Hei Unelmaparemmastaelämästä! Sama ajatus minulla. Seuraa ei ole helppo löytää. Ja sinkkuina on paljon henkilöitä, joilla on epärealistiset toiveet tai eroavat perheelliset etsivät uusioperhettä.
Näin on kuitenkin hyvä. Minulla ei ole ollut paineita pariutua enää vuosiin, joten sikäli olen tyytyväinen. Eikä läheisyyttäkään enää kaipaa. Olen päässyt sellaiseen mukavaan olotilaan ja nyt kun olen pystynyt olemaan myös raittiina, niin hienoa aikaa tämä on.
Kaveristani vielä. Hän houkuttelee kovasti juomiseen. En kyllä ole suostunut. En tee enää samaa virhettä kuin silloin, kun ratkesin. Olen ajoittain tuntenut ratkeamisestani vihaa kaveriani kohtaan, koska hän psyykkasi minua pitkään ratkeamistani kohti luomalla juomista kohtaan myönteisen ilmapiirin ja kyseenalaistamalla sen, että minulla on mitään ongelmaa. Minusta se oli todella tavoitteellista toimintaa pitkään häneltä, saada minut juomaan. Ja olen kysynyt mielessäni, millainen kaveri toimii tuolla tavalla. Olen päässyt onneksi katkeruudesta irti, ajatellut kaveriani myötätunnolla, erehtyvänä ihmisenä, koska hän on kai alkoholisoitumassa itse ja toimii sen mukaan. Hänen toimintapansa ovat myrkylliset siltä osin. Hän ei ole kovin luotettava kaveri ja sen kun tietää, niin on helpompi itse olla varovaisempi hänen suhteensa, eikä antaa ystävyydelle liikaa. Hän on tottunut siihen, että olen se bilehile, joka juo kaikista eniten ja sekoilee. Hän näemmä kaipaa sitä ihmistä ystäväkseen ja tekee kaikkensa, jotta saa minut sellaisena elämäänsä. Kyllä joka kerrasta oppii ja raittius alkaa elämäntapana kantamaan. Jos en kelpaa hänen ystäväkseen ilman viinin ja siiderin huuruisia iltoja, niin silloin ystävyys jää taakse luonnollisesti. Näin se on ilmeisesti monilla mennyt täällä. Onhan se vaikeaa aina olla suojaamassa itseään houkuttelulta juomiseen ja sitten katsoa pettynyttä naamaa, jos painostus ei tehoa. Jotenkin outoa käytöstä. Muokkaus → Itseasiassa nyt just tuli mieleeni kirkas hetki, jolloin kaverini mainitsi erään keskustelun yhteydessä, monta kuukautta ennen kuin alkoi houkuttelevan minua juomaan, seuraavaa: “Jos juot, sinulla lähtee se homma käsistä ja saattaa mennä aivan hurlumhei monta kuukautta.” Hän on siis todella tietoinen siitä. Sanattomaksi vetää.
46 päivää raittiina ollessani ajattelen näin. Tulevat kompastuskivet kierrän, tekemällä omien tunteiden mukaan. Mutta kyllähän sen näkee, että alkoholi vie. Alkoholi puhuu tavallaan kaverini ohi. Seuraksi kelpaa vaikka kuka, jos juomaan pitää päästä. Se on sitä hulluutta, kun alkoholi määrää. Vaikka houkuttelemaan minut juomaan, itsekkäistä syistä. On jotenkin sanaton fiilis. Muistan itsekin, mikä hulluus minut sai lähtemään kauppaan 20:45 hakemaan ilta-/yöjuomat. Ja klo 9:00 aamujuomat. Minä, järkevä ihminen.
Mutta joka tapauksessa oma suunta on kompassissa. Näin mennään eteenpäin. Ihanaa raitista päivää kaikille ja sinulle Unelmaparemmastaelämästä, sinkkukaverilleni! Katsos nyt, onhan meitä sinkkujakin täällä. Siitä saadaan olla ylpeitä, että ollaan raittiina. Päivät voi suunnitella sen maltillisuuden kautta, kun pystyy toimimaan mielekkäällä tavalla, ohjaamaan toimintaansa ja nauttimaan ympärillä olevista asioista ja kokemaan aitoja tunteita. Voidaan myös unelmoida ja tehdä tekoja niitä kohti.