Tuntemuksia juuri nyt...

No niin aina vaan oon ilman mitään ,yhdeksäs päivä menos, mut välillä kuulemma tiuskin aika vahvasti emännälle!!!
Täytyy sanoo et kyllä rahaa säästyy paljon! Jos ruokaan meni kaupas vaikka 15 ekee niin juomiin meni 30 ekee,et hyvää
tienestii ois tää raittius!Tsemii kaikille taistelussa!!! :smiley:

toka päivä juomatta, ja tekis jo taas mieli…mutta enpäs taida…

Juomatta jo liki vuosi ja 10 kk, vittu nämä pelkotilat vielä oo haihtunut vähentynyt kylläkin , masennus jatkuu pirun vittumaisena. Jospa ne siitä vähenee ajan kanssa pikkuhiljaa, kun on alkoholistin luonne niin kaikki pitäisi saada heti .Mutta ei se niin käy se on hyvä puoli että viinaa ei tee mieli koska tietää mihin se johtaa. Kirjoitin tänne vähentäjiin ei kai se ketään haittaa jos haittaa niin kirjoittelen tuonne lopettajiin. Join liian kauan se on varmasti 1 syy. TERVEISIN!!!

Huomenta ja ihanan aurinkoista huomenta pauliantero ja muut…eilinen meni sitten onneksi juomatta ja nyt hyvä olo siitä…juomatta olo ei ollut kyllä vain omaa ansiota mutta kuitenkin…

Join eilen 1 wisky-paukun, mutta vain yhden 3 viikossa. 3 viikkoa oli juomatta väkevää, eilen olin väsynyt, otin paukun ja oli parempi olo. Illalla join sitten vain 2 olutta 3 sijaan. Tänään en ollu vielä juonut, mutta ne 2-3 kaljaa voin otaa.
Vähensin jo rajusti, vaikka juon päivittäin, niin juon vain 3 kaljaa päivässä.

Hyvä sinä! Noin mäkin teen että kun rahaa jää enemmän sen takia ettei juo paljoa niin käytän ne varat johonkin kivaan, vaatteisiin tai sisustukseen, ja syön hyvää ruokaa. Mulla on tässä kuussa ekan kerran tarpeeksi rahaa myös päivänä ennen tilipäivää, uskomatonta ettei palkka tuhlaantunu heti ekana päivänä! Eilen join kyllä n. 30 euron edestä ja häpeän sitä kovasti, mutta siltikin on vielä ruokarahaa ja viikon päästä tulee taas palkka. :slight_smile:

Viinarahat vaatteisiin, se auttaa vähentämään kun mä ainakin olen ihan hulluna vaatteisiin ja kenkiin yms kauneusasioihin. Suosittelen muillekin…

Se on totta. Nyt ostin ne kauniit aurinkolasit, vaatteet. Eilen join yhden paukun, tänään vain kaljaa ruoan kanssa. Illalla voin otaa 3 olutta, ei enempää. Ostin kokista, limukat ja chipsit, suklaa- että viinhimo paranee. Olut tekee mieli, mutta en ota nyt, vasta ennen kun menen nukkumaan illalla-yöllä.
Viinarahaa vaateisiin on hyvä terapia, ja palkkinto onnistumisesta!

Kun ensimmäisen kerran lopetin mä ihmettelin kuinka tilillä oli aina rahaa :smiley: Vaatteitakin sai ostettua!
Nyt tuntuu siltä että seinät kaatuu päälle. Olen pyytänyt lääkäriä ja paikallista a-klinikkaa viemään mut katkolle, mutta on kuulemma kuukausien jono… Olen yrittänyt etsiä katkoa jonka maksaisin itse, mutta ne on ihan järisyttävän kalliita, sais jo kuukauden reissun Australiaan… :imp:

Täytyy yritää itse vähentää, kuten mäkin teen. Vaikk olut tekee mieli koko päivää, ja wiskykin, en ota, ja keitän itselle vaikkappa kahvi, juon kokista, syön herkkuja, mutta en ota viinaa, vaikka mieli tekee. Juon ne 3 oluet vasta illalla. Nyt koko päivää olen juomatta, että illalla voin juoda ne 3 kaljaa kun palkkinto päivästä, ennen kun saan unta. Näin on hyvä, ja oloni on parantunut, rahakin säästyy…että sitten taas shoppailen vaatteet, aurinkolaseja, kissalle tarvikkeet…

eilen meni muutama kalja…aamulla kuitenkin melko pirteenä ylös…nyt saa kyllä TAAS loppua noi arkikaljat, kertakin arkiviikolla on liikaa ja täysin turhaa…

Voi juoda arkenakin, mutta vain tosi vähen. Mä otan arkena noin 3 oluet, ja voin hyvin nyt.

mulle taas sopii paremmin se etten ota sitten ollenkaan arkena, koska mulle ei riitä kolme kaljaa jos haluan ottaa…kun kalja ei ole mun makuuni ja jos sitä juon niin juon ainoastaan sen vaikutuksen takia ja kolme kaljaa ei vaikuta munhun kuin niin, etten ainakaan pystyisi nukkumaan ja alkaisi tekemään mieli vaan lisää. Hyvä, Tirskis , että olet löytänyt itsellesi sopivan tavan kuitenkin…Tsemppiä kaikille!

Olen samaa mieltä! määrät pitää olla todella pieniä ja ei joka ilta. ja syömistä ei pidä unohtaa eikä sitä että kerkee nukkua tarpeeksi ennen ku pitää nousta aamulla ,saati sitten että monelta lähtee auton rattiin. juomat pitää olla kuluneet aamuun mennessä ennen ku lähtee töihin autolla.

Vko mennyt ilman tippaakaan, niinkuin mulla yleensä aina. Ongelmani kun on että viimeistään perjantaina kuuluu suusta sellainen napse, että se on liki pakko vaimentaa olusilla :wink: Tänään korkkamme mökkeilykauden ja voin kuvitella jo kuinka istumme terassilla jouden olutta ja polttaen tupakkaa( en myöskään polta kun en juo). No ok jos 1 pvä riittää, mutta kaljapeikko saattaa hiippailla tontilla myös lauantaina…kuinka häädän sen :question:
Aurinkista viikonloppua, ja pysykää suunnitelmissa :slight_smile:

MUUU! 12 päivä menos ilman mitään,mut vkl tulos kova paikka taas?Täytyy sanoo et huikeeta ollu ,virtaa riittää vaikka minne ja rahaa säästyy aika paljon!Mut justiinsa mitenkäs mökille lähtö,miten siell pärjää ilman olutta??Vaikka olo on ollu
hyvä ,niin joku pääs kuitenkin haluis aina kiertää kaupas kaljahyllyjen kautta, APUVA APUVA!!! Mä en uskalla ottaa ollenkaa
sen verran hyvin tunnen itseni,mut pitää yrittää mahdollisimman pitkään viettää kuivaa kautta?Lupasin viedä vaimoni huomenna tansseihin ja olla ite ratissa,vaik hän ois ajanut mielellään,saas nähä miten äijän käy!!Hyvää viikonloppuu kaikille ja nauttikaa auringosta ja keväästä!! TSEMPPIIII!!! :smiley:

Mä nyt juon sen oluen makun takia, ei enää niin vaikutuksen takia. Nyt perjantaina voin otaa enämäänkin, mutta 4 kaljaa, tai max.5 pientä pitää riitää. kun on vähemmän, siite parempi. Eilen olin juonut vain 2 peintä, ja en ollu saanut unta koko yö, kun kalja teki niin kovasti mieli- mutta olin lujaa ja snoin EI- parempi ollaa uneton, kun aamulla krapulassa. Nukkuin sit 2 tuntia ja aamulla heräsin ja meni heti kauppaan, ostin viikkonloppu-oluet, mutta silti juon maltillisesti. Mulle aivan samaa onko viikkonloppu tai arki, kun en käy töissä. Mutta pitää tottuutella, kun vuoden päästä muutan täältä pois ja haluan saada töitä- ja sitten pitää olla aamulla virkeää. Nyt mulla on aika raitistua ja totuuttella arkeen.
Vähentäminen ja vain 3 oluen juominen illalla vaatii todella itsekuria, varsinkin kun kotona on baari täynnä, wiskyä on, kirkasta on- mutta en ole siihen koskenut 3 viikkoa- vain kerran keskiviikkona otin yhden paukun wiskyä, ja tänään voin otaa yhden ja vaikkappa ne 4 kaljaa. Mutta ei ole pakko, ne oluet voi riitää, ja pauku voi olla vaikka huomenna kun tulee vieräs että voi otaa hänen kanssa.
Se on jokapäivinen kampailu, mutta kun haluan voida hyvin, olla terve ja ilman pahoinvontia- se on vain kestettävää.
Anteeksi mun gramattiikka, mutta suomi ei ole mun äidinkieli.
Toivon Teille kaikille tsemppiä!!!

mä olen jo perjantaioluet hakenut, mutta en ole avannut…odottelen sitä juomishalua tulevaksi, mutta missähän se piileksii…Kaikille ihanan aurinkoista viikonloppua!

ääk, mun tekee mieli kaljaa ihan hirveesti, on alkanu ahdistamaan viime aikoina taas niin paljon! Vaikka just keskiviikkona olin krapulassa ja kauhee olo ja ajattelin etten juo pariin viikkoon sen ahdistuksen takia mitä krapulasta seuras, niin nyt tekee mieli taas. Levoton sielu… Onneks en tänään voi juoda kun tulee äiti yökylään, mutta huominen pelottaa. Perkele, mitä mä keksin huomiselle etten mene baariin!!! Oon jo sopinukin aiemmin näkeväni kaveria lauantaina, ja nyt pitäis perua sen takia etten ‘saa’ juoda ja koska on niin paha olo jälkeenpäin, ja kuitenkin haluan mennä. Voi helvetti että tämä on rasittavaa.

Voin tietty yrittää mennä baariin sosialisoimaan alkoholitta mutta kun se on niin monesti nähty ettei onnistu niin pitäisi vältellä baareja kokonaan. Mutta kun kaikki muut istuvat siellä! Helv…

On oluet ostettu ja juotu vain yhden, vielä illalla 3 voi otaa.

Nyt tulee kyllä niin paksua Tirskikseltä ettei mitään määrää. Jos sä juot bisseä maun takia niin minkä helvetin takia sotkeudut mihinkään prosenttikamaan. Ainakin nollaprossaset Nikolai ja Ukko-Pekka pesee karjalan kolmosen ihan kuus nolla.