Miten teillä on viikonloppu mennyt?
Sirullakin jo toivottavasti paremmin. Klinikasta ja muusta hoidosta. Niin, hoitohan on vapaaehtoista.
…
Mutta hyvä, että on mennyt hyvin. Siitä toisesta puolesta huolimatta.
Nyt on tosiaan menossa tuo sarja. Taitaa tulla viikolla ja viikonloppuna uusinta?
Huomenet!! ![]()
Tääl ollaa koko poppoo enemmä ja vähemmä flunssas!!!
![]()
Flunssa plus viekkarit, ihanaaaaaaaaaah…
![]()
Tulin vaa ilmottaa,ett hengis ollaa sentään! ![]()
Ja noi mun edellisen viestin kysymykset on edelleen “voimas”, siis vastauksii niihin kaipailisin!!!
Jepajees, Tuomo, en voi tehdä tästä mun “probleemasta” julkista, joten six ei hoito/klinikka tuu kysymyxeen!! Mut luotan itteeni, that´s the way it goes!!
Ja en mä varmaa menis muutenkaa mihkää hoitoo vaik se ois “mahollista” koska VIHAAN laitoksii!! Siis mul on oikeesti joku kammo niihin!!
nimim;“lastarin kasvatti”… ![]()
Hmm…oishan täs vaik mitä tarinoitavaa, mutt kotityöt kutsuu!! Mä taidan olla meist “tervein” täl hetkel…
(=vähiten flunssas siis!!
) Sini toss huutelee, ett tulee tänne kirjotteleen tänää jos ehtii!!
Ja niin hei, MADDE!! En tod mitenkää väheksy määrää mist oot tiputtanu!!! Tai en oo pettyny tms niiq olit kirjottanu ![]()
Onnex et ollu isompaan koukkuu ittees “saanu” ja TOSI HIENOSTI tiputit, siis tosi nopee meinaan!!! Luulen, ett ite en pysty niin nopeeseen toimintaan… mut hiljaa hyvä tulee tai jotain… ![]()
Kauanx sä MADDE olit sit vetäny ja kauan ny oot ollu kuivilla??
Tsemppii sulle ja kaikille muille tänne, gotta go!!!
<3 Siru <3
Miten on JOULUKUU lähtenyt käyntiin? Siru tuossa kertoilikin kuulumisia joulukuun ensimmäisen päivän aamuna.
Ei varmaan mikään “herkullinen olotila”. Niin, laitos on aina laitos, ymmärrän tuon puolen. Ja mikäs siinä, jos onnistuu lopettamaan käytön oma-aloitteisesti ja vertaistuen voimalla. Sehän on ihan hyväkin niin. Silloin, jos terveys pettää vieroitusoireiden vuoksi, niin se nyt on silloin huono juttu. Mutta kuten tässkin Kuivaushuoneessa kirjottajat ovat kertoneet, niin harva on ollut katkaisussa tai kuntouttavassa päihdehoidossa.
…
miten nimetön arvioisit tuota olotilaasi… hajottavuudesta olet aikaisemmin jotain kirjoittanut…
Mutta onko olotila keskimääräistä huonompi tai parempi tms?
…
Niin, no se ei välttämättä ole hyvä juttu, että olo on ikään kuin huonompi.
Miltä joulukuu näyttä nimettömän silmissä?
Onkos malibu ym. kirjoituslakossa?
…
…
En mä missää kirjotus-lakossa oo, ei vaa ehi. Nyt vituttaa kyl niin rankast, mä oon koko päivän laittan kaikkii Joulu-verhoi yms. siivoillu, mut mies vaa makaa sängyl ja väittää et oon niin sekasin, ettei voi tyylii ees tiskata, mitä ollaa sovittu jo kaks päivää sit et tehää tai oikeestaa se oli jo viime viikol.
Mä AINA tiskaan ja nyt oon pessy lattioi ja imuroinnu osan kämpäst, mut ei, mitää ei voi tehä. Ja oon ihan saatanan sekasin, ku oon ottan ihan 2 ja puol pillerii ylimääräst siit lääkärin määräämäsn yhen trambon päälle. Se on ihan sama, jos mä oon selvän se ei auta, jos oon ottan tramboi se ei ainakaa auta; jokatapaukses muka nalkutan ja mä en kertakaikkiaa jaksa, et mä teen kaiken.
Eilee oltii sen mutsil syömäs, ihan ok päivä paitsi illal alko vituttaa ja ahistaa, en tiiä mikä. Viikonloppu oli oikee mukava miehen kans, mut nyt kyl tahtoisin NIIN erota, asuis yksin ni ei tarvis tapella jostaa saatanan siivoomisest. Ei oo tehny sit sen edellisen kerran jälkee miel bubree, tahtoisin sen vauvan, en vaa täl hetkel ton äijän kans. Soitettii viäl Perjantain et sais alennuksel, exä toivo et mul jäis putki päälle, hah! Jos menee tän nykysen kans poikki (se ei muutenkaa tee oikee mitää ku on töis ja sit istuu koneel, mikä on syy et mä en pääs tänne kirjottelee; nyt ei ehtin muka menee ees kauppaa, kiva), ni vaihan paikkakuntaa. Ainut positiivinen asia on et tänne on pari tyyppiä perustamas NA:ta ja TODELLAKIN aion mennä ainakin katsomaa sitä heti ku sellanen on. Tuntuu et ton miehenkaa on turha ees yrittää olla selvänä, koska se ei tue millää lailla ja mä en muutenkaa jaksa tota sen asennetta olla tekemättä mitää kotitöitä. Mä oon sentää siivon jo Joulu-siivoukset kauan aikaa sit, siivon vaatehuoneen, suurimman osan keittiöst (muutama kaappi pitäis pyyhkii), makkarin ja tarkotus ois nyt pyytää joululahjaks tuohon eteiseen liittyviä asioita, mut jos muutetaa erillee en tod tähä kämppää sijoita!
Siru oon mä ollu bubree koukus, mut koska oon ollu sekakäyttäjä, en tarkkaa tiiä et kauan oon vetän yms. Oon yleensä aina haken jotaa toista ainetta toisen aineen viekkareihin ja esim. piri sopi bubre-viekkareihin hyvin. Mul jonkuu verran lukee SUPERTOPICIS ja joku yritys 1003 tms. topicis Saunan puolel paljo oon mitäkii silloin vetän mut ne on jotaa 50 sivusii ne topicit. Tai siis sinne ku on melkee päivittäin kirjottanu ni tullu sit sanottuu et mitä on vetän. Tääl bubre-hoidos ku mennää millist alaspäin, ni määrätää kaks teemuu, sit tiputetaa yhtee ja siit sit arttujen tai suoraa pienil viekkareil nollaa.
Mä oon ollu hemmetin monta kertaa bubre-viekkareis, osittain varmaa johtunu siitä, et ennen vedin sen 4mg:ii alkuu ja olin vajaa 50kg ja ku silloin noin 5 ja puol vuotta sit oli ne ekat kunnon viekkarit siit jostaa kk:den 2pv:ää lukuunottamatta jokapäiväisen käytön jälkee, ni sit on jotenkii helpommin ne saanu, vaik silloin vedin viäl nokkia. Ja ku aloin arttu-hoidon ja olin vetän jotaa 3kk:tta putkee, ni siit ku retkahin 1kk:den pääst, ni tuli aivan järkyttävät viekkarit vaik retkahin vaa 3:ks päiväks. Muutenkii ne psyykkiset viekkarit kesti sen puol vuotta ennenku mikää tuntu oikee miltää, masens vaa ja monetha just tos ajas alkaa uudellee käyttää ku elämä ei todellakaan hymyile ja miettii et mitä hemmetti on ees tehny ku mikää ei kiinnosta ennen ku alko käyttää kamaa. BTW koht 3 vuotta ollu ilman pirii ja vat nyt oon alkan maalaa uudellee, sitä ei ennen voinu tehdä ku pirin voimin, nyt oon selvänä alkan tekee sit taas.
Mut tietty monest ku oon bubree aiemmin ottan, oon ottan myös pirii ja kumei + pilvee sekaa. Mul on aina ollu se periaate et kaikkee mahollist sekasin ja ennen tuli niin älyttömän useest vedetty pilleri-alko-bubre-kombo et välil ihmettelin kuinka oon viäl hengis… Mä en oikee muista tyylii ku muutaman jutun 8 vuoden aikant, en ees näilt ajoilt jolloin oon ollu selvänä, mut sen mä muistan et useemmat bubre-viekkarit oon kärsin, en vaa muista kauan oon vetän tai tuskin oon ees lasken, yhten kertan exän kans oltii 3vkoa vedetty ja piti lopettaa, mut sit kaveri tuli toiselt paikkakunnalt ja tarjos alkuu puolikkaat molemmille, ni sit jatkettii vetämist; siit tuli mulle viekkarit mut ei exälle. Se oli kuitenkii reilust mua isompi. Ja ennen mul jäi aina putket päälle joten niist on tullu viekkarei; ainakii toissakesän vedin bubre-putken enkä osan lopettaa ja yleensä oon lukuunottamatta viime kesää, lähten ihan parin-kolmen ivikon puisto-rundille jos sit on nukuttu frendeil ja vedetty mitä sattuu… Mut mul on aina samanlaiset viekkarit, se et kauan on vetän vaikuttaa mun mielest vaa siihen viekkareiden asteeseen. Se kamahan poistuu elimistöst samaa vauhtia suunnillee, et ei must vaik ois isokii annos ni yli 3vkon viekkarei bubrest helpost saa. Mul on yleensä pisimmillää se puoltoist viikkoo ollu, jolloin kolmantena päivänä oon alkanu voimaa pahoin ja särkee luihin. Maha on ollu pisimpää sekasin ja samoin ne säryt ja uni-ongelmat+hikoilut (kylmä-kuuma) kans. Se pahoinvointi on lähten yleensä kolmes päiväs, tai ainakii laattaaminen. Sit ne mieliala-häiriöt, et alkaa itekee ihan tyhjäst, tai suuttuu, heittelee mielialat aivan älyttömäst.
Mikä sul nyt on se päiväannos? Ja yritä jo nyt hommata lihas-relaksanttei, tiikeri-balsamii tai jäägeeliä, vatsa-lääkettä (ripulii ja mä käytin myös pahaan oloon pahoinvointi-lääkettä), mul autto Pronaxen (sitä saa klinikalt ilman respaa mut ku sä et käy siäl, myös menkka-lääkkeenä tosin käytetty) ja jos sul on piikkikoukku, ni ehdottomast suola-liuosta, pitää kysyy kassalt et mitä voi piikittää. Bentsothan ja varmaa unilääkkeet sul on omast takaa, mut siis sinuna ettisin jostaa kodeiinia ihan siihen varalle, et tuntuu et ei vaa enää kestä, ni auttaa ees hiukan. Meinasin siis et jos aiot lähi-tulevaisuudes lopettaa, ni ei oo ihan halpaa ostella vatsa-lääkkeit ku niit on vaa 10 paketis ja sit kaikki jäägeelit yms. on tosi kalliit. Sit mä ainakii tein jalka-kylpyjä ja suihkutin tosi lämmintä vettä jalkoihi ku oikee särki. Oli useempi tyyny ettei tarvin yöl tyynyliinaa vaihtaa ja sit oli kolmenlaist peitettä; pelkkä lakana, sellanen suht viiilee peitto ja tosi lämmin peitto. Must se on ku oikee paha a-virus ois. JA mä muistaakseni söin pelkkää nestemäist jonkuu aikaa, ei oikee ruoka maistun. Toi siis siit pahimmist viekkareist, silloin ei voinu lieventää muil aineil ku ois jääny testeis kii, silloi en jääny kii, ei tosin bubre näkynykää, mut must kaikki huomas etten oo terve. Mä muuten tein ite uniteetä/rauhoittavaa teetä, siin on sitruuna-melissaa, kanervankukkaa, mäkikuismaa, ruusunmarjaa ja oliks siin viäl jotaa muuta; sen pitäis aika hyvin väsyttää ku pelkkä kanervakin väsyttää. Pitää tesmata jonaa päivän, pelkään vaa ku mäkikuismaa ei sais ottaa pillereiden kans, ku voi lähtä ehkäsytehot, mut huomenhan ne jo loppuukin et sit voi testata. Voisin laittaa jos on hyvää ni luonnon lääkettä joululahjaks; tein sitä just perheelle.
Mua niin vituttaa ja turhauttaa tuo saatanan äijä. Ja mä en jaksa kyl enää siivota ite lainkaa. Mä oon siivon koko koton olo aikani ja yhtää ei tuu vastaa; en ees taho jouluu miettii tai sit lähen juhlii synttäreit ja jouluu muualle; mul ku on synttärit just muutama päivä ennen joulua. Koittakaa jaksella kaikki, en nyt jaksa kattoo noit, oon mä luken ne, mut mua niin vituttaa oikeest, et tulin vaa kokeilee et josko täs leppyis, mut ei! Mun tekemisii tai sitä et MUN kämpän (virallisesti siis myös mun) siisteystason on oltava määrätty ja vaan MÄ teen sen eteen töitä! AAARGGHH Mä kiroon ton äijän!
Nii ja siit hoidost, on myös toinen hoito-paikka minne saattaisin päästä. En tiiä tahonko, tavallaa tahtoisin eroo miehest et tietäisin erotaako ja samal jäis alkot yms pois, mut siin menis taas yhteiskunnan rahoi enkä tiiä sit et joutuisko koulun keskeyttää.
Siru mä en oo ajan bubree alas temeil, mut oon mikäli ei oo bubree saanu vetän temei siihen et ei tuu viekkarit päälle. Mä tosiaa sen n. 3kk:den putken mikä siis oli ihan putki mut ku se oli jo ennen sitä päätetty et pääsen siihen arttu-hoitoo, ni en ees välittäny paljo meni, ku sain kuitenkii kaiken yli 3 vuoden aikan vaihdettua lääkkeisiin, eli rahaa ei oikeestaa menny. Ni mul ei tullu tuon pitusest putkest suurempia viekkareita ku sain 6 ardinexia per päivä.
Et kyl nekin auttaa ku saa vaa tarpeeks isol määräl ja on motivoitunu. Siks just siihen viimiseen lopetukseen keräisin noit määrättyi lääkkeit. Mä kyl osaan ihan sen perusteel et moni frendi on bubre-hoidos ja ite oon jonkuu verran lopetellu ni sanoo jos määriä pistät ja tosiaa et monest päiväs vedät ja ootko piikkikoukus, ni varmaa jeesaa niitten tiputettavien määrien kans. Sun kannattais ehkä antaa elimistön ain välil tottuu määrättyy annoksee, koska sit oot kuitenkii kipee ku tiputat taas hiukan. Mä oon tollee tiputtamal pudottan santut kuudeosaan ja pamit kolmasosaan samaa aikaa ja ei ollu tod. hauskaa. Oon mä monest lopettanu bubren seinää, mut mä oon toiminu niin, et mä en jäis koukkuu, eli oon yrittän pitää viekkarit loitol, en vaa oo onnistun ku välil on putki venyn ja ei huvittais kärsii viekkarei ja sit ku on ottan lisää ni viekkarit isken kahta kauheempana jos ei vaik oo ollu rahaa tai ei oo koko kaupungist muutamaa päivää saanu. Mun pitää varmaa käydä kattoos omist merkinnöist täält et miten oon vetän sit…
…
Tervehdys!!
Thanks Malibulle pitkästä viestist!! ![]()
Ny en ehi kirjotteleen, palailen myöhemmin!
Tilanne iha ookoo, vaik olo onki aikas garsee!!
<3Siru<3
No tulihan sieltä malibulta tekstiä. Hyvä. Kirjoitit tuosta toisestakin hoitopaikasta, niin vaihtoehtoja on monia. Mukavaa, että olet alkanut selvin päin maalaamaan. Tekee muuten ihan hyvää.
Sirulle ja nimettömälle tsemppiä!
Tietenkin muillekkin myös!
…
mitä tarkoitat tuolla?
Mikä on tilanne tänään?
…
Onko sinulla ollut mitään tukea tällä viikolla?