Tilanne tänään?

Mukavasti tänään on ilmaantunut tekstiä tänne.
Niin, nimettömälle. Hyvä, että terapia on alkamassa. Jospa sitä kautta löydät ulospääsytien. Toivon kovasti.
Malibu. Niin, hienon värinen on tekstisi, siis fiilispohjainen :slight_smile:
Tervetuloa Jymmi tänne Kuivureitten joukkoon!

Jos sä Jymmi tarkotat sellasia kavereita ketkä käyttää, ni se on mun mielestä välttämättömyys selvänä olemiselle, niin ikävää ku se onkin :unamused: . Mul on vielä sellasia kavereit ketkä on hoidos tai käyttää ja sitä kautta mä sit retkahankii ku en uskalla/pysty lyömää näin “pienessä” kaupungissa välejä poikki. Asukkaita on n. 55 000, mut silti tulee narkki-tuttui kaikkial vastaa…

Tietyst tuona aikana on vanhat kaverit kaikonneet. Mul meni jo vuonna 2000 poikki 7 sillosen kaverin kans ja oon nyt muutama vuos sit ottan yhteyttä mun ala- ja ylä-asteen suurimmalt osin parhaasee kaverii. Sit on yks kaveri joka oli selvän vaik mä vedin, mut molemmat perheellisiä. Miehen kans lähinnä kahestaa koton ja nykyää menny lähinnä siihen et mä teen kotityöt ja se pelaa/istuu koneel/kattoo telkkuu… Törkeetä ja ku meil on huomen klinikal yhteinen aika (se ei käytä, se on meijän välien kannalt se aika), ni kyl otan asian esiin. Ja jos jällee sanoo et oon tänää ottan enemmän tramalii ku mitä lääkäri on määrän, otan muutakin esiin.

Mä oon alkan olee enemmän vanhemmil ja siskoil. Sit pitää tietyst muistaa et ku ennen oli kämppä täys porukkaa, olis se sit pirin tai bubren tms:n kans, ni sitä ei “normaali-elämäs” enää yleensä niin oo. On muutama kaveri, niil ketkä on sinkkui on tietyst baari-kaverei ja enemmän tällasii henkilöi ketä näkee just vaik dokaas, mut muil ketkä ei sellasest välitä on yleensä joku pari kolme tuttua pariskuntaa tms. ketkä käy kyläs ja toisinpäin. Siihen pitää totutella. Mä olin reilun vuoden yksin ja oon yksin vieläkii, mut nyt noin. puolentoist vuoden ehkä jopa kahden jälkee mua ei enää ahista se asia vaa mä teen jotaa yleensä hyödyllist. Ja mul oli melkee 2 vuotta et piti olla jotain kamaa ku siivoo, niin pirin ku bubren lopetuksen yhteydes. Ja mul ku piri ei ees toimi kuten muil ku on adhd, mul näkyy se kokoajan testeis lääkkeiden takia. Mut tsemppiä, ku jaksat viäl 5kk:tta ni sit alkaa raittius näyttää tosi valosalt.

Se kuulostaa kurjan pitkält ajalt mut puol vuotta raittiudest näkee asioit joist ei täl hetkel välttämättä saa nautintoo ja tuntuu et mikää ei oo kuten aiemmin ennen kaman käytön aloittamist. Sit ku sen puol vuotta on ollu ilman ni huomaa luonnos ja kaikes pieniä iloja mist muodostuu ainakii mul se elämän suola. Ja ku oppii itestää kokoajan jotain uutta, mä oon nyt huoman et mähän pidän aivan älyttömäst et mun kämppä on siisti. Pitkää aikaa en vaa osan pitää sitä siistinä. Voi olla tietyst et tuo Concertan vaihto Dexee joku puol vuotta sit on auttan koska siit se alko kunnol. Ja kaikille tulee joskus konflikteja ihmisten kans, mulle yleensä keskimääräst useammin, en aina ymmärrä miks joku suuttuu jostaa ku sanon suoraan. Mut voimia kaikille ja kiva et BP:kin tuli takas; mä oon monta kertaa sanon et ku on alkan lopettaa; ei menneesee oo paluuta kuhan vaa ottaa ite sen lopettamisen tosissaan.

Ja Jymmi mä olin melkee 3 vuotta ilman laitont piriä. Tulee vuoden vaihtees 3v. Nyt ku sain joku puol vee sit nää uudet adhd-lääkkeet, tuli kauheet piri-unet yli kk:deks; aivot vaa rekkas sen piriks. Sit kokeilin yhet ainoot kolmisen viikkoa sit; ei sanon mitää; turha aine, mut ikävä sanoa, mut ne halut tulee kunnol esii varmaa sen vuoden ja viäl kolmen vuodenkii pääst saattaa tehä miel. Mut jos oot kunnol päättän lopettaa ni paluuta entisee ei ole tosiaan. Kannattaa miettiä jotain kuntouttavaa työtä tms. jos vain pystyy tekemään. Ite saan se n8 egee päivä extraa ja vaik se ei oo paljo, ni 160 egee kuus lämmittää, etenkii ku on 4 tuntii päiväs jotaa tekemist. Nezumi tääl on lopettanu pirin tän Kuivaushuoneen avul, et oo ainoa. Ei pahemmin enää tääl käy, mut kirjotuksia on paljon. Nyt reilun vuoden ollu ilman.

Tsemppiä kaikille edellee…

PS. Nyt on lakanat vaihdettu, pyykit pesty ja hiukset värjätty; enää ois marsujen siivoominen, loppu tiskaus ja kaitaliinojen silitys, eikä lainkaa huvittais :smiling_imp: :imp:

Ns. normaalit kaverit on menneen talven lumia. käyttäjäkaverit…no, oon yleensä polkenut omia polkuja mitä nyt joskus joku raato on mukana kulkenut. toista oli kola aika. mut tää virtanen on kyllä muuttanu kaiken mitä olin, ja mitä mulla oli. kokoajan vaa alkaa (etenkin kun menee nukkumaan ja sulkee silmät) tekee mieli. piru vie kun ei nää Tenoxitkaa futaa. Terapiassa kävin tossa A-klinikalla kesällä mutta lopetin kun koin että se on mulle ihan turhaa :open_mouth: tars varmaa sit A3:sel “kirjautua” jos sieltä aukeis jonkun sortin portti jossa ois helpompaa…

Entäs vertaistuki, eli ryhmät? Oletko niissä käynyt?

Olen miettinyt vertaistukiryhmiä mutta en ole niisä ollut. on tää tiedon puute näistä asioista vähän niin ja näin. missä niit sitten on ja miten pääsee? kun läpi koko elämän on “haudannut” kaikki asiat joissa apu ois ollu tarpeen…kuten esikoisen kuolema -99. jolloin kelasin et “kyllä mä selviin, niin ihminen on tehnyt aina” VITUT, ois pitänyt mennä siitä puhumaan niin en ehkä ois tässä asemassa nyt…

A-klinikkasi varmaan tietää alueellasi toimivista vertaisryhmistä.
NA - ryhmistä voit saada tietoa esim. nasuomi.org sivuilta
NA ryhmiin ( ja muihinkin) on edellytyksenä, että olet selvin päin.
Muita tahoja voisi olla esim. terveyskeskuspsykologi tuohon ikävään ja surulliseen asiaan. Sinne saa yleensä lähetteen omalta lääkäriltä. Asian voi tarkistaa tk:sta.

Pitänee siis pistää homma alkuun. ei tästä muuten mtn tuu.

Kiitos tsemmpauksest. Mä kirjotin epävarmuudesta ja odotin, et joku sanoo, et ei kannata. Kiitos :slight_smile: Ei ne todellakaan tee onnelliseks. Ja mun käyttötapa on ollu sitä turpatukkoontajupois- meininkiä. Ei edes mielihyvää… Muuta kuin pakenemisesta. Ei ole hyvä paeta loputtomiin. On hyviä ja huonoja päiviä. Niinkuin normaalis elämäs on. Ei se ole hyvä ratkaisu. Asian purkaminen puhumalla, kirjoittamalla, touhuamalla, piirtämällä, tanssimalla, hyvillä hetkillä toisten ihmisten kanssa on. Kun huomaa, että ihmisissä on paljon samaa ja silti yksilöllisyydessä on arvo. Ja mitään toivoa henkisen sairauden kans ei ole, jos ei pyri oleen kuivilla. Että hiukan tasaantuis…Ei herkkys musta sinänsä huono asia ole, voi kokea hyviäkin asioita voimakkaaasti. Mut raja itsen ja muiden ja ulkomaailman välillä on hyvä olla. Opetellaan!!!

Hermo loppus ja vituttaa. kunpa sais painaa männän pohjaan, niin mieli ois taasen niin niin korkealla. tosin pienen pieni helpotus syntyi tänään, kun sain varattua aja A3:sel. muutoin on pääasias vaa tullu kiukuteltua ja mätättyä xboxia naama vääräs :neutral_face: Masentavaa

Kiinnitän huomioni tuohon, että onneksi olet saanut varattua ajan. Mikä osasto sitten lienee kyseessä. Mutta kuitenkin. Eihän liene mikään ihme, että välillä tekee mieli aineita. Syystä tai toisesta. Mutta työskentely itsensä kanssa kuitenkin kannattaa. Olet kuitenkin jo päässyt pahempien vääntöjen yli?

No, tuntuu että pahimmat on käynnissä kokoajan (alku oli ihan vitun simppeliä. ei tehnyt mieli jne…lähinnä kuvotti koko touhu ja sen mukana tuomat tyypit) ja tuo A3sen juttu alkaa siten, että menen sinne päihdepsykiatrian terveydenhoitajan juttusille. jossa kartoitetaan tilanne ja katsotaan siitä eteenpäin…luulen että määrävät rauhoittavia joita oikeestaa vois tarvita. ainakin joksikin aikaa

Mun tämänpäiväinen tilanne on se, että kun soittoja tulee, en vastaa. Jos ei lopu, vaihdan puh.nroa. En uskalla ajatella pidemmälle kuin tätä päivää…

Moikka vaan :slight_smile: !

Täällähän on sekä nostalginen, että freesi meininki! Hyvä juttu, että BP ilmesty reippaasti takas, malibu pitää lipun korkealla ja nimetön oli kirjoitellut mielenkiintoisen pätkän lähinnä malibulle vastaukseksi. Jes, vihdoin uusia tyyppejä! Tervetuloa Jymmi! Ihankuin jossain olisi vilahtanut joku muukin uusi nimi.

Tänään mua vaivaa ( vaivannut jo pitkään ) törkeä raudanpuuteanemia. Tää on niin tyypillistä mulle. Ikuinen anemia. Ja sitten: kun pääsee yhdestä vaivasta eroon, niin jo toista pukkaa. Menkkakivut, suupielet haavoilla, flunssa ja taas suupielet rikki, atooppinen iho jatkuvasti, orastava aknen :blush: alku, unettomuus… Huh. No, mutta nämä vaivathan ovat olleet sentään hoidettavissa. Sama kuin nimettömällä tuon kivun suhteen, että ei hoideta. Mulle tosiaan vielä naureskellaan kaupan päälle. Olkoot näin sitten :confused: .

Töissä ja harrastuksissa oon ollut…Viikonloput ihan vaan itselleni. Ehkä välillä hyvä seurakin kelpaisi…

Benzopää! Tuo numeron vaihtaminen tuo tosiaan mielenrauhan. On tullut kyllä jo muutamaan otteeseen vaihdettua, mutta vähänajan päästä se on ollut taas “jaossa” :blush: . Lopulta nuo soittelijat kylläkin nollassa!!!

Samaa mieltä madden kanssa. Tekstiä on ilmestynyt päivän aikaan mukavasti.Hyvä juttu. Olen tässä linjoilla illan mittaan. Täytyy myös lukea tarkemmin teidän kirjoitukset.
Mutta mukavaa Kuivattelu keskiviikkoa tänään teille!

Ahaa. No, onneksi sinulla on noita viritelmiä tulossa. Oikeaan suuntaan olet menossa. Lienee hyvä miettiä, että mistä väännöt syntyy, jos niille on löydettävissä joku selittävä tekijä. Esimerkiksi joku epämiellyttävä asia tai tunne jne.

Mä oon tänä iltana yksin kotona. Lipittelin siis glögiä mikä ei valitettavast täl kertaa oo alkoholitonta. On muutenkii tullu lähi-aikoina pistettyä taas noit omia lääkkeitä suoneen :blush: . Ja tupakka-lakkokin alkaa uudestaan varmaa huomen aamulla, ku en lähde pikku-askia varta vasten ostamaan, mut tuli kyl mielee ku luin noita moni-riippuvuus/lääke-riippuvuus juttuja, et tunnistan itteni tuosta alkoholin ja sit kerta viikos about tuon trambojen käytön takia, et tarkotus on vetää polla sekasin. Ja noiden dexejen ja halcionejen tai sirkkojen iv-käyttö ei kuulu myöskään ihan lääkärin ohjeisiin… :neutral_face:

Mies ei lainkaa tykkää et otan kerran viikos tramboi vajaa kolminkertasen annoksen lääkärin määräyksen mukaa, mut en mä viäl osaa sitä lopettaakaa. Enemmän oisin vaa koukus ja suurempaa annoksee jos ottaisin annostuksen mukaa. Pitäis pikkasen tsempata taas ja sit vois keskittyy vaik siivoomisee enemmän; ei vaa nyt huvittais alkaa tiskaa tai käärii vaatteit; pesukone on sentää pääl.

Mut meinasin et jos miettis ihan oikeesti et mitä jois alkon sijaa ja se trambo-homma jos viäl olis jonkuu aikaa. Sit en tiiä tuosta röökistä, pitäis kai sekin saada pois; se ei päihdytä, mut… Mielummin se ku trambot, alkoo sen sijaa alan olla jo aika kyllästyny. Nyt ois kyl sit alkotonta glögiä, mut se ei päihdytä… :unamused: Pitää taas miettii asioita. Huomen meen ilm. tapaa sit bubre-tyyppii ja hakee velat. Sanoin et ei ota ees mukaa mitää ja et mul menee miehenkaa poikki jos ottaa ja lupas et vaik pyytäisin et ei anna mulle. Pari muutakii juttuu huomen joist toises on kuviois kans käyttäjä, mut eiköhän täs pärjätä; en oo kuitenkaa mitää kamaa hommaas tod.

En mä oo kuitenkaa tähänkää asetelmaa tyytyväinen, ku ois vaa kaikki pois mut helpommin sanottu ku tehty :confused: . Pitäis vaihtaa maisemaa hetkeks et onnistuis ja varmaa tiputtaa omat lääkkeet aivan minimii; en tiiä. Alkoja on kuitenkii ympäri suomea :confused: