tässä ketjussa jokainen tekee niinkuin parhaakseen itselleen katsoo. Kommentoida saa mutta vihamielisyyttä ei täällä kaivata.
Tietysti tykkään myös siite prosentteista ja vaikuttuksesta, mutta myös mausta. Ja konjakista ja wiskystä tykkään- mutta ei vain vaikutuksesta mutta myös mausta- näin on oikein- Eilen olin kitenkin juonut vain 1paukun ja 3 olutta- mikä on hyvä. Tänään tulee illalla vieraita, voin juoda 1 paukun, ja taas 3- max4 olutta.
Jo kuukausi olin onnistunut vähentämään.
Sori, ei ollu tarkotus vihamiehinen olla (tai ketkä sen nyt sitten sellaiseksi tulkitsivatkaan). Mulla se on vaan tollasen prosenttikaman kanssa niin että jos muutamankaan vetää edellisenä päivänä niin seuraavana ei saa itestään mitään irti, kaikki liikunta ja muut askareet ei tuu oikeen kuuloonkaan.
Eilen tuli tehtyä jotain ensimmäistä kertaa koskaan. Usein katsotaan futismatseja viikonloppuisin porukalla joko baarissa tai jonkun kämpillä. Nyt mentiin frendin kämpille ja ostettiin grillattavaa ja 14 tölkkiä alkomaholitonta olutta. Kerrassaan maukkaita oluita löytyy myös Nikolain lisäksi. Pariakin saksalaista testattiin. Tästähän pitää ottaa tapa!
Olen maailman surkein laskemaan yksikköjä, mutta luulisin että oon saanu vähennettyä, ihan sillä että venytän aloittamista ja aikaistan lopettamista. Jopa nukunkin jo suht hyvin. Tänään otan vain jos alkaa mieletön tärinä, ja mulla on tähän motivaatiota, kun parin viikon päästä ois lomareissu enkä mä siellä voi dokailla yhtä mittaa.
Vauikka oli lauantia, silti join vain yhden paukun ja 3 pientä olutta, ja nyt voin hyvin, aamulla kävin jo ulkona…
Heippa rakkaat toverit…mun viikonloppu mennyt päin just sitä…no kaikki on nyt kunnossa mutta kyllä mä kanssa osaan olla typerä joskus…
Eilen join aika rutkasti olutta. Olo on krapulainen, mutta ei tee yhtään mieli krapulakaljoja. Kai nämä oireet menee ajan kanssa ohi itsestään. Mietin taas lopettamista, kun vähentäminen ei onnistu. Jotkut täällä ovat kertoneet että lopettaminen on helpompaa kuin vähentäminen. Voi olla. Katsotaan miten menee!
kiva RC että sulla menee nyt hyvin…kun luin sun kirjoitusta nyt ihan kuin mä olisin kirjoittanut…niin samanlaiselta tuntuu joskus ja sit taas joskus ei…kuten tiedät…olen RC onnellinen että sä olt onnellinen se tekee muntkin onnelliseksi…
Menihän sitä tällä neidolla, mökkeilyn lomassa, viikonlopun aikana, 18 keppanaa ja 2/3 plo valkoviiniä…ai niin ja 2 kpl 0,5 l siideriä. Tämä siis kahtena päivänä = pe ilta ja la koko pvä. Onkohan toi määrä kova?
Eilen olikin sitten krapulamielitekoja että tuli syötyä vähän väliä. Hyvästi keveämpi ruokavalio. Kun miettii viikonlopun kalorimääriä. Mutta keli oli mitä loistavin ja huom! saatiin aikaan PALJON, siksi ei nyt ota niinkään pattiiin.
Jepp! No nii 12 päivän raitis putki poikki lauantaina,oli liian hyvä ilma ja lämmin terassilla??Olipas hyvä syy juoda,voi hemmetti!! Sitten vielä baariin ja rahaa paloi paljon.Sunnuntaina sanoin ettei ees ollu hauskaa?No nyt uusi viikko alussa täytyy taas ryhdistäytyä,vappu voi sotkee mutta yritetään kuitenkin!Kaikille voimia taas uudelle viikolle ja hyvää vapun
odotusta!!Jos otetaan niin otetaan puolet mitä aiotaan siis ““vappuna””.Itse aattelin jos viettäis raittiin vapun , varmaan
kymmeneen vuoteen ei ollu??No palataan taaas ollaan!!
(Sehän on kyllä ihan sama mitä tänne sanoo kun mitään vastakaikua ei saa…) Mutta mä haluan lopettaa koko juomisen, olen totaalisen kyllästynyt koko touhuun. Mitenköhän mä onnistuisin… Mä haluan olla täysraitis. Ei enää mitään sellaista että annan itelleni luvan juoda välillä jne, vaan haluan elää prkl tipattomana kokonaan!
Kannaatta sitten varmaan harkita lopettajien puolelle siirtymistä.
No se nyt tuskin auttaa mua tässä agendassa. Ja se siitä, mä hiljenen…
maanantaifiilarit…väsyttää…mutta yksi hyvä juttu tänään tapahtui, hyvä niin, aikasin nukkumaan ja huomenna on parempi päivä…
Mä olen ikäänkuin huomannut samaa, ettei täällä juurikaan vinkkiä tai kommenttia saa, kirjoittaa sitten mitä vaan…
Mä en halua olla täysraitis, opettelen juomaan järkevämmin. Mitä lie se sitten onkaan? No nyt ei esim vituta viikonlopun juomiset, niin kenties tuollainen koppa kaljaa on mun psyykeelle sopiva määrä. Kuulostaa kyllä aika isolta määrältä…
Zemppiä!
Kiitos Piitsu! On se joo aika kaukana täysraittius mutta olis se kivaakin jos ei tarvis juoda ikinä. Toi koppa kuulostaa melkosen isolta määrältä kieltämättä. Mä en pysty siihen että otan vähän kun heti tekee mieli lisää, ja paljon. Ajattelin Antabus-kuuria hakea A-klinikalta, onko tietoa kuin nopeasti sen saa ja siis pitääkö varata klinelle ihan lääkäriaika, niitä kun saa aikas harvoin…
Jaksamisia kaikille!
Join mä eilen vain yhden wisky-paukun ja 2 pientä kaljaa, vähennän jo kuukauden.
joo… kirjoitin tänne pitkän jutun, mutta paska kun tämä koneen yhteys pätkii ja viesti katos.
harmittaa ku jäi asiani sanomatta.
nyt nukkumaan ja viestitellään huomenna lisää.
ei mennyt ihan tipattomana tämäkään ilta. pari olutta ja nyt sänkyyn.
Huomenta kaikille! Olo paljon parempi kun sai nukuttua kunnolla…tänään tulossa ihana ja aurinkoinen kevätpäivä…
Vastaan nyt tähän omaan ketjuuni kun Annuli oli kehoittunut lukea mitä Kotikanavalla tästä Vähentäjien puolesta kirjoitellaan…siellä kirjoittettiin, että Vähentäjien puoli on epärehellinen…mä en koe asiaa ollenkaan niin…se ei ole epärehellisyyttä jos ei pysty olemaan pidempiä aikoja juomatta…minusta täällä meidän puolella hyvinkin avoimesti on kerrottu omista epäonnistumisista ja siitä millaisia itseinhon ja morkkiksen tunteita se aiheuttaa…ei ole helppoa lähteä aina mokien jälkeen yrittämään uudestaan parempaa elämää…en usko, että täällä kukaan itselleen väittää, ettei alkoholi ole aiheuttanut ongelmia ja pahoja fiiliksiä eikä kukaan täällä uskottele, että se on ihan ok kun ei pysty viikkoakaan olemaan juomatta…Hyvä kuitenkin toisaalta, että tulee keskustelua. Minäkin joskus luen Kotikanavaa, enkä itsekkään jaksa taas aina ymmärtää miten siellä asioita setvitään, mutta ei mulle tulisi mielenkään, että on riippuvuus sitten mihin asiaan vaan niin ei sillä ole mitään tekemistä epärehellisyyden kanssa…