SW10 tervehtii vahentajia

Viikonloppu ohitse. Lauantaina oli suhtkoht tylsaa, mita nyt vahan shoppailin ja illan vietin leffojat katsellen. Sunnuntai olikin sitten hauskempi paiva. Ensin lenkki, sitten lounaalle kavereiden luokse, mista mainitsin aikaisemmin. Ruoka oli herkullista ja viinia siina juotiin pikkuhiljaa pitkin iltapaivaa. Aika meni nopeasti ja ysilta lahdin kotiin, vain noin puolen tunnin matka. Kotona otin viela yomyssyn , eli lasillisen punaviinia. Uni maittoi, mutta herasin arsyttavan aikaisin, jo viidelta enka oikein saanut enaa nukuttua sen jalkeen. Tanaan ollut suht alavireinen olo: tuntuu etta flunssa mokoma ei vielakaan ole kadonnut ja toita pitaisi painaa.
Syyskuu paattyy tanaan ja vaikka ei ihan mennyt suunnitelmien mukaan niin kokonaiskulutus jai selvasti vahemmalle kuin kesalla. Lokakuussa ei onneksi ole kuin yhdet pippalot, joissa voin ottaa (tai olla ottamatta). Tuleva reissu hiukan pohdittaa, kun silloin voi tulla juotua. Tiedan itseni hyvin ja jossain vaiheessa ajattelen, etta eihan nyt muutamat aamuoluet haittaa kun muutkin juovat ja kun olen lomalla auringon (toivottavasti) alla ja kun ja kun… No, sita on liian aikaista surra nyt.
Joulut olen perinteisesti juopotellut pitkan kaavan mukaan ja karsinyt siina sitten krapulat. Nyt sain kutsun joulupaivaksi ja vaikka tuleekin otettua seurassa niin enpahan ole sulkeutunut taloni sisalle sohvalle useaksi paiviksi. Joten uskon etta joulu menee suht kohtuullisesti. Viela on muistissa vuoden 2017 joulu. Olin siis vetanyt viikon putkia noin kerran kuussa koko vuoden ja ajattelin, etta vedetaan nyt joulu samalla kaavalla. Se oli kirjaimellisesti aamusta iltaan ja yohon juopottelua, nukkumista outoihin aikoihin ja viinia naamaan kun heraa. Jouluaattona herasin neljalta tuttuun yokottavaan oloon ja aamuyon ja aamun aikana halasin vessanpyttya monta tuntia. Sen jalkeen makasin raatona sangyssa joulupaivan aamuun asti ja krapulaa kesti nelja paivaa. Ei sellaista enaa, kiitos!

Ai, että sulla on taito kuvata krapulaa niin karmivasti ja elävästi :slight_smile: Olen näitä sun kuvauksia aikaisemminkin ihaillut.

Olin alkuviikolla pari pv lomalla ja juopotteluksihan se meni. Ei onneksi aamusta iltaan. Maanantaina toiden jlk tempasin kunnon kannit kotisohvalla. Tiistaina karsin krapulaa 2ip saakka ja aloin epaonnistuneen loiventelun jota kesti eilisiltaan saakka. Nyt on sitten krapula ja toissa pitaisi keskittya. Lisaksi vielakin vaivaa flunssa jota juopottelu ei auta. Tama oli siis vuoden kolmas putki - onneksi lyhyt sellainen. Olo on etova ja just ja just sain aamupuuron alas. Nyt korkki kiinni vahaksi aikaa. Motivaatiota siihen on kunhan muistaa taman paivan olotilan. Yoks.

Onpa ollut paiva. Kierona juoppona ajattelin etta kun pomo on poissa niin kayn alakerran ravitsemusliikkeessa ottamassa loiventavat. Onneksi en niin tehnyt vaikka olo on kurja. Kun paasen kotiin niin peiton alle vitutusta potemaan. Miks mun piti juoda tollain. Luojan kiitos en jatkanut juomista tanaan.

Joko siita on kuukausi kun omaa ketjuani paivitin….??? Lokakuussa oli vahennysta edellisiin kuukausiin verrattuna, taisi tulla neljannelle tilalle tana vuonna tammi, helmi ja heinakuun jalkeen. Ei paha mutta ei mikaan loistosuorituskaan… Torstaina oli Halloween bileet, todella hauskat sellaiset. Ja niin sita jatkettiin perjantai ja lauantai. Ei mitaan overeita, mutta sen verran etta eilen sunnuntaina tuntui. Muutamalla kaljalla tapoin sitten aikaa iltapaivalla, kun ei lenkillekaan jaksanut menna. Koitin hiukan valvoa, jotta en ihan aikaisin heraisi, mutta jo ennen yhdeksaa sammui lyhdyt ja aamukolmesta alkoi kellon tuijottelu ja paniikit tulevasta tyopaivasta. Joten nyt nuutuneena toissa - taas onnekseni hiljainen paiva ja pomo ja lahin kollega molemmat sairauslomalla ainakin tanaan.
Alunperin oli tarkoitus vain torstaina juhlia, mutta viime tipassa otinkin perjantain lomaa ja kieltamatta hauskaa oli aina lauantaihin saakka.
Seuraava iso koitos onkin sitten kuun loppupuolella oleva matka. Porukassa mennaan ja yleensa se on ok. Se on se kotiinpaluu mika on haasteellinen. Akkia ajattelee, etta otetaan nyt vahan kun reissussa kayttaydyin niin hyvin :confused: Toissa vuonna ja viime vuonna tallaiset ajatukset johtivat usean paivan putkeen ihan kotisohvalla ja kaikkihan tietaa minkalaiset jalkiseuraamukset niista tulee jos aamut alkaa valkkaripullolla. No, nyt en sita murehdi ja sen tiedan etta tanaan en ota. :laughing:

kirjaanpa tanne taman aamuisia tuntemuksia. Pitka viikonvaihde meni siis tissutellessa, ei kuitenkaan aamusta iltaan. Sunnuntaina viela iltapaivalla join olutta. Maanantai, varsinkin aamupv toissa oloni tuntui nuutuneelta. Tuskinpa kuitenkaan olisin nukuttua saanut jos kotona olisin ollut. Iltaa kohden piristyin ja menin toiden jalkeen 5km lenkille ja olo oli hyva. Nukuin levollisesti, mutta aamulla olo tuntui raskaalta paassa - ihan kuin olisi jet lag. Toihin matkalla kavin kaupassa ja vanha tuttuni- lieva paniikkikohtaus iski. Kesti vain pari minuuttia ja osaan hengityksella hoitaa sen pois. Sain nuorempana silloin talloin kohtauksia. Yliopistaikana laakari maarasi rauhoittavia, mutta en oikeastaan niita kayttanyt. Lisaksi alkoa kaytin tod harvoin. Olen aivan varma etta tuo johtui kosteasta viikonlopusta, lisaksi nykyaan kun en putkia harrastele niin kroppa ei olekaan niin tottunut. Olkoon se nyt opetuksena. Nyt olo tuntuu rauhalliselta.
Ihan mielenkiinnosta kysyn etta onko muilla vastaavaa ollut ja jos on miten olette sita hoitaneet? Muutama vuosi sitten jouluna oli erittain kostea viikko takana ja kauppaan piti paasta…paniikiksihan se meni…kassalle ankytin etta lompakko jai kotiin ja heti viereiseen pubiin valkoviinia kittaamaan jotta olo helpottuisi. Helpottuihan se hetkeksi, mutta seuraavana aamuna ei ollut kivaa yhtaan. :cry:

Tilannepaivitysta. Sunnuntaina ja maanantaina tapasin kavereita ja otin molempina iltoina- kulutus oli melko minimaalista, n 2-3 lasia punkkua. Ei edes tehnyt tiukkaa olla jatkamatta, vaikka yksi kaveri pyysi viela tiistaina illalla ulos. Tana viikonloppuna ei ole tarkoitus ottaa yhtaan. Tekemista on seka la ja su. Eika Sen puoleen tee mielikaan talla hetkella.
Seuraava lomareissu, n. viikon paasta alkava, on se juttu joka hiukan askarruttaa. Ja lahinna sen jalkeinen lahesviikon loma kotioloissa, jossa olen usein paatynyt sohvajuopoksi paiviksi. Vaikka olen useat lomat porukassa viettanyt melko vahaliemisesti (ihan vain pitaakseni kulisseja ylla?) niin homma levinnyt kasiin kun on paassyt kotiin. Verhot kiinni ja pullo auki! Hommasta mennyt maku parissa paivassa ja sitten mietitty etta mites nyt jarrutellaan etta paasee duuniin/sovittuihin tapaamisiin. Marraskuun pimea aika ei tietenkaan ihanteellinen aika lomalle, mutta itse en siihen pysty vaikuttamaan. Olen nyt ainakin sen sovinnut etta reissun jalkeisena paivana lahden heti aamupaivalla lenkille parhaan kaverini kanssa (han ei tieda juomiseen liittyvasta ongelmastani ja pitaa minua hyvinkin sivistyneena viininlipittajana). Jos homma ku…ee niin kerron sitten totuuden hanelle. Sen olen nyt itseltani vaatinut.
Tietysti tallaisia asioita on turha etukateen stressata. Kohteessa pitaisi auringon paistaa, joten tuo vaihtelua tahan jatkuvaan sateeseen. Paluupaivana lento on jo aamusta, joten silloin toivottavasti ei viinihammasta kolota.
Katsoin tassa kalenteria pari vuotta taaksepain: 13.11.2017: 5 paivaa aamusta iltaan tissuttelua, olo fyysisesti huono, peruin jo kolme kaveritapaamista. Illalla uskaltauiduin varoivaisesti lenkille, mika helpotti oloa hiukan. Ensimmainen yo painajaisia taynna… huh!

Sain tuossa paivan hommat ja tapaamiset tehtya ja kotiin kavellessa tuli mieleen Etta kavisiko kaupasta hakemassa punaviinia ja joisin sen kynttilanvalossa kun nyt illalla 6sta eteenpain ei ole suunnitelmia kuin katsoa telkkaria. Ostin sitten suklaata viinin tilaan. Vaikka suklaata on tassa ahmittu niin silti mokoma viini pyorii mielessa ja lahikauppa auki puoleenyohin…Onneksi ulkona on aivan surkea ilma joten en taida sita litkua hakea. Ja en halua tukkoista oloa aamulla!

Lomat melkein takana ja mita ihmetta. Lomamatkalla etelassa otin kahtena iltana seurassa. Ei maistunut. Kotiin tultua ei edes kaynyt mielessa etta ottaisin. Nyt on lauantai ja maanantaina toihin. Edelleenkin on sellainen olo etta viini ja olut lahinna yokottaisi. Onkohan mulla samaa vaivaa kuin Vilma66lla? :smiley:
Lomamatka oli ihan kiva joo, mutta turistirysassa melkein viikon oleminen tuo kylla koti ikavan. Pari nahtavyytta tuli nahtya ja kun kaverit saapuivat pari pv myohemmin niin olihan siina kiva yhdessa seikkailla. Yhdesta kaverista huomasin etta hanellekaan ei maistunut. On ollut kovakin ottamaan mutta ehka molemmat olemme aikuistuneet :laughing:
Joulu onkin sitten seuraava koettelemus. Onneksi olen joulupaivana naapurissa missa alkoa ei tyrkyteta. Ja sitten tuleekin vieraita uudeksi vuodeksi eika hekaan pahemmin ota.
Eli marraskuusta tuli suht vahalieminen.

Tilannepaivitysta. Edelleenkaan ei tee mieli alkoa. Eilen, Suomen itsenaisyyspaivana, sain suom kavereiltani jotain skumppalasikuvia. Itse ajattelin, etta olenko vahan outo nimittain jos skumppaa maistaisin niin tokkisi aika pahasti.
Vahaliemisen marraskuun jlk unen laatu on ollut taas aivan mahtavaa. Toissa jaksaa paremmin ja melkein joka ilta jaksaa lenkkeilla vaikka ulkona on sysimustaa.
Nyt sitten paivan aktiviteetteihin. Aika paljon (tylsaa) tekemista kotona ja joululahjaostoksia. Huomenna varhain kaverin kanssa lenkki joten tanaankaan ei oteta. :smiley:

Maanantaina oli firman pikkujoulut. Olimme minulle niin tutussa toimistorakennuksen alakerran ravintolassa iltapaivasta alkaen. Pikkuruokaa ja baari oli auki. Koko tila oli meidan kaytossa. Limsan voimalla jaksoin pari tuntia seurustella, sitten alkoi vasyttamaan ja lahdin kotiin. Olin noin 300 hengesta toinen tai kolmas joka lahti ajoissa. Pari vuotta sitten olisin ollut varmaan pikkutunneille ja aamulla jatkanut, oli tyopaiva tai ei. :astonished:
Taaskaan siis ei tehnyt mieli ja vaikka juttua riitti niin pari kollegaa jo muutaman oluen jalkeen alkoivat jankata samojo juttuja ja siina vaiheessa aloin tehda siirtoa.
Hassua kylla, kotimatkalla ajattelin etta kun noin hyvin meni bileet niin voisin ostaa punaviinipullon ja siirtya sohvalle loppuillaksi. :open_mouth: No, tallain ei onneksi tapahtunut ja ajatus varmaan tuli jostain menneisyydesta.
Lauantaina on sitten harrastuspiirini pikkujoulut. Olen jo exit strategiaa miettinyt. Siis mielellani menen niihin, mutta en todellakaan aio pikkutunneille asti olla. Niinkuin Vilma sanoi etta alkoa vain jos siita saa lisa-arvoa. Eli jos tuntuu etta maistuu niin otan kohtuudella. Talla hetkella on olo, etta ei tule maistumaan, joten limsalinjalla voi menna nekin bileet.
Ensi viikolla on sitten viela kolmet pikkujoulut. Niita sitten mietitaan kun on ajankohtaista. :laughing:

Eiliset pikkujoulut oli kosteat. Ei overeita mutta liian myohaan valvominen on aiheuttanut taman paivan nuutuneisuuden ja vasymyksen. Aloitimme ystavani kanssa baarissa parilla drinksulla. Sen jlk ravintolaan muiden kanssa. Juttua riitti ja kylla se viinikin maistui. Jalkeenpain kun pohtii niin olisi sita viinittakin voinut olla mutta sen voimalla jaksoi ehka pidempaan kuin ilman. En nyt siita kuitenkaan ruoski itseani. Yksi tuttu juuri kilautti etta kaydaanko paikallisessa ja sanoin ok mennaan tunniksi. Seitsemaksi kotiin, iltauutiset ja nukkumaan :smiley:

Kylla saa varovaisena olla. Eilen menin kaverin kanssa paikalliseen parille ja seitsemaksi takaisin niinkuin itselleni lupasin, mutta lahikaupan kautta. Nappasin pari pulloa viinia ja ajattelin etta riittaa joulullekin. Sohvajuopotteluksi meni, onneksi vain pari tuntia niin jarki ehti sanomaan etta haloo huomenna tyopaiva. Aamulla oli ankea olo, vaikka toisesta pullosta jai yli puolet. Katsoin jotain todella tylsaa tv ohjelmaa ja janohan siina tuli. Joulukuun saldo on nyt siis 2juomapv. Tarkoitus pitaa viisi tai vahemman ja ehdottomasti tipaton tammikuu. Eilinen harmittaa siina mielessa etta se oli aivan turhaa ja riskina putkijuopottelu (mita tosin en tyoaikana tee). Toista tata kirjottelen, onneksi tanaan ei ollut sen kummempaa kiiretta. Huomenna parempi paiva.

Kirjataas taman paivan tunnelmia. Eilen aamulla oli siis vasymysta, mutta tyot hoidin ja innostuinpa jopa viela meneen lenkille - tosin vain puoli tuntia silla ilma oli purevan kylma. Kun tulin takaisin, huomasin etta on hiukan oksettava/kuvottava olo. En sitten syonyt normaalia iltapalaa vaan soin puuroa ja mustikoita (sama mika aamulla) jonka jalkeen menin sankyyn. Herasin puolenyon jlk nipistelyyn vatsassa. Ajattelin etta onko vatsatauti vai onko kahden pv juomisen jalkikaikuja vai kenties molemmat. En siina saanut unta kuin vasta kuudelta ja seitsemalta soi kello. Mikaan asento ei ollut hyva. Vatsa ei ollut varsinaisesti kipea mutta sen oloinen kun jos esim jannittaa kovasti. Aika outoa. Soitin toihin ja sanoin etta tama paiva menee etana kun en voi hyvin. No, asken katsoin jaakaappiin, missa pidan mustikat. Puolet homeessa! Helppoahan tassa olisi laittaa mustikoiden syyksi, mutta kylla la-su viinittelyllakin on varmasti osuutta asiaan.
Viela on hiukan kuvottava olo, mutta olen saanut pakolliset hommat tehtya. Loppupaiva menee lepaillessa ja nyt on hyva syy olla menematta taman iltaisiin pikkujouluihin.
Jos tama johtui viikonlopun viinittelysta niin pistaa kylla miettimaan kannattaako ollenkaan juoda! :open_mouth:

Taman vuoden viimeiset pikkujoulut oli torstaina. Kokoonnuimme kotini lahella olevassa uudessa ravintolassa toiden jalkeen. Join illallisen kanssa yhden viinilasillisen ja sitten vesilinjalla. Valitettavasti tuntui silta etta koko tilaisuus oli melko vakinainen ja kukaan ei jaksanut oikein jutella/seurustella. Sain lisaksi tuosta pienesta maarasta alkoholia paansaryn. Kotiin tulin puoliltaoin ja ajattelin etta ensi vuonna jaa nama “bileet” valiin (kyseessa eras harrastustoiminta ja kun olemme omassa jutussa niin homma toimii mutta tallain “siviilissa” ei nayta loytyvan yhteista juttua). Joka tapauksessa pikkujoulukausi ohitse ja meni kuivemmin kuin moneen moneen vuoteen. Kieltamatta olo on aika hyva, mutta tuossa kun tulin ruokaostoksilta niin katsoin jotenkin kaihoten kun pubit ja ravintolat taynna juhlavakea. Mutta kun ei edes tee mieli. Ja kuukausi sitten olin huolissani etta tassa vaiheessa olisi jo putki paalla. :astonished:

Tanaan kavi mielessa ajatus parista pullollisesta punaviinia aatonaaton ratoksi. Mietin siina sitten pros ja cons ja cons voitti. Sinansa viininlipittely ei mitaan lisa-arvoa toisi talle illalle ja huomenna taallapain maailmaa on ihan normaali tyopaiva. Tai melkein normaali, yleensa toimisto suljetaan aikaisemmin jouluaattona. Joulupaivana on siis lounas tuttavapariskunnalla. Ovat kohtuujuojia jos sitakaan. Joskus ja jouluna :laughing:
Luulen siis etta joulu menee hyvin pienella maaralla alkoholia. Uudenvuoden olen viimeiset 15v viettanyt selvinpain. Osasyyna on ollut kauheasta jouluputkesta selviaminen lahes joka kerta. En nytkaan aio mitaan juomia ostaa silla haluan herata uuteen vuoteen kirkkain ajatuksin. Joskus olen mennyt uudenvuodenpaivana Manchester in keskustaan heti aamusta. Ihanaa kun kadut tyhjina ja voi jossakin kivassa kahvilassa syoda aamiaisen kun kaupunki vieressa alkaa hereilla. Siina on omanlaisensa rauhallinen tunnelma. :smiley:
Kaikille oikein mukavaa joulua ja jos otatte niin kohtuudella sitten :slight_smile:

Joulut “juhlittu”. Olin tanaan naapureillani joululounaalla. Sinne myos tuli pari yhteista tuttua. Aloitimme kilo 12 ja kotiuduin juuri asken Eli klo 15. Ruoka oli hyvaa ja vesilinjalla olin niinkuin lahes kaikki. Osalla heista tyopv huomenna ja taitaa jollakin olla yovuoro tanaan. Kolme tuntia riitti varsinkin kun naemme toisiamme melko usein. Voitti kylla torstain tylsyyden ja olen mielissani etten edes sita yhta lasia viinia ottanut. Jos olisin ottanut niin olisin takuuvarmasti jatkanut kotisohvalla. Viime jouluna olin samassa paikassa joululounaalla: viinin lipittaminen oli alkanut jo aamulla ja pitkan lounaan jalkeen jatkoin kotisohvalla “nukahtamiseen” saakka. Ja sama kierros tapanina. Siita tuli jostain syysta krapula :open_mouth:
Nyt sitten loppuviikosta tulee kaksi kaveriani etelasta kylaan uuteenvuoteen saakka. Tekevat omia juttujaan pari paivaa ja sitten menemme teatteriin uudenvuodenaattona ennenkuin he lahtevat takaisin kotiin. Uudenvuodenaaton illan vietan perinteisesti kotona ja niinkuin tuossa ed viestissa totesin menen keskustaan aamiaiselle heti uudenvuodenpaivan aamusta. Eka juna lahtee klo 8 aamulla ja kahvilakin on jo Paatetty!
Tanaan loppupaiva meneekin tv ja plinkin parissa. Loysin eilen pari mielenkiintoista (mutta pitkaa) ketjua takavuosilta.
Miten muiden joulunvietto on sujunut? :smiley:

Kiitos kysymästä: joulusta suoriuduttu. Hyvältä kuulostaa sinun joulun viettosi. Omani on ollut hyvin rauhallinen ja olen ollut kotosalla. Olen lukenut paljon, katsonut pari sarjaa suoratoistopalvelusta, kutonut ja saunonut. Tänään alkaa pakollisten sukulaiskyläilyjen kierros ja sitä en tee ihan riemurinnoin. Yksi syy siihen on, että ensin pitää ajaa 600 km, että pääsee sukuloimaan. Ja mukana on yhtä innokasta matkaseuraa eli omat lapset, joten velvollisuudesta tämä reissu hoidetaan.

Onneli47, Sinunkin joulusi kuulostaa rentouttavalta. 600km on tosin pitka matka henkiloautossa, mutta varmasti sen arvoinen.
Nyt tapaninpaivan aamuna on kylla levannyt olo. Vaikken eilen tehnyt mitaan muuta kun soin muiden valmistamia ruokia niin silmat meni vakisin kiinni illan leffaa katsoessa, joten nukahdin tahan sohvalle. Sen verran alitajunta alkoi tehda toita etta unessani join kaksi jouluolutta, jotka maistuivat aivan pahalta. Herasin siihen ja painuin sankyyn, olisikohan kello ollut 2 aamuyolla. Sohvajuopottelussahan olen lahes aina “nukahtanut” sohvalle muka hyvaan asentoon ja pari paivaa sita ja on selka kipeana.
Tanaan painun lenkille illalla. Nyt tulee sen verran vetta etta laiskottelen aamupaivan. Kaupassakaan ei tarvitse kayda kuin vasta la tai su.
Todellakin ollut varsin erilainen joulu - ihan siis positiivisessa mielessa. Juopotellessahan aika menee nopeasti ja luulin aluksi etta eilinen olisi kovinkin pitkaveteinen paiva mutta ei.
Muistelen vielakin v2017 joulutunnelmia. Aatto meni oksennellessa, joulupaiva sangyssa vapisten ja tapanina horjuvana uskalsin menna puistoon kavelemaan, mutta olo oli kamala. Sellaista se oli uudenvuodenaattoon saakka.

Joulun jlk kaksi ystavaani tuli kylailemaan muutamaksi paivaksi. Mukavaa oli ja alkoholin kulutus minimissa. Sunnuntaina illallisen kanssa lasi viinia ja jalkiruokadrinkki. Ja siihen se sitten jai.
Vuoden viimeinen paiva on tanaan ja aika suunnitella uutta vuotta- Vilma kyseli uudenvuodenlupauksista. Itse olen itselleni luvannut pitaa kolme tipatonta kuukautta v2020. Tammikuu tietysti ja sitten 2 muuta. Ja nama olisi tarkoitus pitaa ihan ilman mitaan reunaehtoja.
Kaikille hyvaa uutta vuotta! :smiley: