Tuntemuksia juuri nyt...

Eilen join vain puolikas paukua wiskyä, puolet kaadoin takaisin, ja join vain 2 pikku kaljaa,- eli normaallisesti. Tänään voin otaa paukun ja 3 pientä olutta, mutta vasta illalla- yöllä, muutten olisin ottanut enemmään. Kun alan juoda, ei ole rajaa, siksi juon vasta klo. 23- 01, että vpin ota vain vähen ja mennä sitten nukkumaan. Kaunis päivä on vihdoin Kuusamossakin, huomenna alan lenkkeilla. Nyt olen viikko kotona yksin, pitää olla lipsahtamata, ja juoda vain kohtuullisesti. Baariin en mennä, säästään ja mielullaan ostan jotain päälle pantava kun olisin juonut kalliit drinkit baarissa. Kotiin sain mäyräkoira 12eurolla, - baarissa saman määrän menisi 36 euro. Baarin meno ei kannatta hintojen takia, ja mulle savottomuuden takiakin, kun aina oluen kanssa tupakkaa maistuu.

…äsken tuli mielihalu juomiseen, aloin ajattelemaan että onhan perjantai…mutta olenpa juomatta kuitenkin, viisi päivää juomatta, huomisesta en tiedä vielä, mutta tavoite olikin nyt ottaa vain kerran viikossa ja tämän viikon se ainakin tulee onnistumaan, koska tiedän jo nyt että selviän ilman kaljaa tämän illan…

Oho, onpas tämä muuttunut ihan uudenlaiseksi! Onneksi olen nyt selvinpäin. Jos pokkuhuppelissa olisin avannut tämän palstan, luulisin painaneeni väärää nappia :slight_smile: ! Eilen tuli kyllä juotua sitä olutta ihan liikaa. Olo on siis ollut aika vaisu tänään. Mikä hiisi siinä juomisessa niin viehättää, että juotava on, vaikka seuraukset tietää? Yritän pysytellä viikonlopun selvänä!

Tsemppiä Annuli…selvänä meni tää ilta ja aikas helposti vaikka oli hermot vähän kireenä välillä, nyt ei tee enää edes mieli kaljaa…

Tsemppiä sinullekin, minttumaaria, tässä juomattomuudessa! Eiköhän maanantaihin asti ainakin olla kuivia! Ja Tirskis, kuinka sinulla menee viikonloppu? Olet aika hyvin hähentänyt juomistasi, hienoa! Minä tässä tapan aikaa lukemalla erilaisia ketjuja. Väsyttää, mutta ei nukuta vielä.

moro!
onpas nämä sivut muuttuneet! Aiemmin oli mun mielestä selkeämmät. Tai sit vaan tottumiskysymys :stuck_out_tongue: .
Joo pääsin tipatta tähän pe asti. Nyt otan muutaman täällä kotona ja sit nukkumaan.
Viimex ma 4 pientä pulloa ja nyt ottanu 2 pientä. Hyvältä vielä näyttää, mut onhan tässä pitkä viikonloppu edessä… :confused:
Töihin pitäs päästä ku ois vaan sellaista mitä voi hakea ja mihin rahkeet riittää. Ei täälläpäin oo ollu vaik on kuin katellu. hulluks tulee täällä kotona yksin lasten kans. kohta kiipeilen itekki pitkin seiniä ja jakkaroita pentujen kans , eikä siihen olutta tarvi :laughing:

onko ketään paikalla nyt? ois kiva puhua jonku kans… ihan sama mistä asiasta!!! vaik säästä jos ei muuta keksitä! :smiley:

taidanpa sit häipyä nukkumaan ku ketään ei näy eikä kuulu :frowning:

mä otan tänään ja en aio tuntea huonoa omatuntoa koska tavoite oli ottaa vain kerran viikossa…

Eilen join 4 pientä kaljaa, tänään otin jo oluen ruoan kanssa, illalla voin otaa 3 olutta. Tsemppiä kaikille!

Kait mä oon vähä luuseri ku yritän tekstailla tänne yöaikaan ku yksin täällä valvon. Kertoo varmasti paljon meikäläisestä, ettei ole paljo kavereita eikä muutakaan. ukko meni nukkuun jo ainaki tunti sitte. ei sen puoleen… ei meillä ole mitään yhteistä enää muuta ku lapset. kaikki muut asiat on menny päin peetä jo aikoja sitte. siksi kait se on niin helppo mennä tähän kaljan mukaan. yksin …yksin, ja aina vaan yksin lasten kans ja sen päälle vielä tämä “aikuinen kolmas lapsi”. Että ei kait siinä :frowning:
Ei tämä elämä voi olla näin paskaa…
Ei sen puoleen kun tänään kuuli taas näitä ikäviä uutisia tuolta bussiturma hommasta. ei voi muuta sanoa ku otan osaa! tosi ikävä juttu.laittaa tosi hiljaseksi!
itekki reissanu paljon ja tiedän nuo bussimatkat ulkomailla ja se meininki liikenteessä, niin oon kyllä itekki pelänny kyydissä monet kerrat. kaikki ajaa ku pölijät siellä menemään, et kuka ensin ehtii jne. myös bussikuskit ! tietty tässä tilanteessa syy ei ollu bussikuskin. Vaan rattijuopon. ja sielläpäin ajellaan enemmän ja vähemmän humalassa autolla. aika paljo eri meininki ku täällä suomessa. Tosi surullisia asioita ja vetää hiljaiseksi.
ps. Kuoleman läheltä nähnyt omassa perhepiirissä moneen otteeseen viime vuosina.

Ruiskaunokki, koita jaksaa…mäkin tunnen itseni joskus yksinäiseksi vaikka on mies ja lapset…silti…tuntuu usein, että olen yksin…useammin kuitenkin nykyään mun on aika hyvä olla…pian lähden kissan kanssa kevätaurinkoon, mahtava ilma …eilen otin enkä aio sitä jäädä nyt suremaan…mulle aurinko antaa hirveesti voimaa henkisesti…

Moi taas! Jaksamista ruiskaunokki!Minttumaaria mulle kans voimii auringosta!Aatelkaa 7,s päivä menos ilman mitään!!
Oli oikein olla ottamatta sitä ensimmmäistäkään mulle siis!Taitaa olla vuosia kun on ollu näin pitkään ilman mitään!!
Vaikeeta on ollu mut myös uusia asioita tehnyt,voimia tuntuu nyt löytyvän jostain??++

Eieln sain kutsu naapurien luo juomaan. Kielsin wiskystä, vaikka halu oli kovaa- ja se oli ollut vaikea. Join siellä vain 3 pientä olutta, ja sitten kotona 1 iso olut. Mutta en ottanut mitään väkevää, vaikka naapuri pariskunta oli jo humalassa, joivat aika paljon, mä join vain ne kaljat- ja selvinpäin lähdin yöllä kotiin, missä join vain oluen. Heräsin hyvävointinen, kunnossa jo klo 10. (humalassa olsin nukkunut puloi päivää ja sitten voinnut huonosti), oli mulle hyvä olo, ja heti olin alkanut tehdä kotityöt, vaikka pn sunnuntai. Pesin jo ikkunat, verhot ja siivosin jääkaapin. Sit menen uimaan uimahalliin.
Kun olisin juonut eilen viinaa, olo olsi huono. Nyt olen onnellinen että join vain vähen. Tänään otan 3 kaljaa- se riittää.
Tsemppiä!!

Parempi olo nyt kun älysin siirtyä aivan järjettömistä määristä viiniä kaljaan, jonka makuakin inhoan eikä se saa mua sekaisin, vain tasoittaa. Nyt jännittää miten pärjään muuttokuorman kanssa tällaisessa tilassa. Kaljanjuonti ahdistaa kun se on niin lihottavaa, mutta onhan tässä nyt oma terveys ja elämä kyseessä, että jos ainoa tapa millä saan vähennettyä on miedompaan vaihto niin olkoon sitten niin! Laihduttamista voin harrastaa kunhan tästä elämä selkenee. Yöllä näin unta että jouduin taas katkolle, siellä olin krooninen tapaus ja jotenkin toivoton. Ärsyttää kun en ole nukkunut kokonaista yötä ainakaan kuukauteen, aina painajaisia heräilyä ahdistusta…Ääääääh! Terveydenhuoltokin saa hermot kireälle, ne vain aina jankkaa sitä samaa vanhaa, sä kuolet vielä tähän sun on pakko vähentää (ihan oikeestiko???) ja mene nyt sinne neuvojalle… Mikä tilitys! Vaude :smiley:

Lauantaina meni överiksi, join pitkästä aikaa viinaa ja lopputulos oli muisti pois. Harmillista koska meitä oli kiva poppoo liikkeellä ja olisi voinut olla tosi hauskaakin. Eilen korjailin neljällä juomalla, mutta onneksi tulin järkiini ja himmasin siihen. Toisin kuin ukkelini joka hommasi kännin ja siis krapulan tälle päivälle vielä. Eilen oli ihana aurinkoinen päivä ja kaikesta huolimatta nyt tuntuu ihan hyvältä.

jeps, eipäs onnistunut että otan vain kerran viikossa, vaan eilenkin meni muutama kalja…aamulla kauhee väsymys mutta pääsin ylös…no uutta yritystä taas tällä viikolla…en kyllä tykkää yhtään näistä plinkin uusista sivuista, tosi sekavat…

Juon nyt maltillisesti. Joka päivä 3 olutta, perjantaina ja launataina 4. En ollu koskenut väkevää jo yli 3 viikkoa, melkein kuukauden. Perjantaina maistoin vähän wiskyä, join puolet paukusta ja puolen kaadoin pois takaisin pulloon.
Join tänään vain ruoan kanssa yhden oluen, ja illalla voin otaa 2, max.3. Aamulla oli hyvä olo, kävin heti shoppailemassa, ja osti uudet Ray Ban aurinkolasit, farkut ja uuden takin- rahalla, jonka säästin, kun en juo enää väkevä viinaa. Meni kyllä yli 300euroa, mutta sama suma menisi kun olisin istunut joka päivä baarissa ja juonut viinaa- se oli lahja, että selvisin ilman väkevää, ja oluen juomista olin aika paljon rajoitanut. Hyvä on, että voi parempi, se kannattaa. Vaikka wiskyä kaipaan, ja joka ilta tekee mieli otaa ja juoda ainakin 6 kaljaa- niin, saanoin itseleni EI, vain 3.

Tässä sitä istuskellaan lievässä krapulassa. Eilen tuli taas otettua ne “pakolliset kaljat”. Kuinkahan saisin pitennettyä noita juomataukoja? Yritetään taas!

No niin aina vaan oon ilman mitään ,yhdeksäs päivä menos, mut välillä kuulemma tiuskin aika vahvasti emännälle!!!
Täytyy sanoo et kyllä rahaa säästyy paljon! Jos ruokaan meni kaupas vaikka 15 ekee niin juomiin meni 30 ekee,et hyvää
tienestii ois tää raittius!Tsemii kaikille taistelussa!!! :smiley: