Joopa joo…
Toistan tai kuinka monennen kerran lie jo: No niin. Tänne saatiin aikaiseksi tuttu, skeptical, vääntö päivässä (asiallisesti)… Jatkakaa… Miksi te ollenkaan vastaatte? Tällaiset ketjut, jos mitkä ovat myrkkyä vasta-alkajalle. Ei varmasti tue! Tämä jos ei masenna ja ahdista niin ei sitten mikään muukaan.
Metsänreunan mies kirjoittaa:
Jos ja kun toverin kirjoitus käsitteli AAta (kuten se aina tuppaa käsittelemään), niin valoittaisin asiaa seuraavasti:
Eiköhän alkoholistit ole sangen epäluuloisia ja uskonsa aivan kaikkeen menettäneitä. Raitistuessani AAssa, olen aivan käytännössä testannut kaikenlaisia siellä kuulemiani juttuja. Eniten vituttaa tää “herrasmiesjuoppo” -asia. Saatana, kaksi kertaa pitkästä raittiudesta on sekin pitänyt kokeilla.
Niin mitähän munkin pitäisi epäillä vielä AA-ohjelmassa?
Ei se AA ole mikään filosofinen maailmankatsomuksellinen uskonlahko. Niin mitähän perkeleen katsomuksia siellä pitäisi käsitellä avoimesti ja väitellä niistä? - Kenties sitä, että jotkut hihhuli markkinamiehet myy kaikenlaista itsehoito-opasta ja tietää parannuksen addiktioihin. Tai kenties tuhota oma raittiutensa heittäytymällä A-klinikan kohtuukäyttöoppia kokeilemaan. Tähän täytyy selvennökseksi kertoa, että A-klinikan hommista mä en tiedä yhtään mitään muuta kuin sen, että olen joskus AA-palaverissa kuullut alkoholistien kokemuksia omista käynneistään klinikalla. Niissäkin puheenvuoroissa on loppukommenttina kyllä todettu, että ei varmaan ollut vielä riittävää halua raitistua. Sekä Valtio-naisen kertomuksen, että hän on ko klinikan ja älynsä avulla parantunut alkoholismista ja voi hyvillä mielin nauttia alkoholia. En mää kyllä helvetti tajua miten moinen tukee alkoholistin raitistumispyrkimyksiä!
No onhan se tietyllä tavalla “maailmankatsomuksellinen” sikäli, että siellä pyritään kasvamaan ihmiseksi ihmisten joukkoon. Pyritään sopeutumaan yhteiskuntaan ja sen normeihin. - Kukaan ei kuitenkaan tarjoa ohjelmassa mitään ehdottomia juttuja, ainoastaan sen, että palaverissa on hyvä olla selvin päin.
- Ykssityisten minnesota-hoitojen “raitistumisprosentit”. Tutkittu epämääräisesti, kaupalliset intressit tuloksista kertomisen takana.
Ei ole minulle tuttu, mutta eikös tuotakin kautta ole raitistunut jotkut, kun prosentteihin viitataan? Tosiaan ei sano minulle mitään tämä aihe. Millaisia nuo hoidit ovat?
Mä en tiedä Minnesota-hoidoista mitään. Positiivisia lausuntoja olen kuullut Myllyhoidosta ja Minnesotahoidosta.
Varmaan tuo ketjun aloittaja tarkoittaa tuota Minnesotahoitoa, vaikka on “monikossa”. Olisi voinut valtiomies hiukan tarkemmin näitä käsiteltäviä asioita avata. Kokeilen googlea, niin kai sillä löytyy tietoa.
Löytyi minnesota-hoito.fi/upl/websi … NI2014.pdf . Paljon on terapiaa päiväohjelmassa.
MM
Nautin suunnattomasti kirjoituksistasi , niistä kuuluu raittius ja asioiden oikea oivaltaminen.
Skeptikkona arvostaa asioiden monipuolista tulkintaa ja osaa poimia tarinoinnistasi hersyvän huumorin .
aa uskovaiset pelokotilojensa kahlitsemina toki räksyttää jargoniaan, kun ei heillä muuta ole . Mitäpä noista .
Prossan täysin asiaton hyökkäily kertoo hoidon olevan viellä pahasti vaiheessa että , kokeileppas nostaa se perse sieltä aa penkistä ja avaa silmät niin ei tartte toisten kirjoituksista äkääntyä .
MM:n kirjoitukset ei avaudu jonset avaa silmiä ja pyyhi uskonsumutusta ensin pois .
Tuota noin? Kirjoittaako tänne yksi henkilö (kaiken lisäksi) kahdella eri nimimerkillä? No, kovasti on toimittamista! Minun ymmärryskykyni on toki minun ikioma ongelmani. Muut kun ymmärtävät…
Tapsa .
Minäkin olen eppäilly että Helisee ja Prossa = samanhenkilön tuotosta ,
Tiedä sitten
HAAHAHAHAHAHAHAHAAAAA!!!
Vedä alahuuli pääsi ympärille ja nielaise ittes samalla kun vedät niitä pilleriäs, saat olla ihan varma, että en ole koskaan esiintynyt täällä muulla kuin omalla nikilläni. [Poistettu henkilökohtaisuuksia - Päihdelinkin mode] No, onneksi jokainen huomaa aika äkkiää missä mennään
Ai terve Prossa, oot kuulemma mun sivupersoona tai toisiapäin!
HEHEHEHEHEHEHEHHEHEHEHEHEH
hummani hei hummani hei , huputiti hummani hei .
Kyllä menittä halpaan
Vakavasti ottaen , Prossa …
Minä annan sulle vanhemman miehen isällisen neuvon .
Rauhoitu vähän noissa palstalaisten arvosteluissasi , ei täällä muutkaan laillasi möykkää .
MM kirjoittaa ihan omista lähtökohdistaan , mitä se sinua haittaa .
Paa vain persettä penkkiin ja lueta ensimmäin askel, käytöksestäsi päättelen sinun olevan vasta raittiin tien alkutaipaleella .
Ihan turhaan mua yrität neuvoa. Kas kummaa kun sua ei yhtään häiritse kun MM piilovittuilee jatkuvalla syötöllä isolle osaa plinkkiläisiä vaikka he muutkin kirjoittavat omasta lähtökohdastaan.
Nosta sinä sen sijaan perseesi penkistä ja hae apua ongelmiisi sen sijaan, että istut plinkkiruutu naaman edessä ja komppaat MM:ää ja Soikannelta jatkuvasti ilman, että sulla itselläsi on yhtään järjellistä sanottavaa. [Poistettu asiattomuuksia, ihan rauhallisesti nyt vaan! - Päihdelinkin mode]
Tuo esiinnostettu ajatus, että samalla henkilöllä on monta hahmoa täällä, niin on ihan realistinen. Ei siihen tarvita kuin muutama eri sähköpostiosoite ja voi rekisteröityä eri nimimerkeillä tänne. Minulla itsellä on jo kolmas nimimerkki menossa. Kaksi aiempaa ei ole enää käytössä. Niitä ei suljettu, koska olisin ollut jotenkin provosoiva, vaan koska itse pyysin silloin aikoinaan, kun kirjoittelu alkoi tympiä.
Voisi joka halutessaan tehdä uuden nimimerkin ja sen takaa alkaa kehumaan toista aiempaa nimimerkkiään, että onpa tuolla kirjoittajalla muuten mahtavia juttuja. Komppaan. Erittäin maanläheisiä ja tavallisia juttuja omalla järjellä vielä mietittyjä, ei mitään lahkojuttuja.
Kyllä pitää myöntää, että kun tämä ketju täällä ekana roikkuu, niin joku vertaistuen tarvitsija häippäsee nopeasti paikalta.
Ehkä sivuston pitäisi vaatia tänne kirjoittavilta sähköistä tunnistautumista ennen kuin saa nimimerkin perustaa.
Prossa hyvä
Rauhoitu nyt .
En todellakaan täällä jatkuvasti roiku . Käyn silloin kun siltä tuntuu .
Tuota sinun suhtautumista , niin eipä siinä raittiin pään ajatus näy .
En tarkoita että pitäisi olla jatkuvasti tasapainossa mutta negatiivistä juttua tunnut heittävän .
MM kirjoittaa loistavalla tavalla , en voi kuin ihailla . Toki totuus sattuu valheessa eläjille , mutta .
Toivon MM :lle hyviä mietintöjä mistä rustaat ruudulle mietteesi . Se on sitä vertaistukea joka kestää päivänvalon .
Ei tarvitse nimettömyyden suojaa uskonlahkon ylläpitoon .
Oikein mukavaa keskiviikkoiltaa, ja kaikille tasapuolisesti.
Näkyy Mainettaan Parempi saanut osansa vertaistuesta, hänkin. Terveisiä vaan hänellekin.
Olen muuten minäkin joskus miettinyt, olisiko sitten netti asiallisempi ja mukavampi paikka jos jokainen joutuisi esittämään mielipiteensä ja muut puheensa aina rehellisesti omalla nimellään.
Ja kun tuota olen mietiskellyt, niin olen myös yrittänyt pitää siitä kiinni että ihan samat asiat voisin esittää julkisesti ja ilman mitään naamaria tai nimimerkkiä joiden taakse piiloutua. Ja täälläkin kirjoittamissani asioissa ei taida olla mitään sellaista etten voisi elävässä elämässä omiksi puheenvuoroikseni tunnustaa.
No, täällä on se käytäntö, että puhutaan kuin ei ihan oma itsemme oltaisikaan, ollaan pelkkiä nimimerkkejä. Ja pidettäköön siitä kiinni, tottakai. Mutta, kun välillä ilmestyy asioista keskustelemisen joukkoon kovasti henkilökohtaisia purkauksia ja jonkun toisen keskustelijan haukkumista niin ehkäpä siinä voisi jollain muullakin kuin minulla olla sen itsetutkistelun paikka…eli puhuisitko ihan varmasti julkisuudessa samoilla sanoilla samasta henkilöstä jos ei olisi mahdollisuutta nimettönä huudella puskista.
Pikkupoikina me joskus tapeltiin kun tuntui loukkaukselta jos joku meni moittimaan sitä polkupyörämerkkiä jolla just itse sattui sillä hetkellä ajelemaan. Ihan siitä riippumatta oliko arvosteluun aihetta. Se vaan tuntui siltä että piti samaistua siihen omaan merkkiin, ja se oli pyhä! Ei siinä alle kymmenvuotiaana niin aina erottanut puhuttiinko polkupyörän aina pettävästä jarruhylsystä vai oliko se tarkoitettu riidanhaastamiseksi senmerkkisellä pyörällä ajaville.
Ehkä semmoisista vois aikuisena jutella ilman kiivastumisia?
Kielen ja kynän pidättely kannattaa. Meidän tulee välttää äkkipikaista arvostelua, hurjaa voimaperäistä väittelyä ja pahantuulista ylenkatsetta. Nämä ovat tunne-elämän loukkuja, joissa syötteinä on ylpeys ja kostonhalu. Kun syötti meitä houkuttelee, meidän tulisi harjoitella vetäytymistä miettimään…
Toveri Metsänreunan mies sekä toveri Mainettaan Parempi elävät hirvittävässä pelossa. Metsänreunan mies on itse kertonut, että on ollut “vaikutuksille” herkkä nuorempana ja lähtenyt mukaan kaikenlaisiin juttuihin ja pettynyt niihin. Nyt hän kyräilee maailmaa pelokkaana, että kaikki yhteistoiminta, minkä hyvänsä asian ympärillä, on jonkinlainen salaliitto mikäli ei ole saanut koordinaattori Metsänreunan hyväksyntää ja toimi hänen pillinsä puhaltelun mukaan ja kaikki ihmiset hänenlaillaan ovat yhtä alttiita hurahtamaan johonkin poppooseen ja kaiken takana on aivopesu tavalla tai toisella. Vittu mä kyllä osaan itse päätellä onko systeemi johon mukaan lähdin sitten ajan kanssa hyväksi vai pahaksi minulle. Mä olin nuorempana kanssa altis kaikenlaiselle. Olen jopa Animalian jäsenenä ollut vähän aikaa ja innostuneena kerännyt nimiä tarpeettomien koe-eläin kokeiden välttämiseksi. En mä tätä kautta elämässäni pidä mitenkään hävettävänä ja itseäni jotenkin heikkona että lähteä nyt moiseen mukaan. - Tiedä vaikka jostain jutusta olisin niin kovasti tykästynyt, että olisin unohtanut juopottelevan, masentelevan, elämän peruskysysmyksiä pohtivan elämäni ja hypännyt jonkin aatteen kelkkaan ja porhaltanut ihanaan elämään, jolla on joku “tarkoitus”. - Ei olis ollut huono juttu.
Sen sijaan mua vituttaa MM:n ja MP:n kuvitelma, että kaikki kun on itse kokenut tulleensa höynäytetyksi, niin että kaikki muutkin ihmiset olisivat yhtä höynäytettävissä. Työelämässä kyllä olen ollut höynäytettävissä ja varsinkin se mua hävettää, koska mä olen ollut vähän sellainen hyväntahtoinen hölmö, vaan onhan niistä ollut opiksi, rankaksi on vain ajoittain käynyt.