!
Vau minkälaisia unia teillä ollut tuosta brittihovin uusimmasta tulokkaasta olisin voinut minäkin nähdä unta kun heidän häistään on niin paljon ollut juttuja! minä tykkään seurata nimittäin juttuja kuninkaallisista
Unet on välillä ihan parasta viihdettä. Monihan niistä muodostuu päivän tapahtumista jne. Mä edelleen näen välillä tarjoilijan ajan painajaisia, että olen yksin töissä ja tupa täynnä eikä ruokalistat riitä ja en osaa niitä juomia kaataa ollenkaan eli niinkuin Vilmallekin kävi…usein näissä painajaisissa kokkikin ihan kännissä
Mutta mä näen usein myös talosta unta. Sehän kuulemma kuvasta omaa itseään. Välillä mun talossa on remontti jo hyvällä mallilla, mutta jotakin pelottavaakin aina vielä löytyy.
Eilen oli tosi kiireinen työpäivä ja siinä aamupäivällä vasta kerkesin aamukahville ja puhelimesta vilkasin plinkkiä niin ihan meinasin hermostua kun ilmotettiin jostain huoltokatkosta nauratti jo itseäkin tämmönen addiktio! toiset vilkasee fbtä ja minä plinkkiä…
Se kiire ja uusien kesätyöntekijöitten opastaminen tuntu tosi kireänä olona kun pääsin lähtemään kotiin. Kiire johtui taas sairaslomista ja tuuraajien puutteesta. Kun se taloon juuri tullut uusi ihminen tarvii sen perehdyttämisen ensin. Ja kun on pakko keskittyä eikä hosua. Ja se järkyttävän kireä/väsynyt olo aiheutti semmosen nyt pitäs ottaa muutama rentouttava illalla-fiiliksen. Tiesin etten todellakaan ota ja en edes yrittänyt keksiä tekosyitä sille ottamiselle. Fillaroin hampaat irvessä kotiin ja heiluttelin kahvakuulaa takapihalla ja hiki lensi. Sitten se fiilis rauhottui. Mulla oli olo, että oisin voinut hakata nyrkkeilysäkkiä. Kun oot 8 tuntia perehdyttänyt ja pitänyt asiakkaillekin sen naaman ystävällisenä+peruslukemilla ja äänen tasaisena niin olo oli kuin räjähtävällä angry birdsillä. Mutta sittenpä se sisäinen tiukkuus oli laantunutkin. Suihkun kautta hyppäsin auton rattiin ja ajelin isompaan kaupunkiin isommille ruokaostoksille. Hieman haikea olo kun ihmiset istuskelivat terasseilla…ehkä semmoinen haikea olo kun itse en enää voi noin vain huolettomasti istahtaa parille. Sekin on vaan hyväksyttävä ettei minusta ole semmoiseen huolettomuuteen.
Illalla vielä tuijotin telkkarista tallennukselta hömppää (Pokka pitää on ihan parasta pään tyhjennystä varten vaikka ne jaksot osaakin ulkoa, samoin Kumman kaa toimi eilen) ja silitin vaatteet tälle iltaa. Tai oikeesti silitin siis miehen paitoja kasan samalla. Inhoan silittämistä vaikka toisaalta sekin on aika terapeuttista. Kastelin kukkia ja sitten löhösin sohvalla ja söin jäätelöä. Voisin olla sporttisemman näkönen mimmi jos en rakastas jäätelöäkin niin paljon…
Jo vain sitten nukuttikin ja olo oli tyytyväinen kun se tietty haikeusoli voitettu.
Eli tänään vähän liikuntajuttuja aamupäivästä ja päivän päälle mun sukulaisiin juhlistaan päivänsankaria. Vilmatsoni on kuskina kepeällä kesämielellä kesäisessä kukkamekossa ja helmat vaan liehuu leppeässä kesätuulessa no ei se mun asu nyt mikään mekko ole vaan pitkä tunika jossa alla tiukempi trikoo ja päällä liehuu kepeää läpikuultavaa kangasta, sifonkiako se nyt sitten on? tykkään kovasti tuosta kesähetaleesta jonka ulkomaan reissulta viime kesänä löysin. Vähän huulipunaa huulille ja hajuvettä suhahdus päälle kuorrutekseksi. You know what I mean.
Kepeää viikonloppua tavoitteisiinne <3
Eilinen meni niin kuin suunnittelinkin ja iltasella siinä kasin aikaan olimme kotosalla. Aika hektinen päivä aamupäivän urheiluineen ja iltapäivällä aloitetuilla juhlilla. Ei ongelmia tuolla juhlissa pommacilla skoolailuun ja muutenkaan ne ei olleet mitkään viinitonkkapitkänkaavanistujaisebileet.
Mutta kyllä illalla olisi saunan jälkeen ollut mukava istahtaa lämpimään kesäiltaan yhen tsupin tai viinilasin kanssa. Mutta ei. Ei ei. Kivennäisvettä ja sillä siisti. Aikaisin olin jo nukkumaan menossa kun tänään pitää aamupäivästä olla rippijuhlissa kuvaamassa ja yövuorot alkamassa illalla. Siinä muuten sängyssä muistin, että olishan mulla ollut alkoholitonta jääkaapissa vaan en muistanut aikaisemmin
Vielä mahtuu ennen juhannusta pari houkutusten iltaa joilloin vois viinilasia kohotella eli ei tää mun haaste ole vielä loppu
Leppoisaa sunnuntaita!
toi Kumman kaa on niin älyttömän hauska. tuota toista ohjelmaa en ole koskaan katsonutkaan. Kumman kaa-pimatsuja seuratessa repeilen ääneen nauramaan, todella taitavia koomikoita ja kirjoittavatkin jaksot itse.
voi veljet, sä Vilmatson pärjäät kyllä todella hyvin. kuten kirjoitin omaan ketjuuni, niin minähän petin päätökseni olla raittiina juhannukseen asti sillä perjantaina päädyinkin terassille. se oli se hetken päähänpälkähdys että sinne vähän tuulettumaan. itse asiassa, kun lupauduin mukaan parin viikon tipattomaan ajattelin ettei oo temppu eikä mikään, vaan sitten unohdin koko jutun.
mutta sulla sujuu kyllä hienosti. kamalan raskaita työpäiviä harjoittelijoineen (tai siis työhön perehdyttämistä) ja sitten on vielä se surukin. ihailua, peukutuksia ja isoja tsemppejä!
ja sun kesäkude on varmasti kiva.
just kesällä on erityisen mukavaa panna helmat heilumaan ja punat hohtamaan
ymmärrän tuon kaihomielen. useimmilla niillä terdellä istujilla on kuitenkin heilläkin omat huolensa. jos ei riippuvuutta, niin sitten jotain muuta.
itselleni muodostuu nimittäin joskus semmoinen harhakäsitys, että toisilla on niin huoleton elämä. usein olen vaan huomannut, että jos varsinkin itse avautuu jostain huolestaan, niin äkkiä se toinenkin avautuu ja kertoo jotain sellaista, mitä ei olisi voinut kuvitellakaan.
koirapuistot ovat kapakan lisäksi semmoisia paikkoja, joissa juttelen vieraiden kanssa.
lunttasin äsken sun tekstiä tosta alhaalta etsiessäni jotain ihan muuta kohtaa, mutta sitten silmiini osui tuo unien talo. tarkoitatko siis kotia vai taloa muutoin vain? eli omaa taloasi… lunttasin taas. minähän irtisanon harvase yö kotini vuokrasopimukseni ja joudun hätääntyneeseen tilaan että miksi mä olen semmoista mennyt tekemään. ne ovat kamalia painajaisia.
ööö… irtisanonko siis sopimuksen irti itseni kanssa? olisikin ihanaa vaihtaa välillä päätä, mutta kun se on sama kesät talvet
Tartuin tässä viestittelyssä sanaan Juhannus. Jotenkn vaikka ajatuksen tasolla olen jo skipannut sen yli, voi tulla yöttömässä yössä kiusaus kumota muutama punkkulasi tai pullo kuoharia. Sen jälkeen sit potea morkkista ja huonosti nukuttuja öitä. Sekä jonkitasoista ylensyömistä.
Mutta mutta; löysin Lidl:n valikoimasta Saskia seljankukka &aloe vera vettä. Voi olla jollekin ällö yhdistelmä, mutta mulla toimii. Vähän sitruunaa ja jäitä sekaan, niin on melkein skumppaa tai valkkaria. Aamulla hirmu kiva herätä.
Olihan se aika juhlan täyteinen viikonloppu ja yövuorotkin alkoi.
Eilen herkistelin konfirmaatiossa kamerani kanssa. Ne on jotenkin järkyttävän itkettäviä ne kaikki virret ja laulut noissa juhlissa vaikka ilon juhlahan se on. Se nuoruus ja elämä on niin vielä tuoretta. En minä mitään nuoruutta takaisin itselleni halua, mutta kyllä sitä jo niin aikuiseksi itsensä tuntee! mua niin nauratti kun siinä kirkon pihalla nuoret hihitteli, että menikö se ehtoollisviini päähän…oli semmonen olo, että äläkää ees kuvitelko aloittavanne!! sekin mua nauratti aikasemmin, että oisko nollamittari pitänyt nollata jos oisin ehtoolliseslla käynyt vitsi vitsi, en minä ehtoollisilla käy, mutta mielessä kävi kuulkaa plinkin jutut kirkon penkillä istuessakin!
Mutta nyt on tankattu kahvia ja herkkuja niin runsain määrin, että kylläpä se kaurapuuro maistuikin sitten yöllä hyvälle.
Ja tosiaan vaikka kaikki meni just suunnitelman mukaan eli nollalinjalla niin ei ole semmonen jippii-hurraa-olo. On semmonen, että näinhän sen pitikin olla. Vaikka väsyttää niin onneksi ei ole krapulaväsymystä eikä ahdistusta. Oli kyllä helpottava eilen aamulla lähteä auton rattiin peloitta ja kirkossakaan ei tarvinut pastillia popsia.
Kumma vaikka oon jo pitkään tiennyt ettei se viinin kulutus ole normaaleissa määrissä niin vasta nyt tulee joku uudenlainen hyväksyminen asialle. Just sen, että tajuaa ettei koskaan enää voi olla huolettomasti tän asian kanssa. En mä tarkoita, että ihan hampaat irvessä jatkaisin kun tätähän mä haluan. Mutta todellakin tämä on mun ongelma ja mun valinta miten tuon vapaa-aikani vietän. En jaksa käyttää energiaani analysointiin ja pohtimiseen koko aikaa vaan se energia pitää suunnata käytäntöön. No pain no gain…vai miten se nyt on vaikka jo jonkin aikaa määrät on ollut kohtuukäytön rajoissa niin mun vaan pitää edelleen aikatauluttaa tätä juttua. Varsinkin tää kesä voi lipsahtaa siihen, että unohtuu se laskeminen
Joo eli juhannusviikkoa eletään ja ilmat kylmenee no enpä anna sen menoa haitata! lisätään vain vaatetta sitten.
Mulla on ollut paljon viikonlopputöitä keväällä ja ens lauantai+sunnuntai vapaa. Perjantain olen vielä töissä. Mutta käyn tässä joku päivä kaupassa ja ostan tuommosta ja tämmöstä grillattavaa. Käyn alkossakin kuplivaa hakemassa ja nyt saa siideritkin hyppiä ostoskärryyn kaupassa. Jos olen juhannuksena vapaalla ollut niin meillä on vähän ollut tapana pitää avoimet ovet tutuille joskus vappunakin on tehty niin. Ei tarkkaan sovita mitään etukäteen vaan joitakin kavereita/sukulaisia vaan tulee käymään. Ilmotan joillekin etukäteen, että kotona ollaan, tervetuloa. Päiväkahvia tai grillailua, miten vaan. On muutama jo ilmoittanutkin tulevansa käymään. Emäntä hengailee verkkareissa tai maximekossa villasukat+crocsit jalassa tänä vuonna, huopapinon nostin jo terassille valmiiksi. Kyllä tutut mut tuntee, että jos on virallinen kutsu niin silloin meille tullaan just eikä melkein, mutta tämmösinä juttuina saa tulla ja mennä miten lystää. Naapureitakin jokunen voi piipahtaa tässä tai istua pitempään iltaa. Tulikin mieleen kun jonain vappuna oli tosi kylmä (ylläri ylläri) ja meitä istui tuossa pihalla kolme naista aurinkotuoleissa huovat ympärillä niin naapuri kulki ohi ja kohta istu meidän kanssa kahvilla samoilla varusteilla…oli kuulemma ollut niin mukavan näköstä ja kuulosta puuhaa niin mielellään liittyi seuraan ja useampi tunti siinä sitten meni.
Tai voihan olla, että miehen kanssa ollaankin kaksistaan loppujen lopuksi vaan sekään ei haittaa. Tarviin nyt pari aikataulutonta päivää! ja kun ei ole kesämökkiä (on kyllä kesäpaikka vaan se ei nyt sovi suunnitelmiin) niin luon sen mökkitunnelman kotiin.
Asenteella kaverit
Jostain joskus luin, että talo tms unessa tarkoittaa omaa sisintään. En muistaakseni ole koskaan omaa residenssiäni remontoinut, mutta eniten olen lapsuudenkotiani tuunannut. Siis aikoinaan siellä oli pelottavia pimeitä sopukoita, semmonen aavemainen fiilis kun teki mieli kurkata jonnekin vaan ei uskaltanut. Kaikki oli jotenkin keskeneräistä. Vaikka oikeasti lapsuudenkoti oli ihan normaali rintamamiestalo. Mutta jossain vaiheessa se talo alkoikin muuttua valoisammaksi. Se on nykyään enemmän semmonen tyhjä vaaleahko tila vähän niinkuin tyhjä taulu. Välillä se on ollut ihan joku vieras talo samoine juttuineen. Ensin pelottaa vaan sitten se muuttuu.
Pitäskö sun Sylvia vähän jutella sen vuokrasopimuksen omistajan kanssa mikä siinä pelottaa?
Gingerille…seljankukka on kyllä hyvää, mutta aloe verasta tulee mieleen vain ihovoide
Nyt mä meen lukeen mitä muut on tänne naputellu.
Tsempit <3
Se on sitten juhannusaatto ja vettä tulee kaatamalla tuli mieleen vaan ne nuoruuden juhannukset leirintäalueilla
No niin juhannukseen-asti-tipattomalla-haaste suoritettu. Näin sen pitikin mennä. Vaikka kyllä eilen illalla teki mieli töistä tullessa muutama kylmä juoma tsupata auki. Ihana aurinkoinen kesäilta ja mies istuskeli pihalla kun hällä ne vapaat alkoivat. Töissä jo siinä ajattelin, että voi kuinka janottas. No en sitten keksinyt mitään verukkeita tsuppaamiselle. Nauratti kun mies oli mulle nostanut kylmään neljä pientä tölkkiä. Oli luullut, että oon unohtanut laittaa niitä jääkaappiin kun kaikki oli vielä keittiön nurkassa lattialla
Eihän tämmönen pari viikkonen ole kummonen juttu muuten, mutta kesällä se on! ainakin mulle!
Kiireinen iltavuoro tulossa ja kyllä siitä on sitten mukava jäädä vapaalle. Varsinkin kun ei ole mitään suunnitelmia kummallekaan päivälle. Jääkaappi täynnä ruokaa ja juomaakin löytyy. En muuten ostanut nytkään monen litran viinipönttöä mutta ostin sangriaan tarvikkeet. Litran pahvisen pönikän punkkua jne. Se voi kyllä olla, että näillä säätiedotuksilla teenkin siitä sitten glögiä…
Ei olla serkkulauman kanssa pitkään aikaan kokoonnuttu ja saa nähä jos huomenna olis jotkut extempore-jutut. Meillä on vähän nyt hakusessa koko juttu ja jokainen ottanut omaa tilaa.
Hyvä tässä kun istuskelen kahvimukini kanssa tuijottamassa ulos niin tajusin, että pitäähän sitä kaupassa vielä käydä! mulla ei ole kahvin kanssa mitään hyvää raparperiä kyllä löytys piirakkaan, mutta jotenkin ne mansikat alko nyt kummitteleen mielessä. Ostas valmiin piirakkapohjan ja jotakin vaahdotettavaa. Siitä saa nopeesti tarjottavaa. Ja tilliä pitää hakea kans. Mun omat tillit on ihan raukat pieniä vielä.
Rentoa juhannusta jokaiselle valitsemallaan tavalla <3
Jeee onnittelut Vilmasto haasteen selättämisestä! Ite sorruin jo eilen, join kaksi isoa kaljaa. Oli kiva huomata, että pienen tauon jälkeen ne vähän “tuntuikin”. Me vietetään Jussia mökillä myrskyssä ja sateessa Nyt on lievä kaipuu kotiin suoratoistopalveluiden ulottuville, mutta mökillähän sitä ollaan oli olosuhteet mitkä hyvänsä. Oikein hyvää keskikesän juhlaa itsekullekin, pitäkööt asetetut tavoitteet!
No se alkas juhannuskin oleen loppusuoralla. Tuntuu ettei ole alkanutkaan kun perjantaina olin vielä illassa. Mutta aikataulutonta elämää oli eilinen ja niin tulee oleen tänäänkin.
Perjantaina naapuri toi kiitokseksi naapuriavusta mulle laatikollisen lonkeroa. Mä olin vähän sillai, että voihan vee. Naapuri tietää, että mun lemppari kesäterassijuoma on lonkero. Mutta hieno juttu kun kiitettiin Viron tuliaisella ja se 24 tölkkiä väheni kaheksalla tölkillä kahden illan aikana. Loput tungen jonnekin kaapin perukoille pois silmistä lomaa odottamaan. Eilen avasin ekan kolmen aikoihin kun aloin valmisteleen ruokia ja niin meni lonkeroita kuin siidereitäkin yli kohtuurajojen pitkin iltaa. Sangriaa tein kannullisen ja se vieraitten kanssa tuhottiin luonnollisesti. Ja kahvin kans parit konjakit. Mutta valkkari on edelleen avaamatta en edes myöhemmin sohvan nurkassa itekseni tissutellut viiniä
en osaa enää tursotella!
Mukava pitkä ilta meillä oli. Vieraat tuli kuuden aikoihin ja puolitaöin lähtivät. Ruokaa oli vaikka armeijalle ja niitäpä sitten sydään tänäänkin. Satoi ja paistoi eli terassin suojissa istuskeltiin musiikkia kuuntelemassa ja juttelemassa.
Mutta kyllähän se olossa nämä kaksi iltaa tuntuu nyt. Silmäpussitkin on järkyttävät kun naposteltiin suolasia herkkuja koko ilta.
Väsy painaa jäsenissä. Mutta iteppä olen tähän syyllinen.
Lomaan kaksi viikkoa ja työvuorolista on suoraan persiistä. Tuuraajista pula ja sairaslomat paikataan itse suurimmaksi osaksi. Tosi paljon öitä ja iltoja ennen lomaa. Eli pidetäänpä tipatonta loman alkuun asti sitten. Tuossa kalenteria sillä silmällä just katoin ja niin päätin. Ei siis hellejuomiakaan kahteen viikkoon. Liekkö edes helteitä tulossakaan? ei mitään haasteita nyt vaan pitää vaan selkärankaa suoristaa.
Sunnuntaita ja tsemppejä kaikille <3
voi miten huippua, Vilmatsson, kun tsemppasit hienosti tavoitteesi ja olit taas kaksi viikkoa tipattomalla. etkä sä tosiaan enää osaa tursotellakaan, en ole kuullut yhestäkään tursottelusta koko vuonna. huikeaa. ja nyt ollaan vuoden puolivälissä. mua ihan liikuttaa sun pärjääminen. toinen tsemppaa upeasti omissa jutuissaan ja toisiakin vielä jaksaa kannustaa. ja nyt sitten oot jeesannut joitain naapureitakin. en tajua sun voimia.
teitin juhannuskin kuulostaa oikein leppoisalta.
nyt sitten urakoit töissä pari viikkoa ja aah - sitten ansaittua lomaa
Voi sinua Sylvia ja sinun ylistäviä sanoja <3 sulla on ihana tapa kehua muita hiekkalaatikolla lapiolla kakkuja takovia tyyppejä
Eihän se nyt mitään voimaa tarvi se naapureitten auttaminen, minusta se kuuluu asiaan. Kyllä me hoidamme niitten kukat/postit yms kun ovat matkoilla ja he meidän puolestaan. Meillä on monta hyvää naapuria tällä alueella ja toki sitten ei niitä niin hyviäkin joitten kanssa ei olla tekemisissä.
Päätin eilen yrittää muuttaa asennettani töihin mennessä. Etten vain murisis sisäänpäin ja hymyilis väkinäisesti muille. Sain mä vähän sitä asennetta muutettua ja työvuoro sujuikin paremmalla fiiliksellä. Mulla oli kuuteen asti töitä ja siitä sitten todella vastenhakosesti lähin puistojumppaan mukaan ja siellä se väsy sitten karisi. Semmonen joogamainen venyttelyjumppa teki tosi hyvää! ihana kun tämmösiä järjestetään!
Mä olen aina ajatellut, että kohtele muita niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan, mutta viime vuosina se on kääntynyt mua vastaankin. Joskus pitää osata sanoa ei ja ei koko maailman murheita voi harteilleen ottaa. Siinäpä sitä opettelua.
Ja nyt loma on ollut toisaalta vähän semmonen mörkökin kun ne on meinannut mennä pikku tissuttelussa. Mutta kun nyt todellakin haluan lomalle niin siinäkin pitää osata ajatella jotenkin uudella tavalla. Ja toisaalta pitäs olla suunnittelematta niin kamalasti kaikkea, mutta toisaalta pitäs olla jotakin raamejakin sille. Mä en ole niitä juomisten määriä etukäteen asettanut, että kuinka monta viikkoannosta sais ottaa. No mutta jos en sitä tipatontakaan koko lomaa aio pitää niin kyllä pitää olla viikosta useampi päivä tipattomia! ja just, että niitä tipattomia enemmän kuin tipallisia. Me vaan kun ollaan pari viikkoa kiertelemässä kotimaatamme ja luultavasti vähän rajojen ulkopuolellakin niin kyllä terasseilla istuskellaan ja leirintäalueillakin on mukava lasillisen kanssa istuskella seuraamassa maailman menoa. Toisaalta en minä parin viikon ulkomaan reissuillakaan joka päivä pullotolkulla viiniä juo. Se on usein se ruuan kanssa se lasillinen tai se kylmä juoma terassilla päivällä ja illalla toinen.
Mutta nyt vaan päivä kerrallaan lomaan asti ja ei saa päästä ajatuksia stressiksi asti. Mutta sitä stressittömyyttä ei sais päästä hälläväli-oloksikaan.
Niin ja autonkaan kyytiin ei saa ostaa viinipönttöä lomalle!! mulla on nimittäin se pönttö ennen plinkkiä kulkenut auton takakontissa ettei tarvi olla sitä viinipaikkaa etsimässä majapaikoissa ja apua jos sitä ei olekaan tarjolla
Sellasia ajatuksia näin tiistaina.
Tsempit jokaiselle <3
Oletkos Vilmatso kokeillut korvata sen viinin tai oluen alkoholittomalla? Niissä on oikein raikkaan makuisia nykyään, voi nauttia olemisesta pelkäämättä humaltumisia tai krapuloita.
Itse löysin ihan ruokakaupasta parikin todella hyvää alkoholitonta olutmerkkiä. Siis todella 0%:sta, pitää lukea etiketti tarkkaan. Kaverit lopettajista varoittivat että siitä tulee himo alkoholiin ja itsekin pikkusen sitä pelkäsin, mutta päätin kokeilla kuitenkin. Olikin oikein täyteläisen makuinen olut eikä mitään mielitekoa alkoholiin. Tuntuu kivalta kun voi nauttia saunailloista kuten ennenvanhaan. Löylyn lämmöstä vielä höyryävänä terassilla jäähdytellen huurteinen olut kädessä. Eikä humalaa.
Muutenkin harvoin olutta juon kun olen siiderin ystävä, mutta on meillä jääkaapissa alkoholitonta olutta jemmassa aina muutama tölkki. Toimii ihan helteellä janojuomana ja saunajuomanakin menee. Alkoholitonta viiniä kerran maistoin ja siitä en sitten tykännyt olleenkaan
Mua ei haittaa juoda kivennäisvettä. Aikoinaan tuli ostettua alkoholitonta siideriä vaan kun en välitä limsoista enkä mehuistakaan niin vesi riittäköön kun niistäkin on niin paljon vaihtoehtoja. Vaihtoehtoja voi kyllä aina miettiä, mutta kylmä kuplavesi toimii mulle parhaiten
Kertokaas holittomia vaihtoehtoja mistä tykkäätte jos löytys uusia ideoita?!
Minä olen makean ystävä, myös juomissa. Viime aikoina on alkanut kuplalliset juomat välillä tökkimään, joten olen siirtynyt jääteehen. Parasta on jos jaksaa itse tehdä, mutta olen myös kaupasta ostanut. Sellaisia puolen litran pulloja on, missä oli makuna aprikoosi tai persikka ja aika vähän kaloreita. Siitä tykkäsin. Myös Pirkka kevyt persikkajääteetä olen ostanut. Se on kyllä ehkä vähän turhankin makeaa maultaan, mutta kun on vähäkalorisempi kuin muut niin siksi sitä olen juonut.
Eräässä ravintolassa oli tosihyvää inkivääriolutta. Siis ihan ginger beer, ei ale. Se oli hyvää, mutta sitten kun en sitä löytänyt kaupasta ostin toisen merkkistä ja se oli niin kamalaa, että kaadoin viemäriin.
Jos tykkäät kuplavesistä niin oletko mojitoa tehnyt itse? Sehän on oikein hyvää alkoholittomanakin.
Mulle ei alkoholittomat oluet oikein uppoa, vaikka kaikista rakkain lemppari on “oikea” olut. Ykkösolut on ok mutta sitäkään en oikein uskalla korvikkeena liikaa suosia. Limppareistakaan en välitä, joten käyttökelposimmaksi on osoittautuneet mulla vissyt. Jotain kuplaa saisi juomassa siis olla, jos ei vaahtoa, ja vielä parempi jos lisätehosteena on sihahtava ääni kun avaa pullon Toisaalta talvella kylmät juomat ei maistu (kumma kyllä “oikea” olut ja pakastekylmä kossu tekee tässäkin poikkeuksen
) joten silloin litkin litrakaupalla teetä. Olennaista taitaa olla se että juotavaa on paljon, kun sen lasin tai kupin kanssa kulje ympäri huushollia ja siitä välillä siemailen, kunnes lösähdän telkkarin tahi interneetsin ihmeelliseen maailmaan. Nämä on kyllä varsin tylsiä vaihtoehtoja eikä tästä kukaan mitään uusia ideoita saa, mutta tää nyt kumminkin on mun korteni kekoon
Minä ostan usein S-ketjun kaupasta paketillisen pikkusia kivennäisvesiä, semmosia tsupattavia siitä tulee hyvä fiilis kun sen suhauttaa auki ja janoonsa juo ihan koko tölkin. Yleensä hapotan sodastreamilla pelkkää vettä, mutta töissä juon vain kraanavettä kun ei se jatkuva hiilihappokaan ole hyväksi.
Yhtä tylsä minäkin oon juomissani T-leidi! alkoholittomista mulle riittää kahvi ja vesi. Ja ison mukini kanssa haahuilen ympäri huushollia tai istun täällä koneella. Teetä mulla menee talvella, kesällä paljon vähemmän. Juotko pussiteetä vai haudutatko T-leidi? suosituksia? mulla on kumpiakin, mutta mieluiten hauduttelen.
Olen joskus ostanut valmista jääteetä vaan ne on usein kyllä aika makeita.
Kuukkeloin muutamat holittomat mojiton ohjeet ja tuo oiskin hyvä kun tulee vieraita.
Ginger beeriä en ole koskaan maistanut eli se tilanne pitää korjata
Mun työvuorot ne vaan keikkuu miten päin sattuu ja tänään onkin vapaapäivä vaikka piti olla töitä, ei ole tylsää kun ei ihan tiedä miten ne työvuorot menee totta kai minulla olisi oikeus kieltäytyä vaihdoista, mutta jos minulla ei ole pätevää syytä kieltäytymiselle niin vaihdan kyllä. Tämä nyt on aika tyypillinen tilanne kesällä. No mutta eilen illallahan oli tilaisuus rentoutua ja muutaman kerran se tietty ajatus kävi päässä ja niin minä rentouduinkin. Tein salaattia ja löhösin koooooko illan sohvalla tuijottaen telkkaria, yhen tsuppasin eli kivennäisvesipullon. Mun ei tehnyt edes mitään viiniä mieli, mutta se ajatus, että nyt on tilaisuus mietityttää edelleen. Tällä kertaa se oli onneksi helppo valinta ettei otakaan mitään vaikka voisi ottaa. Olen tyytyväinen.
Hyvin nukuttu yö takana ja pitäis tuota ja tätä tehdä. Aloitan siis jostakin.
Tsempit pyrkimyksissänne <3