Vaaleankeltainen ajatus

On se varmasti Dave noin. Vähentämisestä ei monilla paljon asiaa tosiaan riitä - suurin osa epäonnistuu ja palaa entisiin tapoihinsa kadoten hiljaa paikalta - dokaamassa kenties, sinähän sen sanoit. Aidosti vähentämiseen sitoutuneita ei juuri näy joten olen vähän yksinäinen susi, siitä johtuvaa turhaa naukumista multa. No, ehkä musta tulee vuosien varrella kaikkien vähentäjien alfanaaras, keskenäni täällä hiljaisessa laumassa vuosia ulvon.

Joskus mietin miten jonkin asian kirjoitan, jotten vain yllyttäisi ketään juomiseen :unamused: , vähentämisestä kirjoittaminen tuntuu taitolajilta, koska täällä on meitä ongelmajuojia niin paljon ja jonkin verran lukijoitakin näyttää tätäkin ketjua eksyvän lukemaan. Samalla sitten tuumaan, että onpa päätön ajatus - ei minulla nyt NIIN suurta vastuuta ole toisten juomisesta ja tokkopa tämä monologini kehenkään vaikuttaa, että josko keskittyisin vain omaani. Eikä ole pakko lukea kuin lopettamoa jos kokee vähentäjien lukemisella petaavansa vain edelleen omaa seuraavaa juomistaan.

Onnistunut loma takana, lisää mukavia viikonloppuna edessä! Ei sun tavoite ole korskea - se kertoo päättäväisyydestä ja valmiudesta tarttua härkää sarvista. :smiley: Jatka samaa rataa!

Voi BIM sinua, jaksoit tulla tänne mua kannustamaan, vaikka sulla on ollut itsellä vaikea päivä, kiitos. Kävin lukemassa pariinkin otteeseen lopettamon ketjuasi ja myös lataamon puolella, mutta en osannut sanoa mitään, huokaisin vain mielessäni sulle voimia tähän kevääseen.
Tuntuu mukavalta kun sä uskot muhun, tästä minun projektista kun ei tiedä kukaan läheiseni, ei edes aviomieheni; joku muukin kuin minä jossain uskoo edes jossain määrin tavoitteeni toteutumiseen!

Kävin todella pitkästä aikaa lämmittelemässä eilen Saunan puolella ja sain vähän perspektiiviä sille voisiko kukaan kaivata juomista kirjoitusteni perusteella. Ajattelinhan, että onko sopivaa listata niitä juomiskertojakaan jos joku niistä intoutuu… Eh heh, miten hölmö ajatus, totesin kun olin hetken lukenut esim. Winston-tädin ja Gamemasterin juttuja, räpsyttelin vain enää ripsiäni nikotellen. Mikä on oikeastaan tuo reflakaan, tiedä edes - googletin, mutta tuli joku Ravintola Uusi Refla… “no tätä se ei ilmeisesti tarkoita”. :mrgreen: Höyhenenkevyttä puuhastelua ja lätinää tämä minun ketju on muita ajatellen - minullehan nämä vain taakkoja ja raskaita asioita.
Tajusin muuten myöhäisheränneenä senkin, että entinen Narkkitehti on nykyinen rakastunut Pelinjohtaja. Hoplaa.

Yksi juomisen vähentämisestä seurannut erittäin positiivinen, vaikkakin ällöttävä asia sinällään on se, ettei minua enää vaivaa The Haju, Ja nyt en puhu viinalta haisevasta hengityksestä.

On silkkaa puppua, että vasta myöhäisvaiheen alkoholistin keho alkaa haista siltä ikävältä happamen imelältä tuoksahdukselta joka leijuu puliveivarien ympärillä. Nimittäin minä olen sen haistanut itsessäni. Se on toki ollut vielä aika vieno eikä muille havaittavissa, mutta niin omanlaisensa tuoksu on kyseessä, että sen kyllä tunnistaa kun sen on kerran haistanut.

Voi olla, että olen herkkä alkoholin sivuvaikutuksille, mutta jo kahden päivän kiivaampi pämppääminen saa sen aikaan. Krapulahikoilen öisin lähinnä vain ylävartalosta, mutta sitäkin voimakkaammin. Hikoilu aiheutti myös kutinaa, joskus aamulla herätessä havaitsin raapineeni jälkiä itseeni kynnenaluset mustina.

Koska mulle on annettu kohtuullisen kokoiset amberssonit - joista aiemmin oli ollut mulle silkkaa iloa, ei haittaa - tuppaantui tämä hikoilu tietenkin rintojeni alle. Kertakaikkiseen mielen matalaksi vetävä asia naiselle, joka pitää itseään siistinä gimmana ja on ihmisten ilmoilla ollessaan nätiksi laittautunut. Sieltä se silti nousi vielä tiistainakin, rintojen alta, viininpuljaamisella kyllästetystä kehosta suihkussakin käynnin jälkeen, happamen imelä The Haju. Ei auttanut vaikka olis ollu kuinka nätit tissiliivit.

Itse en varsinaista The Hajua ole huomannut, mutta varmaan samaan asiaan liittyvän aineenvaihdunnan hitauden. Eli se kun elimistö toimii jotenkin vajaateholla ja koko ajan on likainen ja tunkkainen olo. Hampaatkin tuntuvat koko ajan enemmän tai vähemmän likaisilta ja iholla tuntuu olevan kroonisesti tahmeana kiiltelevä kännihiki. Siihen päälle tulee toki jatkuva ripuli, huonot yöunet, yleinen saamattomuus ja kaikki muu mukava, niin ihmetellä oikein pitää, miksi se tissuttelu on olevinaan sen kaiken arvoista.

Eli tsemppiä isosti sinne raitisteluun. Se on tosiaan mukavaa, kun huomaa lomareissullakin, että sen ei tarvitse rakentua sen alkoholin ympärille. On oikein silmiä avaavaa.

Älä muuta sano, lämppäri, ei ole sen arvoista. Ja ne silmäpussit, pienetkin :open_mouth:, samaa aineenvaihdunnan sekamelskaahan se on. Nuorempana ei näitä vaivoja tullut - jos kohta joinkin silloin vähemmän kuin taannoin - mutta nyt huomaa kyllä joka kerta vastaansanomattomasti miten keho vastaa alkoholiin - haraa vastaan joka käänteessä ja joka paikkaa kitisee, naukuu ja narisee, tärisee ja pömpöttää.

Listaan tähän viime vuonna käytössäni olleita vähentämisen keinoja omaksi muistinvirkistämiseksi ja tämän vuoden tavoitetta silmälläpitäen; mitä tulee vielä muuttaa.

Kokosin omat keinoni päihdelinkin vinkeistä siltä osin kuin ne omaan tilanteeseni tuntuivat sopivan. Hylkäsin ne, jotka tiesin mahdottomiksi tai ikävän tuntuiseksi pitää, esim. että päätä monelta juot viimeisen annoksen tai laske jokainen annos kirjaamalla ne ylös eivät sopineet mulle yhtään. Vinkit tulivat käyttöön yksi kerrallaan, ei suinkaan kaikki samalta istumalta ja järjestys oli suurin piirtein alle listaamani. Minusta keinoni ovat aika yksinkertaisuudestaan helppoja ja tehokkaitakin vähentämiskeinoja.

- Pidä pidempi juomatauko, vähintään pari kuukautta. Tekee hyvää keholle ja mielelle. Tämä oli mulle ehdottoman tärkeää seuraavien kohtien kanssa onnistumiselle toleranssin pudotessa ja elämänrytmin tasaantuessa.

-Ehdoton ei arkena juomiselle. Tässä ei ole mitään kommervenkkejä - päätös oli ensimmäinen ja ehdoton ja se on pitänyt. Alkoholin juominen viikolla ei aiheuta mitään muuta kuin ongelmia duuninlähdössä, väsymystä ja jopa pelkoa voiko kärytä ratista. Kyllä sitä aina muutaman päivän jaksaa odottaa, jos nyt aivan pakottava tarve juoda on sillä viikolla.

-Ehdoton ei krapularyypyille, koska se on väistämätön portti vaikeaan alkoholiriippuvuuteen ja vähentäjälle tässä kohtaa ei ole jossittelua. Tarve ottaa alkoholia krapulalääkkeeksi katoaa muutaman tunnin kuluttua vaikka olo olis kuinka paska. Ja mitä vähemmän määrällisesti join, sitä harvemmin tuota tunnetta edes tuli.

-Aloita juominen myöhemmin Ennen korkkasin heti töistä tullessa, joten esim. baari-iltana klo 23 oli ensimmäisen annoksen nauttimisesta jo 6-7 tuntia. Aloin ottamaan ensimmäisen juoman vasta n, klo 19 ja naukkailin hissukseen itseäni laitellessa. En juonut baarissa muuta kuin siideriä ja pidensin hakuvaliä jopa tuntiin, joskus jonkun tarjoamana join shotin mutta en itse ostanut enää sellaisia juomia. En tullut niin känniin enää eikä muisti mennyt. Käyn aika harvoin baareissa, n. 2-3 kertaa vuodessa.

-Juo ensimmäinen aterian yhteydessä. Aiemmin olin ehtinyt perjantaina ruokaa valmistellessani juoda tyhjään vatsaan jo puoli pulloa viiniä ja sidukkaa ennen ateriaa ja olin pienessä nousussa. Ruoka ei sitten oikein edes maistunut, vain alkoholi maistui. Päätin juoda ensimmäisen lasillisen viiniä vasta aterian kanssa. Se ei noussut siten niin lujaa päähänkään ja vatsa täynnä seuraavat annokset menevät suorastaan vetkutellen. Hämmästyttävän tehokas keino enkä luopunut tästä tavasta enää.

-Laimenna juomia. Sen sijaan, että joisin ensin 2 litraa viiniä reippaaseen tahtiin, hörpin hissukseen aina viinilasillisen jälkeen siideriä, ruuan päälle täyteen vatsaan ei edes oikein uppoa kuplajuomat. Sekotin usein viinilasillisiin alkoholitonta siiderijuomaa. Vähitellen 1.5 litran pussiviinistä alkoi jäädä jäljelle. Ostin lisäksi sen 4 isoa siideriä kuten ennenkin, mutta myös siidereitä alkoi jäämään juomatta koska olin ihan riittävän humalassa vähemmälläkin määrällä alkoholia. Koska omiakin juomia jäi yli, en käynyt enää juomassa yösydännä isännän rommia/viskiä tuhannen pöyryssä eikä siten tarvinnut ostaa nolopullojakaan.

-Pidä juomattomia viikonloppuja edes joskus, lomallakaan ei tarvitse juoda vain siksi että “voit”. Ihan vaan siksi, ettei vapaalla juomisesta tulisi tapaa, se tapa huonontaa elämänlaatua.

Ja sitten kuluvan vuoden tavoitteeseen ja keinoihin.

Oikeastaan yllä oleva malli on edelleen käyttökelpoinen kaikilta osin, vain viimeinen kohta kaipaa päivitystä, ja myös muutama lisätyökalu on paikallaan. Mietin asiaa edelleen rehellisesti sitä kautta, että mihin keinoihin koen voivani sitoutua. On aivan turha tehdä mitään “toivelistaa”, pelkillä toiveilla ei saa mitään aikaan käytännössä.

Palaan taatusti aika ajoin lukemaan näitä listojani, koska minusta tuntuu etten ollut konkreettisesti täysin sisäistänyt noita jo tekemiäni muutoksia ennen kuin ne ylös kirjoitin. Mitä paremmin ne ovat selkärangassani tietoisena valintana, sitä suurempi on mahdollisuuteni onnistua.

Koska tavoitteeni on vähentää juomiskerrat niinkin alas kuin ±15 tälle plinkkivuodelle, nousee tuo viime listan viimeinen kohta muutettuna nyt mulle tärkeimmäksi. Huomaan myös, että käytännön keinojen lisäksi päivitettyyn listaani tulee myös henkistä puolta viime vuotista enemmän.

-Otan juomattomat viikonloput tavaksi, alkoholin käytön poikkeukseksi. Käytän alkoholia silloin kun siihen on “syy”, kuten sovittu illanvietto tai juhlat. Niitä ei kerry vuodessa kovinkaan montaa, joten pidän suunnitelmastani kiinni milloin aion käyttää seuraavaksi alkoholia. Spontaaniutta tämä suunnitelmallisuus ei sulje pois - jos tulee jokin kiva extempore tilanne eteen, nautin aidosti illasta, tanssin ja ilakoin ja käytän jo viime vuonna hyväksi toteamiani keinoja illan aikana.

-Kun päätän käyttää alkoholia kotona ns. arkiviikonloppuna, mietin tarkkaan miksi ja voinko jättää tällä kertaa juomattakin. Juominen kotona antaa minulle enää harvoin mitään nautintoa, joten mietin tarkkaan onko tähän syytä lähteä ensinkään. Arvatenkin kuitenkin joskus haluan jonkin erittäin hyvän valmistamani aterian kanssa juoda huolella valittua punkkua - ravintolassa syöminen kulinaristille kun tulee kalliiksi - ja käydä saunassa ja rentoutua juomallakin. Näitä kertoja ei kuitenkaan voi olla todellisuudessa kuin maksimissaan kerran kuussa. Jos mielin juoda kotona useammin, on syynä pelkkä halu tulla känniin. Jos vastaan kysymykseen “miksi” kännihalu-vastauksella, on todellakin painava syy valita juomattomuus sillä kertaa ja pysähtyä miettimään, mikä on toiminut triggerinä halulle.

-Pyrin tietoisesti vähentämään edelleen kerralla juotua määrää. Ostan pussiviinin sijasta jonain kertana vain pullollisen ja tavoittelen tämän vuoden aikana sitä, että se alkaa riittämään. En lannistu vähääkään, vaikka ensimmäisillä kerroilla tuntuisi siltä, että “jäi kesken”. Harjoittelen tyytymään juotuun määrään. (Tämän harjoittelua aloittelin jo viime vuonna varovaisesti ja huomasin, että kun en juo n. tuntiin, ei enää teekään mieli juoda vaan tilalle tulee “tämä oikeastaan oli hyvä näin, tähän voi lopettaa”. Join esim. vettä ja päätin, että otan kohta lisää jos siltä tuntuu.) Hidastan siis loppuiltaa kohtia mielummin kuin kiihdytän juomisen tahtia.

-Jätän juomatta seuraavana päivänä edes sitä paria siideriä illalla. Ei ole mitään mieltä kurittaa huonosti alkoholia sietävää kehoani juomalla perättäisinä päivinä, ei vaikka sitä juomaa olisi kuinka jäänyt yli edelliseltä illalta. Mikään ei ole riittävän hyvä syy sietää edes vähäisiä vieroitusoireita.

-Kerään uusia alkoholittomia kokemuksia, eli ole selvinpäin tilanteissa joissa ennen käytit alkoholia. Tästä onkin hyvänä esimerkkinä tuo viimeisin minilomani. Tämän tyyppisiä valintoja aion tehdä lisää tänä vuonna, ne antavat positiivisuudessaan pontta uusille kokemuksille kirkkaalla mielellä.

-Päästän lopullisesti irti siitä harhaluulosta että juominen olisi keino vapauttaa itseni tuntemaan jotain. Annan itselleni luvan elää, ihan joka päivä - siten miten haluan elää omana itsenäni. Juominen kahlitsee, ei vapauta.

-Stay positive! Itsesäälissä rypemisellä jämähtää taatusti lähtöruutuun. Hyvä se on punnita, miksi meni päin hedvettiä jossain kohtaa, mutta sitten on syytä siirtää kääntää päättäväisesti lehteä.

Tämmöstä :slight_smile: .

Edit1: korjasin tekstin aika- ja persoonamuodot yhteneväiseksi ja edit 2: törkeesti typoja, sorry.

Hyvä noita eri keinoja on miettiä, niin ei karkaa ihan käsistä se juominen. [size=50](niin kuin monella)[/size]

Ei siitä mitään hyötyä ole Sydis, että vaan miettii. Kyllä ne pitää ihan toteuttaa, ja joka vuosi, every month, every day and the next hour. Eläkä tuu tänne lurkkimaan mun vähennysjuttuja ettet vaan saa vaikutteita, menee sinne lopettamoon, hus. :wink:
Rok Rok. :smiley:

Nyt kun vielä noita keinojani luin - jo toteutuneita ja tulevia - aloin miettimään lämpömittarin ketjussa puheena ollutta epäonnistumisen todennäköisyyttä.

Mulla on sellainen fiilinki, että moni vähentämistä yrittänyt suhtautuu turhan ylimalkaisesti vähentämiseensä. Jos alkoholinkäyttö on muodostunut ongelmalliseksi on sen eteen tehtävä ihan tosissaan töitä. Tuumaillaan että “pitäis varmaan vähän vähentää” tai “oon nyt vähän aikaa juomatta”, tai “koitan vähän vähentää” ja odotella, että ongelmakäyttö ratkeaa sillä likimain itsestään.

Mun kokemus on, että tarvitaan todella tarkkoja tavoitteita jotka on pilkottu realistisiksi välitavoitteiksi. Omat ongelmapaikat pitää tunnistaa huolella ja asettaa omat tavoitteensa niihin raameihin. Kun listasin tavoitteeni, tutkin niitä tarkoin sillä mielellä että voinko todella sitoutua niihin, niin tein viime vuonna ja niin tänäkin vuonna. Lämppärin ketjussa kirjoitinkin jo tämän suuntaista, että jos lupailee ja vannoo liikoja itselleen tai muille, ei todellisuudessa ole motivoitunut tavoitteiden saavuttamiseen, kyse on vain toivomuksista joita heittelee ilmaan ilman minkäänlaista suunnitelmaa tai työkaluja. Se on minusta ainakin ihan varma epäonnistumisen tie.

Aivan yhtä tosissaan on oltava kuin lopettajankin, päätöksiin ja tavoitteisiin on sitouduttava pitkäjänteisesti. On tiedettävä mitä tavoittelee ja miksi, eikä millekään haahuilulle ja rajojen venyttelylle ole sijaa. Vaikka jokaisen pitääkin valita itselleen sopivat keinot ja tavoitteet, ei vähentämiseen tähtääviä keinoja myöskään sovi vähätellä tyyliin; “en mä nyt tommosta rupee, kun mä dokaan ni sit mä dokaan kunnolla”.

Usein varmaakin valitettavasti vasta sitten, kun ongelmakäyttö on jo edennyt pitkälle, vahvaan alkoholiriippuvuutteen asti, yritetään plinkin kautta vähentelyä. Koetetaan istua molemmilla tuoleilla saaden hyödyt juomisesta ilman haittoja. Eihän se onnistu. Davea hieman lainaten, jos ei pysty kärvistelemättä olemaan kuukautta juomatta, on todennäköisesti lopettaminen enää ainoa vaihtoehto - ja lisään tähän omani että jos plinkissä olevat vähentämisen vinkit tuntuvat kaikki itselle sopimattomilta tai jopa typeriltä, kannattaa myös oikeasti alkaa suunnittelemaan vain lopettamista.

Täällä plinkissä meitä kutsutaan “vaan vähättelijöiksi” osin humoristisestikin. Tuommoinen asian vähättely kannattaa minusta jättää kyllä ihan ensimetreillä pois omasta ajattelutavastaan, jos oikeasti meinaa tavoitteensa eli kohtuukäytön omassa tavoitemittakaavassaan joskus saavuttaa.

Nämä vähentelypsykologian perusteet ovat tietty vain minun ajatuksiani :smiley:. Mulla on näemmä aikaa tämmöisiäkin jaarituksia kirjottaa kun olen lomalla :unamused:.

Pureva huumorintaju :slight_smile:

Mutta aidolla rakkaudella Sydis, , suurilla ja lukuisilla sydämillä vain <3 :slight_smile:

Tuli vielä tarve avata itselleni sitä, miksi minusta aiemmin tuntui hetkellisesti siltä, ettei viime vuoden vähentämisestä ollut mitään hyötyä. Olin tosiaan silloin krapulanjälkeisoloissa ja menneessä viikonlopussa oli eräs sydämeen kipeästi sattunut asia, joten ahdisti, masensi, yökötti, nobody loves me ja sitä rataa.

En keksi muuta aiheellista syytä itsekritiikkiin kuin sen, että olin liian humalassa joitakin kertoja, ehkä jotain viitisen kertaa. Niin, että kaaduin ja kompastelin kotona ja niillä kerroilla aamulla en muistanut mitä olin juonut viimeiseksi. Ja yhden kerran join seuraavana päivänäkin hieman, vaikka tavoitteenihan oli myös lopettaa päiväjuomiset.

Välillä otetaan bäkkii, se on selvä. Tarkastelun sijasta virheiden nostaminen jalustalle on vaarallista, koskapa ihminen pyrkii toimimaan sen mukaan, mihin itse uskoo olevansa arvollinen ja kykenevä. Vaikka tiedän tämän halusin silti rypeä itsesäälissä ja halusin hakata sieluun mustelmia, koska se tuntui sillä hetkellä hyvältä ajatukselta.

Johtuivatko pettymyksen tunteet siitä, että tavoitteeni olivat liian helposti toteutettavissa, päästinkö itseni kuitenkin liian helpolla? Kaksiteräinen miekka ilmeisesti. Olisin halunnut kenties enemmän. Jos puolestaan tavoitteeni olisivat olleet liian suuria paloja haukattaviksi, olisin todennäköisesti luovuttanut ja sitten vasta rypenytkin itsesäälissä kuin lamaantunut emakko saparo surkeasti väpättäen. Olen nimittäin täysin varma, etten olisi vielä viime vuonna pystynyt tavoittelemaan asioita jotka ovat tämän vuoden alkoholiagendassani.

Enkä siis alkanut tuon sydänsurun takia sentään juomaan, juomatta olen pysynyt viimeisten juhlienkin jälkeen kuten olin päättänyt. Kun päästin irti tuosta “olen kaikessa epäonnistunut ihminen”- mielenhäiriöstä, alkoi tämä kuluva vuosikin näyttäytyä taas pelkästään myönteisessä valossa. On paljon vielä mitä voin tehdä, ja jokainen askel johtaa yhä mukavampaan tulevaisuuteen. Olen niin valtavan paljon pidemmällä kuin mikä tilanteeni oli tämän ketjun aloittaessani.

Ajattelulla - siihen mihin sen kohdistaa ja millä asenteella - on valtava aikaansaava tai toiminnan tukahduttava voima. On ihan oma valinta miten ajattelee.

Ei näin:

Huh :exclamation:

Sulla oli niin ihana avaus, että ei sulle meinaa uskaltaa takaisin kirjoittaa. :sunglasses: :smiley:

Juo viiniä-päivä tikittää viimeisiään, ihan selvin päin eli viineittä minun osaltani. Kaapista löytyisikin muutama litra vain jotain päivään sopimatonta pönikkäviiniä, sellaista jolle Bacchuskin varmaan irvistäisi. Joten iltateen myötä santé vaan kaikille vähentelijöille!

Sydis, tulit kumminkin vaikka kielsin - enkä edes hunajalla houkutellut :smiley:!

Tuli kutsu rokkigeimeihin huomenna, yksityistilaisuus. Punnitsin hetken lähtisinkö, mutta nääh. Olen ollut siellä ennenkin ja ei ole meno kovin erikoista, aika kostea bileet ja selvinpäin ei kiinnosta porukan juttuja lähteä kuuntelemaan, bändikään ei kiinnosta. Kaverit yllyttelivät että tuu nyt kun lomallakin olet, mutta se nyt on vaan tommosta ryyppäyskaverin hakua. Johan mä kävin juhliskelemassa tammikuussa, tartte nyt tän helmikuun aikana missään hypätä. Siellä menisi vaan myöhään ja tulis krapula ja väsymys.

Ja mullaha on tämä Tavoitekin, noita tsembaloita riittää välillä joka toiselle viikolle, enkä mä nyt siihen lankaan sentään mene, että kun vähennän kotona juomisen päiviä, niin korvaisinkin ne ryyppäämällä enemmän jossain muualla :slight_smile:.

Että ihan yksityistilaisuus. Se vaatii jo päättäväisyyttä, ettei sinne mene. Mulle tuli kutsu alebubiin, mutta en minäkään mennyt :wink: , koska en juo ja kauhea paikka olisi olla siellä selvänä.

Hyvä hyvä Sydis, nyt on oikea tempo ja kombo!
Jotkut ovat kertoneet täällä plinkissäkin, että juottoravintolassa oli oikein mukavaa selvin päin. Minä en ole koskaan tuota ymmärtänyt, ei ole minun juttu. Olen tehnyt ravintolatyöntekijän keikkaa baarissa aikaisemmassa elämässä ja kuskiksi joskus joutunut ja kyllä se niin karmean pitkäpiimäistä ja väsyttävää on, kuunnella ja katsella päihtyvien ihmisen turhanaikaista metakkaa ja mölinää. “En tykkää” :slight_smile: .

“Edesmennyt” pirunpäinen plinkin Arkkitehti harrasti aikanaan paljonkin etenkin keikoilla käymistä selvinpäin. Se on mukavaa ja sitä toki olen harrastanut minäkin koska kännissä ei saa hyvästä keikasta mitään irti. Harvemmin enää vain tulee lähdettyä. Asun sen verran syrjäkylillä nykyään, että matkat ovat pitkät joka paikkaan ja näin talvikelillä viittikään ajella montaa sataa kilsaa suuntaansa. Ulkoilmakonsertteja tykkäisin kesällä käydä kattomassa, mutta nekin ovat niin perskuleen kaukana aina, mutta ensi kesänä vois ainakin Järvenpään Bluesit koittaa katsastaa jos säät on myötä.

Keikat ja festarit menee toki selvinpäin erittäin hyvin, niin muistaa kaiken. Juodessa monesti keskittyy kuuntelemisen sijaan enemmän vaan juomien kumoamiseen.

Sinä olet mielenkiintoinen persoona. Kiitos muutamasta lämpimästä tunteesta, joita tekstisi herätti. Yritän nyt palata arkeen. Täällä tulikin jo kirjoiteltua muutama kuukausi. Toisin sanoen lopetan kirjoittamisen tai ainakin se breikki. :wink:

Ooh, ruusuja mulle! Ja just ihan oikean värisiäkin. Sinä se Sydänmies osaat! Kiitos honey :wink:.
Osaamista puheenollen, miten ihmeessä teet muuten tuon, muokkaat viestiä ilman, että editointiteksti ilmaantuu. Magic?

Päivän turhistakin turhin huolenaihe: pilaantuvatkohan noi viinit jääkaappiin, kun ne on jo kolme viikkoa sitten avattuja eikä mulla ole aikomustakaan niitä juoda pariin viikkoon ainakaan ja sitä on niin paljonkin :unamused:. Sain siis tuommoiset isot pönikät juhlien rääppiäisistä, toinen on melkein täysi ja toinen noin puolillaan. Olen nuuka ihminen jossain määrin, hirveää haaskiita jos pilaantuvat. Mutta en mä niitä sen vuoksi aio juoda, jos joku erehtyi luulemaan :laughing:.