tramal?

Jees, tonku oisin tiennyt eilen :frowning: :smiley:

Tulipa eilen syötyä 500mg, aluksi maha tuli todella kipeäksi…sitten söin jogurttia ja pari leipää ja kipu hävisi. onkohan maha tullu sit aina sen takia kipeeks että olen tyhjään mahaan syönyt. tyhmä minä =)

Onko täällä ollut ollenkaan puhetta tramalin ja SSRI:n keskeisistä haittavaikutuksista, ekstrapyramidaalisesta oireyhtymästä?

Eikös siitä aikoinaan jossain topicissa höpisty ? En mee kyllä nyt vannomaan, kun toi muisti rakoilee aina aika-ajoin :wink:

Sanja :unamused:

Serotoniinioireyhtymästähän siinä on kyse. Tramal vaikuttaa serotoniinin takaisinottoon kuten myös SSRI-lääke. Oma käsitykseni on, että riski serotoniiniyhtymään tuolla kombolla on olemassa, mutta se ei ole se tärkein syy miksi tuo kombo on huono.

Itse en ottaisi Tramalia, kuten en myöskään kodeiinia cyp2d6-inhibiittorilääkkeiden kanssa, joita on myös suurin osa SSRI-lääkkeistä. Poikkeuksena näistä on ainakin sitalopraami.

Toimiakseen kunnolla Tramal vaatii cyp2d6 entsyymin maksassa. Joten teho jää SSRI kuurilla heikoksi.

onko tramal redart 100mg mihinkään,sain niitä eilen 100kpl.Miten tramal vaikuttas noipeiten?

Vaikea uskoa että Tramal+SSRI voisi aiheuttaa serotoniinisyndrooman. Siinä tapauksessahan jo pelkän Tramalin syöminen voisi johtaa samaan, koska Tramal itsessään on osittain SNRI.

Serotoniinisyndrooma voi siis tulla myös jos syö 2 SSRI:tä tai SSRI+SNRI yhdessä isoilla annoksilla. Tramal on tuossa silloin se SNRI.

Tosiaan, näinhän se on! Muistin väärin, hyvä että korjasit.

kaveri lähti just käymään sairaalassa ambulanssikyydillä. Ottanu kaks-satasia tramaleja jonkun kourallisen ja lisäks viel alproja ja artoi tuntematon määrä. Tai ne oli ainoot mitä se pystys enää kertomaan. Oli aika kuumottavaa. Se vaan sätkis ja tärisi.

Kuumottavaa?, oisit nyt hyvä mies antanu viel pari kourallist jos sil iski vaik kitkut … oikeesti miten joku voi olla niin tyhmä et vetää kourallisii nappei ja “kaveri” kattoo vaa vierestä ja toteaa; ompa kuumottavaa

En tsiigaillu vaan vierest, vaan se oli kerenny soittaan toiselle frendille ja sen jälkeen ajettiin paikalle niin kovaa ku auto kulki ja matkalla soitettiin lanssia. Kerettiin mestoille pari minsaa ennen ammattilaisia. Yksin se “tapahtumahetkellä” oli.

olen tässä nautin 400mg tramalia ja 3-bissee, onkohan vaarallist ottaa päälle tenoxin tai kax? tolet on aika alhaal opiaatteihin ja benzoihin… ja kuin nopee tramalii kasvaa tolet tuntuu et on aika laimeet olot eiliseen verrattuna vaikka annostus oli sama

No ainakin mulla ne tolet alkaa nousta alle viikossa. Et aika nopeesti, vaik nollilta alottaa.

en tiiä onx 10mg vai 20mg tennareit… ei ollu nukkuminen mieles, aattelin íhan ahdistuxen lievittämiseen kun lähtee hoitelee asioita…

juu otin alux yhen ja kohta joutuu ottaa toisenkin ku lähtee ihmisten ilmoille…

Oon hyvin lyhyessä ajassa (4 päivää) syönyt 1000 mg Depot tramaleja päivässä, mutta mulla oli kyllä ennestään 5 kuukautta panacodeja päällä, ihmettelen vaan kuin nopeesti noihin Tramaleihin koukahtaa? :question: :question:

paskoja noi retarid ite otan200-400mg aina murskaan ja otan 4:jän pore-pancodin kans niinkuin xanorit.codeja syöny 4v

Kyllä toistenki kokemukset kannattaa ainaki huomioon ottaa.

Ite vedin ekal kerral vajaan gramman tramadolia nii eihän se kyl paljo sanonu vaikka oli viel viinaa alla :unamused:

Pari kertaa viikossa tramaleita tulee popsittua ja annos on 600mg-800mg riippuu ihan siitä monta päivää ollut ilman paljonko pitää ottaa. Eikä onneks kusilukkoakaan enää tule kun on pitempiaikainen “käyttäjä”, mutta ummetuksestä ei vieläkään oo päässy eroon. Ja kyllä tramaleistakin viekkarit saa, kaksi päivää ilman niin on jo aika hirveet olot, kylmä hiki, koskee joka paikkaan, sängyssäopyörimistä ja uniongelmia jne. Mutta onneksi oloja voi savuilla helpottaa. ja tramali+savut i like it!