Tilanne tänään?

tarkoittaa kai mua kun mä selitin sitä mun rännäämisjuttua tänne ja selitin ‘että sairasta mutta tuntui hyvältä’ tai jotain sinnepäin, ja sitten oon selittänyt niitä mun viinahakureissuja, mutta omasta mielestäni en sillee ’ jiihaaa hoplaaa mulla on kivaaaa’ vaan just ahdistavalta kannalta, ja joskus musta saa, tai useinkin sekavaa kuvaa kun oon selvinpäin ja päinvastoin, ja tää ei oo mitään anteeksipyyntöä tai marttyrismia mutta must tuntuu et malibu on välillä ainut joka tajuu missä mennään, tai missä mä meen, mä oon ihan vitun herkkä, ja mun pää on ihan kaaos ja otan joskus kaiken itteeni. Mutta kuitenkaan en oo tänne mitään ‘ihanaa vetää ränniin’ juttuja laittanut. kun ei ne kuulu tänne.
Mut pitää täälläkin olla rehellinen ja sanoo mitä tekee, ei sen tarvii ottaa noin että ois muka kivaa, kunhan kerroin mitä oon tehnyt.
Vittu!

No ei ollut tarkoitus syytellä ketään, kirjoitin mitä kirjoitin. Saan teidän sairaista kirjoituksista sairaan olon, sairas kun olen itsekin. Tuntuu vaan siltä et kaikki ei oikein tajuu kuinka vakavasta sairaudesta on kyse, jos on “päihdevammmainen.”

Ihan niinku tää ois vaan joku “Marttakerho”.

Siis Timoteus, mitä sä nyt tarkoitat??? 'Saan teidän sairaista kirjoituksista sairaan olon…? Mihin nyt viittaat??
Mikä on sairas kirjoitus???
Päihdeongelma on sairaus, ja en usko että kukaan meistä joka tänne kirjoittaa vähättelee sitä tosiseikkaa, välillä ehkä meillä saatttaa malibun kanssa olla taso eri kuin sulla tai muilla, tai heitetään mustaa huumoria mukaan, ei se oo paha asia, kyllä mielisairas ihminen osaa vitsailla itseiroonisesti, samoin kun syöpääsairastavaakin. Musta vaan nyt tuntuu että olet ymmärtänyt joitain tekstejä väärin?!

Ja mihin viittaat tuolla marttakerholla?? Mun mielestä jos itsellä on paha olo, niin ei tarvitse ainakaan tänne tahallaan vittuilla, täällä roikkuu hirveesti yliherkkiä ihmisiä jotka saavat vähän lohdutusta päivään ja oloon, niin ei oo kivaa jos joku kiusaa tuolla tavalla ’ kunhan nyt kirjoitin tyyliin’ Mä olen varmastikin hankala ja monella tavalla sairas ihminen, mutta muista se, että mikään ei ole normaalia, normaalia ei ole olemassakaan, ja mua ei ainakaan voi syyttää ilkeäksi, mä en vittuile täällä!!

No anteeksi!

Ehkä mä purin vaan mun turhautuneisuuttani.

Tsemppiä ihan kaikille!

No, nyt on varmaan aika vähän rauhoittua ja keskustella rakentavasti näistä asioista. Tarkoitan tällä meitä kaikkia. Vai mitä?

Joo…se ois tosi siistiä kun sain koottua jonkun ihan oikeen “liveryhmän”.

joo mä voin vallan mainiosti rauhoittua, mutta en pidä siitä että mun juttuja kritisoidaan, jos niitä ei ymmmärretä, saa toki olla eri mieltä, mutta jos ymmärretään väärin ja sitten kritisoidaan ja haukutaan sairaaksi yms, niin ei tunnu kivalta, siksi tää kirjoitusryhmä onkin välillä vähän vaikeeta kun jotkut tyypit synkkaa keskenään, ja on niin paljon mitä kuitenkin lukee rivien välistä, tai sitten ei ollenkaan.

liveryhmähän on ihan eri, mutta ei siinäkään haukuta toisiaan, täällä se on niin helppoa jonkun nimimerkin takia.

Mä en vaan tajunnut timoteuksen kommentteja, ja sitten vielä se että kun kysyy niin hän ei edes voinut vastata että ketä tarkoitti, ja mitä, ja mikä kirjoitus oli se sairas joka sai hänet tuntemaan itsensä sairaammaksi?!

Mun mielestä pitää kuitenkin seistä sanojensa takana jos läppää heittää.

No seison kyllä sanojeni takana ihan varmasti ja tarkoitin myös sua Holly.

Tarkoitin vaan sitä, että jotkut jutut kuuluu mun mielestä saunan puolelle. Olen kyllä huumorintajuinen ja ymmärrän mustaahuumoria.

Ehkä toi mun kirjoitus oli turha, en oo niin tosikko, kuin siitä sen kuvan ehkä saa… Kyl multakin rupee tulee semmoista tajunnanvirtaa, jos haluaisin kirjoittaa niin…et sori sori vaan jos otit herneen nenään, Holly.

Ok, asia selvä, mut haluaisin tietää mikä mun jutuista sai sut huonolle ‘tuulelle’??? Koska en tarkoittanut tänne hehkuttaa mitään,vaan ihan rehellisesti selittää mikä on ‘tilanne tänään’ ymmärrätkö?
Enkä ole tietääkseni koskaan mitään tuollaista laittanut että ’ onpa siistiä’ jne, mutta tää oli kai molemminpuolinen väärinymmärrys.

Älä ota “niin” vakavasti mun kriittisyydestä. Enhän mä voi olla mikään tämän palstan kriitikko, että “väärin kirjoitettu”. :smiley:

Mä olen aika pieni olio tässä maailmankaikkeudessa…

hyvää yötä, meen nukkumaan…

Jep, unohdetaan nyt koko juttu, tää on tällaista kun ei oikeesti pääse puhumaan. Kai me ollaan kaikki välillä tosi kireenä, ja joskus taas unohdetaan ne ongelmat ja elämä hymyilee, ja aina, ihmisten kanssa on vaikeeta silloin kun itse hengittää sisään ja toinen hengittää ulos, silloin kaun on tasapaino kaikki on hyvin, mut ei aina mene niin.

Jatketaanpa tästä taas…

Masentaa.Itkettää.
Pääsin tunti sit kopist,ne otti mut ja frendin kii ja teki sit kotietsinnän ja muuta paskaa. Ja siitä tulee taas paskaa.

Mut sain samal tietää et mulle helvetin tärkee ystävä on siel ollukki jo pari päivää,kyl mä sen tiesinki mut en halunnu sillee uskoo, koska se lähteeki siit suoraa istuu… Kävin äsken viemäs sille ja sen frendille ketä en niin hyvin tunne röökiaskit…
Se kuulustelia sano et se vois ehkä antaa sen mun kaverin soittaa mulle,mut tuskin ku se oli eilenki kieltäytyny kuulusteluista eli enpä usko et se tulee olee yhteistyönhaluinen tänäänkäään tai koskaan,miten sen pitääki mennä,mut ois vaan niiin mahtava jutella senkaa…Vittu ku ei tiiä mistä ne on tarkalleen kii,koska o mahollista et ei oo mikää pikku homma,mikä onki sit taas aivan mahtava homma.
Mut pitäs varmaan noit omiiki juttuja kelailla,alkaa olee hml aika vitun pelottavan lähellä, ihan stnan pienesti kiinni täl hetkel. Ja siit tuliski vähän pidempi juttu ku joku faking sakkoelinkautinen mikä nyt on kokoaja päälle tulos, mut ei oo pelkoo et niitä istumaan menis
,hävettäskö hieman. :confused: Ei vaa…

Mut oha täs jotai positiivistä,tullu oltuu kuivil vaik ei kyl omasta tahdostaan,mut kuitenki :slight_smile: putkasta aina jotain positiivistaki :unamused:

Mut joo,mä meen masentumaan lisää ja kuuntelee tätä niiiiin helvetin mahtavaa kplettta minkä lyriikat pasteen tähän, sopii jotenki niin hyvin mun ja tän mulle niiin tärkeen ihmisen suhdetta…Jotenki…emmä tiiä.
Mut jos mä osaisin rakastaa niinkuin toinen vilpittömästi toista rakastaa,tätä ihmistä mä rakastaisin niiin paljon ja tekisin kaikkeni sen eteen.Mut nyt mä rakastan sitä vaan niin hyvin kun rajatilapersoonallinen toista osaa rakastaa.

Placebo-Song to Say Goodbye

You are one of God’s mistakes,
You crying, tragic waste of skin,
I’m well aware of how it aches ,
And you still won’t let me in.
Now I’m breaking down your door,
To try and save your swollen face ,
Though I don’t like you anymore,
You lying, trying waste of space…

Before our innocence was lost,
You were always one of those ,
Blessed with lucky sevens ,
And the voice that made me cry .
My Oh My.

You were mother nature’s son ,
Someone to whom I could relate ,
Your needle and your damage done,
Remains a sorted twist of fate.
Now I’m trying to wake you up ,
To pull you from the liquid sky ,
Coz if I don’t we’ll both end up ,
With just your song to say goodbye.
My Oh My.

A song to say goodbye,
A song to say goodbye ,
A song to say…

Before our innocence was lost,
You were always one of those,
Blessed with lucky sevens,
And the voice that made me cry.

It’s a song to say goodbye.

Voi sua Mallory

Nyt ois hyvä jatkaa sit selvinpäinoloo, eiks? Mä oon niin tottunu tohon, et frendit on aina menos istuu et ei jaksa enää ees välittää… Nytkii on vaik kuin monta juttuu menos mist nyt 100 varmast porukka lähtee ja sit viäl niit, mis porukka lähtee viäl vanhoista… Ja sit ku ne pääsee pois, ne tulee käymää useest; tosin sit ne mokaa taas ja lähtee takas tai parhain tapaus oli et kaveri pää kk:deks pois ja sit taas kk:deks sisää, nyt se taitaa olla taas sisäs…

Ootsä rajatila, nii no en ihmettele, mä oon ilm. kans :laughing:… Mut niit voi kehittää, oikeest, mä oon yrittän, yritän ja jatkan yrittämist kunnes en enää oo kusipää, kuten oon… Niin kauan ku voimavarat antaa vaa myöten… Eiks sul ois ketää sellasta tuttua, kelle voisit nyt mennä?! :frowning: Tai tuu tänne :slight_smile: … Tääl ei tarjota laittomuuksista mitään pilveä vahvempaa, tosin sitäkään ei oo useempaa päivää ollu… Eikä tutusteta piriporukoihin… Muuten jos meil on samat dignoosit (kunhan mä saisin omani keskivaikeen masiksen ja ens kuus 7 vee vanhan olevan hmm… F19.1 : Useiden lääkeaineiden tai muun psyykkisiin toimintoihin vaikuttavan aineen haitallinen käyttö) lisäks niit oikeitakii diagnooseja… mitä lupailtii…, ni on totta et joko oot mun paras kaveri tai pahin vihamies. tod näk niin, et paras kaveri, ja ku tulee riitaa ni et sit mitää… Oot varmaa huoman et tol diagnoosil on taipumus karkottaa ihmiset luotaa, ainakii ne normaalit… :frowning: …Mut olkoot, uusia löytyy aina ja on helppo aatella ettei oo ikinä tuntenukaan muita ku senhetkisiä tuttuja. Ja on helppo erota, ku näkee asiat niin mustavalkosena… Jos ettii jotaa positiivista!

Mä ite varmaa sairastutin omahoitsun, ku eilee olin kipee mut mä tiedän nyt et mä meen kuntouttavaa työtoimintaa (sitä ei oo viralisesti päätetty, mut mä MENEN, ja mua ei voi estää ku oon niin nyt päättäny.) Sit mä saan muuta mietittävää, ku kuka oon jne… Ja eiköhän se joskus selviä, onhan mul nimi sos.turva tunnus ja osote tiedos, ellei muuta :smiley: …Toisaalt ikä tuppaa unohtuu välil (ja oon mä osotteenkii unohtan joskus…), mut jos mä tunnistan itteni peilist, ni no hätä…

Ainii ja MUISTAKAA LAITTAA RAIRUOHOT KASVAMAAN, SUNNUNTAIN TULEE VIRPOJIA :smiley:! Mä laitan omani NYT, joten zau! Ja Mallory, nyt voimia! Tsemppaa, oikeest, sä et halua Hämeenlinnaa, ja siäl on tilaa! Et sä olis tääl, ellet säkin huolisi tänne yhtä uuteen maailmaa ku mis mä oon ilman mitää neuvoja miten toimia… Mut tää ON silti parempaa ku kamanveto, oikeest, on EDES SELKEET TUNTEET ASIOISTA, JA OSAA SANOA NE SELKOKIELEL, MIS MÄTTÄÄ, tääl mä en vaa omiani sano niin selkokielel, mä en tiedä voidaaks mua netin kautta passittaa minnee lataamoo, joten mä sanon ne jossaa muualla… mut sanon enivei :smiley:

Mallory, mä oon kirjottan runoi/ sanotuksii, enk sanois et on hyvii, mut tää on mun mielipide täst rajatilast tai lähinnä siit musta-valkosest ajatusmaailmast…

[i]Kahden värin maailma :

Mä nään musta-valkosest tän mun elämän, joten mil pystyy siihe värit liittämää?
huumeet todettu huonoksi;
ihmissuhteet kestänee todetust heikosti…
Uusii ihmisiä astuu jatkuvasti sisää elämään,
mut korvaako uus jos kaikki vanha taakse jätetää???

Oon päässy irti kovist huumeist,
oikeest vaa 200 paviaanin ylöskirjotetuista lauseist…
Loppu on kii aika pitkälle musta;
mitä aion tehdä, tulevaisuusko viäl musta?
Ei harmaint hajuu, mut silti aion täällä elää,
Ei ammattii tai duunii SO, kunha ite jostaa ees pitää….

Maapallol ei häärää ku yks minä,
mä en ilmaa katoo, ellet ite mua aio listiä.
Sua en tuu silti pelkää,
kuolema on totta ja mua on jo puukotettu selkää.
Joten puuttukoot värit, kunniaan musta ja valkonen!
Mä katon asioita omin silmin ja teen ite sit päätöksen.
Mulle on vitun sama, onks se minkävärinen!
Mä oon mä ja muut saa hyväksyy sen![/i]

-MQ-

Terve teille. Tänäänkin.
Huomenna saatan olla pois kuvioista työni takia, kun en ole teknologian saavutettavissa, vaan keskellä metsää asiakkaitteni kanssa.

Tänään tänne on tullutkin paljon kirjoituksia. Malibu ja Mallory, olette olleet aktiivisia kirjoittajia tänään.

Tsemppiä nyt Mallory, eteen päin vaan. Olet ainakin ollut putsina, vaikka se miten olet sen ollut, ei niin mukava tapa olekkaan. Ja kuten malibu asian ilmaisi, niin eikös kannattaisi nyt yrittää olla muutenkin ilman?

Malibu. Kuntouttava työtoiminta on aika hyvä juttu ollut monelle edetä omassa jutussaan. Tuskin sinulle tällä hetkellä onnistuisi sellainen kahdeksan tunnin päivä? Siihen sitten lisäksi vielä avohoitokuviot päälle, niin elämässäsi ja arkipäivässä on ohjelmaa. Muista kuitenkin olla realisti sitten. Toivottavasti kuntouttava työ sinulle järjestyy. Itse kenties kannattaa olla aktiivinen sen kanssa, että se järjestyy?

Viides päivä kuivilla lääkkeistä. Douppasin muutaman kuulauden ihan

kunnolla lääkkeillä, koulussa, vapaa-ajalla, iltaisin ennen kun menin

nukkumaan. Jos tuota douppaamiseksi voi kutsua. Kokoajan myös yritän

vähentää alkoholin käyttöä. Tänään enään 2 kpl 0,5 Sandelseja.

Harmittaa kyllä nyt vähän kun vedin kaverit siihen leikkiin mukaan, mutta

paljon myöhemmin. Heitä vieläkin kiinnostaa mitä käy Diapameista ja

mitä enemmän sitä ottaa ja mitä enemmän alkoholia sen kanssa. Myös

tennarit ja risolid heitä kiinnostaa. Kehuskelevat sillä, että saivat multa

bentsoja ja olivat sekaisin. Toivottavasti hekin tulevat tajuihinsa. Tulin

järkiini siinä vaiheessa kun lääkkeet olivat loppu ja törmasin 26 v.

mieheen joka douppasi minun iässäni 3 vuotta, mutta lopetti siihen kun

kaveri kuoli syliinsä. Aloin miettimään mun elämää, että miten paskaa

siitä sitten tulee, jos se on nyt näin paskaa jo. Minä kun olen vielä niin

nuori, niin minulla on ongelmia vanhempieni kanssa ja myös vähän

vaikeeta on lähestyä tuntemattomia, mutta sillon muutama kuukaus

sitten kelasin, että jospa kokeilen näitä niin ehkä mulla tulee olemaan

paljon helpompaa. Ei. Lopettakaa kaikki minkään paskan vetäminen

Ei niistä tuu kun huolia ja muuta paskaa niskaan. :confused:

Joo kiitti! Ne ehottikin työkkäris alussa 6 h 2-3 krt/vko… En välttämättä kuulemma 5 päivää jaksais… Mut oon kyl niin energinen, et en tiiä. Mut ehkä se on sit parempi lisäillä niit, ku on viäl MTT ja klinikka… :smiley:

Tervetuloa keskusteluihin Speyer. En voi muuta sanoa, kuin täyttä asiaa jokainen sana. Tsempiä sinullekkin.

Parempi onkin edetä niin päin, että ensin vähemmällä ja sitten voi lisätä jos näyttää siltä, että enemmänkin töitä voisi tehdä. Toivottavasti löytyy mielekästä työtä. Ja jos ei niin mielekästäkään aina olisi se työ, niin on ainakin tärkeää, että liike jatkuu ja alkaa kertymään työkokemusta.
Toiminnallisuus siinä minun mielestä on se yksi tärkeimmistä asiosta.

Vesiselvä päivä, ei mitään muuta ku vettä, ei tippaakaan, eikä lääkkeitä eikä huumeita.

törmäsin tuossa kotimatkalla pariin tyyppeihin, aika kaameissa kunnossa, mun ikäisiä mut ne jäbät näyttää 50 veeltä… kädet täynnä haavoja ja posket lommolla ja hampaat puutttuu, pisti miettimään asioita uudestaan minkä suunnan mä valitsen.

Hyvää yötä, on ihanaa olla ihan selvänä :exclamation:

Puhut asiaa Holly, sen kun näkee et mihin tie johtaa ni laittaa miettii.
Mun tekee aivan helvetisti mieli. Yritän olla perjantaihin saakka ilman. En tiedä, tää alkaa mennä jo aivan liian vaikeeks.

Sanja :unamused: