Mulle jotenkin tuo lohtua se, että sinä @Lintuanna painit hyvin samanlaisten haasteiden kanssa. Tuntuu ettei ole ihan yksin näiden haasteiden kanssa.
Sinulle toivon voimia todella haastavaan elämäntilanteeseen. Kyllä me vielä joskus saadaan nenä pinnan yläpuolelle
Kiitos, täällä toinen lohtua saava, ei olla yksin eikä meidänkään lapset oo lähellekään ainoita tällaisissa tilanteissa.
Huomenna kolmikanta neuvottelu. Kauhukseni tajusin että sinne tulee 3 pomoa,isoin pomo noista on se jota oikeasti pelkään. Lähiesimies on onneksi aivan ihana,aina ei ole niin ollut vaan olen saanut valtavasti kuraa niskaan entiseltä esimieheltä. Itse kyllä myös taannuin jollekin uhmaikäisen tasolle hänen kanssaan.
Töihin siis paluuta suunnitellaan. Takana pitkä sairasloma ja rankkaa juomista, jännittää että saanko enää normaali elämästä kiinni vai olenko jo toivoton tapaus…
Mielialan suhteen olen paremmassa kunnossa,mutta tämä juominen ei ole “paremmassa kunnossa”.
Tsemppiä hurjasti huomiseen neuvotteluun ja muutenkin! Oot rohkea, kun suunnittelet töihinpaluuta.
Hurjasti tsemppiä huomiseen minultakin.
Juomaputki takana. Jotenkin olen vain ajatellut,että tämä mun elämä tulee päättymään tämän juomisen takia.
Sitten olen toisaalta yrittänyt Lintuannan tapaan kääntää ajatuksia positiiviseen. Olisi kuitenkin kiva saada elää,eikä kuolla tähän juomiseen
Surullista, toivon todella, ettei niin käy ja, että saisit juomattomia päiviä. Positiivinen ajattelukaan ei aina auta, kuten mulla nyt just tällä hetkellä, kun edes terapeutti ei keksi enää mitään, mikä voisi auttaa. Kannattaa sitä silti kokeilla; oletko esimerkiksi tietoisesti nostanut/korostanut kaikkia niitä hetkiä, kun et juo? Pientenkin juomattomien hetkien korostaminen voisi auttaa. Ne on kaikki onnistumisia! Tsemppiä ja voimia!
Kiitos Lintuanna
Tuohon kyllä samaistun kovasti. Nuorena liikaa ajatukset pyöri päässä, huolilta en saanut unta, mielikuvitus laukkasi. Joskus oli että neljän aikaan vielä pyörin sängyssä ajatuksien ahdistamana enkä saanut unta, töihin oli noustava jo puoli kuudelta… huhuh oli se rankkaa. Eikä käynyt mielessäkään että oisin hakenut lääkäriltä apua unettomuuteen. Join minäkin varmaan siihen että kiusaavat ajatukset loppuisi, tai muuhun tunnetilaan.
Kun raitistuin lääkäri määräsi minulle sellaisen “unikoulun”, muutama kuukausi piti opetella menemään nukkumaan samaan aikaan ja ottaa jokin lääke. Se kyllä auttoi pahimman yli. Pidempään sitä ei jatkettu alkoholismini takia, oisin jäänyt koukkuun lääkkeisiin.
Nykyään jos tulee joskus vielä unettomus niin otan pienen murusen nukahtamislääkettä, hyvin harvoin, Siihenkin saatan jäädä koukkuun ellen pidä varaani.
Kyllä kaikki rentoutus yms. tekemiset ovat auttaneet ja auttaa. terveellinen rauhallinen elämähän se olis parasta, mutta ei aina välty ikäviltä kriisi ajoilta. Mielestäni silloin on parasta hakea apua kuin alkaa juomaan siihen tuskaan.
Hyvää päivän jatkoa!
Heippa Viiwa!
Kyllähän sinun varmasti tarvisi saada tuo putki poikki eli ainakin kunnon tauko juomiseen. Oletko käynyt A-klinikalla tai muualla katkolla? Käytkö juttelemassa jossain? Kovasti kovasti tsemppiä
Moikka Viiwa!
Voimia sinulle, niin paljon voimia <3 Minulla oli lähes kahden kuukauden sairasloma tuossa marras-joulukuussa ja join koko sen ajan (käytin häpeäkseni myös minulle ahdistukseen määrättyjä lääkkeitä yhdessä kaljan kanssa). Ajattelin että tulen kuolemaan. Minulla on myös aivan ihana esimies, hän kävi katsomassa ja halaamassa minua kotona.
Kirjoituksesi/tilanteesi koskettaa minua kovasti. Koita jaksaa vielä <3
En ole ollut koskaan katkolla. Monta vuotta sitten olin A-Klinikalla ja Antabusta käytin,silloin 8 kk silloin raittiina.
Nyt on sellainen tilanne,että A-Klinikalla voi käydä 6 kertaa ja sitten joutuu jonoon. Jotenkin turhauttaa edes ajatella avun hakemista,kun resurssit on tuollaiset.
Mutta yritän saada itselleni taistelutahtoa
Kiitos myötäelämisestä.
Yritän vielä saada kasaan jonkinlaisen taistelutahdon,että jaksan eteenpäin
Viiwa vaikka resurssit ovat liian vähäiset, niin ota silti yhteyttä ja pyydä apua! Ellei sitä pyydä, ei sitä kotiinkaan tuoda. Toimiko Antabus sinulla hyvin?
Antabus oli ok,ei noussut maksa-arvot ja muutenkin siedin sen hyvin.
Päihdetyöntekijä lopetti ja jouduin jonoon,silloin ratkesin sitte taas juomaan. Näköjään “hylkäys” oli mun mielelle syy alkaa juoda.
Tiedän kyllä että mun pitää itse olla aktiivinen hakemaan apua,on vaan niin pessimistinen ajatus koko hommaan
Voisitko antaa itsellesi kiitosta siitä, että kävit Uusi alku -kurssin ja olet kuunnellut tosi aktiivisesti alkoholismiin liittyvää podia/podeja? Se kaikki on työtä alkoholin käytön lopettamiseksi ja siihen voit olla tyytyväinen!
Kiitos taas kannustuksesta @Lintuanna. Olet aivan uskomattoman ihanan kannustava ihminen.
Eipä kestä. Kaikki me täällä haluamme sinun parastasi, joten toki tulee kannustettuakin. Hetki kerrallaan!
Hurjasti tsemppiä Viiwa!
Mitään viisaita sanoja ja neuvoja minulla ei ole antaa, mutta olet myös minun mielessäni.
Ei toivottomuus kestä koskaan loputtomiin.
Kiitos kauniista sanoista
Jospa vielä jaksan taistella.
Sinun polkusi on esimerkillinen ja antaa toivoa.