Minulla on tuossa työpaikassa traumaattisia kokemuksia,minuuden lapsiosat pelkäävät,ovat kauhuissaan. Tapaan aamulla töihin lähtiessä viedä lapsiosat “hoitoon”. Se on ollut toimiva taktiikka. Huomenaamulla pitää taas tehdä nuo vanhat totutut kuviot taas.
Hyvä, että sulla on on toimiva taktiikka tuohon ongelmaan. Kuulostaa kurjalta, voimia!
Eilinen oli raskas päivä. Sorruin sitten illalla siiderin
Nyt nollaan tilanteen ja jatkan taistelua tätä sairautta vastaan
Huomasin, että olit eilen päivällä mielessäni, mietin miten sulla menee töissä. Se on aina harmillista, jos työ ajaa juomaan. Minullakin on siitä kokemusta silloin monen vuoden takaa. Nyt vain uutta yritystä ja tsemppiä siihen!
Kiitos taas sulle. Kyllä tämä taas tästä,en aio luovuttaa taistelua vaikka en onnistukaan
Ei muuta kuin katse taas kohti tulevaisuutta. Jokainen päivä vie eteenpäin, vaikka välillä harha askel tuleekin.
Olipa raskasta palata töihin. Join useampana iltana ja nyt on niin ärsyyntynyt olo itseeni.
Sota jatkuu tätä sairautta vastaan. En anna periksi,vaikka kaadun rähmälleni.
Voi kurjuus. Oletko miettinyt oliko nyt oikea hetki palata vielä töihin? Kuulostaa harmilliselta, että sen takia tulee juotua. Jotain huonoahan se aiheuttaa. Kovasti voimia uuteen yritykseen! ![]()
En tiedä oliko oikea ratkaisu.
Päätin nyt lähteä hakemaan apua myös päihdepolilta.
Varmasti hyvä päätös hakea lisäapua, ei siitä ainakaan haittaa pitäisi olla.
Huomenna olis tarkoitus mennä päihdepalveluihin käymään. Yritän asennoitua positiivisesti sitä ajatellen,vaikka pessimismi onkin vallalla.
Toivottavasti tulet kuulluksi ja saat hyvää apua.
Eilen kävin sitten päihdepäivystyksessä. Pääsin jonoon …
Avokuntouksesta oli myös puhetta,jospa siihen pääsisi ja se auttaisi.
Tämä aamu alkoi sillä,että mies sanoi ettei ole tajunnut mun juomisen määrää. Eikä se vieläkään tiedä koko totuutta.
Sanoi nyt,että jos en lopeta niin tulee ero. Hyvä että haastoi mut,koska tarvitsen tuollaista konkreettisen pysäytyksen.
Huomenta. Minulla on ollut myös aikamoisia haasteita olla töissä jossa piti olla työkavereiden kans yhdessä, tajusin että sovellun yksin työskentelemiseen. Onneksi sain tehdä sitten töitä yksin. Ja käytin myös sellaista ajatustapaa että: “minullakin on oikeus olla töissä ja tienata oma elatus, tuntui miltä tuntui ja sanoi kuka mitä tahansa, tai luulin mitä tahansa.” Se helpotti.
Muistan myös kuinka kirjoitin omat oikeuteni ja velvollisuuteni. Sekin auttoi.
Kunpa muistaisin sen tänäänkin, mihin minulla on ihmisenä oikeus ja velvollisuus, ja vastuu. Vastuu omasta terveydestä ja hyvinvoinnista. Kirjoitan tätä nyt lähinnä taas itselleni. Eron jälkeen minulla on kuitenkin edelleen oikeus toivoa kumppania, vastuu omasta hyvinvoinnista. Ihanaa kun tajuaa tuon. En ole hylkiö vaikka minut jätettiinkin. En ole huono vaikka kumppani lähti. Nyt sen ymmärrän etten saa antaa itsesäälin tms. vallata mieltä ja estää löytämästä uutta rakkautta. Hieno juttu!
Mieheltä puuttuu täysin ymmärrys alkoholismista sairautena. Pitää vaan tätä mun juomista luonteen heikkoutena.
Sanoin kyllä etten ole valinnut sairastua ja että,jos tämä olisi vian tahdosta kiinni niin olisin jo raitistunut.
Kiitin miestäni siitä,että hän laittoi minut selkä seinää vasten.
Puran nyt tänne näitä tuntoja,mitä tuo aamuinen tuo.
Ensin oli tosiaan kiitollinen olo siitä,että mies vihdoin reagoi ja kunnolla reagoikin. Nyt alkaa nousta häpeää ja surua. Mitä kaikkea tämä sairaus on vienyt ja tilalle saanut ongelmia ongelmien päälle.
Siellä ollaan nyt sitten jonkinlaisessa käännekohdassa. Uskon että sinäkin jatkat matkaasi kohti parempaa, olet kuitenkin niin tosissasi ja rehellisesti kohdannut tämän kirotun ongelman.
Eikä varmaan kukaan joka ei ole ollut samassa tilanteessa voikaan täysin käsittää, mitä sinä koet. Oli kyseessä sitten kuinka läheinen ihminen tahansa.
Toivon todella,että tämä saa mut taistelemaan tervehtymisen puolesta
Päihdepalveluissa käyminen oli iso onnistuminen, onnittelut siitä! Harmi, että miehesi heräsi asiaan näin myöhään ja toivottavasti hän osaa myös tukea ja kannustaa myötätunnolla eikä vain kiristää erolla. Se oli nyt hänen tapansa asettaa raja ja sitä on toki kunnioittaminen. Toivottavasti tästä alkaa uusi ja hyvä vaihe alkoholiongelman taklaamisessa!
Olisi saanut jo aiemmin sanoa suorat sanat. On ollut olo ettei hän välitä mistään. Olihan tuo aamuinenkin kovasti sitä,että hän toi oman tarpeensa esille ja ei ollenkaan ajatellut minun asemaani. Mutta onhan se ymmärrettävää,kun on ns. havahtunut,että vaimon juominen on paljon pahempaa mitä hän on luullut.