Juu ei tarvetta, oxycontit voidaan nostaa vielä 10mg:stä 80mg nappuloihin tässä elämän aikana ja 5mg oxynormit 40mg:ksi, ettei tässä nyt tarvita muita lääkkeitä vielä miettiä, enkä olekaan miettinyt, ei myöskään lääkäri ole ehdottanut.
Tuosta fentalyynista vain totesin, että se vie kivut aikalailla 100%:sti ja muistaa millaista elämä oli ennen kipuja ja sitä että tuota he käyttävät kohdallani aina sairaalassa, ei muuta.
Juu, miksi muuten vaihtaa tuohon palladoniin, 1mg oxyconttia vastaa 1.5-2mg palladonia, eli contit on vahvempia, onko tossa joku muu erilailla vaikuttava sitten?? ja lähteenä käytin näitä vain näitä (juu on siinä palladonissa muuten nopeat ja hitaatkin, kuten myös oksikodonissa)
Tuo taulukkohan on ihan päin persettä laadittu, vertaa kohtia “strength” ja “equivalent dose”. Eli kyllä hydromorfoni on vahvempi opioidi, lisäksi yksillöllisiä vaihteluita on olemassa, eli jollain toimii paremmin jokin opioidi ja toisella toinen. Tuo fentanyyli kuitenkin on ns. last resort, joten sitä ennen kannattaa tosiaan kaikki muut mahdollisuudet käydä läpi. Ennen hydromorfoniin siirtymistä kannattaa muuten morfiiniakin kokeilla, jos ei ole ennen kokeiltu. Joillekin toimii paremmin kuin oksikodoni (kunhan annokset ovat vastaavia), tosin samalla myös väsyttävämpää.
Terkkui thaikuista! Eilen yöllä piti käydä poistaa apotekiista thaikku kymppipamei mut oli loppu ja en jaksanu alkaa ettii yöllä toista apteekkia joten huomasin vitriinissä tramalia… Olin joskus lukenu lääkkeestä ja päätin ostaa testiks paketin… No aamulla heitin 150mg huiviin ja pari panacodii ja pää meni nii sekasi et tuntu ku ois ollu lintsillä karusellissä ja vauhti olis joku 200km/h Huomenna apoteekkii hakee kymppipamei ja xanaxii… aiai et on ihanaa ku kaikkea saa ilman mtn respaa
Voi vittu mikä keijo. Todellakin on liikaa, jos aikaisempaa kokemusta opioideista ei ole. Itselle jo 200mg pureskeltuna johti monen tunnin purjoamiseen, vaikka kodeiinia olinkin satunnaisesti ennen ottanut.
Lisäksi 400mg kerralla on jo riskiannos epileptisen kohtauksen kannalta, joten ei sitä siltäkään kantilta voi suositella.
Vitun taliaivo, ohjeistit kaikkia ottamaan saman verran. Kyllä tolettomana tosiaan tuo johti purjoamiseen, nykyään sitä ei tapahdu juuri millään opioidilla millään annoksella (no 82,5mg metadonia ja gramma piriä sen viimeksi sai kyllä aikaan), mutta en minä ole niin vitun tyhmä, että menisin omia annoksiani suosittelemaan mahdollisesti tolettomille ihmisille.
Tramalia ei saa naatiskella alkoholin kanssa, niinkun ei bupreakaan. Mutta jos olet tehnyt jo niin ja bupre on luonnollisesti vahvempi jarru. Niin kannattaa ainakin tuntea tämänhetkiset toleranssit ramboon ja alkoholiin.
Aina tuossa on kumminkin hengityslaman riski.
Moi. Kyselisin tietoa Tramadolin mahdollisista koukutuksesta ja vieroitusoireista. Tapaus ei kylläkään liity lääkkeen huumekäyttöön.
60-vuotias äitini on syönyt tramadolia tämän vuoden jalkakipuihin, kuulemma ilman yhtään välipäivää. Kuulosti omaan korvaan aika hurjalta, ja aloin miettimään onkohan riippuvuus syntynyt? Wikipediasta luettuna vieroitusoireet kuulostivat melko brutaaleilta. Lääkärit ovat aiheesta vaienneet Mitään normaalista poikkeavaa lääketaustaa häneltä ei löydy. Annos on 100mg kaksi kertaa päivässä. Alussa annos oli 50mg kaksi kertaa päivässä. Näin siis puolisen vuotta yhteensä. Tietoja ja veikkauksia otetaan vastaan.
Tottakai noin pitkällä käytöllä vieroitusoireita tulee, mikäli käyttö lopetetaan. Toisaalta en välttmättä näe mitään tarvetta lopettaa käyttöä, mikäli käytön syy ei ole mihinkään hävinnyt.
Tramalin vieroitusoireet on aika vittumaisia, mutta toisaalta varsin lyhytkestoisia - itse olin viimeksi pari vuotta sitten viikon ilman tramadolia (sitä ennen olin syönyt säännöllisesti 150 mg per päivä). En kokenut oikeastaan ollenkaan niitä “tyypillisiä” opiaatti-viekkareita eli palelua, löysää vatsaa, lihaskipuja jne… Lähinnä olin vaan pohjattoman masentunut ekat kolme päivää, lähinnä vaan nukuin ja söin, enimmäkseen nukuin. Unettomuuteen tosin oli muita troppeja 5 päivän jälkeen suurin osa noista oireista oli hävinnyt, ja viikon jälkeen kaikki - mutta kipu, joka oli toki läsnä koko ajan, tuli takaisin rytinällä ja jatkoin lääkitystä. En ole sen jälkeen kokenut tarvetta nostaa lääkitykseni annostusta, eli samalla 150 mg:llä per päivä mennään, mutta kuvittelisin näin 3,5 vuoden säännöllisen käytön jälkeen että viekkarit olisivat astetta vittumaisemmat jos seinään lopettaisin, eikä tämäntyyppisiä lääkkeitä muutenkaan kannata siten lopettaa, joten jos äitisi haluaa tosiaan lopettaa lääkkeen käytön, se kannattanee ajaa alas esim. parissa kuukaudessa siten, että annostusta vähennetään asteittain. Tästä löytyy googlen kautta paljon infoa hakusanoilla “tramadol withdrawal plan” jos enkku taittuu. Tai sitten kannattanee olla yhteydessä hoitavaan lääkäriin asian tiimoilta.
mitenkäs tramalit ja psykoosi? jos on psykoosin jälki oireita uskaltaako ottaa ja vaikuttaako niihin lääkkeisiin mitenkään jos on rispeidon ja abilify nimiä et pillerit käytössä.
^ En välttämättä pitäisi Tramalia kovin hyvänä ideana, jos on juuri ollut psykoosi päällä ja se oireilee edelleen jonkin verran. Eihän Tramal toki mikään pahin mahdollinen psykoosin laukaisija suinkaan ole, mutta monilla se aiheuttaa/pahentaa unettomuutta, mikä ei tietenkään ole hyväksi psykoottiselle/psykoosista toipuvalle ihmiselle, eikä Tramalilla nyt muutenkaan järin rauhoittavia ja anti-psykoottisia vaikutuksia ole. Lisäksi, kun sulla ovat nuo leptit käytössä, niin niiden ja Tramalin kombottelu saattaa laskea kouristuskynnystä, kun kaikki nuo lääkkeet laskevat sitä jo yksinäänkin. Jos sä välttämättä tarvitset tramadolia johonkin oikeaan kipuun, johon muut tropit eivät tepsi, otat sitä maltillisella annoksella ja tarkkailet oloasi, niin en usko mitään hirveää vaaraa olevan, mutta ihan huvin vuoksi en lähtisi Tramalilla kuosailemaan tuossa tilanteessasi. TOISAALTA, onhan sekin mahdollista, että tramadoli parantaa mielialaasi ja näin ollen auttaa sua toipumaan . Mene ja tiedä, kun niin kovin yksilöllisiä ovat nuo lääkkeiden vaikutukset. Itse en ottaisi Tramalia psykoosin jälkimainingeissa, koska mua se valvottaa, pistää ylikierroksille jne., mutta jos sulle ei aiheudu noita ongelmia kyseisestä lääkkeestä, niin pieni annos nyt tuskin sua tappaa . Omalla vastuulla, en suosittele.
^ Mä kysyin joskus myös tuota samaa. Joku taisi vastata, että oppareilla saattais olla jopa suotuisa vaikutus psykoottisuuden kannalta. Mutta en todellakaan siis suosittele, koska eihän sitä kaikkea plinkistä lukemaansa kannata uskoa. Tosin, jos hilbertiltä sen luin, niin voin uskoakin, kun hänellä näemmä on ihan oikeaa, faktoihin perustuvaa tietoa, eikä vain kokemustietoa. Toki unettomuus nyt ei ole psykootikolle hyvästä koskaan.
^ Oppareilla onkin minunkin mielestäni rauhoittava ja hieman anti-psykoottinen vaikutus, mutta tramadoli on hieman eri juttu, kun se on tramadolia, vaikka se oppariksi luetaankin. Kyllähän suurin osa oppareiden käyttäjistä huomaa selkeän eron tramadolin vaikutuksen ja oikeiden oppareiden vaikutuksen kesken.
^ Juu, niin on, mutta siis muistaakseni kysyin Tramalista minäkin. Mutta eipä mun muistiini liiaksi kannata luottaa, saati sitten jos vastaus on joltain “keltä sattuu” ilman faktapohjaa.