Sirdalud

ei mulla oo koskaan oikeen nukuttanu hirveesti, ei ees alkon kanssa. suuremmissa määrissä kyllä.

Mua nukuttaa sirkat tosi paljo, käytän unilääkkeenä ja niskojen relaamiseen jos on tosi jumis. Mut en jaksan lukea koko ketjua et oonks laittan aiemminkii asiast, mut mä aikoinani kuulin tai luin jostain et jos käyttää e-pillereit ni Sirkat toimis moninkertasest… Ite oon aina käyttän ja mua on aina kuivan suuta ja nukuttan järkyttäväst; toisaalt myös lihakset vetää aivan rennoks. Mut mä en muista mistä kuulin tai luin tuon, oon vuosia sen “tiennyt”. Löytäisköhän tuollaisen tutkimuksen jostain tai pitäiskö asiasta kysyä lääkäriltä et ton tietäis?? Luulis et se ois riskitekijä jos asia näin on… Näin ketjua lukematta mainitsin vaa…

Kerronpa oman kokemukseni… Sirdalud Retard 6mg ja rivatril 4mg ja rennot lihakset, rento ilta ja hyvä yöuni on taattu ja tämän setin otan vain harvoin ja harkiten, koska se on oikeasti hyvä ja jeesi niin monella tapaa enkä halua menettää tehoa. Suosittelen kokeilemeaan, jos on lihakset jumissa, hermot riekaleina ja uni ei meinaa tulla. :wink:

Voi kun auttaisikin :frowning: Lihakset pysyy aivan hemmetin jäykkinä vaikka on 4rivatril päivittäis käytössä + piikitettävänä käyn 4 eri fasettiin selässä minkä pitäisi tehostaa rentoutusta (4piikkiä, kestää noin vartin @ 108€) + akupunktio. sähköhoidot yms ollaan jo käyty läpi ja kaikki lääkinnälliset aineet olleet reseptillä lukuun ottamatta oxyconttia ja kannabista.

Kappas että tämmönenkin foorumi löytyy. Sirdaludia kuuklasin ja kuudes hakutulos. :smiley:

Joo kerrotaan nyt omatkin kokemukset. Viihdearvo riippuu siitä näkeekö unia vai ei. Ei näistä ole päätä sekottamaan, hiukan huimaa ennen nukahtamista. Tänään päivällä otin sirkoilla torkut. Tiistaina sain niitä taas selän jumitukseen. Ei helpota sitten pätkääkään. Mutta uni tulee hyvin. Ja mulla unet on ollu kivoja. Päiväunilla pääsin jonkun isopovisen mimmin syleilyyn. :smiley: :open_mouth: Viime yönä oli 2 naista. Johtuneeko perverssistä mielikuvistuskesta vai mistä mut nättejä tyttöjä pyörii sirkkaunissa paljo. Muuten nuo naikkoset kiertää meikäläisen kaukaa, unissakin. :unamused:

kylhän nää vähä buustaa rauhottavia ja opiaatteja, tahtoo vaa jengillä mennä nukkumiseks mu ottaa muuten ku syömällä :laughing:

Eikö se rentouduta niita kantavisa osia lähinna eikä lihaksia, siis selkä ja niskat. unettaa kyllä et pyjama kannattaa päälle samantien. Ei niillä bileisiin lähdetä, 4mg panee mut tutummaan 6-8 tuntia ja herätys on virkeä jos nuo muut lääkkeet ei sotkis soppaa, muita lääkkeitä ja alkoa kammattaa välttää ku henkisaattaa lähteä kulkemasta. Ei viihdekäyttöön.

Tässäkin pätee taas siis se ihmisen toleranssi… itsellä ei nukuttanut nämä ei pätkääkään, oli aamuin illoin 4mg, lisänä oli myös muita unilääkkeitä, oikeastaa laidasta laitaan. Eli siis bentsoilla en itse saa ainakaan päätä edes nuokahtamaan, rivatrilit taasen oikeastaan piristää! Ja mitä tuohon alkoon tulee niin, no en suosittele ainakaan jos on ihan puhtaasti ensimmäistä kertaa syömässä tätä parinpäivän kuuria, ei kuitenkaan kovin voimakas bentso. Tosin vaarahan siellä piilee silti aina bentsojen ja alkoholin yhdistelmissä, Hengityksenlamaamisen riski, joten jos ottaa ja juo niin olis ainakin hyvä olla joku tarkkailemassa yöllä, ellei sitten tosin koko yötä tinttaa ja jatka seuravaa päivää putkeen nukkumatta. Ite tässä ollaan juopoteltu yli 3 vuotta bentsojen, tramalien yms lääkkeiden kanssa, tosin en tarkoituksella niitä ota päihtymiseen viinan kanssa, vaan ihan normipäivä lääkityksenä kun on… Jokainen tietää rajansa ja ne ketä ei niin älkää kokeilko. :unamused:

Sirdalud ei ole bentso. Ei edes sinne päin.

Oon tässä syönyt n. 2 viikkoa kys. lääkettä normaalia korkeammalla annoksella niin osaisko
joku sanoa miten lopettaa. Joudun lopettamaan ihan seinään koska lääkettä ei ole joten
onko kokemuksia haittavaikutuksista lopetettaessa lääke näin?

oon kuullu et isojen sirkka annosten seinää lopetus saattaa aiheuttaa sydämmen tykyttelyä ja niskat saattaa olla jumissa.

Ite vetelin tossa niskojen takia 3 viikkoa 4-8mg sirdaludia per vuorokausi ja ei tullut yhtään mitään oireita lopettamisesta, paitsi että nukahtaminen ei ole niin helppoa enää. On meinaan ihan pätevä nukahtamislääkkeeksikin…

Ei liity ketjuun mitenkään. ADDIE,mitä hoitoja oot kokeillu noihin fasetteihin, millasia ne sulla? saatko esim rusauttamalla koskaan oikenemaan… ja suomennatko tota ylempää lausetta mulle =)
/quote=“Addie”]piikitettävänä käyn 4 eri fasettiin selässä minkä pitäisi tehostaa rentoutusta (4piikkiä, kestää noin vartin @ 108€) + akupunktio. sähköhoidot yms ollaan jo käyty läpi ja kaikki lääkinnälliset aineet olleet reseptillä lukuun ottamatta oxyconttia ja kannabista.
[/quote]
mitä muuten olette ihmiset käyttäneet kipujen hoitoon paitsi päihteitä/ lääkkeitä?

ja mitä ootte sanoneet lääkärissä että kivut otetaan tosissaan.? tuntuu että ei ne oikein ota jos on narkki tausta.

mitä muuten olette ihmiset käyttäneet kipujen hoitoon paitsi päihteitä/ lääkkeitä?

ja mitä ootte sanoneet lääkärissä että kivut otetaan tosissaan.? tuntuu että ei ne oikein ota jos on narkki tausta.
[/quote]
Hei root, kävin 2 kertaa piikillä, ensimmäisellä kerralla laitettiin 2 eri kipulääkettä (en millää muista mitä, kuitenkin pitkävaikutteisia, noin 1mm päähän luusta) neljään eri kohtaan, kortisonia ei voitu silloin laittaa kun oli leikkaushaava eriasiasta, kävin kuitenkin noin puolivuotta sen jälkeen uudestaan vaikka leikkaushaava oli vieläkin auki, niin voitiin lyödä myös kortisonia sen max määrän kun paikallisesti käytettiin, eli ei suunkautta (kortisoni + ne 2 muuta pitkävaikutteista särkylääkettä lyötiin sitten jo luuhun asti). Vasetit ei liikahda vieläkään mihinkään, aikaa nyt mennyt tässä kuussa 2 vuotta. Hoitoja on ollut matala sähkö, korkea sähkö, manuaalinen painanta, kiropraktia, akupunktio ja nuo sisäiset piikitykset, mistään ei ole ollut apua edes hetkellisesti. Lääkkeitä on ollut noin arviolta 30-40 eri lääkettä. Sirdaludi oli sitä 4mg x 2 joskus, panacodeja 8kpl / pvä, siitä siirryttiin suoraan tramaliin 400mg/vrk ja 2mg xanoreihin, xanoreista luovuin ja siirryin rivatriliin 2x2mg/pvä koska se lievittää spasmeja ja toimii myös päähänikin (ennen selkää ollut myös paljon ongelmia pään kanssa, helvetin monta kertaa todettu vakava tai erittäin vakava masennus, lukuisia kertoja psykiatreilla,psykologeilla yms, pari kertaa laitoshoidossa, ei tosin liity tähän selkä asiaan joten takaisin hoitoihin/lääkityksiin…). Nyt menee bubrenorfiinia (Norspan 10mg) ja rivatrialia (rivoja nyt noin 18kk 2x2mg), luultavasti siirrytään vielä tuosta bubresta vahvempaan, odotan nyt kuntoutuspäätöstä kuitenkin kun sairaspäivät yms kaikki käytetty… yllä olevien lääkkeiden kanssa käyttänyt buustaajina + lisää kipuja lievittävinä (annoksia en nyt muista kaikkia, kaikki kuitenkin resepteillä ollut mitä olen käyttänyt) Lyrica, ketipinor, miranax 550mg, ponstan 500mg x 3, panadol forte 1mg x 3, kipujen takia ole saanut unta joten myös bentsot käyty läpi, tenox, opamox, halcion yms nuo nyt ei tietenkään auta kun käytän ja olen käyttänyt niin kauan bentsoja, joskus jopa erittäin suuria annoksia (~10x määrätty annos), samoin myös bubrenorfiininkin kanssa olen joutunut käyttämään milloin mitäkin eri särkylääkkeitä, tramalin kanssa vielä enemmän… myös paljon muita lääkkeitä on jouduttu käyttämään joidenkin lääkkeiden vieroitusoireiden vähentämiseen välillä kun vaihdeltu, en jaksa kirjoitella tai edes muistella mitä kaikkia… Näkee nyt mitä elämä tuo tullessaan ja kuntoutuksen mukana… Niin ja välillä öisin jouduttu käymään kipupiikeillä sairaalassa kun ei pysty liikkumaan, ne tosin vähentynyt nyt melko paljon tramalin loppu vaiheessa ja bubren aloitettua, joten kivunlievitys nyt noin 30-50% luokkaa… yleisesti annettiin se perus relaxantti + kipu, kunnes ne eivät enään tehonneet (toimi 1 kerran) niin sitten muiden lisäksi oxanest:ia.

DM: Kyllä, fasettilukkojen takia pääsääntöisesti bubre käytössä kun tramalit ei riittäneet lisukkeineen, eikä millään hoidoilla ole ollut vielä kipua lievittävää vastetta, lievää kyfoosia yms on, tietty oli tuo leikkaushaava toisesta asiasta helvetin kipeä (vieläkin kohtuu arka) ja melkein vuoden auki, ens kuussa tulee vuos täyteen, nyt ummessa (kesti 11kk ja 2leikkausta + 1 kerran klaffaus) ja joulukuussa tarkastus onko parantuneen haavan alla onkaloita jäänyt vai onko lihasmassa ehtinyt täyttämään kolon ennen ihon päälle kasvua… Kuitenkaan leikkauskipuihin ei ole annettu kotiin muutakuin panacodeja, vaikka on ollut tramal ja bubre käytössä, joten olen vain ottanut reseptin vastaan vaikka en ole käyttänyt niitä lisänä. Nyt odottelen tässä päätöstä kuntoutustuesta kelasta kun saikkupäivät täyttyneet yms, 2 vuotta tulee täyteen 2viikon päästä kun selkä paukahti.

EDIT: Panacodien ja tramalien kanssa oli noita ongelmia, ilman buustereita, ettei voinut hengittää syvään kun pisti rinnasta (itellä on tuossa nuo 4 fasettia rintarangassa täysin jumissa eikä millään liikkumaan edes hiukkaakaan), välillä särki paljon, että tarvi lähteä yöllä sairaalaan missä sitten muitten lisäksi se norflex & voltaren pistokset, mitkä ei kuitenkaan auttaneet kuin yhden ainoan kerran, sen ensimmäisen, kolmannella kerralla kun kävin niin lyötiin jo sitten noiden pistoksien jälkeen oxanestia ja kotio nukkumaan takas. sairaalassa haavahoidossa ensimäisessä leikkauksessa tramalien kanssa käytettiin kivun lievityksessä targiniq 20mg + oxynorm comboa, toisessa leikkauksessa bubren lisänä oxanestia + oxynormia, + normit panadolit vai buranat lisänä.

Sama juttu löysin näitä sirdaludeja pakkauksen pari, mutta niissä on mennyt päiväys, onko vielä ihan käyttökelposta kamaa? :smiley:

eihän ne ihan heti menetä tehoaan päiväyksen jälkeen, 10v vanhat pamit ainakin toimii ihan hyvin

Sirdalud on lihasrelaksantti jolla ei ole minkäänlaista euforista tai muutoin nautinnollista vaikutusta. Sirdalud laskee verenpainetta hetkellisesti joten se saattaa aiheuttaa huimausta joillakin henkilöillä. Jos haette jotain apua ahdistukseen tai viihde käyttöä (lue haluatte pään sekaisin) ehdotan että jätätte sirdaludid kaappiin sille varalle että joskus on vaikka niska jumissa tai lihas venähtänyt. Aamen.

Näin. Paitsi opiaattien vaikutusta korostavat mukavasti.

Sirdaludin vaikuttava aine on titsanidiini. Se on NMDA-estäjä kuten DXM, ketamiini ja PCP. Jostain syystä se kuitenkin väsyttää noita muita enemmän.