Tilanne tänään?

Mistä moinen olotila? Tunnetilasiko on ristiriitainen? Mutta ei ahdista?

Tässä eletään marraskuun puolta väliä. Miten on, vieläko olet miettinyt sitä hoitojaksoa?

Toivottavasti tuleva on hyvää kohdallasi. Olet kuitenkin saanut nukutuksi. Lataahan sekin osaltaan akkuja.

Tuo ns. pelko on toisaalta erittäin ymmärrettävää. Ihan normaalia.
Mutta ajattelen niin, että sinun kannattaa antaa itsellesi mahdollisuus.

heippa!
olen täällä välillä käynyt lueskelemassa, silloin kerran Tuomo sinulta kysyin siitä opiskelusta terveydenhoito alalla, vaikka on päihteiden käyttöhistoriaa. Nyt olen kuitenkin siihen edennyt että opiskelen sillä alalla. ja pian tulee 5 vuotta täyteen ilman mitään. Välillä kun katselen taakseni mietin että miten ihmeessä olen tässä ja nyt. Mutta minulta tämä on vaatinut paljon voimaa ja minä olen elävä esimerkki että lopettaminen ja normaaliin elämään palaaminen lopettamisen jälkeen on oikeasti mahdollista. Olen niin kiitollinen. Toivon teille kaikille kuivureille voimia ja tsemppiä lopettamiseen, se on mahdollista!!!

tere tere vaan!! :slight_smile:
Nyt meni serkkulikal vähä takapakkia, dogas alkuvkosta ja darrassa sitt meni nostaa bubreannosta… :frowning: sillä sama homma ku mulla, ett yhen päivän dogaus=3pv darraa noin suunnillee… no sitt sillä meni 2 pv isoil annoksil mutt nyt on alkanu heti taas vähentää ku on paremmas kuosis!! Ett kyl nostan serkkulikalle hattuu kuitenki!! vaikk annos on ny isompi ku mitä se oli ennen dogaust ni ei homma kaatunu ja retkahduksii tulee kaikille jne jne, tota oon serkkulikalle just hokenu…se on ite kyl nii tosissaan tän lopetuksen kans, ett sai aivan älyttömät raivarit tosta ku meni “mogaan”, sain sitä sit rauhotella ettei tää ny maailmanloppu oo, HEH… :mrgreen: Oon serkkulikalle näyttäny nää sivut ja se on käyny tsiigailee näit muttei kuulemma ainakaan viel haluu ite kirjautuu tänne, mutt on sanonu ett mä saan kyll sen näit kuulumisii skrivailla, ett miten on menny jiiänee :slight_smile:
Malibu,tosi osuvasti kyll kuvasit tätä meiän tilannetta!!! Ihanku joku tuttu ois skrivannu, heh!! :laughing: ja oikees oot tossa ett en oo absolutisti mutten dogugaan, aika harvoin otan alkoo! Mulla just toi hirvee darra kans ja ku maksa varmaa aika paskas kuosis…viimeks ku kävin mittauttaan arvot ni kohol oli… :frowning:
jees, mutt alkuviikon sain tosiaan olla ihan kokoaika sitt lapsenvahtina, ollu kyl ihan huippua! :slight_smile: Ja Malibu,toi ku sanoit ett tää on serkulle ku “laitosjakso ilman laitosta” ni that´s true :slight_smile: VITUN HYVÄ FIILIS mulla, ett pystyn jeesaa,vaik iteki vasta opettelen,enkä oo ollu kauaa kuivilla…ja toi et tosiaan oon “esimerkki” mitä oon serkkulikalle kyll ollu vähä aina, valitettavast en vaa varottava sellanen… mut siis ett nyt se näkee, ett ku Siniki on pystyny ni aivan saletisti sekin!! :slight_smile: ja tosiaan, ett tää “normi the real life” on oikeest ihan kivaa ja hauskaaki hyväs seurass!!! :slight_smile: seki hakee ny kämpän vaihtoo kontulast tänne… mutt nyt tosiaan ei siel idäs ees haluu käydä mitää muuta ku on pakko… Mutt jees, jos oisin ollu kysees mä,ni ei tasan ois ollu näin helppo ja näin paljo powerii…nytki likka makaa sormet jääs toss sohvalla ja tärisee, mutt ei ota enempää ku sil “päivän annos” on,ku on ottanu sen jo!! Mä täss tsemppaan sitä kokoaika ja hoen ettei retkahdukseen kuole ja kyl sen kädet paranee :smiley: (oli menny kännis tökkäsee kätensä pikkasen pahaan kuosiin… :imp: onneks ei tulehdusta tms!!)
Ett “jännä” fiilis olla nyt niinku se joka jeesaa toista…mutt kylläkyllä,muistetaan seki ett oon iteki vasta toipuja joka nappejen avul pysyy kasassa :sunglasses: (pakko oli skrivata toi ku arvelin,ett jonku mielen kuitenki ois tullu toi…) mutten silti oo mielestäni mitenkää kyvytön tai huono jeesaamaan!! :slight_smile:
Ja tosiaan serkun skidillä on mitä parhaimmat oltavat!! :slight_smile: (Eikä se oo missää vaihees ollukaa mitenkää “heitteillä” aikasemminkaa, serkku pitäny kyl skidistä aina vitun hyvän huolen!!!) ja tosiaan se on se motivaation lähde number one!!! Jutskattu esmes siit,ett ku ite oltu molemmat lastaris…ja mun skidit huostas :frowning:
Tosin mull on toive siit et saisin viel 9v likan takasin itelleni… mutten tiiä onkse mahollista… jätkähän on jo aikuinen,ja meil on TOSI HYVÄ “äiti-poika-suhde” ja se käy usein moikkaa,kuten varmaa tullu esiin mun skrivailuista! Se on asia josta oon kyll helvetin happy!! :slight_smile:
mitäs muuta…nii, se mun “raksu” soitti toss eilen ja kerto sit et konii vetämään oli menny… nyt putsina (siis joku pari päivää) :unamused: eikä ollu ees tänne tulos ku selitin tilanteen… ne on kyl serkkulikan kans ihan hyvii frendei ett molemmat haluis kyll tavata toisensa mutt jutskattii vaa, ett ehkä toss myöhemmin, ja tietty sillee ett tää “herra X” on täysin selväpäinen sillo.
Sitt ollu noista ukoista hieman harmii muutenki, sekä serkulla ett mulla,molemmilla ex-äijät soitellu, serkun exä ruikuttaa sitä takas ja mun ex-mies(tyttöni isä) raivoo… että näin :slight_smile:

Ite hommasin uuden liittymän ja heitin vanhan pois jotta niitä soittoja ei tuu. se oli vaan pakko tehdä

No hei Ansku! Olipa mukava kuulla sinusta. Tervetuloa myös alalle! Meinatko keskittyä päihdepuollelle?
Laita kuulumisia, kommentteja jatkossakin.

sinikoolle. Jos saisit vaikka sen serkun tänne tosiaan kirjoittelemaan, voisi olla ihan hyvä juttu. Toki on ihan mukavaa, jos vaikka edes lukee.
Mutta tuo auttaminen. Eikös se päihdeongelmainen ole hyvä auttaja toiselle. Tämän tarkoitan positiivisena kommenttina. Olen usein sanonut sitä, että vertaistuen kanssa ei työntekijän kannata alkaa kilpailemaan.Tällä tarkoitan vertaistuellisia ryhmiä. Mutta onhan tuokin vertaistukea.
Kerroit myös, että maksasi ei välttämättä ole hyvässä kunnossa. Mitäköhän kannattaisi tehdä?
No, mutta mukavaa päivää Sinulle ja muille Kuivureille!

Niin, mistä tuollainen olo juuri tänään tulee?

Tosi upeeta Sinikoo et sä pystyt tsemppaa toista vaik oot ite vast toipunu ja tosi hienoo et sun serkku pystyy noin täysillä lopettaa ja on sitoutunu siihen. Noinhan se tehtäis hoidossakii, et ei kerral, vaa annosta vähentämäl ja must on ÄLYTTÖMÄN upeeta et sä et vedä kans tai millää lail kannusta häntä vetää vaa päinvastoin tsemppaatte ikäänkuin toinen toistanne.

Harmi Nimetön et sul on edellee huono olo. Muistan ku Nezumil oli tääl aikoinaa jatkuvast jotkuu himot tai huono olo, mut kuitenkin se meni ajan myötä ohi. Silloin ei voinu ku toivoa parempaa päivää huomiseks niinku sullekin toivon, kyl olo varmaa jossaa vaihees paranee… :unamused: Toivottavast ainakii.

Mä suututin tänää mun frendin ku en lähten senkaa kahville vaik olin luvannu ja vaik oisin siirtän sen huomiseks. Mä en vaa jaksa kuunnella sen valitust kuinka paskaa on tehä 8 egel päiväs tosi paskoi työvuoroi. Ite oon tehny niit puoltoist vuotta et vähä väärälle henkilölle puhuu!!! Muutenkii ku ei miehenkaa virallisest asuta kirjoil saman katon al, ni mulle jää vähän sossustakii tai etenkii Kelasta massii omaaki käyttöö ja on NIIN kateellinen. Myös kateellinen siit, et meil ei oo lapsii ja sil on; voi perkele sanoin sille et jos en ois päihdeongelmainen ni mul varmaa olis jo parivuotias muksu, mikäli vaa Jumala sois :imp: . Siis että osaa olla itsekeskeinen… Vituttaa sen jutut ihan kunnol.

Päihteist puhuen ostin laatan tramboja joist sit neljä söin tänää. Oon jonkuu verran tavannu tuttui ja oon sanon et bubree en koske, mut sit oon kyselly pillerei. Mies ei siedä et syön ylimääräsiä tramboja. Mut koitan olla hiljaa. Laitoin äsken yhtä pikkutarkkaa työtä kaverin frendille ja oli ihan sika siisti lopputulos. Itekii sain pari raitaa, mut ei uskalla kertoo taas enempää ku asia on niin selkee jos siitä enemmän puhun :wink: .

Oon mä Tuomo sitä miettin sit mahollist laitos-jaksoa. Ois kyl karseet JOS joutuis koulun keskeyttää. Tietty jos sais siäl hoitaa sen ja käydä töis, en tiiä :unamused: . Mut yritän olla ilman kovia ja uskon et pystyn alkoholii jonkuu verran vaikuttaa; nuo lääkkeet; toivon tavallaa et kasvan ulos niist ku oon jo vähentän ja ku haluun lapsia. Mut tää tänpäivänen ei nyt oikee sopis perheenäidille :confused: . Mut mä vaa yritin vähentää sitä riskiä et ottaisin bubrea ja nyt en sitä ainakaan ota vaik huomen oon menos kahville kaverin kans joka sitä mulle yleensä antaa. Se on mulle parikybää velkaa, mut sanoin et menee miehen kans poikki jos mä vedän. Miehelle sanoin et jos mä vedän, ni venaa ees sinne saakka et mä pääsen kuntoutuksee ja pystyn lopettaa.

Mut tosi vahvast oon sil mielel et MÄ EN KÄYTÄ! Nää trambot harmittaa miehen puolest ja vähä tietty omastakii, mut must se oli parempi ku bubre; pilvee ku ei ollu saatavil. Suositteli nimittäin omahoitsu pari-terapias miehen kaa olles, et ku mies ei välitä niin jos otan pilvee, toisin ku trambojen tai bubren kaa, ni ottaisin kerran viikos pilvee ku en voi kännejäkää juoda ku mies ei tykkää siitäkää. Et varmaa pitää pistää pusikot kasvaa :laughing: . Mut mä jotenkii uskon et mä selviin, nyt on jo aika paljon NORMAALEJA asioita elämäs, kuten työ, koulu, työkaverit jne. Ja oon jotenkii paljo enemmän sinut itteni kaa ku aiemmin ja tyytyväisempi itteeni. Tunnenkii jotenkii itteäni enemmän. Ja todellakin uskon et mä pystyn olee ilman bubrea ja muita katu-aineita. En mä aio jatkuvast kadulta lääkkeitäkään ostaa! Ois aika iso pettymys jos retkahtaisin… Nyt vaa kunnon päätös viäl etten enää piikitä omii lääkkeit, ni sit on elämä taas aika kondikses. Tietty uskon et koska en enää välitä alkost, ni vaa kunnon juomat, mitä alkon tilalle. Vaik lightti-limsaa sit jos ei muuta :slight_smile:

kiitti viesteistänne :slight_smile: jees, ei serkkulikka viel jaksa/haluu kirjautuu tänne,mutt yritän “koukuttaa” sen tähän plinkkiin, HEH :mrgreen: lupas ett saan käyttää siit lempinimee Siru (tyhmää jotenki aina skrivata vaa ett “serkku”.) Mutt jees, kyl se lukemassa käy tääl ja joskus kyttää vieres ku mä skrivailen :sunglasses:
MISSÄÄN NIMES en tosiaa sitä houkuttelis vetää,tai douppais sen kans,ny ku iteki päässy kuiville!! Ohan me yhdes doupattu joskus useinki,mutt se oli sillon se…mutt onneks en oo Sirunkaa mielest muuttunu mikskää vanhaks tylsäks Sini-tädiks (HEH) vaa oon kuulemma iha sama tyyppi ku ennenki ja viel mukavampi ku en douppaa,tässhän oon ihan otettu jo :wink:
ja tosiaa Siru sinnitteli tänki päivän ilman “lisä-annosta”,vaik vaikeeta oli…joo,oon samaa mieltä ett toinen(ex)päihdeongelmainen on se paras auttaja!!Ja vertaistuki parasta tukee, täss tapaukses viel ihan ainutlaatusta,ku on kyse läheisest ihmisest muutenki…Mä oon ny jättäny noita ryhmis käyntei vähemmälle,ku oon keskittyny Siruun ja sitä ennen oli se ukko tääl…mutt en koe ett se ois mitenkää vaaraks mulle, siis etten oo käyny ryhmis nii usein ku heti tos hoidon jälkee…ei ne kuitenkaa oo ihan se mun juttu,tai se porukka siel, PLÄÄH!! Tietty joskus käyn ja klinikalla kans… Tuomo kyselit maksa-asiast…interferonihoidost ollu puhetta, mutt se on aina vaa jotenki jääny…ehkä täytys varata aika leguriin…ja tietty välttää sitä alkoo mutt se ny on sujunu muutenki ja ehän mä ees ehtis dogaa ku saa olla lapsenlikkana about kokoaika :laughing:
Malibu,sulla siis on kokemusta bubren lopetuksesta avona??? Kuin pieniks sait annokset ennenku lopetit päivirtäiskäytön??? itellähän ei oo sillee bubrekoukkuu ollu,ett se ois ollu vaikeeta lopettaa, sitä veti vaa siin “sivussa”, koni ja piri oli ne pahatpahat mulle…tosin konin lopetin jo 90-luvulla enkä senjälkee oo koskenu siihen ku ehkä parikyt satunnaista kertaa ja niistäki on jo useempi vuos aikaa…
nonii mutt tsemit kaikille, nyt goisiin! :slight_smile:

Sinikoo mul oli niin, et mul oli tyylii 3kk:tta et vedin bubree ja sit 3kk:tta et vedin pirii. Sit siin vikas putkes ennenku aloin siihen Ardinex-hoitoo, mä vedin about päivittäin, tai päivittäin (en ihan tarkkaa muista se oli noit ekoi tekstei ku tää alko), ni millin sillee ku alko tulee viekkarit, korkeintaa pari. Mut mul ei tosiaa ollu itellää mitää kykyy pitää niit talles, vaa annoin ne miehelle et ku alan tulee huonovointiseks ni antaa sit mulle. Tosin se ei ihan toiminu, sain ne aiemmin ja olin kokoajan bubreissaa, ku mun ei tarvin olla ilman enkä mä mitää kokeillu et tuleeks viekkarit ku oli tiedos et pääsen siihe arttu-hoitoo. Tääl oli silloin älyttömän halpaa bubree ja tein vaihtareit lähinnä, joten se ei rasittanu mun kukkaroa mitenkää…

Sit pääsin siihen Ardinex-korvaushoitoo josta sain 6 Arttuu päiväs. Lisäks oli Tannoponei, Pronaxenia ja Sirdaludeja. Ei muistaakseni siit enää mitää suurempia ongelmia, viekkareit siis koitun, mut sit se psyykkinen himo ja ku huomasin olevani piikkikoukus :open_mouth: . En ollu koskaa tajunnu asiaa, ku olin ain heittän hihaa nelisen vuotta, ni sit ku lopetti ni huomas sen sit kunnol. Siit pääsin sit suolaliuoksel, mut vieläkii käytän satunnaisest iv:nä, lähinnä ku vituttaa ni omii lääkkeit, vaik ei missää nimes kandeis niit piikittää; mä tiiän :blush: . En kuitenkaa mitää santtui tms. vaa Halcionii ja Dexee lähinnä. Ja nyt oon filsan kahtee kertaa ku katoin niit tuloksii et päästää yli puolet läpi sidosaineist; pitäis taas tuo tapa saada loppuu, ku olin jo yli 6 viikkoo ilman iv.

Sit niit arttuja vaan tiputettiin joskus kk:den pääst 1 sit ku olin valmis seuraava… Mul meni joku puoltoist vuotta et pääsin yhteen arttuun päiväs. Sen ois voinu jättää ylläpitoannokseks, mut veinks mä ne kerran välist tai jotaa ja mul loppu ne, ja meinasin et pärjään ilman sit puolikast/yhtä. Mul oli silti maha sekasin 5 päivää ja oksensin ain välil niist 3 päivää :astonished: . Mut ei siit menny ku pari viikkoo ni ratkesin bubree, et sit sain artut takas ja nythän ne on vaihdettu Tramaleihi joita menee 150mg päiväs. Eli oon yhä opiaatti-riippuvainen vaik hoito aloitettii Helmikuus 3 vuotta sit.

Mut mulle ei kuitenkaa sellast pelkkää opiaatti-taustaa oo ku oon ollu aina enemmänkii sekakäyttäjä. Mul kyl oli ekat kunnon oppari-viekkarit bubrest 5 ja puol vuotta sit ja silloin ei bubre näkyn testeis ja ois päässy helpost hoitoo, mä jonkuu kk:den vedin nokkii viäl kahta päivää lukuunottamatta aamust iltaa ja en tienny et viekkarit tulee vast 3. päivänä. No soittelin sen 3 päivää joka paikkaa et “hakekaa jostaa” ja oli kaupungis kaikki käyttäjät samas tilantees. Sit 4. päivän soitin et “älkää antako mulle vaik mä kuinka kinuisin”. Oli klinikal viäl sitä mieltä et en pääs yksinää yli viekkareist, ku en osan nukkuu ku oli kylmä/kuuma/tuskanhiki. Sit olin niin väsyny et torkahtelin ain sekunniks ruoka suus, bussis, töis (siis mä olin töissäkii tuolloin, mut ku en jääny testeis kii :open_mouth:), särki ihan hemmetis joka paikkaa ja oksetti ja oli maha sekasin koko ajan. Sen jälkee oon useemmat bubre-viekkarit kärsiny, mut ehkä just tuon takia et oon lopettanu sen niin monta kertaa se on mulle tosi vaikeeta.

On joidenkin plinkkiläisten kans kyl aiemmin todettu, et pitäis olla koko maas esim. tuo Ardinex-korvaushoito, mut ei oo. Mä siirryin suoraa jostaa millist vai kahest 6 arttuu, mut pitää muistaa et en ollu kuitenkaa niin pitkää aikaa vetän, ku olin sekakäyttäjä. Sen verran kuitenkin et lääkäri oli sitä mieltä (etenkii ku lopetin vuodenvaihtees pirin kokonaan tuolloin) et mä voisin hyötyä tuosta ja ite olin samaa mieltä ku en ollu niin pitkälle kuitenkaa menny et oisin korvaushoitoo joutunu menee. Viihdekäytös käytin aluks sen 4mg ja sit pari millii aina buustasin, eli joku 8 vaa meni päiväs. Mut tosiaa mä pärjäsin jollaa paril millil, ku en niin koukus ollu… Tietyst Siru ku tiputtaa millii saakka, ni tääl annetaa korvaushoidos 2*0,4mg Teemua sit jonkuu ajan pääst vähennetää se yhtee (myös kahen millin pudotukses saattaa tarvii yhen teemun) ja siit sit kenties viäl arttui. Ne toimii paremmin ku Trambot viekkareihi ku on samaa sukua. Mut tsemppii Sirulle pudotuksee, ssä onnistut kyl varmast, etenkii ku sul on noin hyvä tukiverkko ympäril. Mul on AINA täst porukast kii, ku tunnen aa niin älyttömäst tän kaupungin narkkei ni sit retkahan aina välil :angry:

Mut mul ku on tot bubre-käyttöhistoriaa kuitenkii kohta lähes 8 vuotta takana, ni mul tulee jo kolmen päivän vetämisest viekkarit ja silloin ku lopetin siin arttu-hoidos, retkahin kk:den pääst muutamaks päiväks; tuli sellaset reflat ku ois vetän monta kk:tta. Samaa jatku puol vuotta et aina ku retkahti ni karseet reflat, mut nyt mä pystyn jättää kertaan sen retkahtamisen, oon jopa pari-kolme kertaa vetän pöntöstä alas vedot tai kamaa ja ennen jäi päälle et sit otan kerta viikkoo; nyt pystyn väistää senkii, tosin kauheet mieliteot on. Ni mul tuli tosiaa viikon käytöst viekkarit ja vaik haki pirii (välil käytettii kolme viikkoo ja sit lopetettii exän kaa) viekkareihi, ni vaik oltii exänkaa vedetty samat määrät, ni mä tärisin siin sohval ja oli viekkareit ja sil ei mitää. Et tulee helpost tost viekkarit, en tiiä miks… :unamused:

Mä sit vedin asiat hiukan överiks. Ku tänää ois ollu/on se tapaaminen sen bubre-tyypin kans, ni otin sit ne loput trambot (joku vähä vajaa 500mg, mut eiliset pohjal) aamul. Klinikal en meinan saada lääkkeit ku oli pienet pupillit, mut sit onneks sain ne. Töihi olin jo ilmottan aiemmin, mut soitin pomolle et tulee röökille et voi ite kattoo et näkyyks niin selkeest et oon jotaa ottan et en voi olla töis. Sano et näytän pelottavalt ku on niin pienet pupillit, joten sain täks päiväks vapautuksen :laughing: … Ei hemmetti, onneks mul on tot näpertämist ku teen korttei eli periaattees teen vaa tän työpäivän kotona, mut piti sit mennä pillereil tää homma kusee… Mua pikemminkii naurattaa koko asia, vaik mies ei kyl tykän YHTÄÄN.

Mut kuten klinikal laski, ni mul meni saman verran rahaa tähän mun “ehkäsykeinoon” etten retkaha bubreen, ku mitä silt bubre-tyypilt saan. Eli +/-0, paitsi et on kuuppa sekasin… Tulee omahoitsun tietoo tää juttu et katotaa mitä se sanoo sit. Kyl mä edellee oon päihdehakunen ja käyttäydyn ku nistit… :confused: Mut on parempi lääkkeisiin retkahtaa ku johonkii bubree mitä viäl vedetää iv:st, mut ois ollu tietenkii parempi ettei ois ollu kumpaakaa. Kuitenkii jos oisin joutun selvänä sen tyypin kaa tapaa, ni oisin saattan ehottaa bubree, nyt ei tulis mieleekään. Klinikal hoitaja sano, et mul on kyl aina perustelut kaikelle, mut onks siitä sit enemmän mulle hyötyä ku haittaa? Mä sanoin et ite oon itteni pahin vihollinen et tosiaa mult löytyy kyl perustelut kaikelle, niinku narkeil yleensäkii… Tää on taas sellanen asia nää trambot et mä meinasin et koht vois tiputtaa sen 50mg pois et jäis vaa satanen, ni ehkä oppis elää ihmisiks :confused:

No, juu malibu, jos mulla ois käytössä “hyviä” lääkkeitä, niin kyllä mä niitä käyttäisinkin. Mulla nyt ehtii menemään himot aina ohi, ennenkuin kerkeisin hankkimaan mistään mitään. Joutuisin päivystää illan kadulla ja sitten yön jossain baarissa/ clubilla :blush: . Kuten huomaat, oon oikein miettinyt mistä saisin kamaa… Eli en mistään. Lääkäriin en uskalla mennä mitään ruinaamaan… Täytyy olla tosi paha tilanne, niinkuin tuossa kevät talvella oli.

Rauhallisesti alkanut viikonloppu, eikä onneksi mitään menoja tiedossa, joten lataan akkuja.

thänks Malibulle pitkästä viestis!! :slight_smile:
Ja Siru kiittää tsemppauksesta!! :slight_smile: Lupas kirjautuu tänne mutt eka sen pitää tehä itellee mailiossa… :smiley:
tänää sillä meni määrä VÄHÄN yläkanttii,mutt sano ett ottaa sitt huomen sen verran vähemmän ku mitä otti tänää liikaa, lupas meitsille, ett vaik ois kuinka kipee!!
Meil ollu ihan jees päivä,voi olla ett se mun “raksu” tulee täs viikonloppuna piipahtaa,JOS on streittinä!! Nii, Sirulla on paskahomma toi ku se ei voi mennä klinikalle :confused: mutt jees, tää poppoo painuu goisiin, hyvät viikonloput kaikille ja palaillaan astialle!! :slight_smile: meitsin uus mailiossa on sini-72@luukku.com