^^ Jos sul on depottei ni siin menee kyl se 6h et silloin toimii kunnol vast.
Täällä ei saa neuvoa mitään vaarallisia yhdistelmiä ja jos ottaa suuren annoksen oppareita ja vielä bentsoja päälle ni hengityslaman riski on olemassa joten jätä ainakin ottamatta alkoholia… Ei kannata leikkiä et buustailis viäl edes parin kaljan kanssa koska täällä on ollu useampikii kirjoitus jossa kirjoittaja on alkanut pelkäämään hengityslamaa ku on ottanut liikaa oppareita ja päälle sit benejä, pahimmas tapauskses alkoa ja huomannu et ei oikein muista hengittää.
Osalla trambot ei edes toimi mut eikö nuo määrätty kipuun??? Kohta kipu-potilaat saa mitään lääkkeitä ku porukka hakee vain väärinkäyttöön …
Jos nuo ovat nopeita tramaleita,saat helpotusta KIPUIHISI n.30-60 min kuluttua.Jos haluat huumautua tai viihdekäyttää,etsi diileri jolta saat oikeita huumeita,nämä ovat kipulääkkeitä.
Ja minä tietämätön tyhmeliini luulin, että Tramal sisältää kodeiinia. Olin kai sitte väärässä. You don’t have to be child to be ignorant… No ku miesystävä vaan anto. Hoh heli hoi ja jaa. Harkintaa… No, vain y k s i kerta.
Nyt kun käyn omaa helvettiäni läpi Tramaleista eroon pääsemiseksi, niin en suosittelisi kenellekkään pelleilyä noiden kanssa pelkästään viihdemielestä. Ja toleranssien kanssa temppuilu (välillä tramalia, välillä subua, välillä oxyjä, välillä panacodeja) on vain ihan loistava itsekusetuskeino, jonka lopputulos on kuitenkin selvä; järjettömän tuskalliset reflat vaikka mielestään kuinka taitavasti pelailisikin ja pitäisi toleranssit hallinnassa.
Eri asia on sitten jos noita tarvitsee oikeasti kipuun. Ja silloinkin ainakin itsellä on tehokkaampi keino ollut painua sairaalaan saamaan morfiinipiikki tai pahimmissa tapauksissa epiduraalipuudute. Itse jos saisin valita niin antaisin Tramalin keksineelle kovin mielelläni niskalaukauksen. Mieluiten sen verran sivuun annettuna että kaveri saisi itse nauttia suunnittelemiensa nappien tuomasta “autuudesta”.
…ja sorry jyrkkä teksti, loppuunpalanut nisti nyt vain on hieman jyrkkä mielipiteissään…
Tempasin 4 x 150mg(600mg?) depottia nollatole naamaan 2½h sitte. Jumalauta et on loistava meno, nuokkuu (kivasti), kutisee (kivasti) ja kihelmöi (kivasti) Pahasta olosta ei oo tietoakaan, mutta ainoana miinuksena voin kertoa, et suuta kuivaa aika rankasti.
Noinhan ne aina apteekissa ja lääkärissä sanovat, mutta jostain kumman syystä paras pöhinä pärähtää päälle jo siinä kahden tunnin hujakoilla. Ja puhun itseni sekä noin triljoonan tutun puolesta. Kuuden tunnin kohdalla alkaa meikäläistä jo jurppia, kun rupeaa tehot jo tuntua laimeammilta.
Mikä lääke tulee vahvuudeltaan Tramalin jälkeen?
Harrastan välillä vitunmoisia selkäkipuja ja voisin pikkuhiljaa testata jotain hieman vahvenpaa
helpottamaan selkäkipuja. Selkäkipuja ollut yli 10vuotta muutaman kerran vuodessa.
Nyt saan noita Tramal 100mg tabuja aina 100boxin. 400mg on annos joka hieman helpottaa.
Syön myös SSRI:tä Niin hieman vittumainen toi SSRI+SNRI Kombo.
Siitä voidaan olla montaa mieltä, onko dekstropropoksifeeni (Abalgin) tramadolia vahvempi vai heikompi kipulääke, tosin eipä tällä enää ole merkitystä, koska sitä ei määrätä enää.
Seuraava selkeästi vahvempi kipulääke on sitten buprenorfiini (Temgesic sekä Norspan-laastarit). Näihin on sitten tietysti myös reseptin saaminen huomattavasti vaikeampaa.
Abalgin on haukuttu täällä foorumilla useasti ja ei myynnissä enää.
Subuteksi ei kyl jostain kumman syystä auta mulla särkyihin.
Miettiny vähä Oxykonttei tai vastaavia.
Tosin voi olla et lääkäri ei kirjoita ni vois olla parempi hommata ne jostain luukusta.
Mitä muuta mahtuu Tramalin ja konttejen väliin?
No lämäsin 700mg naamariin 8mg sirkkoja ja pohjilla 13-16 kaljaa ja pari xanoria.
Nuokuista ei tietoakaan.
Voisiko kannabiksen törkykäyttö vaikuttaa siten että opiaatit ei oikein meinaa futaa?
Hiisausta takana joku 12-14 vuotta.
Opa tole pitäis olla aika nollissa.
Subun kanssa ihan sama… Ei nuokkuja… yrjö kyllä lentää??
Samasta vaivasta kärsin, ja Tramalia syön kipuihin (joskus muutamia ylimääräisiä, että saa ajatukset selkeäksi ja kirkkaaksi [jotenkin tuollanen kummallinen vaikutus vaikka kaikki puhuu nuokuista tramalin kohdalla], ja virkeäksi itsensä). Tramal ei enää meinaa auttaa niillä annoksilla mitä minulle on määrätty, 2x100mg vuorokaudessa, joita syön jo sen 3 pakosta, tämän siis ainoastaan kipua lievittämään.
Norspan laastareita mulle määrättiin kun ei tramal meinaa auttaa, mutta tuli jotain allergisia oireita, ilmeisesti laastarin liima-aineista, sanoi lääkäri. Muttei kuitenkaan suostunut teemuja kirjottamaan, eikä oxyista ollut edes puhetta. joten palasimme samaan tramal annostukseen, ja kärsin nyt kivuista vaikka syönkin lääkettä.
Erikoislääkärin kautta luulisi saavan hieman paremman lääkityksen omalla kohdallani, ortopedin ja fysiatrin tutkimusten jälkeen. eli kai ne seuraavat luonnollisesti on bupre ja oxikodoni. veikkaan että petdiini tulee noiden jälkeen sitten.
Eipä tule petidiiniä eli amerikkalaisittain meperidiiniä krooniseen kipuun sen kardiotoksisen metaboliitin vuoksi. Kyllä oksikodoni ja fentanyyli ovat Suomessa se last line of defence kipua vastaan. Jonkin verran saatetaan nykyään myös määrätä hydromorfonia (Palladon-kauppanimellä).
Eiköhän se perinteinen morfiini ole vielä täällä kotoSuomessa viimeisin kivunhoitokeino. Ainakin kun seurasin syöpään kuolevan läheisen taistelua kipujaan vastaan, niin vihoviimeinen ase oli morfiinipumppu.
Ihan totta, morfiini pääsi unohtumaan. Oraalisessa annostelussa tosin oksikodoni on paremman hyötysuhteensa vuoksi ilmeisesti suurimmaksi osin syrjäyttänyt morfiinin.