Eli siis minkäslaiset prosentit on teidän ryhmässä laskettu, ja nyt kun kovasti numeroista tykätään, millasia lukemia teidän ryhmä nittää?
Voin, mutta sinä et halua lukea sitä. Sinun prosenttipelleilysi ylenkatsoo monien alkoholistien toipumisprosessia, joista osa on saanut alkukipininsä A-klinikalla, osa vaikkapa Järvenpäässä.
Koskapa öykkärin luonteeseen kuuluu tarkoituksena vaikkapa vain minun ärsyttäminen, toivon ettei siitä aiheutuisi haittaa anonyymeille oikeasti toipumaan pyrkiville päihdeongelmaisille.
No ihan suoraan sanottunahan tällänen diibadaaba on täyttä paskaa.
Seestynyt on jotakuinkin oikeassa, mitä mä aattelen nyt viimesen 3½ vuoden AA:ta tarkkeilemalla. Rakenne pyörii about siinä, että vakkarit pitää ryhmää hengissä ja tulokkaat tulee ja menee, tulee ja menee.
Se on samaa Calangutessa ja varmaan Koivukylässä.
Kaikenlaiset laskutavat on sen kaltaista huuhaata toveriseurassa, että vaistoan vienon hymyn jopa omassa ryhmässäni, jos alkaisin puheenvuoroni aluksi heitä sormella osoitella ja prosenteista kertoa.
Aika tylyä todellisuutta. Omassa kymmensormijärjestelmässäni tilastoja on kertynyt vain vuoden ajalta. Uusia tulijoita on ollut kymmenkunta. Kolme on varmuudella palannut kenttätyöhön käytyään pari kertaa palavereissa, Kolmesta minulla ei ole tietoa - pahoin pelkään, että ovat neljän seinän sisässä tissuttelemassa keppanaa iltaisin. Kaksi on kertaalleen retkahtanut vuoden aikana, mutta palannut takaisin. Kolme meistä on päässyt tarjoilemaan yksivuotiskakkua.
Minulla on varmaan käynyt hyvä tuuri, kun olen sattunut löytämään oman ryhmäni. Ryhmän perusti 15 vuotta sitten kourallinen kavereita, jotka vieläkin muodostavat ryhmän ytimen. Usea heistä on hankkinut päihdetyöntekijän koulutuksen ja toimii “piireissä” vähän joka puolella. Unohtaa ei sovi myöskään sitä minun woodoo-papitartani, joka on viiden vuoden kurssit omaan hommaansa. Psykologinen vyöhyketerapia on osaavissa käsissä varsin vaikuttava hoitokeino. Kun miellyttävä nainen hieroo niskasta ja kyselee lapsuuden traumoista, niin siinä on vaikea pysyä varuillaan. Nimenomaan raitttina olevien joukosta aika moni käy hänen luonaan.
Tänään mesessä yks kaveri, mun ikänen kyseli neuvoo, että miten sais putken katki, juonu tosin vasta 4päivää 1litran raakaa viinaa per päivä. Oli koittanu päästä katkolle mut nyt kuulemma aika täyttä. En osannu oikeen antaa muuta neuvoo muutakun et korkki kiinni ja sit pahinpiin viekkareihin rivatrilia, ja sit ku promillet nollissa ni panacodia, sekin auttaa viekkareihin, näitä sillä on siis omasta takaa. ja sit 4-5 päivän kuluttua palata normi lääkitykseen…
Kerroppas Kannel millä v:tun logiikalla tai koulutuksella annat tollasia ohjeita meille kertomallesi virtuaalipyörätuolinettikaveri joka onkin sinun tuttusi .
Ajatteles nyt vähän , tule pinnalle takasin . Siis siihen paikkaan missä ihmiset tuntee edes pientä vastuuta läheistensä (olkoonkin sitten vaikka keksittyjä nettiprovoja) hyvinvoinnista .
Tuo tilanne mitä kuvaat täyttää kaikki rikollisen heitteillepanon kriteerit . Siis tiedät selkäydinvammaisen potilaan hoitajan sallivan alkoholin ja rivojen yhteiskäytön. Ohjeistat toisten avunvarassa elävää pyörätuolipotilasta popsimaan lääkevalmisteita vaikka tiedät hengenvaarallisista yhteisvaikutuksista.
Muiden lääkevalmisteiden samanaikainen käyttö
Rivatril-hoidon aikana tulee pidättäytyä alkoholin käytöstä, sillä alkoholi voi muuttaa Rivatrilin vaikutusta/tehoa tai aiheuttaa odottamattomia haittavaikutuksia.
Joidenkin lääkkeiden (esim. jotkut epilepsialääkkeet tai kipulääkkeet) on havaittu vaikuttavan Rivatril-hoitoon. Kerro lääkärille tai apteekkihenkilökunnalle, jos parhaillaan käytät tai olet äskettäin käyttänyt muita lääkkeitä, myös lääkkeitä, joita lääkäri ei ole määrännyt.
Puhumattakaan codeiinista ja muista lääkkeistä ja niiden sekametelisopasta !
Olen Vain Virtuaali Nimimerkki Kanttoona Silti edes yritän olla vahingoittamatta tieten päihdeongelmaisia.
Jossain kulkee se raja jonka yli menevät kuten Kannel saa vihan tulemaan pintaan
Et seuraavan kerran ku alat leikkimään ihmisten elämillä Muista Minut ! Tai muista enemmin VASTUUSI sen seitsemänkymmenen alkoholittoman päivän voimalla
Nyt on KarriKärri vähän taas ylitsepursuavaa tekstiä, että joudun ilmottamaan moisesta ylläpidolle. Tykkään toki sinusta muuten, ja jos muuten haluut jutella asioista, mulla on sähköpostiosote. Tarkotan tolla vaan sitä, etten tokikaan haasta riitaa. : ) En toki.
Tämä on SoiKanteleen oma topikki, joka näin meidän vänkhääjien toimesta on reposteltu lääkehysteriän messuamiskanavaksi. “Ei oo käyttistä”, sanoisi Kontiovaara Pasilassa.
Niin että siihen nähden sä olet kummallisen hanakka solvaamaan “virallista päihdetyötä” ja alan koulutusta, vaikka kyllä sitä minunkin koulukavereissa on useamman palaverin istuneita kuin jopa Smokkiherra isse.
Mun mielestä, SoiKannel, sun ketju on ollut kivaa luettavaa, ja kerrot tosi avoimesti kaikista asioista. Ainakin omasta puolestani soisin sun jatkavan tätä ketjuasi ja kertoman kuulumisia. : )
No well, mä en itse käytä mitään sellasia lääkkeitä. Olen kolme vuotta sitten nauttinut zopia, diapamia ja sitten sitä Peratsiinia.
Mulla on varmaan joku ihme fiksaatio silti lääkejuttuihin, sillä tykkään kaikesta lääkkeisiin liittyvästä teoriasta. Tankkaan lääkkeiden kauppanimia ja vaikutvia aineita joskus ihan huvikseen Pharamaca Fennicasta jopa töissä. : ) Jos jaksasin, musta varmaan tulis farmaseutti (niinku Nasty Suicidesta)
En ole minäkään mikään asiantuntia !
Mutta ei tarvitse ollakkaan huomatakseen miten sivuraiteilla keskustelussa ollaan menty
Luin Kanteleen lääkelistaa farmakan tuella Ei käy katteeksi !
Minä ainakin vaihtaisin lääkäriä varsinkin kun kertomasi mukaan lääkkeet eivät edes toimi haluamallasi tavalla.
Minulla on kokemus bubrenorfin laastarin käytön lopettamisesta, jouduin käyttämään sitä hermovauriokipuun se auttoi pahimman yli kuitenki neljänkuun kohdalla oli vastassa rivatril, noritren reseptit .
Minun piti silloin päättää otanko lisälääkkeet vai kärsinkö subuteksin viekkarit joita ei pitäs lääketehtaan mukaan tulla. Jätin silläkertaa bentsot hakematta ja valvoin pariviikkoo helevetinmoisten tuskatilojen kans.
Nyt yritän akuneuloilla ja jäävedellä pitää kipuja hallinnassa ja ovat pysyneet kun en ole töihin mennyt.
AnyWay Sinulla on tiesi joka ei ole heleppo. Tierät varmasti ettet kestä kauaa noiden annosten kans !
Minä kuvittelisin tänne kirjoittavien olevan päihteistä tarpeekseen saaneita tyyppejä (Tarharyhmää lukkunottamatta)
joilla on halu jakaa kokemaansa (ei kuulemaansa) viestiä eteenpäin.
Väitit myös minun olevan lääkekielteinen jota en ole, en ole edes alkoholikielteinen. Vastutan ainoastaan kumpaisenkin väärin käyttöä . Provoon viel Ajatteles Kannel tilannetta jossa joku suosittelisi huumeista irti pyrkivälle aamuksi vaikka 2 desiä apteekki pirtua jonka jälkeen ylläpitoannokseksi punkkua oman harkinnan mukaan.
Minähän en tiedä lääkkeistä hevon hanuria, mutta kun luen meidän kanteleen soittajan lääke listaa mitä käyttää niin kyllä puistattaa ja ihimetyttää. No, se tosin varmaan johtuu mun tietämättömyydestä, mutta kyllä minä ainakin käyttäsin paria kilipailevaa lääkäriä toteamaan lääkkeitten tarpeelisuuden.
SoiKannel, ehkä sun tässä viestimyräkässä tosiaan kannattaa kuunnella vain sekä itseäsi että lääkäriäsi. Oisi hyvä jos lääkärisi on päihderiippuvuuksiin erikoistunut, sillä tiiän jo työni puitteissa ettei kaikki yleislääkärit tiedä välttämättä hevonkukkuuta lääkeriippuvuudesta, vaikka niiden luulis tietävän.
Päihdelääkärit sensijaan tietää.
Myös lääkeriippuvuutta voi käsittääkseni hoitaa katkasussa, ja myös NA on hyvä juttu jos haluu vertaistukea. Hoitoalalla on hirveesti lääkeriippuvaisia työntekijöitä, joka minustakin on järkkyä.
Asiaan vaikuttaa kai lääkkeiden helppo saatavuus työpaikalla ja tietämys lääkkeiden eri vaikutuksista.
Toivottelen sulle hyvää alkuviikkoa, SoiKannel, ja koska vaikutat ihan fiksulta mieheltä, varmaan tiedät missä mennään.
Opamoxin yms. vähentämisestä kandee sitten keskustella lääkärin kanssa. Joskus voivat aiheuttaa addiktion jopa oikein käytettynä, mutta siihenkin saa apua jos sitten haluaa.
Asia kerrallaan.
Ensimmäinen lajissaan, jos tuo pitää paikkansa, kun päinvastoin sitä yleensä kuulee ja itsekin kokenut. Nimimerkki: reseptin pameja juomisen hillintään saanut.
Lopetan sulle veetuilun, tai en tieten ole sitä tehnyt Mut sori ei tarkotus ole mieltäs pahottaa vaan läpänheitolla ennemminkin herätellä omia ja muiden ajatuksia tämän yhteisen saikun torellisuuresta.
Päihreongelma on perseestä ja vituttaa katsoa siihen rampautuvia ihmisiä.
AA on yhden asian liike joka ei ota kantaa lääkkeisiin vaikka nykyaika on maustanut lähes kaikille jonkinlaisen pilleriropleeman joka aktivoituu viinan jäädessä taka-alalle.
Sinulla on valoa putkenpääs sekä ikäsi perusteella mahdollista viel keikutella lastenlapsia polovella mikäli saat tilanteen hallintaan . Olekko kysyny pääsymahdollisuutta lääkevieroitukseen, siis paikkaa missä Sinua autettais tasapainottamaan lääkkeet . Enkä tarkota kaikkia pois het kerrasta mut ominpäin säätäessä kertomallasi tavalla tilanne vain pahenee , eli kuoppa syvenee. Valvonnassa suoritettu lääkevierotus olis turvallinen sinun kannalta.