Jahas. Eipä se kuiva taival siitä viime kerrallakaan lähtenyt. Olen vähän ollut jumiutuneena taas sellaisin muutaman päivän hampaat irvessä-raitisteluun ja sitten taas tissuttelua joitakin päiviä. Jotenkin tuntuu että se vaatii totaalisen tympääntymisen siihen ottamiseen, että muutaman viikon saa oltua ilman. Jos vain väkisin lopettaa juomisen ennen kuin on siihen täysin kyllästynyt, niin “juopon liekki” ja kytemään sisälle ja aika pian roihu nousee taas.
Nyt on taas pari kuivaa päivää takana ja yritys olisi kuivatella taas. Tuskinpa siitä mitään juurikaan tulee, mutta katsellaan. Siitä on vuoden päivät aikaa kun ensimmäisen kerran tänne kirjoitin. Edistymisen tuloksia ei kyllä löydy vähentämisestä kuin mikroskoopilla tarkkaillen. Siltikään en ole lopettamista ottanut tavoitteeksi. Defenssi on kaunis asia ![]()
Ainoastaan henkisellä puolella on jotain muutosta ollut. Nyt olen sinut sen kanssa, että olen erilainen kuin muut. Olen juoppo. Mutta siitäkään ei juurikaan ole ollut kuin haittaa, koska nyt on helppo pukeutua marttyyrin viittaan ja sihauttaa, koska “olen juoppo enkä voi sille mitään. Tämä on sairaus.”
Hieman kärjistettynä noin, mutta mekanismi on sama.
Nooh, yritän saada itseni innostumaan muista asioista, niin saan juomisen siirrettyä taka-alalle. Töistä olisi mukava innostua taas. Toteuttaa ideoita ja kehittää, mutta olen jumiutunut jonkinlaiseen saamattomuuden vankilaan. Siellä virun ja juon kaljaa. Pien askelin nyt olen parin päivän ajan yrittänyt köpötellä pois sieltä. Onnistumiset kun ruokkivat innostusta, niin yleensä siitä se lähtee, kun vaan suorittaa kurinalaisesti.
Tekstin alavireisestä sävystä poiketen fiilis on nyt tosi hyvä. Aurinko paistaa ulkona ja olen treenaillut ja syönyt terveellisesti taas. MUTTA, niinhän se noidankehä ennenkin kohdallani on mennyt.
Dave jossain ketjussa laittoi hyvän vinkin, että kirjoittaa tavoitteensa paperille ja alkaa etenemään niitä kohti määrätietoisesti. Sen aion itsekin tehdä. Tai on pitänyt jo pitkän aikaa. Mutta ku ei ole saanut aikaiseksi ![]()
Enivei, tsemppiä kaikille syksyyn! Eläkää, näkekää ja kokekaa asioita. Kerran tällä pallolla vain ollaan ![]()