^ Juu, ja onhan tuossa se juttu, että Tramalin SNRI-vaikutus saattaa olla hyväksi, jos psykoottisuuteen liittyy masennusta ja saavathan monet psykootikot leptiensä kylkiäisiksi jonkin ns. normaalin mielipidelääkkeen. Se mahdollinen unettomuus ja kouristuskynnyksen lasku tuossa lähinnä mua huolettaa, mutta saattavatpa tavalliset mielipidelääkkeetkin moisia ongelmia aiheuttaa
.
Vaikka se saattaa hieman piristää niin kipulääkehän se on.
Muakin Tramal vaan piristää ja poistaa ahdistusta. Panacodit taas tekee laiskaksi. Nytkin napsinu muutaman 150mg Tramalin, ei huolen häivää ja saanu aikaseks vaikka mitä ![]()
Google ei osannut vastata kysymykseeni joten kysyn täältä. Oon ihan varma et mun edelliset tramalkapselit oli oranssi (ruskee) vihreitä… eli kaksvärisii joista toinen puoli oli vihree. Ja nyt ne on keltaisia?? Wtf. Ja 50mg kapselista kyse. Kiskaisin nyt 100mg piiiiitkän tauon jälkee ![]()
^Olisko muuttunu väritykset tai onko kilpailevan yrityksen tuote, se erivärinen? " Oikea " tramal on juurikin se rusehtavan/keltaisen vihreä, mut en muista millasia eri lääkefirman esim. tradolan-merkkiset 50mg on väriltään.? Kato lääkeoppaasta netin kautta, niissä on kaikki värit ja merkinnät kerrottu lääkkeille. ![]()
^^ Väri on vaan muuttunut, itekin tuota ihmettelin joku aika sitten ![]()
Heipä hei
Olen saanut kipulääkkeenä Tramalia 50mg ja en siis ole missään päihdekäytössä tätä halunnut. Otan tätä epäsäännöllisesti tarpeen mukaan, viimeksi tänä aamuna 50mg tabletin klo 8:45. Illalla olisi kuitenkin syntymäpäivät, uskaltaako tuolloin jo ottaa muutaman oluen, ettei tule mitään sekoilua?
Puoliintumisaika on ilmeisesti 7h, mutta se tarkoittaa, että puolet vasta poistunut virtsan mukana?
t: Hämmentynyt
^ Ensinnäkin: mitä tarkoittaa muutaman olut? Jos kahta, niin tuskinpa mitään ongelmaa. Jos kymmentä, saattaa tulla sekoilua ilman Tramaliakin. Paljon tietysti riippuu omasta alkoholitoleranssista ja siitä, onko yleensä tapana sekoilla kännissä.
Toiseksi: miten se 50 mg Tramalia sinuun noin muuten vaikuttaa? Jos pärähtää päähän, niin riski sekakäytössä on tietenkin suurempi, kuin jos vaikutus ei tunnu muuten, kuin kipua lievittävänä.
Ei tramadoli kovin pitkävaikutteista ole ja monen tunnin päästä juodusta parista bissestä ei todennäköisesti koidu mitään ongelmaa, mutta varman päälle saa toki aina pelata ja jättää nekin juomatta.
Oma kokemus tramalista on että piristää ilman euforiaa ja aiheuttaa katkonaista unta, kerran kun söin tramadilia maksimi annostuksella niin valvoin 9 päivää putkeen, enkä edes tuntenut olevani väsynyt. Huono ja tehoton oppari.