Hei kaikki
Hyvä näitä on lukea, tulee helpotusta omaan tuskaan.
Alkoholistikumppanini “eroaa” minusta vähän väliä.Tällä viikolla ollut se ääni kellossa kun joutui kärvistelemään selvänä hetken.
Äsken sitten humalassa puhelimessa kertoi ettei missään nimessä ole sinkku.Huh tuota mielen ailahtelua!
Tosi kova juomaan tätänykyä. Mielestäni hänen toiminnassaan ja ajattelutavassa on tapahtunut vuosien varrella järkyttävää muutosta, aina vain pahenevaa.
Ei pysty enää edes selvinä pätkinä ollenkaan hillitsemään impusiivisuuttaan,laidasta laitaan menee hänen ajatuksensa, sanalliset aggressiot pahentuneet.Ja kontrolloinnin halu minua kohtaan aivan järkyttävä.
Ehtojen asettelu/kontrollointi aivan hulluutta tätä nykyä, esim. kutakuinkin “jos sinä kerran saat tuota ammattiasi tehdä niin minä saan olla kyllä kännissä milloin huvittaa, sun on kestettävä mun kännääminen jos mä kerran siedän sun ammattia ja niitä tyyppejä…blablabla” ja “kyllä nyt tulet tänne mun luokse huomenna ja todellakin otan silloin viinaa jos mua huvittaa.Ja jos et tuu niin mä eroon susta”
Hohhoijaa. En kyllä oo suostunut tuollaiseen. Mutta hävettää sanoa että oon montakin asiaa feidannut omasta elämästäni, menettämisen pelosta. Juuri niitten hyvien aikojen/ hetkien hyvä fiilis on se mikä mut on tässä pitänyt, ja rakkaus. Mutta onneksi olen mielestäni tajunnut, että vaikka tekisin mitä vaan hänen mielikseen, ei tilanne muutu miksikään.
Paljon hyviä ominaisuuksia hänessä on ja hienoja kokemuksia meillä on.
Nyt täytyy vaan todeta tosiasia; nykytilanne on paha. Ei tässä juuri enää niitä hyviä hetkiä ole, kun selvätkin ajat menee jossain tappelun tiimellyksessä. Ei oikein enää auta enää sekään vaikka kuinka yrittäisin olla tarttumatta hänen provosointeihinsa. Yksinkertaisesti kaikesta tuntuu voivan vääntää huonoa, se jatkuva “räksytys” repii hermoja.
Tosiasia on että enemmän nykyään on olosuhteiden pakosta oltava pois yhteisistä kohtaamisista kun niistä ei tunnu tulevan mitään.
Toivon edelleen että hän löytäisi jonkun tavan päästä helvetistään irti, tiedän että hän sisimmässään tajuaa alkoholisminsa olevan tosi vakavaa ja myös kärsii siitä mutta ei kai sitten uskalla totaalisesti lopettaa. Yrityksiä/hoitoja ollut lukuisia.
Kädet pystyyn täällä sitten vaan, muuta ei kai enää voi kuin antaa hänen valua kohti tuhoa. Karmeeta.
Usko, toivo , rakkaus…kolme kovaa …jotenkin ne tässä vielä pitää mutta tajuan kyllä että tilanne aika mahdoton. Voimia kaikille täällä , kirjoitustenne lukeminen auttaa!