Mun mielestä sun viikonloppu kuulostaa hauskalta eikä siltä että olisi mennyt mitenkään överiksi. Toki kahdessa illassa määrät kasvaa mutta tosiaan, sulla tilanne hallinnassa. Kyllä ihmisellä saa kivaa olla se on mun ajatukseni tästä maailmasta. Eri asia olisi jos olisit örveltänyt ja olisi jäänyt putki päälle ja sellaista. Mutta näin ei käynyt. Pointsit siitä.
Mä olen matkustellut Lontoossa aika paljon ja nyt viestisi luettuani tuli fiilis, että olisipa kiva päästä taas Lontooseen.
Olen Pecorinon kanssa samaa mieltä, muistele viikonloppuasi hauskana, ei morkkista tuottavana asiana. Oli tosi hienoa, että et eilen mennyt viiniä hakemaan. Tunnistan juuri tuon saman fiiliksen, kun on juonut pari päivää, että tekisi mieli kohottaa fiilistä samalla aineella minkä kera oli niin hauskaa. Hyvä kun vastustit. Itsellä oli vähän sama tilanne eilen. Koska olen nyt lomalla tissuttanut tosi reilusti kävi eilenkin mielessä, että “ihan hyvin voisin jonkun pienen pullon hakea, kun lomaakin vielä on”, mutta sitten ajattelin, että kyllä myös tekee hyvää pitää välipäivä eikä ollut mitään syytä juoda. Ja ihan helppoa se sitten oli olla ilman. Ei loppujen lopuksi käynyt edes mielessä enää kun kotiin pääsin.
Ja hienoa, jos pysyt raittiina koko loppu kuun. Jos et, niin ota sitten tosi kohtuudella edelleen.
Kiitoksia vastauksista, dear ladies.
Tanaan onkin ollut ihan mukava aamu eika viikonloppuinen baareilu harmita. Olin varmaan eilen illalla oikeasti vasynyt ja kunnon uni paransi mielen. Jos asteikolla 1-10 viininhinku oli 8 eilen illalla niin nyt se on max 2. Hyva myos tunnistaa jos on oikeasti vasynyt, niin sen voi tulkita jotenkin alakuloiseksi olotilaksi ja sitten kuvittelee etta muutama lasillinen “piristaisi”.
Eikun hyvaa tiistaita kaikille.
Jaahas ei mennyt ihan suunnitelmien mukaisesti tama elokuun raitistelu. Nyt talla viikolla olen parina iltana viinia ottanut. Ei overeita, eika krapuloita. Ihan maltillisesti siis, mutta olisin voinut olla ottamatta, kun ei varsinaisesti ollut mitaan syyta ottaa. Nyt olen ainakin tanaan ja viikonloppuna ottamatta.
Onneksi viikonloppuna on kaikkea puuhaa johon ei alko kuulu. Ensi viikko tulee olemaan erittain kiire toissa joten alkoajatuksetkin toivottavasti pysyvat pois.
Menen Lontooseen kuun lopulla. Aluksi toita mutta sitten viikonloppu siella. En ole viela varma kerronko parille kaverille etta olen paikalla - heidan kanssaan aina tulee baareiltua. Jos en kerro niin toivottavasti en jaa “kiinni”!
SW10
Jatketaas yksinpuhelua
Viime viikolla tuli useana iltana otettua. Olin eka konsertissa ja fiilikset oli aivan katossa ja siina sitten alkoholi viela entisestaan nostatti tunnelmaa. Sitten oli viela pari bileet ja launtaina oli viela ex tempore kaverilounas ja pitihan sita kaupungille jaada notkumaan ja terasseilla poikettua kun aurinko paistoi kuumana. Kotiin en tullut kuitenkaan liian myohaan, mutta sunnuntaina oli kylla aamulla jonkinlainen krapula. Just sellainen mita olisin entiseen aikaan korjaillut jo aamuvarhain. Harmita ei oikeastaan kun sunnuntaina karvistelin sen krapulan lapi ja oli oikeasti hauskoja iltoja + la. Sunnuntaina aamuyosta herailya, ihme parin minuutin unenpatkia, kuuma hiostava olo (taalla on ollut helletta tosin ja taloni on ollut kuin uuni). Olin siina sangyssa puoleenpaivaan, ei oikeastaan ollut huono olo, ihan sellainen vaan etta nyt odotellaan ennen kuin noustaan. Ehka ainoastaan harmitti se, etta sunnuntaista meni puolet hukkaan. Eilen olikin ihan normaali olo ja oli viela yleinen vapaapaiva. Tosin kuuma ilma alkoi jossain vaiheessa jo ottaa paahan, kun missaan ei voinut viilentya (kirjastot yms suljettu). Paikallisessa avouimalassa oli kilometrin jono ennen aukeamista.
Summa summarum: vaikka oli paatos elokuun alussa etta tipattomalla koitetaan menna niin ainakin hauskaa minulla oli. Enka vetanyt mitaan sohvakanneja. Lauantaina olisin tosin saanut olla vahemmalla juomisella. Nyt on ainakin tipatonta tama viikko. Sunnuntaina alkaa syyskuu - yhdet bileet on syyskuun lopulla. Talla kertaa LIverpoolissa, missa kavereiden luona yota.
SW10
Tosi hauskalta ja kesäiseltä kuulostaa sun viikko. Parasta on, että ei mennyt tasoitteluksi vaan kärvistelit läpi sunnuntain. Just niin pitääkin tehdä. Silloin muistaa sekä kaiken sen hauskan, että myös sen miksi se tasoittelu ei kannata. Well done!
Tärkeää on tietysti, että ei jää päälle kesäbileet vaan koittaa paluu arkeen ja “kuiviin” iltoihin ja viikonloppuihin. Vaali kuitenkin muistoa hauskoista kesäpäivistä, ei niitä loputtomiin riitä.
Kiitti Vilma.
Eilen oli hiukan paansarkya lenkin jalkeen - varmasti nestehukkaa viime viikosta johtuen ja myos kuumasta ilmasta. Huomasi kun virtsa on aika tummaa. Yo meni jostain syysta ihan puihin, pari pahaa painajaista, lisaksi hikoilua, jotka pistan kylla kuumuuden piikkiin. En yleensa pahemmin hikoile, varsinkin jos olen liikkumatta Mutta niinkuin tuossa totesin, taloni on kuin uuni, vasta tana aamuna tuntui viileammalta. No, eipahan tee olutta/viinia mieli
SW10
Taytyy tanne itselle kirjoittaa muistiin vaikka otin viime viikolla “vain” kolmena iltana + lauantai lounaasta iltaysiin saakka niin kylla on mennyt unet aivan pieleen. Viime yona oli ensimmainen kerta talla viikolla kun nukuin suht hyvin kympista viiteen, sitten viela puoli tuntia koiranunta. Lisaksi oli pienta paansarkya ti ja ke.
En muista aikaisemmasta elamasta, vaikka silloin juotiin reippaasti ja monta paivaa putkeen, etta tallaisia uniongelmia olisi tullut. Yleensa eka selva yo oli hankala ja sitten normaalirytmiin. No, uskon etta taman viikon “Sleepless in Manchester” kokemus jarruttaa juomista jatkossa. Nimittain hyvista younista en luovu, muuten olo on kuin zombiella.
Hyvaa ja tavoitteden mukaista perjantaita kaikille!
SW10
Kylla ihminen osaa olla tyhma. Talla viikolla 4pv tissuttelua. Keskiviikkona lenkin jlk olin tosi poikki, joka lihasta sarki ja jostainsyysta vitutti vaikka ei mitaan syyta ollut. Lahikaupasta eightpack ja sita tuhoamaan vaikka ei edes tehnyt mieli olutta. Sitten eilen meni totaalisesti hermot kun polynimuri hajos: pakenin pubiin ja vetelin olutta kuin viimeista paivaa. Onneksi tulin jarkiini ja tulin kotiin ajoissa. Ei varsinaista krapulaa ole mutta ei tassa mitaan maratoniakaan tanaan juosta. Aivan saamaton olo ja pitaisi menna kaverilounaalle. Tiedostan itsellani tallaisia halla valia fiiliksia. Tuntuu etta ei liikuntakaan ei auta. Noh ei muuta kuin etiapain. Ensi viikonloppuna olen Liverpoolissa. Siella ohjelmaa aika paljon Joten ei pitaisi taysin tissutteluksi menna, mutta varmasti tulee otettua. Viime viikonloppu meni aivan selvin pain joten uskon ja toivon etta seuraava kotiviikonloppu (20 Sep) menee myos selvin pain.
Namahan on nyt tietysti pienia murheita verrattuna siihen mita Sylvia on joutunut kokemaan.
Kaikille aurinkoista sunnuntaita.
Eilinen ei sitten mennytkaan ihan suunnitelman mukaisesti. Kaverilounaan jalkeen terassikierros kun viela aurinko paistoi lampoisesti. Kuudelta kotona ja hiukan huppelissa. Onneksi alysin syoda ja juoda vetta paljon ennen nukkumaanmenoa. Yo oli aamukahden jalkeen erittain levoton - oikein pelotti tuleva tyopaiva ja kaikki palaverit mita tanaan maanantaina on. Yolla tuntuu etta synkat ajatukset on potenssiin tuhat mielessa.
No, kun saavuin tyopaikalle niin kaikki sujuikin ihan ok. Ei vasymysta, eika krapulasta tietoakaan vaikka kuvittelin etta eilisella keikalla sellaisen hankin. Ainoastaan harmittaa se etta viime viikko oli tosi kostea. Mitenkahan heina ja elokuu meni suht hyvin, varsinkin heinakuu ja nyt heti syyskuussa tokkii. Tanaan paluu ruotuun. Lenkkipolku kutsuu toiden jalkeen.
Tsempit ruotuun palaamiseen. Aina ei suju niin kuin toivoisi, mutta tärkeintä on halu mennä eteenpäin. Sulla onneksi toi liikunta tuntuu toimivan hyvänä tukipilarina. Nauti lenkeistä, endorfiineista ja hyvistä yöunista. Kyllä niiden jälkeen kelpaa taas olla.
Kiitti Onneli. Eilen eika tanaankaan ole tehnyt mieli mitaan alkoholipitoista. Sain eilen hyvat endorfiinit pitkasta lenkista, mutta illalla tuli hiukan paansarkya. Tuttua tuollaisten kosteiden paivien jalkeen, eli nestehukkaa. Nukuin kylla melko levollisesti, mutta aamulla oli viela vahan paansarkya jaljella.
Eli tanaankaan ei oteta. Nyt on siis Liverpool lauantaista - maanantaihin. La ja su tulee varmaan illalla otettua, mutta onneksi en ole yksin hotellissa vaan kavereiden luona eika niilla juoda kuin ehka pari lasillista illalla. Ja mitaan piillopulloa en aio hankkia!
Liverpoolin matka meni suunnitelman mukaisesti. Todella hauska reissu, yksi paiva yhteisen harrastuksemme parissa ja muuten sosialisointia aamupaivasta iltaan. Isantapari kokkasi joka ilta ja tuli siina viinia lipiteltya, mutta ei humalaan tai krapulaan saakka. Eilen sitten tulin junalla kotiin ja otin viela pari olutta, kun halusin fiilistella hienoa viikonloppua. Olin vahan “pelannyt” tata reissua etukateen, lahinna jos menee putkijuopotteluksi, mutta olen nakojaan aikuistunut
Sylvian uutiset on tietysti pyorinyt mielessa. Sanattomaksi vetaa.
Hauska reissu enaa muisto vaan. Ilman ilolienta ollaan oltu eika ole edes tehnyt mieli kun olo ollut todella flunssainen/tukkoinen heti reissun jalkeen. Sain varmaan kylmaa LIverpoolissa vaikka ilma oli lammin niin merituuli teki tehtavansa. T-paidassa mentiin.
Nyt menee viikonloppu ihan varmasti selvin pain. Tiedan jos tallaiseen flunssaiseen oloon otan niin olo on kahta kauheampi seuraavana paivana. Ohjelmaakaan ei ole paitsi la aamulla lenkki kaverin kanssa mutta se mun taytyy varmaan perua. Menemme siis kahville vaan.
Tuossa eilen illalla flunssahorroksessa katsoin kalenteriani taaksepain - vaha alkoiset kuukaudet olivat siis tammi, helmi ja heinakuu. Huhti ja elokuukaan eivat kauhean pahoja. Huhtikuun paasiaiskrapulasta ilmeisesti opin laksyni joksikin aikaa. Menisikohan loppusyyskuu ilman alkoa…?
Alkotta mennyt reissun jlk mutta armoton nuhaflunssa jyllannyt. Jouduin ottamaan torstain ja perjantain sairauslomaa kun olo oli niin tukala toissa. Onneksi muutkin kuulivat parskimiseni niin ei varmaan luule etta krapulaani tassa parantelen Ja nyt ei tee alkoa kylla yhtaan mieli. Harmittaa vaan kun huominen lenkki jaa valiin. Kaveri tulee kuitenkin matkan paasta “toipilasta” katsomaan, mita todella arvostan. Kaydaan sitten kahvilla jossakin ja toivon etta niiskuttelut huomattavasti vahentyneet aamuun mennessa. Sain sunnuntaille lounaskutsun mutta siirrettiin ihan suosiolla ettei perheen lapset saa tata tautia (jos tama nyt on edes tarttuvaa).
Alkoasiat on kovasti pyorinyt mielessa. Ei siis alkon himo vaan miksi ylipaansa pitaa juoda. Vahentelyni on kylla onnistunut melko hyvinkin mutta olisiko helpompi vaan lopettaa. Tai saannoksi etta ainoastaan seurassa otan. Kieltamatta pitkan lenkin jalkeiset parit oluet silloin talloin on tosi kiva juttu. Mutta ei ne aamuviinit junassa kun paniikissa miettii etta mitenkahan tastakin paivasta selviaa. Kohtahan tulee 2v tayteen kun siita tavasta paasin irti.
Kavin asken kaupassa ja aurinkoisen ja suht lampiman ilman vuoksi terassit aivan taynna. Ei tehnyt mieli jaada. Ei edes kahville.
Tanaan on ollut kummallinen olo. Joka toinen tunti energinen flunssasta huolimatta ja joka toinen tunti erittain vasynyt. Pistanen flunssan piikkiin. Kaveritapaamisen jlk nukuin paivaunet - sellaista raskasta unta noin tunnin verran. Paa oli sekaisin kun herasin, ihan kuin olisin ollut humalassa. Piti ihan muutama minuutti odottaa ennenkuin nousin.
Tanaan olen varmaan tehnyt ennatyksen Plinkin lukemisessa. Kiva saada Sporttari takaisin! Missahan Wisefool luuraa.
Katsoin loppuvuoden kalenteria ja tunnistan kaksi perinteista riskiajankohtaa, joista voi putki lahtea kayntiin. Viikko lomaa marraskuun lopulla ja silloin mennaan etelaan. Seurana yksi kaveri ja hanen tuttujaan. Olen lomakohteessa pari pv vahemman kuin muut. Ajatuksena on siis ollut etta selvian toihin. Aika kieroa ajattelua. Toissa vuonna kavikin niin etta lomamatka meni tipatta ja pitihan sita sitten viikko “juhlistaa” kotisohvalla. Ei ollut lopussa kivaa. Nippanappa selvisin toihin ja oli masentunut olo ainakin viikon.
Toinen ajankohta on joulu. Viime jouluna tuli “vain” kolme pv kitattua ja siita selvittiin paivan krapulalla. Edelliset joulut ovat olleet paljon kosteampia ja jalkipyykit kestaneet paivia. Nyt todella toivon etta en juo tippaakaan. Kutsuja tulee eri paikkoihin joten syyna ei ole ollut etta kotisohvalla joisin yksinaisyyteeni. Toissavuotisen joulun megakrapulan (lue vieroitusoireet) paatin Etta lahden jonnekin kauas joka joulu mutta en ole asialle tehnyt mitaan. Asiaa hankaloittaa viela se etta jouluaattohan on ihan tavallinen tyopv taalla ja joulupv on erittain kallis matkustaa (mutta viikon putki se vasta halpaa on kun tulee joka ravintola koluttua monta kertaa ).
Kaikille hyvaa vlopunjatkoa!
Jatketaas taas yksinpuhelua
Ilman alkoa ollaan menty. Tosin tana aamuna tuli mieleen, etta ostaisiko illaksi pullon pari viinia ja jattaisi lenkin valiin ja istuisi sohvalla koko illan tylsia tv ohjelmia katsoen. Flunssa alkoi olla selatetty sunnuntai -iltana ja maanantaina olikin kiire tyopaiva kun kaksi paivaa tuli otettua sairauslomaa viime viikolla. Paasin kuitenkin lenkille maanantaina ja tuntuipa hyvalle melkein viikon tauon jalkeen. Tuntui niin hyvalle etta ei edes alko kaynyt mielessa.
Olen periaatteessa antanut luvan itselleni ottaa ensi sunnuntaina kun naen vanhan kollegani. Ollaan aina pidetty yhteytta ja nahty ehka kerran pari vuodessa. Nyt han on muuttanut melko lahelle, joten sovittiin sitten, etta sunnuntaina han kokkaa miehensa kanssa ja menen heille illalliselle ja samalla naen heidan uuden talonsa. Uskon, ettei siina tule mitaan overeita, silla on sunnuntai-iltapv ja kaikilla tyot maanantaina. Hauskaa tod.nak tulee olemaan.
Perhana, nyt kirjoitin tuosta aamun ajatuksesta, etta tanaan voisin viinia juoda illalla niin nythan se on pysynyt mielessa koko ajan. Olisi pitanyt olla hiljaa vaan. Raportoin myohemmin miten aijan kay.
Täällä tosiaan joutuu välillä hieman käymään yksinpuhelua, kun me laiskiaiset emme saa aikaiseksi kommentoida, pahoittelen .
Nyt muuta sen viinin tilalle jotain muuta mitä voisi tehdä mieli, vaikka suklaata. Jos saisit sillä sen käännettyä pois ajatuksista. Olet sitten sunnuntaina paljon paremmalla mielellä ystävän luona nauttimassa viiniä, kun et ole turhaan viikolla sitä juonut. Käy edes lyhyt lenkki, osta takaisin tullessa jotain herkkua, ei viiniä. Sitten katselet niitä tylsiä tv ohjelmia sen herkun seurassa. Tsemppiä syksyisen synkästä Suomesta
Tää on suurimmaksi osaksi suurta monologia vaan haitanneeko sekään mulle tää on yleensä kuitenkin se paikka mihin saa rauhassa pysähtyä tuumailemaan asioita ja tuijottelemaan ikkunasta ulos. Mä todella harvoin kirjoitan muulla kuin kotikoneella tänne. Nytkin kahvimuki vieressä ja tuijottelen ulos harmauteen ja kerään voimia iltavuoroon.
Tunnustan… ostin viinipullon eilen toiden jalkeen. Sohvalle, jalat ylos, telkkari paalle ja pikku tissuttelua. Ei kuitenkaan edes isompaan hiprakkaan paassyt ja nukkumaan klo 9. Suoraan sanottuna ei harmita ja tanaan en osta enka juo mitaan viinia kun on lenkki Edessa toiden jalkeen.
Olihan se ihan rentoa katsoa pari tuntia televisiota (yleensa viikolla katson vain uutiset if that) ja lipitella. Mulla punaviini tekee sen, etta alkaa raukaisemaan jo lasillisen jalkeen. Valkoviinin vaikutus on taas ihan painvastainen, ei ihme etta sita aikoinaan aamuisin join
Aamulla ei ollut mitaan krapulaoloa vain sellainen olo etta kyllapa nukuin hyvin. Ihan ihmettelin. Flunssan aikana unet oli katkonaisia joten oli vahan catch up to do. Aamulla huomasin etta pullon pohjalle oli jaanyt puoli lasillista joka meni viemarista alas. Siis mita ihmetta noin 2.5 lasia punaviinia ja meikalainen valmis sankyyn…Aikoinaan ei kolme pulloa paivassa riittanyt…
Sunnuntaina sitten keikka ex kollegan luokse. Juomme ehka 1-2 pulloa viinia kolmeen pekkaan. Mutta jos pariskunta ei ota niin en minakaan. Ja ajoissa kotiin!