Vähentäjän itsetarkkailuketju

Kävikin niin, että niitä menoja peruuntui joita aattelin olla miellyttävämpää hoitaa ilman krapulaa. Joten eiköhän se ole niin että korkkaankin jo huomenna.

Johan tässä reilu viikko on nautittu selvästä elämästä.

Summaampa kokemuksia:

• virkeempi olo kun on päässyt aamuisesta pöhnästä eroon
  • aikaa tehdä asioita kun suunnitelmat ei pyöri alkoholin ympärillä
  • illalla on ollut vaikea nukahtaa
  • aamulla on ollut tukkoinen olo ja vaikeaa herätä
  • ei syyllisyyttä siitä että juo :smiley:
  • ei ole päässyt oikein kunnon elämänrytmiin ilman alkoa vielä kiinni

Kaiken kaikkiaan ihan positiivinen kokemus vaikka alkoa kaipaileekin. Vaikka nyt putkeen ajattelin mennä, niin kyllä mä aattelin tästä jatkaa taas ensi viikolla määrätietoista työskentelyä.

Voi että kun tekeekin mieli korkata jo nyt :smiley:. Mutta pysyn tiukkana, ja vasta huomenna.

Tsemppiä, KarvanVerran!

Nikotellen menee minullakin. Mutta on hyvä pysyä kartalla, pysyy parantaminen mielessä, kun raportoi tänne :slight_smile:

Hienosti onnistuin olemaan korkkaamatta eilen, ja täysin suunnitelmien mukaan korkkasin tänään.

Huomiselle tuli asioita hoidettavaksi aamuksi niin ei tässä voi ihan yötä myöten rällästää kuten alunperin oli tarkoitus - mikä on toisaalta vain hyvä asia. Ei tästä rällästyksestä mitään hyötyä ole, päinvastoin.

Mutta nää on nyt näitä parin ekan päivän korkki auki fiiliksiä, kun tuntuu vielä hyvältä. Kyllä sen tietää että se menee ohi ja tuntuu vain huonolta sitten jälkikäteen. Se onkin yksi hyvä syy miksi olla täällä “vähentäjien” puolella. Mutta, kuten aikaisemmin totesinkin niin tämä on minun ainut lomani ja hyvä tekosyy sen vuoksi. Vähän harmittaa että aina näitä tekosyitä löytyy vaikka nyt vaikuttaisikin harvinaisen hyvältä tekosyyltä.

Harmittaa. Menee tämä viikko ihan toisin kuin olin suunnitellut. Nyt on huomisellekin aamulle menoa, ja tänään pääsee kotiin varmaan vasta neljän maissa. Eli eipä paljoa ehdi pullojen kanssa kilistellä. Saisipa nyt edes loppuviikon sitten rauhassa olla.

Jaa-a, nyt pitäisi sitten pitää korkki kiinni. Ei tekisi mieli. Mutta yritän pitää mielessä että ihan mukavaa mulla oli selvinpäinkin.

En nyt tiedä kuinka pitkään yritän pitää kiinni. Jos päivä kerrallaan tässä.

En saanut pidettyä korkkia kiinni. Taidan pitää sen auki vielä tänään ja huomenna.

Pysy luukulla ja ajatus mielessä, ei minullakaan vielä helppoa ole, mutta ajtaus kytee, kun tänne on tullut ja jatkaa :unamused: Kyllä se tästä vielä. Nimim Pikku Hilja

No nyt kyllä korkki kiinni, vaikka väkisin. En uskalla päättää miten pitkäksi aikaa, mutta toivottavasti aika pitkäksi aikaa.

Onnistuin olemaan kokonaisen päivän juomatta ennen kuin pullot alkoi kilisemään.

Nyt oon taas ollut nolla päivää viettämässä, ja jospa niitä nyt saisi putkeenkin paremmin kerättyä. Hoen itselleni “olen onnellinen, en tartte alkoholia. Olen onnellinen, en tartte alkoholia” :slight_smile:

Jo toinen nolla päivä onnistumassa. Tuntuu naurettavalta että kaksi nolla päivää on joku saavutus. Mutta niin se nyt on.

Tällä jatketaan. Ja oli mukava kun sai asioita aikaiseksi. Mitään ei saa aikaiseksi kun pulloilla kilistely vie ajan. Asuntokin kuin hurrikaanin jäljiltä, mutta nyt saanut siistittyä kohtuullisen näköiseksi :smiley:.

Väsyttää. Unirytmi sekaisin. Unet pätkissä.

Silti ei ole tehnyt mieli korkata. Jostain syystä päinvastoin on entistä enemmän tuntunut että heitän elämääni hukkaan alkon kanssa jatkuvasti läträtessä.

En kuitenkaan tällä kertaa aseta mitään tavoitteita tai suunnitelmia, vaan menen päivä kerrallaan. Sen tiedän ettei tänään pullot avaudu.

Hei KarvanVerran.
Itse ostin ekaa kertaa muutama päivä sitten Melatoniinia marketista ja kokeilin: se toimi, nukuin paremmin aamuun asti. :slight_smile:

Melatoniini on mun salainen ase. Mä olen sen verran heikko vesseli, että jos yöunet menee niin nollapäivien suhteen varmasti on peli pelattu. Kalja kun on toiminut osittain myös unilääkkeenä ja ilman kaljaa en ole edes uskaltanut mennä nukkumaan. Melatoniinilla nyt nukun ainakin jonkin aikaa. Muutama vuosi sitten kun oli kuukaiusiakin kestävä nolla jakso, niin pääsin jopa Melatoniinista eroon. Ehdottomasti voin suositella jos uni hommat vaivaa.

Kiitoksia vinkistä kumpaisellekin.

Täytynee tuota melatoniinia kuuriluonteisesti ottaa jos ei unet meinaa muutamassa päivässä itekseen parantua.

Neljäs päivä ja viime yön sain ihan mukavasti nukuttua. Aika passiivinen ja turta olo. Mutta kokemukseni mukaan normaalia kun alkoholi kuluttanut jotkut hupireseptorit aivoista tyhjiksi.

Tiedän että tänään en juo, enkä sen enempää suunnittele. Mutta epäilen että pidempi tauko tästä on tulossa.

Olen ottanut nyt Melatoniinia kolmena iltana - ja herännyt levänneenä kahdeksalta, kun tavallisesti makoilen ja vaihdan kylkeä kymmeneen turhaan lisäunta toivoen. Vahvempaa en haluaisi ottakaan. En tiedä voiko tuosta tulla riippuvaiseksi, mutta ymmärtääkseni se ei ole paha myrkky eikä maksakaan paljoa …

Ihan luonnollinen ainehan se kuulemma on mitä keho itsestään tuottaa valon vähentyessä. Että eipä siitä mitään vaaraa varmasti ole.

Itse olen vähän jääräpäinen kaikkien lääkeiden kanssa ja tuostakin huolissani että entä jos totun siihen lääkkeeseen enkä osaa sitten nukkua ilman sitä.

Mutta nyt on mennyt nukkumiset ihan hyvin. Heräsin tosin hirveän aikaisin tänään, mutta jotenkin kovasti innokkaana. Tämä päivä on pitkästä aikaa mennyt silleen että on tuntunut ihan innostuneelta olo. Viides holiton päivä. Toki aina kun innostuu niin sitä saattaa alkaa intoilla alkoholinkin ottamisesta. Mutta ainakaan tänään en ota, sen tiedän.

Kuudes päivä ja perjantai. Mieli mietti ja keksi miksi tänään voisi ottaa kupposta.

Sain kuitenkin jätettyä ne mietteet huomiotta. Joten ei tänään. Viikonloput taitaakin olla pahoja rasteja.

Hyvä sinä, KarvanVerran!
Jatketaan samaan malliin, kun on päästy alkuun. Minulla toinen selvä päivä peräkkäin sitten - en muista milloin milloin viimeksi ja tuntuu ihan ok! :slight_smile: