Joo, täytyy Imovane uusia, oli taas surkea yö. Ja sängystä ylös pääsin vasta puoli yhdeksältä kun väsytti niin samperisti. Noin myöhään makoilu on minulle aivan tavatonta. Ei se Imovanen jälkimaku yksin sietämätön ongelma ole, mutta minulla se jotenkin pitenee ajan myötä ja parin viikon käytön jälkeen alkaa kaikki maut olla pilalla. Sillon on aina pakko vaihtaa johonkin muuhun (Tenox tai Stilnoct jos tilanne on jo parempi).
Päiväunet on just se jota minun on pakko välttää. Siitä kehittyy hyvin nopeasti “riippuvuus” eli alkaa sitten päiväuniaikaan painostaa aivan sairaasti. Ja kun on erittäin epäsäännölliset työajat (saatan lähteä kotoa 6:00 ja palata 19:00), niin arkirytmiin ei päiväunet sovi. Ja muutenkin päivällä tai varsinkin illalla nukuttu aika on oman kokemuksen mukaan pois yöunista.
Torkut taas on minunkin mielestä kannatettava asia. Nimenomaan niin, että ei pääse uneen (mihin ainakin minulla väsyneenä herkästi lipsahtaa), torkahtaa vaan. Harrastan aina välillä ns. avaintorkkuja. Kun käyn sohvalle torkuille, otan käteen kaukosäätimen (ja jätän siis telkkarin tarkoituksella päälle). Ja kun kaukosäädin torkahtaessa tipahtaa lattialle, havahdun kolahdukseen ja nousen ylös. Paitsi että aina en havahdu ja sitten vetäsen 2 h unta sillä seurauksella, että koko illan pönttö ihan sekasin ja koko seuraava yö valvomista.
^^ Mä olen muuten kokeillut noita nk. avaintorkkuja joskus, kun olen ollut kovasti väsynyt ja on pitänyt saada itsensä piristymään hiukan, kun olisi tarvis lähteä jonnekin. Toimivat mulla yllättävän hyvin, siis silloin, kun toimivat. Mulla ongelmana ei niinkään ole se, että jäisin nukkumaan siihen pidemmäksikin aikaa, mutta välillä en vain onnistu vaipumaan siihen “avainnippu putoaa lattialle” -torkkutilaan, kun alan stressata siitä, että mun pitäisi nyt, jumalauta, kiireesti rentoutua tässä . Silloin se harvemmin onnistuu. Suosittelen kuitenkin kaikkia väsyneitä kokeilemaan tuota konstia, jos yöunet ovat jääneet huonoiksi ja pitäisi saada nopeasti pientä ns. lepolatausta. Helppo(jos toimii), turvallinen ja luonnollinen temppu, joka ei maksa mitään .
Mulla avaintorkut toimii oikeastaan vaan silloin, kun painostaa/väsyttää ihan hirveästi. Silloin torkahtaakin helposti ja suht heti kun pääsee vaakatasoon. Pakkotorkkuja en osa ottaa esim. silleen, että edessä on ilta/yö pakkovalvomista. Mun vaari osas sen taidon.
Oma tieni lähestäydelliseen yönukkumiseen yökukkumisen sijaan:
ei mtn kemikaaleja kuin ehkä ataraxeja pari per yö, jos epäilee nukahtamisen tapahtumista
päiväunet joka ip n. ½ timmaa tai tunti ja tästä ei kannata lähteä lipsumaan
kahvia huoletta iltalenkin jälkeen n. puoli ysiltä tai ysiltä
iltasyöminen kevyttä ja vain hevisettiä, paprikaa, omenee, satsumoita, kaviaaria ja ryffeleitä
vältetään kokonaisen porsaan syömistä tai 2 kg kepappia
säännöllinen tajun lähtöaika ajoitetaan joka yö ja
rauhoitetaan ilta, ei strippareita tai polttareita klo 21 jälkeen ja näin saadaan ehkä
n. 6 tuntia laadukasta syväcoomaunta, jos ei häiritse
- kantapääastujat katolla
- vitullinen yöporaaja ja
- tunnelinrakennustyömaa aamuisin,
mutta koska olen toimeton taas ja tarpeeton
- ei niin väliä milloin nukkuu ja
- nukkuu jos nukkuu ja mitä sen väliä
- nukkuuko kuitenkaan ja ketä se kiinnostaa
Ataraxeja mulla on kerran kokeiltu, ei väsyttänyt juuri lainkaan. Voisiko johtua siitä, että syön jatkuvasti Xyzalia ja vielä tarvittaessa Duact lisänä.
Nyt kun olen ollut saikulla ja perään lomalla, niin en ole niin piitannut huonosta nukkumisesta. Töihin paluu maanantaina ja pakko saada unirytmi siihen kuntoon, että unta vähintään se 6 h mieluiten katkeamatonta. Kauaa ei jaksa töissä huonoilla unilla ja sitten rupeaa väsyneenä menemään vapaa-aikakin persiilleen.
^joo tänks -pode saikku ja nauti loma - ei lopu tekemättömyys maailmasta, olin yli 16 vuotta työttömänä viime syksyyn asti, ja voin sanoa ettei kukaan tässä maassa tarvinnu sitä palkkatukijatkoa 7 kk, niin kuin [size=200]MINÄ[/size]
ja oon jossain varmaan ollut, mutta en laske duuneiksi kuitenkaan näitä työllistämistouhui, sillä osa on niin
fingerporipohjalta, että kuka vaan kadulta riuhdottu pystyy niitä vaikka muna foliossa ja pää pakastimessa tekemään, joten arvostus nolla, mutta [size=200]ihmisellä pitää jotain tekemistä olla[/size]
ja vaihtoehto on jo tehty loppuun asti, eikä se olemattomuus kellekään pitemmän päälle tarjoa yhtään mtn.
Se on just näin. Välillä ottaa hommat pattiin, mutta kyllä mä työpaikan pitämiseen satsaan. Se on ollut myös iso syy pistää korkki kiinni.
Niin joo tämähän on unilääkitys topic :mrgreen: . Kyllä mä taidan sen Imovanen uusia. Jos en nuku niin sitten tulee helposti pohdittua työjuttuja öisinkin. Eikä se munkaan duuni nyt sentään niin taivaallista ole, että 24 h viittis niitä juttuja työstää!
Itte nukun ketipinorilla (25mg) ja triptylillä.Nuo toimii yleensä kun pitää muuten rutiinit säännöllisinä.
Tarvittaessa on:
Diapamia (ei nukuta)
Stellaa (toimii kun haluaa)
Imovane (toimii kun haluaa)
Eli mitään takuuvarmaa keinoa ei mullakaan ole antaa.Omalla kohdalla tärkeintä hyvälle unelle on säännöllinen vuorokausirytmi ja liikunta,sopivasti kun alkuillasta väsyttää ihtensä salilla/lenkillä/whatever niin yleensä uni tulee.
Toi rytmin pito mun heikkous mutta edellä totta haastatte että liikunta ja siihen lasken kaikenlaisen puuhailunt pitkin
päivää että energiaa kuluu hormoonit hyrrää aineenvaihdunta toimii jne niin sitten siihen hyvät atriat ja rauhoittua iltaa kohden ois mun tavoite, mutta niin kaukana vielä mut suunta on oikea…
No itsellä nuo 3-4 tuntia ovat vakioliikuntaa joka päivä olleet jo yli kahdeksan vuotta, joten ilman
sitä varmaan olisin täysin rikkinäinen, eikä kyseessä ole huippu-urheilua, vain koiran kanssa
lenkkeilyä ehkä 10 kilsaa päivässä tai enempi, eikä edes metsissä, vaikka koko Suomi on mielestäni yhtä pöndeä.
Kaupungistuminen alkaa Pietarista, mutta en halua asua ryssissä, kun ne laittaa eri mieltä olevat ikiuneen.
Liikunta, säännöllisyys kaikessa myös huonoissa asioissa ja puhdas omatunto, jonka saa puhtoisella setillä elämää,
jonka vaikuttavina aineina tulee mukana aina hieman muhkuraista unta, mutta aina lopussa seisoo - järki ja fleda pääs.
Pannaanpas HYVÄT PARHAIMMAT “unikeissit” kiertoon eli kun jokainen likimain täällä kärsii unettomuudesta jollain tasolla niin muistelkaapas milloin olette nukkuneet parhaiten ja kertokaa jos muistatte vielä millainen
iltaohjelmanne (ehkä päiväkin) oli mitä söitte ruokaa lääkkeitä, mitä joitte ja vaikka tunnin parin tarkkuudella, jos mahdollista?
Siis yritän hakea, toki kaikki yksilöllistä, mutta kuitenkin yleiskatsausta miten nukutaan ja “miksi”, joten niistä voi saada ideaa, oppia, kun näkee “tarkkaan” miten itsekukin täällä hoitaa unihygieniat,ravinnot, lääkkeet ja miten ja kauanko nukkuun jne?
Kukas aloittaa, eli kellä paras muisti milloin ois viimeksi nukkunut hyvin viimekuukausien aikana ja mihin luulee hyvän unen johtuneen? Toki saa kertoa “huonoistakin” öistä jos ne sitä parasta mihin viimeaikoina pystynyt, kukas sen tarkkaan määrittää mikä hyvää ja mikä huonoa jne…
EDIT: Pidän aika ajoin päiväkirjaa ja löysin VUODEN takaisen eli kauas piti mennä
17.3.2014 8,5 h 10 mg stilnoctilla
…
kauraleipää rasvaa
1825 taas 2 x seikalaa seiti kalakeittoa
-PÄIVÄLLÄ SEITIÄ RUNSAASTI eli nyt yht 4 annosta!!!
1835 diapam 5
1845 jukurtti LUOMU
-marjoja vad must
1857 MAGNE SITRA
1935 VÄSYTTÄÄ eli diapam rauhoittaa jo kans
2005 taas perunalastuja
jukurttia LUOMU
marjoja
vi siblin
2048 kurjaa väsyä oloa, alkaa kylmäänkin?
IBUMAX 600
2123 3. annos jukurttia LUOMU
marjoja
kauraleipää rasvaa
2. magne sitra
2245 panadol
väsyä
haukotuksia
stilnoct KOKOnainen 10 mg
0030 NUKKUUN
zzzzzzzzzzzzzzzzzz 8,5 !!!
2 x wc
eläviä unia
0900
Ihan perus ruokaa koko päivän (esim. tänään marjoja, turkkilaista jugurttia, pähkinöitä, paistettuja muikkuja, kinkkua+sinappia, munia, maitoa, vettä, kanacurrymonivihannesmauste mättöä, hedelmiä, ruisleipää ja vuohenjuustoa).
Illan tullen vaihdan lääkehamppulajikkeen väsyttävimpään mitä juuri sillä hetkellä sattuu olemaan käsillä (mieluiten sellasta tavaraa jossa narkoottisuusaste on sitä luokkaa, että tuntuu kuin kroppa vain leijailisi jossain tyhjyydessä ja tuntuu kuin sulautuisi ympäristöön :mrgreen: ), pestään hampaat ja sitten imetään kuin heikkopäinen volcanon pussia 20-25minuuttia vesilasi vierellä. Viimeiset imut otetaan keuhkoihin “jemmaan” ja puhalletaan ulos vasta sängyssä kun suljetaan silmät päivän viimeistä kertaa… Joka kerta toimii alle varttiin ja nukun 8-9 tuntia täysipainoisesti.
Aikaisemmin saatoin kuitenkin popsia huumepillereitä kuin karkkia eikä uni tullut lopulta sittenkään Järki meinas kyllä lähtee… Nykytilanne tuntuu suorastaan “siunaukselta” entiseen verrattuna vaikka en sitä uskonnollisesta perspektiivistä käsin ajattelekkaan.
Hmm, on SoiKannelinen kannabiksen käyttö aika mielenkiintosta. Kuinka paljon sulla menee aikaa kaiken ton useemman gramman höyrystämiseen ylipäätään aikaa päivässä?
Mielenkiintosta, ite oon niin ganjasta hyötyvä myöskin, tosin myönnän että viihdekäyttöä se taas nykyään on kun erinäisistä syistä 2-3x viikossa iltasin voin käyttää, entiedä, oma käyttö on viihde/lääkekäytön sekakäyttöö, mutta kai se sinne viihdekäyttöön enempi koittaa ainakin olla… 4 vuotta ollut todella kiinnostunut kannabiksesta ja kasvatus on todella terapeuttista noin muutenkin. No tää viesti nyt tainnu ite topicin aiheeseen niin liittyä, tätä se 6 annosta viskiä maistellen vähän nopeeseen tahtiin taas teetti. next
En oo koskaan ottanu aikaa mutta varmaan pari kolme tuntia yhteensä :mrgreen: Ei tätä kukaan täysin terve kaveri tällä tavalla hitsaa… Tosin onneksi kaikkeen tottuu… Ei tää pussin imeminen ole sen kummenpaa kuin jos joku joisi jatkuvasti teetä/kahvia tai ravaisi röökillä (olen itse tehnyt näitä molempia aikaisemmin). Ihan normisti pystyy käymään duunissa jne…
Sais luvan pikku hiljaa laillistaa tän rehun niin voisi pelkästään syödä tavaraa tai laittaa vapoon niin vahvaa super-öljyä ettei tarvi toista pussia ihan heti imee. Nyt ei voi ku loppuu muuten tavara kesken
Jepjep, ymmärrän täysin. Vaikka toi tuntuu niin uniikilta kyllästää ittensä tommoseen järjettömään toleen mitä käyttömäärilläs tuotat , mutta ymmärrän kyllä senkin et jos asiat sujuu noin niin miksei. Onhan tää päihdepolitiikka niin jäätävän järjetöntä Suomessa. Kyllä tässä opioidiriippuvaisenakin ihmettelee asioita aikas paljon ja nimenomaan kun ganja on auttanut sivuuttaan kaikki muut päihteet (alkoholi+bupre korvaushoitona vielä, bupreekin oon tiputtanut roimasti 14mg->5mg alle vuodessa). Mutta tosiaan ganja on itselle se suht haitaton päihde, joka toimii niin lääkkeenä kuin myös viihteeseen ja kaikki muut himot vie pois (joita oli ennen about kaikki yleiset huumeet). Ja tää ulosanti on nyt vähän tämmöstä kun pienessä huppelissa pitkästä aikaa, en jaksa alkaa korjaileen tai muuttaan tekstiä, se ois sitten taas esittämistä tjsp:) Mutta vähän yöpalaa naamaan ja nukkuun, siinä ne UNILÄÄKITYKSET .
Pointti on juuri siinä, ettei mikään suju jos ei suorita perusteellista kyllästystä Tarvitsen valitettavasti masennukseni hoitoon jostain syystä todella runsaan kannabinoidi kyllästyksen (nimenomaan thc:n osalta) ja jos savuttais vähemmän niin tulisin itseasiassa pilveen. Pajautan niin paljon, ettei se enään päihdytä samalla tavalla kuin normi käyttäjää.
Aika harva haluaa itseasiassa lähteä 2-3 gramman sativaisten aamupaukkujen jälkeen ihmisten ilmoille päivittäin vastuulliseen sosiaaliseen duuniin missä ei todellakaan saa yhtään näkyä pilvessä tai päihtyneenä olo (ei edes lääkekäyttäjälle tulevia vaikeasti peitettäviä “maneereja”) tai tulee helvetillinen paskamyrsky.