Voi, Minttumaaria. Toivon että tänään juot vähemmän ja jaksat paremmin kun eilen. Tsemppiä.
Minä olin pitkästä aikaa perjantaina illalla selvinpäin, join vain 3 olutta eikä yhtää snapsia vaikka kotona on.
Nyt olut tekee mieli, mutta kestän sen, ja otan vasta illalla ja yöllä, ja max. 3 iso olutta. 1 ruoana jälkeen ja 2 ennen nukkumis menoa, muuten en saa unat olenkaan.
Nyt tekee mieli snaps, olut, mutta juon vain kahvia, joka ei maistu millään. Seuraava viikko en juo enemmään kun 21 annosta. Se on mun toive, ja yritän jaksaa juoda vähemmän. Tsemppiä Teille kaikille!!!
tänään on ollut paljon parempi ilta…kiitos Tirskis tsempistä…nyt on rauhallista …saa katsoa millaisena elämä jatkuu nyt kuitenkin parempi olo…
viikonlopun riidat sovittu taas…tänäänkin menee muutama kaltsi…ihanaa kun rauhallista nyt…riitely on kyllä niin kamalaa ja kuluttavaa…mitä muille kuuluu sateisena sunnuntaina?
Minttu, harmi että juominen laukaisee riidan esiin. Onneksi sait selvitettyä asiat ja sait rauhallisen olon. On se alkoholi vaan niin pirullinen aine. Kun toipuu ongelmista ja krapuloista, ihmeellisesti unohtaa ikävät vaikutukset. Ja jano iskee taas!
Minäkin join eilen sen kunniaksi, että kevät alkaa. Oli sekin syy! Tänään on ollut hutera olo, mutta en lähtenyt krapulakaljoille vaikka mieli teki. Nyt on pakko miettiä, kuinka tästä juomisesta pääsee eroon edes vähäksi aikaa, edes viikoksi - kahdeksi. Ongelma on polvessa (on kyllä päässäkin). Kävin lääkärissä polvikivun takia. Niveltulehdus, ylipaino rasittaa liikaa polvia. Lääkekuuri tuli ja kehoitus pudottaa painoa kymmenisen kiloa. Kaljahan se suurin syyllinen ylipainooni on. Toki sen järkikin sanoo. Mutta järki katoaa kun kaljanhimo iskee. Nyt mietin, mitä tehdä. Painonvartijat? Nutrilet-ateriat? Liikunta? Huh, ja jano iski taas.
Tirskis, olet vähentänyt hienosti juomistasi. Jatka samaan tapaan, pääset pian siihen sopivaan viikkoannosmäärään!
mun mielestä liikunta on paras apu jos on ylipainoa ja liikunta tekee psyykelle myös hyvää…mulla ei ole koskaan kai ollut liikapainoa mutta liikunta on mulle silti todella tärkee…kaikille kuitenkin hyvää alkavaa viikkoa ja PERIKSI EI ANNETA
Kiiti, Annuli. Eilen join vain 2 kaljaa ennen nukumaan menoa, ja nyt ruoan kanssa kokista ja kahvia, vaikka olut tekee mieli, ja ajattelen juomista koko ajan. Eilen illalla halusin otaa paukun, mutta panin sen whisky pullo kaapiin ja sanoin itselle “Ei!”, ja otin vain ne 2 olutta. Nyt olen lujaa itselle. Haluan samalla tavalla vähentää myös tupakan polttoa, kun poltan noin 25tupakkaa päivittäin. SE ON AIKA PALJON, MUTTA VIELÄ 4 VUOTTA SITTEN POLTIN 2 ASKIN JOKA PÄIVÄÄ, EILEN MENI VAIN ASKIN.
Hyvää, Annuli, kun haluat harrasta liikkuntaa, uskon että se auttaa painopudotuksen. Mulla on onnea, että en koskaan ollu ylipainoinen, päinvastoin haluan lisää kiloa lihasmassaa, kun olen pitkä 177cm ja paina vain 58kg, mikä on tosi vähän kun olen 38vuotias. Käyn punttisalilla noin 2-3 kertaa viikossa nyt kun vähensin viinaa.
Eli, tänään taasa samalla tavalla, ja illalla voi riittää vain 1 olut, iso ennen kun lähden nukkumaan.
olipas tylsä ja masentava päivä…no kyllä se taas paranee kun mennään viikolla eteenpäin…
On ulla tylsä niin kauan kun asun Kuusamossa. Töitä teen kotona, kun olen hopeaseppä, on mulla verstas kotona, ja en mene paljon mihiknkään kun ihmisiä täällä niin tylsiä, lestadiolaisia, ota päähän koko paikka. Mutta toivon että paranee, kun vuoden päästä muuttan Savoon, Siilinjärveen ja toivon että Kuopiossa saan töitä, ja juomiseni vähenee vielä jonkin verran ja pysyn terveena.
Ei ole helpoa asua pohjois Suomessa ulkomaalaisena (syntynyt Islannissa), kun ei ole kavereita, eikä tuttuja, kaikki niin sulkeutuneet täällä, aina vain olen kotona kissan kanssa, ja ulos menen vain kauppaan, ja asioihin… tylsä paikkakunta.
“Sillä toiset tuhlaavat liiastaan minä henkeni kaupalla hummaan” & “Jos toiset laulavat onnestaan panen parhaat murheeni vastaan”
Kolme viikkoa juomatta. Olo on pahempi kuin aikoihin mutta jos tästä jotain positiivista repii niin rahaa on säästynyt varmasti.
-Kameli
Niin mäkin säästänut, kun en ostanut wiskyä koko viikko, ja juon vain 2 tuopia päivittäin 4 sijasta. Mutta taas juon enemmään siitä energia-juomia, Red Bull, tai Lidlin juomia ja limut.
Eilen tuli juotua kunnolla, 5 tuoppia A ja 3 kepua. Olo oli aamulla kauhea. Tämä päivä on mennyt kolaa ja mehua juoden.
Tirskis, kuinka pystyt juomaan wiskiä oluen lisäksi? Minä en juo koskaan A-olutta vahvempaa, ja sekin tuntuu jo kamalan vahvalta!
Nyt lopetan annosmäärien laskun, rupean laskemaan kaloreita joka tuopista!Huh, tylsäähän se on!
toinen päivä juomatta…mä en kanssa yleensä juo kuin kaljaa…viini on ainakin mulle se ihan vihoviimeinen vaihtoehto…olo vieläkin aika mälsä ja sadekelit niin synkkiä…
Minulle kaljan lisäksi maistuu whisky ja konjak. Kaljaa join kyytipojaksi, kun se ei tunnu olenkaan alkoholilta. Nuorena olin jaksanut juoda vaikka 8 olutta isoa tuopeja, enkä tuntenut mitään. Nyt kyllä jo tunnen ne 4 tuopit. Olutta oli juonut aina ruoka-juomaksi, nytkin otin yhden. Eli illalla voin ota vain 2, kun sanoin että voin ota nyt 3 iso olutta. Absolutisti minusta ei voi olenkaan tulla, mutta yritän juoda vähemmän. Kun lasken ne annokset, jotka join päivittäin nuorena, olen shokissa. En koskaan laskenut, ja kun annos on vain pieni kaljaa, niin iso on 1,5. Ja kun oli ollut noin 20-28 join päivittäin 8 iso olutta, eli se on noin 10 annosta, kertaa 7= 70 annosta viikossa. Sitten vähensin ja join 40 annosta, nyt jo noin 28annosta, eli pikku hiljaa hyvää tulee. Tsemppiä!
Huomenta! Ei ole enää varsinaista krapulaa kun eilen en juonut. Mutta heräsin jo puoli viisi aamulla. Juomisen jälkeen nukun huonosti, heräilen pienin väliajoin tai varhaisina aamutunteina en saa enää unenpäästä kiinni. No, minkäs sille voi. Kahvit ja lehdenlukua sitten.
Kauankohan tämä vierotusoire kestää? Yritän nyt kuitenkin räpiköidä selvinpäin tämän viikon.
Join eilen vain 2 kaljaa, ja myös en voinut sada unta, nukahdin vasta kello 3 aamulla, ja heräsin 9 ltä. Olo on parempi, kun en juo enää niin paljon kun ennen. Söin pitkästä aikaa jopa aamiasta, ja jo 10 ltä oli nälkä. Normaalisti kun olin juonut en saanut mitään alas ennen klo 15 iltäpäivällä. Päivällä juon limukan ja kahvin, ja vasta illalla 2 olutta. Tsemppiä, kaikille vähentäjille!!
mä join eilen aika montakin kai…kaikki sujui rauhallisesti mutten kuitenkaan tunne itseäni onnelliseksi tällä hetkellä ja se johtuu tästä mun parisuhteesta, koska en oikein tiedä onko tää ihminen tosissaan mun kanssa vai ei ja pelkään onko hänellä joku muu suhde jossain muualla samaan aikaan…
Silti Tsemppiä, Minttu! Ajattele, että tää on Sinun elämä, ja Sinä päätät kenen kanssa seurustelet. Ja vaikka se mEnisi päin seinää, silti Sinun täytyy jatkaa elämäänsä ja juominen ei ole ratkaisu. Tiedän sen itse omasta kokemuksesta.
Minun kumpani on 20 vuotta mua vanhempi ja jo eläkeläinen. Hänen ainoa harrastus on karaoke, hän käy lähes joka ilta baarissa, ja siellä lauleskelee. Päivällä hän harjoittelee kellarissa laulaamista, kuuntelee musaa, illalla juo ennen kun käy baarissa, ja se on mulle iso koetelma, kun yrittän olla juomatta ja juoda vain limsaa, kun hän otaa vaikka 4paukut,ja kaljaa ja sit menee baariin. Palaa takaisin yöllä noin kello 1.30 ja juo lisää kotona. Ei joka ilta, mutta lähes. Eilen taas. Ja mä olin selvinpäin koko ilta, vain ruoan jälkeen otin 1 tuopin ja yöllä 2 isoa kaljaa, ei mitään paukua, vaikka mieli teki, kun mieheni kytäsi wiskyä kun vettä. Mutta sanoin itseleni EI!. Hän kun tietää että vähennän, joskus haluaa että kuskan häntä vaikka Rukalle ja takaisin- se on 60km molemmat matkat, ja joskus kuskasin häntä Rukalle- lähdin kotiin ja yöllä tulin hakemaan, eli 120km vain kapakka-reissu. Tein sen vain pari kertaa, ei huvita. Kun ukko haluaa ryyppää, voi mennä Rukalle taksilla kun bussi ei kulje, mutta se on 50euroa.
Muuten hän käy joka ilta hotelissa, joka on 3km, joskus hän kävelee, joskus kuskaan, joskus ota taksin.
Monta kertaa olin yrittänut saada hänet mukaan että hänkin vähensii juomista, mutta ei onnistu. Hän lopettanut tupakoimista, ja juo enemmän. Mä polttan edelleen noin 25 tupakkaa päivittäin, mutta juomista vähensin, vaikka ukko ryyppää kun haluaa. Hänellä ei ole koskaan krapula, ja kestää tosi paljon, mutta mulle haittaa, kun olen joka ilta kotona yksin kissan kanssa, mies menee baariin.
joo kyllä mä kestän ja en tiedä miten paljon asiassa on omaa kuvitelmaa kun ei me yleensä edes käydä missään ulkona erikseen eikä juuri muutenkaan…olen vaan kokenut pahan trauman edellisessä suhteessani ja voi olla että peilaan niitä kokemuksiani liikaa tähän suhteeseen…yritän täydestä sydämestäni luottaa kumppaniini mutta välillä se on todella vaikeeta…
Minttu, toivon että menee hyvin, ja kaikki on kunnossa. Mua vain otaa päähän tuo jokailtaisen mun ukon karaoke-harrastus, ja se yksinäisyys. Matkustammekin erikseen, kun joku pitää olla kotona kissan kanssa, ja mua ei huvitta matkusta mun ukon kanssa ja olla joka päivää kuskina kun hän haluaa juoda ja lauleskella.
Mulla on joka kerta kun tiedän klähteväni viikonlopuksi Lahteen sama ongelma; miten voin olla juomatta pe tai la-iltana. Olen antanut itselleni luvan juoda vain Lahdessa silloin kun näen yhtä kaveria, mutta nyt on luisinut meininki siihen että juon kahtena peräkkäisenä päivänä. Rasittavaa. Sitä on niin innoissaan viikonlopusta että ei VOI olla menemättä baariin jo perjantaina vaikka ystävääni tapaan aina vasta lauantaisin.