Kiitti Lintuanna <3 sinä ootkin varmaan tällä hetkellä suurinpiirtein ainoa.
Tota mun arjen luisumista kurjaan suuntaan on hankala kuvailla kunnolla. Ennenhän repsun jälkeen jäätävän paskaa oloa kesti oman aikansa, minkä jälkeen palasin salille & uima-altaaseen ja omiin rutiineihini - ja viimeistään parin viikon päästä fiilis oli ns normaali. No nyt mä sinnittelin kuukauden, ja vika viikko tuosta oli todella, todella hankala. Unirytmit aivan sekaisin kun kämpässä ei voi(nut) nukkua (lopulta ahdistuin jo säätiedotuksen katsomisesta - täällä on paistanut aurinko KOKO AJAN, senkin viikon kun etelässä sateli vettä), en kyennyt keskittymään MIHINKÄÄN - itkin ja yritin pakolla vääntää opiskelujuttuja koneella, eikä siitä tullut yhtään mitään. Aamulla herätessä ensimmäinen tunne oli ahdistus, enkä mä saanut itseäni kunnolla käyntiin.
Sitäkin on mulle jo väläytelty, että aiheuttaisiko kevät mulle jonkinlaisen manian, minkä vuoksi en kykene nukkumaan/keskittymään (viime vuonnahan oli just näihin samoihin aikoihin ihan karmea vaihe). Jopa mun läheiset näkivät, että olin kuin aikapommi, eikä varmaan yllättänyt lopulta ketään toi homman käsiin leviäminen. Mutta tasan tarkkaan oon tällä hetkellä myös depressiivinen, enkä mä haluaisi lähteä siihen lääkerumbaan enää…vikan puolentoista vuoden aikana on vedelty naamariin SSRI-nappi Fluvosol, jota en ainakaan enää aloita kun pahensi mun keskittymishäröä entisestään, puhumattakaan vieroitusoireista joiden myötä hyvä ettei henki lähtenyt. Ton lisäksi käytetty/testattu Tenox, Imovane, Ketipinor, Mirtazepanin (vai mikä nyt olikaan), Diapam, tuju melatoniini kolmiolla varustettua, Risolid aikanaan katkolla, ja mitäköhän vielä… Imovane ei sanonut juuri mitään, Tenox auttoi nukkumiseen hetken mutta johti pian kierteeseen, jonka katkaisu oli perseestä, Mirtazepan aiheutti jäätävän nälän tunteen ja heikon olon, Ketipinor oli NIIN sairas lääke mulle etten todellakaan halua siihen enää puuttua, Risolidista tuli kauhukohtaus ja pameista tykkäsin vähän liikaakin - ja niitä jos on niin kynnys dokaamisen madaltuu, kun ei tartte potea darraa tämän ihmepillerin ansiosta
. Summa summarum: Lääkkeillä mä en tahtoisi alkaa tätä vyyhtiä selvittää, kun siinä mennään helposti vain ojasta allikkoon.
Jos jotain positiivista tämän hetkisestä tilanteesta revitään, niin mä oon todellakin löytänyt oman alani. Ja kenties mulla on sille myös lahjoja, kun vaikeuksista huolimatta oon saanut kaikki kurssit suoritettua ja vieläpä huippuarvosanoin. Nyt mulla on vaan kamalat paineet, etten mokaa gradua, joka on se tärkein yksittäinen juttu tässä hommassa. Ja nykymenollahan siitä ei todellakaan tule yhtään mitään, jos välillä oot täysin keskittymiskyvytön ja välillä sit taas kännissä/darrassa
Semmoinen kiinnostava juttu muuten: Mä tajusin tuossa kenttätutkimuksia suorittaessani, että pari annosta alkoholia auttaa mua keskittymään paremmin kuin mikään lääke tähän mennessä on auttanut (paitsi ehkä ne pamit). Mietin siinä juodessakin jo, että on tää varmaan kaiken arvoista, kun saan nyt ton yhden työn tehtyä, jonka kanssa olin tuskaillut sen vikan viikon ennen repsua
Siis tiesin hyvin että homma leviäisi käsiin, vaan kun ei kiinnostanut siinä vaiheessa yhtään
Olis kyllä saanut jäädä tekemättä toikin havainto.