tramal?

vedin sekä pe että la 450mg tramadolia molempina päivinä ja lisäkski paljon kukkaa ja reippaanlaisesti alkoholia. Seuras kyllä aivan mahtavat euforiat ei siinä mitään, mutta se puheripuli kun iski oli aivan perseestä. Halusin lopettaa puhumisen tai puhua vähemmän, mutta se ei vaan onnistunut ja puhuin vaan jatkuvalla syötöllä koska oli jotenkin vaan pakko. Jossain vaihees sitä sitten olin niin sekasin, että puheesta ei saanut selvää ja yksikin kaveri sano että olin vaan jauhanut sille puoli tuntia yhtä mittaa eikä se saanut yhdestäkään lauseestani mitään selvää.

oivoi tulis jo vkoloppu :laughing:

kauan pitää syödä että tulee vierotus oireita… toissapäivänä 400mg, eilen 600mg, nyt menny 400mg ja luultavasti vielä lisää.

Moro

Eka viesti tänne, nostin hieman vanhemman topicin ylös.

Takana n.3kk tramalputki ja olisi aika pitää tauko. Tämän hetkinen täysi putki on reilut pari viikkoa ja annokset pyöriny jossain 450-600mg ja sitä ennen oli about viikon tauko jolloin käytin joka päivä buprea. Nyt on n. 48h viimeisestä annoksesta ja haluaisin tietää miten reflat kehittyvät tästä yleensä. Eilen oli todella kova ahdistus päällä ja korjailin sitä kaljalla. Tänään on ollut jonkinverran helpompaa mutta jonkinmoinen ahdistus vaivaa. Mitään kummoisia fyysisiä refloja ei oikeastaan tunnu paitsi pientä päänsärkyä, joka toki voi johtua muustakin. Kun aloitin tuon viikon bupreputken oli myös ekana iltana todella kova ahdistus ja iski jopa pienoinen paniikkikohtaus vaikka olin bupren vaikutuksen alaisena mutta sen jälkee olin taas “fine”. Olikohan tuosta viikon tauosta kuitenkin helpotusta tällä hetkellä olevaan vieroitukseen?

Voinko odottaa että tila heikkenee vielä vai voinko sen myötä rauhoittua ja jatkaa kärsimistä ja odotella ahdistuksen lievenemistä?

Mä uskon tod. et tuo viikon tauko kannatti. Sä sait sil pahimmat Tramal-viekkarit pois ja sit taas bubre-putken päätteeks sait tramboil bubre-viekkarit pois. Nyt kyl ku sul on tän reilun parin viikon lisäks aikasempaaki käyttöä trambojen kans, ni voi tulla kuitenkii jotaa viekkareit. Ite ottaisin noihin viekkareihin bentsoja ja jos maha menee sekasin ni vatsa-lääkettä, se jeesaa oikeest. Mut uskon et pääset suht koht helpol kuitenkii… Ahdistust voi olla viikonkii. Jos oikeest tulee kuitenkii sellanen olo, ettei pysty ilman tramboi olee, ni mä käytän olikse sit resipektiä ihan ohjeen mukaan, ni siit saa 60mg kodeiinia per päivä (=2 arttua). Mut mä oon ottanu tramboi kyl päivittäin reilu puol vuotta ainakii ja sitä ennen olin reilut 2 vuotta arttukoukus ja sitä ennen taas bubre-koukus et mä en oo uskaltan tramboista viekkareita hankkia, ku artuist ja bubrest (+konteist ja herskast) on joistakin erittäin kovia ja joistakin lievempiä refloja käyty läpi :blush: . Mut oon korjaillu tol resipektil välil jos on oksettanu. Tosin sit on reilun puolen vuoden aikan menny vajaa puol pulloa et en mä sitä useesti ota, tsemppiä :slight_smile:

Kiitos neuvoista, viime yö meni kyllä todella sekavaks viinin ja stilkkareitten kans. Yritin vain nukahtaa parilla napille ja homma oli lähtenyt käsist eikä ole pahemmin muistikuvia koko yöstä. Nyt kuitenkin kolmas aamu, pikkusen pukkaa refloja ja lievää darraa ilmassa huoh. Tänään olisi tarkoitus olla ilman viinaa tai muita nappeja, etenkään viinasta tuntuu olevan enemmin haittaa kun hyötyä. Ei peitä pahemmin refloja, ainoastaan saa ajan kulumaan nopeammin ja aamut tietenkin pahempia vielä. Helppottaisipa iltaa kohden…

Lähes viikko meni ja nyt alkaa olla vasta normaaliolo. Välillä meinasi jo usko loppua mutta selvittiinhä tästäkin :smiley:
Tarkoitus ei ole lopettaa kokonaan vaan vähentää käyttö ainoastaan viikonloppuihin tai muutamaan kertaan viikossa. Onko kellään kokemuksia tekeekö nuo reflat paljon helpommin ns. comebackin kuin, että käyttäisi täysin uutena? Jos vaikka perjantaina ottaisi tramaa niin onko riski, että reflat palaa? :blush:

Ikävä kyl ne reflat tulee entist nopeemmin ja pienemmil käyttömäärilläkii ku oot aiemmin käyttän. Ja voi tulla paljo pienemmäst käytöst yhtä kovat reflat ku mitä nyt oli ja sit jos samaa tahtii jatkat, ni voi kestää kolme viikkoo parantuu täysin. Et suosittelisin pari kk:tta pitää kokonaa ilman ja sit ottaa korkeintaa kerta viikkoo tai muutenkaa kerta viikkoo ottaa ainoostaa. Ni näät miten elimistö reagoi. Noi kuitenkii sen kolmisen päivää on elimistös…

Itse lopetin monen kuukauden tramal käytön ja ihan heti seinään, mitä ei saisi tehdä, viimeinen annos oli jo yli 1000mg kerralla. Kärsein 5 päivää ihan tajutonta tärinää ja kylmä hikeä tuli läpi kuin putouksessa, mieliala kuitenkin oli korkea koko ajan. Sitten alkoi unettomuus oireet kun fyysinen tärinä loppui ja sitä kesti viikon, eli noin 2 viikkoa menee käytön lopettamisesta kunnes keho on lähes tasapainossa. Nyt teen niin että otan kerran pari viikossa niin ei tule vieroitus oireita eikä toleranssit nouse kuin raketti. On se kumma kun tollai pystyy lopettamaan ja kärsimään mutta silti ei pääse tupakasta eroon, vaikka siitä ei tule mittään viekkareita, henkisesti ajatus vaan on siinä sitten niin rajusti kiinni vissiin.

Mulla ainaki 300mg jälkee alko mukavasti jalka vipattaa, eli vaikutukset on piristävät… ja puheliaisuus oli jotain hämmentävää.

aivan perse lääke kerran juovuksissa ottanut kun särki päätä aivan helvetisti ja kaverilla ei muuta ollut, tuli aivan hemmetin oksettava olo vaikka nyt päänsärky lähtikin…

Mä otin kerran muutaman lonkun jälkeen 50mg tramalin → parin tunnin päästä löysin itseni baarin vessasta oksentamasta. Kuulemma siellä olin sellaisen 1,5 h, kunnes pystyin lähtemään taksilla himaan ja kotona vietin sitten muutaman tunnin vessanpönttöä halailemassa. Kerran about sama reaktio, ja oli vikasta tramalista aikaa joku 14h. Eli jostain syystä en enää viitsi vetää comboa alkoholi + tramal.

Ja mitä noihin refloihin tulee, niin ekalla kerralla tuli 3 viikon 400mg päivässä käytön jälkeen täydet reflat. Viime kesänä ei tullut refloja, vaikka vedin muutaman viikon isommilla annoksilla, ei myöskään bupresta. Olen vain todennut, että olen outo heppu :wink:

Minkä näköinen pilleri on 100mg tramal depot?

Palikka tai dark magus ainakin tietävät.

Löytyy pyöreitä ja sit semmosia melkein subun mallisia. Suomessa taitaa olla pyöreitä.

Ei mitään enää, on niin huonot luukut vaan et pitää epäillä kaikkea aina.

Ootteko joku syöny tai juono tahi rännitelly niitä veteen liukeavia 50 mg pastilleja. Ainoita tramaleita mitkä mulla on injektionesteen lisäks toiminu. Lääkäri vielä itse suositteli niitä. :slight_smile:

jeppis, justiinsa tuollaisia ne ovat ja toisella puolella joku ihme symboli. No tänään pääsee rouskuttamaan niitä ja tenoxeja ja kukkaa myös että hyvää viikonloppua vaan kaikille :sunglasses:

Kuinka nopeasti tramal alkaa vaikuttamaan? Toimii kuulemani mukaan aika hyvin xanorin kanssa. Tänään napsahti respa tramaliin lonkkakipujen hoitoon. Eli kuinka nopee tulee ja miten hyvä kombo alpratsolaamin kanssa? :smiley: Kiitos etukäteen.

Xanori on ihan hyvä valinta kyytipojaksi.

Minulla Tramadol alkoi vaikuttamaan yleensä noin 40 min jälkeen.
Musta paras annos oli ottaa kerralla 400 mg. Buustaaminen ei ole
yleensäkään fiksua. Tramadolin vaikutusta vahvistaa kodeiini.

Terveisin,
VH